Raymond zijn mini HT heaven.

Started by Raymond187, December 31, 2012, 13:52:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

quattronl

Quote from: Raymond187 on August 22, 2014, 07:58:54
Ik wil er 3 dingen mee kunnen doen.

ALs druppelader voor de motor. Daar zal hij 5 maanden aanhangen.
Testen van de accu
Opladen auto accu. 1 is 44ah en de ander 88ah.
Is je motor ook 12V? (staat me iets bij van 6V maar ben absoluut een motor-leek).
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

Raymond187

Quote from: WickedGame on August 22, 2014, 08:40:05
Mooi dat de NAS weer werkt. En 43graden is nog niet eens zo schokkend. Die van mij draait meestal zo rond de 40/41 graden.
Is idd niet schokkend, maar ik vind dat te hoog. Ik wil een zo koel mogelijke kast en cpu zonder waterkoeling. Warmte is nou eenmaal funest voor elektronische apparatuur.

CPU schommelt nu tussen 42 en 43 gr. En systeem 43. Volgens mj zou hij in idle 40gr moeten zijn, want dan draait de smart fan @ low speed ~1000rpm. Het kan natuurlijk zijn dat vanwege de leeftijd van het apparaat en vele uren dienst dat alles wat minder goed werkt. Hij is nu 4 jaar oud en heeft vrijwel altijd aan gestaan.

Omdat hij nu 3 gr. warmer is worden de HDDs ook stuk een warmer. Vooral degene die voor de CPU koeler zit. Die wordt 6 gr warmer dan voorheen. 36gr nu. En elke HDD ernaast is 2gr koeler.

Ik ga van het weekend verder knutselen. Hij is toch uit garantie. Er zit een 92mm fan in. Die blaast de warmte uit de kast. Ik wil 2 dingen proberen met de fan.

1) De fan omdraaien, zodat hij koele lucht naar binnen blaast. En bovenin aan de zijkant de kap iets open, zodat de warme lucht naar boven de kast uitstroomt. Daar zit ook de CPU
2) Een nieuwe 90mm fan die meer luchtstroom aan kan op lage RPM

ZO'n fan kost max 20e. Dan heb je wel een knappe stille fan.



Me PC heb ik 5 FANs in zitten op een fan controller. Er zit nu alleen een grotere VGA kaart in die ook  2 FANs heeft :D Behoorlijk overkill, omdat ik niks meer met de PC doe. Alles draait weer stock. Zwaarste applicatie die gebruikt wordt is CS5  :D

Raymond187

Quote from: quattronl on August 22, 2014, 09:38:04
Is je motor ook 12V? (staat me iets bij van 6V maar ben absoluut een motor-leek).
Ook 12 volt. in de motor zit nu een nieuwe. Vorige is stuk gegaan. Te lang stil gestaan zonder druppellader.


Raymond187

Snertzooi....CPU in de NAS wordt toch nog te warm. 8gr warmer in idle dan voorheen. Ik heb de FAN al omgedraaid dus de HDD en systeem zijn wel koel zat. Alleen de CPU niet. Ik snap het niet.

De CPU is passief gekoeld dus daar kan weinig stuk aan zijn. Ik heb de CPU en koeler beide goed schoon gemaakt met alcohol 70%. Daarna de pasta uitgespreid over de CPU. De koeler er goed op gezet.

Enige wat me onbekend is. Onder de koeler zit dus de CPU en nog een klein glazen vierkantje. Wat is dat dan? Daar heb ik ook wat koelpasta op gedaan. Er zat namelijk ook wat op toen ik hem voor de eerste x heb open gemaakt.

Enige wat ik zo nog kan proberen is weer schoonmaken en kijken om nog minder koel pasta erop te doen.

Iemand een andere suggestie?

rovinggecko

Te veel koelpasta werk niet, heel dun laagje is genoeg, alleen bedoelt om overal contact te maken als de oppervlaktes niet glad zijn.
Als je er echt veel op gedaan hebt zou dat het kunnen zijn.

Overigens dient ook een passieve koeler wel luchstroom daaromheen te hebben / cq in een koele omgeving te staan.

Neem aan dat je met de kast dicht test?
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Raymond187

Er zit een dun laagje pasta op. Ik verspreid dat uit over de CPU. Er zit zeker GEEN dikke laag op, maar misschien nog iets teveel. Zou kunnen, maar dit is dezelfde hoeveelheid die ik ook op PC CPUs doe.

Meterkast is 20gr. Ik heb de NAS zonder case staan, zodat de warmte beter weg kan. Als ik dat voorheen deed was de NAS 5gr koeler.

Ik ga hem nog een x open maken. Is maar een half uurtje werk. Een nog dunner laagje pasta erop.

Heb jij enig idee wat dat glazen vierkantje is?

rovinggecko

Op een NUC heb je een cpu en daarnaast de PCH QS77 Express chipset. Vermoed een vergelijkbare constructie in jouw nas.
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Raymond187

#1982
Quote from: rovinggecko on August 24, 2014, 13:33:59
Op een NUC heb je een cpu en daarnaast de PCH QS77 Express chipset. Vermoed een vergelijkbare constructie in jouw nas.
Dan zal dit idd hetzelfde moeten zijn. Thanks  :thumbs-up:

cooling paste er zit nu een flinterdun laagje op. Als ik met een creditcard erover heen ga dan schraapt hij er niks meer af en toch zit er een laagje op. Nou dunner dan dat zal niet hoeven dan kan je er net zo goed niks op doen.

Ik heb de fan weer omgedraaid en de case erop. Lucht wordt naar buiten gezogen. Dus alles weer standaard. Ben benieuwd.

f*cking murphy passed by our house that mofo :sneaky:

Verschil met de FAN standaard en case dicht.


  • Systeem wordt warmer dus de FAN gaat harder draaien. Dus betere air flow?
  • fan draait 1900rpm

Met case open en fan omgedraaid:


  • Blijft het systeem onder de 36 gr
  • De FAN blijft langzaam draaien 1050rpm
  • De fan draait pas harder als systeem >35gr is
  • Enige is de CPU die te warm wordt in idle

NAS staat nu ruim 30 min. aan. Hij zit nu op 37gr idle. 10gr lager dan ervoor.

fingers crossed

rovinggecko

Klinkt helemaal volgens het boekje zo!
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Raymond187

Denk dat het wel weer is orde is. Staat nu ruim 3 uur aan en nog steeds 37gr  :pompom:

rovinggecko

Kijken, niet meer aankomen! Mooi geregeld!
HT: Linkwitz LX521.4 || Meridian G68, HD621 || sMS-200 SOtM & Singxer SU-1 || 13 x Hypex UCD180||  Scanspeak A4 monitor rears & center
Stereo: Linkwitz' Pluto's || RPI met Pi2 Design Tube Hat ||  Roon nuc streamer
Roving Gecko's Woonkamer

Atmoz


Mooi dat 't opgelost is :)

Waar is die "glasplaat" nu voor?
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Raymond187

Quote from: rovinggecko on August 24, 2014, 17:12:08
Kijken, niet meer aankomen! Mooi geregeld!
CPU stond net op 35gr. Idd niet meer aankomen. Is ook niet meer nodig. Het si gefixed en ik ben erg blij. Een nieuwe NAS met deze of betere specs is vrij prijzig.

Quote from: Atmoz on August 24, 2014, 18:36:18
Mooi dat 't opgelost is :)

Waar is die "glasplaat" nu voor?
Hoogstwaarschijnlijk de chipset.

Wel grappig. Me idee om de systeemkast van binnen beter te koelen back fired at me. Al was de kast van binnen wel iets koeler dan nu. Wat misschien nog wel zou kunnen is de bovenkant van de kast opensnijden en daarop een fan plaatsen die zuigt en die nu achterop zit laten blazen. Warme lucht gaat immers naar boven. Dus vind het wel een vreemde locatie om de fan achterin te plaatsen.

Nu ff paar afleveringen van breaking bad unzippen en straks kijken. Onder 30% CPU load wordt hij 1 gr warmer.

Jammer dat ik geen foto's had gemaakt. Denk niet dat er hee veel zijn die hun QNAP uit elkaar halen om de CPU cooling paste gingen vervangen. Ik kon niks op youtube vinden of google met een filmpje of foto's.

Raymond187

Komter onverwachts toch nog een HT upgraadje aan dit jaar  :headbanging:

Dankzij een mede forum genoot.  :thumbs-up:

Misschien nog zelfs nog wel volgend weekend  :pompom:


Atmoz

Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Deleted member

Stereo-fan for life!

knubbe

Ze zijn onderweg! Met een beetje geluk heb je ze vandaag.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Raymond187


Deleted member

Stereo-fan for life!

Raymond187

SVS subwoofer pads, om de sub te ontkoppelen. Lijkt me stuk mooier staan dan zo'n aerolex plaat onder je sub. En volgens RA Subs minstens net zo'n goede werking. En Ralf met ze subwoofer fetisch geloof ik dan blindelings :D


http://www.lsound.eu/accessories-other/speaker-accessory/soundpath-subwoofer-isolation-system-4-kit.html

Deleted member

Stereo-fan for life!

Raymond187

Ze waren bij de buurtjes afgeleverd. Net er meteen onder geschroefd. Ziet er prima uit.

Ik ga van het weekend uitgebreid luisteren en testen.

Standaard voetjes. Welke helemaal NIKS absorberen.



Met de SVS sound paths



Uber thanks 2 Knubbe die ze voor me heeft meegenomen uit de US, waardoor de aanschaf prijs minder dan de helft is dan bij L-sound  :worship:

yorkie13

#1997
dat ziet er goed uit
heb ze ook kort onder een PB12nsd getest, werkt even goed als de Auralex Gramma.

nu beide sb12nsd subs van deze dempers voorzien.

FeaR1986

Quote from: Raymond187 on September 16, 2014, 20:02:21
Ze waren bij de buurtjes afgeleverd. Net er meteen onder geschroefd. Ziet er prima uit.

Ik ga van het weekend uitgebreid luisteren en testen.

Standaard voetjes. Welke helemaal NIKS absorberen.



Met de SVS sound paths


Oeh, zeer nice!  :clapping:
Kan me zeker voorstellen dat je hier de voorkeur aan geeft ten opzichte van een Gramma of Subdude. Zeker aangezien die negen van de tien keer nét wat uitsteken.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

knubbe

Ziet er goed uit Ray! Ben benieuwd naar je ervaringen!  :popcorn:
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase