Marantz NA11S1

Started by vanzomereng, January 1, 2013, 14:06:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Maro

#275
Quote from: HuubF on March 21, 2014, 18:03:39
Dat met nieuwe firmware het geluid kan veranderen is volkomen normaal. Dat is bij PS Audio en Nad ook zo. Ze hebben geen idee hoe dat komt.

Ik heb er met de Oppo nog nooit iets van gemerkt!!
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

zoldar

Spijkers op laag water horen?
Geluid: Klipsch RP-280F | BK XXLS400FF  //  Beeld: Optoma UHD65 en Philips 55pus8601  //  Versterking: Pioneer SC-LX501
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M  //  Digitaal: Sony Viao met Jriver | Mytek Digital Stereo192-DSD DAC
Kabels: DIY Chord | Belden | IeGo | Furutech

Deleted member

Ik vind het niet acceptabel dat geluidsweergave verandert met firmware. Mag niet zo zijn. Er kan prima verkondigd worden dat het 'beter' wordt, maar dat hoeft niet te betekenen dat ik het ook beter vind.
Stereo-fan for life!

Deleted Member 2

Quote from: HuubF on March 21, 2014, 18:03:39
Dat met nieuwe firmware het geluid kan veranderen is volkomen normaal. Dat is bij PS Audio en Nad ook zo. Ze hebben geen idee hoe dat komt.

Beide vind ik niet normaal: (1) geluid dat verandert door de firmware en (2) dat de fabrikant niet weet wat de oorzaak is.

Voor mij een absolute deal-breaker.

twani

Quote from: HuubF on March 21, 2014, 18:03:39
Dat met nieuwe firmware het geluid kan veranderen is volkomen normaal. Dat is bij PS Audio en Nad ook zo. Ze hebben geen idee hoe dat komt.
Wellicht normaal maar zéér ongewenst lijkt me.... 

Isflicka

Eigenlijk begrijp ik niet waarom er zo moeilijk wordt gedaan over de gevolgen van een firmware update. Overal worden firmware updates uitgevoerd en meestal merken we dit niet eens (bijvoorbeeld tv decoders, internetrouters of tv's). Laatst moest ik bij mijn autodealer zelfs tekenen voor een firmware update terwijl ik geen klachten had.

De fabrikant wil iets bereiken bijvoorbeeld snellere reactie tijdens de bediening. De firmware wordt herschreven en als neveneffect van de snellere reactietijden verlopen ook andere processen soepeler. Gevolg: minder processorbelasting waardoor er meer beschikbaar blijft voor de verwerking van de audiostream. Dit geeft misschien een iets andere sound (meestal neemt het digitale randje nog iets af). De fabrikant is zich verder niet bewust van dit neveneffect maar als veel klanten gaan klagen dan zullen ze ongetwijfeld de firmware volgende keer weer meer processorbelasting meegeven.

De afgelopen dagen heb ik de NA11 na de update nog eens goed beluisterd (via de Metrum Hex) en ik merk ook enig verschil maar het is werkelijk marginaal. Misschien merk je zonder externe DAC nog meer van firmware update. Ben je bang dat de Marantz na de update niet meer klinkt zoals voor de update .... update dan niet!
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

Doubleoz

Dat is bij Devialet toch ook dat het geluid veranderd bij firmware upgrades?
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

gast2018

Bij de Linn is het bij sommige firmware updates ook hoorbaar.

bert50

Ik heb het van de week al gezegd dat ik een kleine verandering hoor wel ten goede.
Het blijft een topklasse speler nu nog een snellere app dan zijn we helemaal blij
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

streamerguy

Ik ben ook in het bezit van de Marantz NA-11S1. Ik gebruik JRiver om via DLNA muziek te "pushen" naar de NA-11.
Echter regelmatig (willekeurig) stopt het afspelen. Ik zie dan in de logfile van JRiver dat de NA-11 een "byebye" message verstuurd heeft waaruit JRiver de conclusie trekt dat de NA-11 uit is gezet. Soms speelt de NA-11 uren achtereen en dan stopt hij 2 keer in een uur.

Is er iemand die hier ook ervaringen mee heeft? Ik hoor het graag.

Rence

Quote from: streamerguy on March 27, 2014, 10:47:18
Ik ben ook in het bezit van de Marantz NA-11S1. Ik gebruik JRiver om via DLNA muziek te "pushen" naar de NA-11.
Echter regelmatig (willekeurig) stopt het afspelen. Ik zie dan in de logfile van JRiver dat de NA-11 een "byebye" message verstuurd heeft waaruit JRiver de conclusie trekt dat de NA-11 uit is gezet. Soms speelt de NA-11 uren achtereen en dan stopt hij 2 keer in een uur.

Is er iemand die hier ook ervaringen mee heeft? Ik hoor het graag.

Ja, klopt, hier had ik eerder nooit last van, nu moet ik mijn I-Pad aan laten staan en op de Marantz app laten staan anders stopt de NA-11 bij het volgende nummer.
Mcintosh MA8000,MCD550,MT2
Naim ND5 XS, NAIM XP5 XS , Transparent Cable Reverence
B&W 802D2
Panasonic TX-65GZW954,Yamaha YSP5600,B&W PV1D

Deleted member

Quote from: Rence on March 27, 2014, 12:38:20
Ja, klopt, hier had ik eerder nooit last van, nu moet ik mijn I-Pad aan laten staan en op de Marantz app laten staan anders stopt de NA-11 bij het volgende nummer.

Ik heb ongeveer hetzelfde ervaren. Het lijkt erop dat de NA-11 een playlist afwerkt die track na track verzonden wordt vanuit de remote-app (Bubble uPNP in mijn geval). Als dan even de netwerkverbinding hapert, krijgt de NA-11 geen "next track" info door en stopt 'ie dus met spelen. Dit is mijn redenering, althans.

Ik heb er minder / geen last van wanneer ik m'n tablet of telefoon voor het spelen even van de wifi afhaal en opnieuw koppel, dus ik denk dat het daar iets mee te maken heeft.
Stereo-fan for life!

frank2

Routers eens een keer opnieuw laten opstarten helpt dat niet?
Gisteren met mijn touch steeds het probleem dat de verbinding wegviel. Alleen op de laptop waar de server op draait, steeds geen verbinding terwijl mijn Apple boven geen problemen had.
Nadat de routeropnieuw was opgestart, geen problemen meer.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

streamerguy

Ik bedoel dat ik JRiver de flacs laat "pushen" naar de NA11. Dat is hetzelfde als "play to" vanuit windows. Ik gebruik de Marantz app helemaal niet. Met JRemote op de iPad kun je Jriver dna besturen. Dat werkt erg goed behalve dat de NA11 dus random stopt met afspelen.
Is er hier nog iemand die JRiver op deze manier gebruikt?


Deleted member

#290
Ik ben benieuwd of er nieuws is op het gebied van firmware voor de NA11. Hij speelt fantastisch, maar er 2 dingen die door m'n kop blijven zingen:

1. Ondersteuning voor andere diensten dan Spotify en Last.fm. Bijvoorbeeld Quobuzz is zeer sterk in opkomst en heeft een 100% match met de NA11 op het gebied van Hi-res en Hi-quality streams. Op een of andere manier vind ik Spotify gewoon niet lekker klinken, en Quobuzz zou een mooi alternatief zijn. Weet iemand of ondersteuning hiervoor in de maak is?

2. DSD-over-Lan streaming. Bij de 8005 is het mogelijk om dsd over lan te streamen. Bij de NA11 is dsd gebonden aan usb. Is dsd-over-lan (technisch) haalbaar en mogelijk met de NA11? Zoja, zit dit er aan te komen of staat dit op de rol voor de NA11s2?

Verder een top-speler en dac. Ik geniet er op en top van.
Stereo-fan for life!

vik

CM gaat binnenkort beginnen met het upgraden van de NA 8005 en de NA-11. Ik ben erg benieuwd naar het resultaat... ik heb Onder013 gevraagd of hij de NA 8005 wil testen aangezien hij veel ervaring heeft  :)




Quote from: technative on October  4, 2014, 22:22:10
Ik ben benieuwd of er nieuws is op het gebied van firmware voor de NA11. Hij speelt fantastisch, maar er 2 dingen die door m'n kop blijven zingen:

1. Ondersteuning voor andere diensten dan Spotify en Last.fm. Bijvoorbeeld Quobuzz is zeer sterk in opkomst en heeft een 100% match met de NA11 op het gebied van Hi-res en Hi-quality streams. Op een of andere manier vind ik Spotify gewoon niet lekker klinken, en Quobuzz zou een mooi alternatief zijn. Weet iemand of ondersteuning hiervoor in de maak is?

2. DSD-over-Lan streaming. Bij de 8005 is het mogelijk om dsd over lan te streamen. Bij de NA11 is dsd gebonden aan usb. Is dsd-over-lan (technisch) haalbaar en mogelijk met de NA11? Zoja, zit dit er aan te komen of staat dit op de rol voor de NA11s2?

Verder een top-speler en dac. Ik geniet er op en top van.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

bert50

Ik ben ook benieuwd zou makkelijker zijn sacd iso's te kunnen spelen over lan maar ook zonder speelt hij geweldig😊
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

Deleted member

#293
Quote from: vik on October  5, 2014, 10:49:23
CM gaat binnenkort beginnen met het upgraden van de NA 8005 en de NA-11. Ik ben erg benieuwd naar het resultaat... ik heb Onder013 gevraagd of hij de NA 8005 wil testen aangezien hij veel ervaring heeft  :)
Mocht je nog een tester nodig hebben dan hoor ik het graag, Vik! Ik hou me aanbevolen voor de NA-11 upgrade ;)
Stereo-fan for life!

Rence

Quote from: technative on October  5, 2014, 12:22:28
Mocht je nog een tester nodig hebben dan hoor ik het graag, Vik! Ik hou me aanbevolen voor de NA-11 upgrade ;)
+1  :)
Mcintosh MA8000,MCD550,MT2
Naim ND5 XS, NAIM XP5 XS , Transparent Cable Reverence
B&W 802D2
Panasonic TX-65GZW954,Yamaha YSP5600,B&W PV1D

bert50

devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

vik

Ik hou het in gedachten mannen!  :)  :thumbs-up:

@ Paco: De NA 8005 wordt het 100%, en mocht ik een NA-11 CM kunnen lenen tegen die tijd is dat ook geen probleem.  ;)



Quote from: technative on October  5, 2014, 12:22:28
Mocht je nog een tester nodig hebben dan hoor ik het graag, Vik! Ik hou me aanbevolen voor de NA-11 upgrade ;)

Quote from: Rence on October  5, 2014, 13:28:47
+1  :)
Quote from: bert50 on October  5, 2014, 15:32:41
+1👍👍
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

De NA 8005 modificatie is klaar en ik heb de streamer afgelopen weekend kunnen beluisteren. Fantastisch resultaat en overtreft de standaard NA 11 S1.  Om dit te bereiken zijn uiteraard wel de nodige aanpassingen gedaan.


De gemodificeerde NA 11 S die Mike heeft staan is van een klant uit Italië en kan deze ook niet mee nemen voor eventueel een demo voor onze leden. 

Onder013 krijgt de demo NA 8005 unit omstreeks 3e week December om te testen.



Quote from: technative on October  5, 2014, 12:22:28
Mocht je nog een tester nodig hebben dan hoor ik het graag, Vik! Ik hou me aanbevolen voor de NA-11 upgrade ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

bert50

Ben erg benieuwd wat dat met de NA11-S1 doet
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

H&C Hifi

Quote from: vik on November 18, 2014, 11:20:36
De NA 8005 modificatie is klaar en ik heb de streamer afgelopen weekend kunnen beluisteren. Fantastisch resultaat en overtreft de standaard NA 11 S1.  Om dit te bereiken zijn uiteraard wel de nodige aanpassingen gedaan.

straffe uitspraken.. :)