Raymond zijn mini HT heaven.

Started by Raymond187, December 31, 2012, 13:52:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Raymond187

 ^^

Gisteren de spullen ontvangen voor de HTPC. Mooi kleine naar bed. Ff huis stofzuigen en spullen uitpakken.

Eerst de oude PC gepakt en alle componenten eruit gehaald.  Was wat meer werk dan gedacht. Cable management was top dus kost wat meer tijd. Alles eruit. Ff neerleggen in de nieuwe kast m te kijken hoe de kabels het beste kunnen lopen. Aansluiten.. power aan....niks..huh..hhmm ahh power sw stekker zat op de verkeerde pins op het MOBO :D

Ok draait. Eerste wat opvalt is de stock cooler die ik hoor met de kast open. Die gaat vervangen worden. De zij FAN hoor ik niet. Is een silent scyte 120mm FAN. Opgestart CPU cores zijn 28/30gr idle. Prima. VGA is 27gr. OK dat goed.

NIeuwe installatie doen. Alle partitites verwijderd en nieuwe aangemaakt. Windhoos erop. Restart..... vage AHCI melding... BIOS denkt dat de installatie gedaan is met een PSH IDE BIOS setting ??? En in het BIOS staat hij uiteraard op AHCI, altijd al gestaan. VAAGGGGgggggGGGggGGgGggGGgGgGg
this version supports only hard disk and cdrom drives

Hoe de fuk die daar nou bij komt? Op IDE heeft hij nooit gestaan.

Installatie kan ik alleen afronden als ik in het BIOS PSH op IDE zet. Mjahh dat wil ik niet. Dus moet nu eerst de installatie afronden met deze setting. En daarna opnieuw.

Dacht gisteravond ff snel ding in elkaar zetten en alles vast installeren voor het slapen gaan...helaaaschhhhh.

ZO frusty is eruit :D

high-q

Haha, lekker aan het hobbyen zo te lezen. Ondertussen wat build pics geschoten?
Vanavond dus alleen Windows en Kodi, dan ben je good to go  8)
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Raymond187

Nee geen foto's. Als ik bezig ben dan ben ik gefoccused op het bouwen.  :thumbs-up:

De huidige CPU cooler kan ik helaas niet gebruiken. De big shuriken rev B ..bijna 16CM hoog :D

Nope...vanavond lekker uiteten en bieren. Ik heb ons bedrijfs uitje geregeld. Den Bosch centrum. Morgenavond pas weer thuis.


RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

KOmt goed.

Vanavond eten bij Fabuleaux en lunch @ hart van brabant. Morgenochtend solex tour  :headbanging: lunchen @ Christoffel en daarna rondvaartje. En....belangrijkste vanavond na het eten duiken we een cafe in...voorgaande jaren eindigde dat rond 03:00.

Dus als je een goeie tip heb waar ze lekkere speciale bieren hebben. pls let me know. via WA

RubenV.

Hi Raymond,

Leuke build, ik ben wel benieuwd naar hoe het eruit ziet. Veel plezier in Den Bosch!
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

R

Quote from: Raymond187 on October  1, 2015, 09:51:51
KOmt goed.

Vanavond eten bij Fabuleaux en lunch @ hart van brabant. Morgenochtend solex tour  :headbanging: lunchen @ Christoffel en daarna rondvaartje. En....belangrijkste vanavond na het eten duiken we een cafe in...voorgaande jaren eindigde dat rond 03:00.

Dus als je een goeie tip heb waar ze lekkere speciale bieren hebben. pls let me know. via WA

Mocht je het lezen, http://www.hetveulen.nl/ op de korenburg, erg leuk!

Raymond187

#2332
Den Bosch was top.

Quote from: RubenV. on October  1, 2015, 11:14:17
Hi Raymond,

Leuke build, ik ben wel benieuwd naar hoe het eruit ziet. Veel plezier in Den Bosch!
Ik zal eens wat foto's maken, maar ben nog niet klaar. Hij wordt mij te warm en maakt teveel geluid met de stock CPU cooler. Temp CPU&systeem tijdens film kijken is 38/40gr. Idle is 30gr.

Ff een CPU cooler erbij zoeken. En achter  denk 1 x 80mm FAN. De HTPC zit in een houten kast achter een gesloten deur. Warmte moet wel weg kunnen.

Quote from: R on October  1, 2015, 19:36:37
Mocht je het lezen, http://www.hetveulen.nl/ op de korenburg, erg leuk!
Thanks. had ik al door gekregen via WA van Ralph. Is er niet van gekomen. Uiteten werd later dan verwacht.


Was nog wel een geklooi vanwege die AHCI en IDE bitching van het MOBO. Maar goed opgelost. Opstarten zonder SATA kabel erin van de SSD. Dan opstarten vanaf DVD en Win installeren. Dan de Sata kabel erin, zodat hij de SSD wel ziet. En toen Win7 opnieuw installeren. En nou ff wachten tot Win10 zich aanbied.

Verder werkt alles prima. Kodi 15.1 staat erop. Geluid en beeld is prima. Resourses die gebruikt worden tijdens een BR films is nog steeds 6%.

App Yatse gebruik ik voor Kodi en een remote mouse/keyboard werkt ook.

RalphH

Mooi dat het top was.

Quote from: Raymond187 on October  5, 2015, 12:41:43
Is er niet van gekomen.

Zonde, is 1 van, de naar mijn idee, beste kroegjes van Den Bosch.
Waar heb je gegeten?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Fabuleaux. Was erg goed eten. En top wijn arrangement. De wijn was pp hetzelfde als de 6 gangen.  :D

Ik had approval gevraagd aan me directeur... Hij zei verras me maar.

Ok 1400€ verder voor 10 man...  :popcorn:

Raymond187

Gisteren andere CPU fan voor de HTPC besteld. De stock cooker heeft speling en die hoor je zelfs op lage toeren.

https://www.afuture.nl/productview.php?productID=3361259

Zal de CPU ook iets koeler houden.

WickedGame


Raymond187

Ja moet toch lekker bezig zijn.  :headbanging:

Alleen irritant, want mobo kan ik weer los maken om de cooler vast te zetten...

Loondijke

Goed bezig! Houd je wel rekening met de hoogte van dat beest? Ik heb mezelf een keer in de vingers gesneden en zie hier het resultaat!



Gelukkig staat hij uit het zicht.......  :pompom:
Sony HW55  ISF | Kingpin VFS210 | Denon AVR-X4100W | Fronts; DALI Concept 8 | Center: DALI Concept | Rears: DALI Concept 1 | BK XXLS400 FF | HTPC + XBMC + Bluray Diskdrive | Panasonic BDT300 | Thecus N7510 + WD RED 28TB
Mijn topic;
Loondijke's Dedicated Attic-HT

high-q

Wilde het net vragen ... waarom ben je niet voor de NH-L9i gegaan?
Platte koeler met 92mm fan.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

Raymond187

Ja natuurlijk hou ik daar rekening mee  8)

Kast kan 138mm hoge CPU hebben en deze is nog geen 130mm hoog.

Quote from: high-q on October  9, 2015, 08:46:40
Wilde het net vragen ... waarom ben je niet voor de NH-L9i gegaan?
Platte koeler met 92mm fan.
Ik wilde eerst deze nemen ivm de hoogte idd, maar die andere iets koelt beter en ik kan hem kwijt in de kast....volgens de specs iig

W.Otter

waar blijven de fotos :D  :pompom:

mooi spul hoor Noctua! zelf ook alles vervangen, zeer stille fans!

maar 40 graden is toch niet zo'n probleem?
heb je ook HDD's in de behuizing? en staat de behuizing in een gesloten kast?
waarom een VGA en geen integrated graphics?

bios probleem ook opgelost?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

inmiddels ook al tijd gehad om wat films te bekijken? heb laatst ook een marathon gehad om mijn nieuwe HTPC in te wijden. Jurassic World/Terminator Genysis/MI5 rogue nation/San Andreas en Tomorrowland. Leuke films! ik dacht dat San Andreas tegen zou vallen maar uiteindelijk nog best te doen, Alexandra Daddario maakt alles goed  :coffee:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Raymond187

Quote from: W.Otter on October  9, 2015, 11:40:34
waar blijven de fotos :D  :pompom:

mooi spul hoor Noctua! zelf ook alles vervangen, zeer stille fans!

maar 40 graden is toch niet zo'n probleem?
heb je ook HDD's in de behuizing? en staat de behuizing in een gesloten kast?
waarom een VGA en geen integrated graphics?

bios probleem ook opgelost?
Ja foto's... :D hopelijk zondag eindelijk een rustige dag en thuis hangen.

BIOS issue natuurlijk opgelost.

40gr vind ik veel te hoog voor alleen een film kijken. 35gr max.
Nee ik heb geen HDDs in de kast. Weg met die zooi  :devil: Ik heb een NAS met 9TB en nog 1 bay over  :headbanging:
VGA, omdat ik de oude HW heb gebruikt uit me PC van boven.
De i5 760 heeft geen iGPU. En de VGA kaart had ik nog dus geen reden om een andere te kopen. Enige waar ik me erg aan stoor....geen idee waarom (krijg wel vaker te horen dat ik niet helemaal 100 ben :D ), maar deze VGA kaart heeft een mini HDMI. Maar is ook best een grote kaart.

Ik heb in de zijkant Scyte FANs zitten. ALs ik deze op max zet hoor ik ze ook niet.

Ik heb 2 films gekeken.
San Andreas en Jurasic World. beide leuke films.
MI, Terminator en tomorrowland dit weekend. of iig 1 film.

Beelden geluid is iig goed. En geen irritante bugs of issues tegen gekomen. Ook TrueHD audio geeft hij door, wat eerder niet het geval was.



high-q

HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

RubenV.

Terminator heb ik vorig weekend gezien, prima actiefilm. Het geluid vond ik overigens ook top. Ik ben benieuwd naar de foto's zondag  ;)
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Raymond187

Hopelijk krijg ik uiterlijk zaterdag de cooler binnen. Ff fotoke van binnen maken. Ik heb nog steeds wat CPU paste liggen. Wel handig :P

RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

W.Otter

Quote from: Raymond187 on October  9, 2015, 14:18:28
Hopelijk krijg ik uiterlijk zaterdag de cooler binnen. Ff fotoke van binnen maken. Ik heb nog steeds wat CPU paste liggen. Wel handig [emoji14]
Krijg je er bij als je n noctua besteld
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Raymond187

Quote from: RalphH on October  9, 2015, 14:51:40
:pompom: :pompom: :pompom: :pompom:
Wel zo fijn dat alles werkt. Gisteren Terminator en die was ook TrueHD.

Quote from: W.Otter on October  9, 2015, 22:37:37
Krijg je er bij als je n noctua besteld
Gebruik ik niet. Ik heb eigen CPU paste. Arctic silver 5.