Raymond zijn mini HT heaven.

Started by Raymond187, December 31, 2012, 13:52:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raymond187

Quote from: Frido on March 31, 2014, 15:42:51
Vraagje, valt mij op dat jij veel films en series kijkt. Die download je allemaal begrijp ik en zet je op je Synology NAS. Had ergens gelezen dat jij ook een Synology NAS heb net als ik. Maar hoe download jij, doe jij alles handmatig met een laptop of pc? Of gebruik je misschien bepaalde "apps" van Synology of doe je het totaal anders?

Hoor het graag want dat is iets wat ik ook erg graag wil en merk dat jij toch vaak redelijk snel nieuwe films heb gevonden en download om te kijken. Is dat dan ook incl NL ondertiteling?
Quote from: WickedGame on March 31, 2014, 15:52:20
Kernpunten:

- SABNBZD
- Couchpotato (Films)
- Sickbeard (Series)

Dat is het volgens mij wel zo'n beetje. Als je beetje deze kernwoorden zoekt in combinatie met Synology ga je een heel eind komen.
Thanks Marc :)

Ik gebruik een QNAP 459 pro als NAS. Ik gebruik Transmission voor de torrents (torrentleech.org of torrentshack.org) en SABnzb voor de andere downloads. bv www.bd25.org

Als ik op me werk ben gebruik ik openVPN om op me thuis netwerk te komen en eventueel een download te starten. Dus laptop/PC aan. film/serie zoeken DL starten via Transmission en PC/laptop weer uit zetten. Idem voor SABnzb.

Wij gebruiken geen ondertiteling vinden we alleen maar irritant en beeld vervuiling  :devil:

Frido

Quote from: WickedGame on March 31, 2014, 15:52:20
Kernpunten:

- SABNBZD
- Couchpotato (Films)
- Sickbeard (Series)

Dat is het volgens mij wel zo'n beetje. Als je beetje deze kernwoorden zoekt in combinatie met Synology ga je een heel eind komen.

Ok, top! Voor series kan je ook Netflix gebruiken zei een vriend van mij. Is dat wat of kan ik beter zoeken via Sickbeard? Op Netflix schijnt het nogal oud te zijn. Couchpotato lijkt mij wel intressant. Is dat ook de "app" die je kan koppelen aan je IMDB Watch List? Zodat die automatische gaat downloaden?

En welke betaal server gebruik jij icm SabNZB?
Quote from: Raymond187 on March 31, 2014, 15:57:08
Thanks Marc :)

Ik gebruik een QNAP 459 pro als NAS. Ik gebruik Transmission voor de torrents (torrentleech.org of torrentshack.org) en SABnzb voor de andere downloads. bv www.bd25.org

Als ik op me werk ben gebruik ik openVPN om op me thuis netwerk te komen en eventueel een download te starten. Dus laptop/PC aan. film/serie zoeken DL starten via Transmission en PC/laptop weer uit zetten. Idem voor SABnzb.

Wij gebruiken geen ondertiteling vinden we alleen maar irritant en beeld vervuiling  :devil:

Aha, ok. Het liefst doe ik het zonder pc of laptop aan. Maar begrijp dat dat wat lastig gaat. Je heb het toch wel nodig? Dacht je kan tegenwoordig wel via de smartphone's en/of bv ipads het allemaal besturen.

Raymond187

Gebruik gewoon me laptop. Vind ik fijner om mee te werken dan de iPad of telefoon. Zit een SSD in met i7 CPU dus vlot zat.

Frido

Quote from: Raymond187 on March 31, 2014, 21:37:59
Gebruik gewoon me laptop. Vind ik fijner om mee te werken dan de iPad of telefoon. Zit een SSD in met i7 CPU dus vlot zat.

O ok, dat is wel een erg net laptopje dan. Doe je goed
Helaas heb ik niet zoiets, mijn oude laptop is erg traag helaas

Raymond187

Gisteren film met de mannen zitten kijken.

We moesten eerst wachten op de andere 2 dus ff eerste video casette erin :D  kick ass 2. hehehehe lekkere lijpe humor. En gaat er goed in met een pizza en een warsteiner erbij  :popcorn:

Daarna ff wat muziek geluisterd.

En de 2e film was 47 Ronin. Ik vond de film erg leuk. De rest vond hem erg matig :)

Wat ze opviel dat het geluidsbeeld beter is geworden nu de fronts toch 60 CM meer uit elkaar staan. Dus ik laat ze zo staan. Alleen nog geen tijd gemaakt om ARC ze plasje eroverheen te laten doen.  :shaun:

Al verwacht ik geen verandering te horen.

Raymond187

Kaartjes voor awakenings festival in the pocket. Nog volk dat er ook heen gaat? ff biertje pakken anders.

WickedGame

Quote from: Raymond187 on April 17, 2014, 08:53:04
Kaartjes voor awakenings festival in the pocket. Nog volk dat er ook heen gaat? ff biertje pakken anders.

Maybe... welke dag ga je? want ze hebben het nu verdeeld over 2 dagen.

Raymond187

De zaterdag. Als het mooi weer is vanaf 12:00 aanwezig. Meestal rond een uur of 21:00 weer weg. Dan ben ik dood op.

WickedGame

Quote from: Raymond187 on April 17, 2014, 13:02:16
De zaterdag. Als het mooi weer is vanaf 12:00 aanwezig. Meestal rond een uur of 21:00 weer weg. Dan ben ik dood op.

Nooit afsluiting?

Vindt juist zelf 14:00 tot eind een betere verdeling.

Raymond187

afsluiting hou ik meestal niet vol als ik vanaf het begin er ben. Ben dan echt doodop. Van een festival vind ik het juist zo heerlijk om daar vroeg te zijn ivm lekker buiten zijn. Moet het wel mooi weer zijn natuurlijk.

Adam Beyer  :headbanging:

Voordeel van eerder vertrekken is ook de massa mensen ontlopen. Kan me Defqon nog herinneren @ almere strand. 1.5 uur voordat we de parkeerplaats af waren  :wacko:

Raymond187


Atmoz

Quote from: Raymond187 on April 17, 2014, 08:53:04
Kaartjes voor awakenings festival in the pocket. Nog volk dat er ook heen gaat? ff biertje pakken anders.

Hmzz, heb meteen maar even een mailtje naar m'n opstapgaansmaatjes gestuurd, eens kijken of ik een groepje bij elkaar kan rapen ;D
Ga normaal gesproken naar de "gewone" (binnen) Awakenings, maar dit lijkt me idd ook niet verkeerd... :pompom: :pompom:
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Raymond187

Awake fest. is altijd ERG gaaf. Lekker buiten en niet zo massaal als defqon ofzo  :thumbs-up:

Weer moet alleen meezitten. 22gr met zon is ideaal.

BTW volgend weekend met K-day in eindhoven weer PACT  :pompom:
http://www.eindhovenisking.nl/nl/dance/pact-festival

We gaan al jaren naar PACT altijd super gezellig. En vorig jaar was ik ZEER verrast door het goeie geluid  :wub: was ook nog eens voor de verandering goed afgesteld.

KLeine man naar Opa in Best en hop op de trein naar EHV.

Martijnst1990

Ziet er goed uit dat Awakenings Festival :) Maar ga 31 mei al naar Emporium en mijn stapmaatjes hebben als student zijnde wat minder centen om 2 keer t gaan in kort tijd :D

Zal hem wel onthouden voor volgend jaar  8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Atmoz

#1789
Quote from: Raymond187 on April 18, 2014, 11:48:25
Awake fest. is altijd ERG gaaf. Lekker buiten en niet zo massaal als defqon ofzo  :thumbs-up:

Weer moet alleen meezitten. 22gr met zon is ideaal.

BTW volgend weekend met K-day in eindhoven weer PACT  :pompom:
http://www.eindhovenisking.nl/nl/dance/pact-festival

We gaan al jaren naar PACT altijd super gezellig. En vorig jaar was ik ZEER verrast door het goeie geluid  :wub: was ook nog eens voor de verandering goed afgesteld.

KLeine man naar Opa in Best en hop op de trein naar EHV.

PACT ben ik volgende week ook weer te vinden. (zoals volgens mij al eerder over gehad hier: we gaan ieder jaar met K-day naar EHV :))
Hopelijk kom ik je tegen drinken we wat biertjes O0

En tevens gisteren de kaartjes voor Awakenings-festival gekocht :pompom: 8) (voor de zaterdag)
Bedankt om me/ons eraan te laten herinneren ;) Weer een festivalletje erbij dit jaar. Heerlijk, laat ze allemaal maar komen :angel:
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

Raymond187

Quote from: Martijn90 on April 19, 2014, 09:13:46
Ziet er goed uit dat Awakenings Festival :) Maar ga 31 mei al naar Emporium en mijn stapmaatjes hebben als student zijnde wat minder centen om 2 keer t gaan in kort tijd :D

Zal hem wel onthouden voor volgend jaar  8)
Is Eindhoven nisk voor jou dan?

PACT festival google maar. RETE gaaf altijd.

Quote from: Atmoz on April 19, 2014, 18:17:19
PACT ben ik volgende week ook weer te vinden. (zoals volgens mij al eerder over gehad hier: we gaan ieder jaar met K-day naar EHV :))
Hopelijk kom ik je tegen drinken we wat biertjes O0

En tevens gisteren de kaartjes voor Awakenings-festival gekocht :pompom: 8) (voor de zaterdag)
Bedankt om me/ons eraan te laten herinneren ;) Weer een festivalletje erbij dit jaar. Heerlijk, laat ze allemaal maar komen :angel:
Eyyyy goed bezugggg. Awake fest. is ook altijd uitverkocht.

Ja stond me al iets bij van PACT. Wordt weleens tijd om een biertje te pakken vind je niet :)

Anders ff PM voor 06? ff Appen

Martijnst1990

Quote from: Raymond187 on April 20, 2014, 19:43:42
Is Eindhoven nisk voor jou dan?

PACT festival google maar. RETE gaaf altijd.
Heb net even ge'Youtubed voor wat sfeerbeelden, maar denk dat ik dat niet zo vind. Zal er straks eens wat meer van opzoeken, gratis entree is natuurlijk wel weer leuk :D

Awakenings Festival lijkt me wel erg gaaf, zal dat hier toch eens opgooien :)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Raymond187

PACT niet sfeervol  :crazy: hehehe dat hebbe gij goetd vaudt manneke  :headbanging: Maar goed was een tip, omdat deze vrije toegang heeft en goed geluid. Overigens is aan de overkant Zodiac podium. Die hebben ook tekno en drum and bass  :wub:

Awake fest  :wub: zo veel zin aan whoeiiiiiiiiiii

Weer ff op topic.

Door de 2 bruiloften dit jaar is er helaas geen potje gevuld meer om een speaker upgrade te gaan doen.

MAAR we gaan wel wat verbouwen tussen de huiskamer en open keuken. We hebben wel een nieuwbouw huis, maar die is gebouwd in jaren 30 stijl. Tussen de huiskamer en keuken is de opentrap. Dat betekend dat het geluid naar boven gaat, en ook de warmte.

Dit gaat we dicht laten maken. Er komen 2 deuren in met dichte kern. De trap treden worden ook dicht gemaakt. Tussen de deuren komen of stenen of een systeem wand gevuld met steenwol. Dit moet het geluid ten goede komen. Ik verwacht iig niet dat het er slechter van wordt.

Voordeel is dat het geluid beneden blijft zo ook de warmte.
Onder de trap krijgen we extra opberg ruimte. Ik wil van de onderste 2 a 3 traptreden laden maken, zodat ook die ruimte goed benut wordt.

Tegenover de trap is de deur van de hal naar de voordeur. Deze is dicht en zal vervangen worden door een deur met 70% glas ivm licht. Geen idee of het glas een negatieve invloed heeft.

RalphH

Verbouwen, nice!
Glazen deur..gaat wellicht rammelen? Of issie stevig zat?
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Geen idee. Planning is om in juli te beginnen. Deuren moeten we nog uitzoeken.

www.skantrae.nl

Staan mooie deuren tussen.

RalphH

Solly, verkeerd gelezen, deur is deels glas, had een plaatje van een compleet glazen deur in mijn hoofd.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje

Quote from: WickedGame on March 31, 2014, 15:52:20
Kernpunten:

- SABNBZD
- Couchpotato (Films)
- Sickbeard (Series)



Dat is het volgens mij wel zo'n beetje. Als je beetje deze kernwoorden zoekt in combinatie met Synology ga je een heel eind komen.

ik krijg die laatste niet meer aan de praat, hij heeft een of ander code nodig om in de zoekprogramma's te komen en de nzb's te vinden....maar als het werkt top

Raymond187

Quote from: RalphH on April 25, 2014, 17:10:23
Solly, verkeerd gelezen, deur is deels glas, had een plaatje van een compleet glazen deur in mijn hoofd.
Plaot van een glazen deur in je heufdt :D

Wat hebbe gij in ut bier jonguhhhh? ahhahah :P

Wordt idd hout met dichte kern en glas. Ik weet alleen niet wat voor glas. Gewoon geslepen of met glas in lood.

Handig..het downloaden gaat weer 50% sneller  :thumbs-up: 10.4MB oleeeeeeeee .... nou nog leuke films die uitkomen  :closedeyes:

RalphH

BAM! Zo die ploat in m'n kop joh!
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje