Raymond zijn mini HT heaven.

Started by Raymond187, December 31, 2012, 13:52:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dirk

#3100
je zou toch een Xtrem screen bestellen, of ben ik nou fout?
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Maikel_audionerd

Jeetje. Het sneeuwt zelfs buiten op die video dus een extra bak met extra licht (reflectie vanaf die veranda), echt ongelofelijk inderdaad [emoji43]
Ik zou dan inderdaad ook voor zo'n Xtrem gaan als dat aspect (daglicht) zo belangrijk is hoor


Sent from my iPhone using Tapatalk
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Raymond187

Quote from: Dynky on November  9, 2017, 20:04:31
je zou toch een Xtrem screen bestellen, of ben ik nou fout?
Klopt, maar als er niet wordt reageert, dan ben ik daar na x aantal dagen wel klaar mee. En bij Extrem zijn ze al helemaal niet van het communiceren, anders had ik het scherm via een toko in nL gekocht.

Quote from: Maikel_audionerd on November 10, 2017, 01:21:44
Jeetje. Het sneeuwt zelfs buiten op die video dus een extra bak met extra licht (reflectie vanaf die veranda), echt ongelofelijk inderdaad [emoji43]
Ik zou dan inderdaad ook voor zo'n Xtrem gaan als dat aspect (daglicht) zo belangrijk is hoor

Sent from my iPhone using Tapatalk
Dit is de Elitescreen 5D, die van dat filmpje.

Wat ik wel lee op het AVS forum, is dat een enkele  last heeft van verticale glinsteringen. En dat de PJ en kijk hoogte in dezelfde hoek moet staan, om maximaal licht opbrengt te hebben.

Mijn PJ hangt 30cm onder het plafond, en scherm begint bij 45cm onder het plafond. Geen idee of die 15cm een issue kan worden.

Extrem scherm heeft nog mijn voorkeur, kost € 2850. Elite kosten €1800. De black daimond kost iets van € 4400. Redelijke verschillen.

Dirk

ik snap je frustratie vwb het uitblijven van hun reactie voor 100% (been there and done that myself), maar ik zou in dit specifieke geval toch nog ff doorbijten...desnoods ze maar ff bellen  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

H&C Hifi

Geloof Vik en mij maar op ons woord, van die Elitescreen 5D ga je echt geen spijt krijgen.

Beter die 1200,00 Euro in je zak steken en investeren in een betere projector  :sly:

Raymond187

Quote from: Dynky on November 10, 2017, 07:55:53
ik snap je frustratie vwb het uitblijven van hun reactie voor 100% (been there and done that myself), maar ik zou in dit specifieke geval toch nog ff doorbijten...desnoods ze maar ff bellen  ;)
Ik kan daar zeer slecht tegen. Wil A niet iets aan mij verkopen, dan vast B wel....en zo niet dan is er zeker wel een C.

Zelfde gehad met een auto kopen bij de bmw dealer. Een arrogant zwijn, stond er een beetje onnozel bij, en had meer interesse in een stel dat net binnen kwam. Ik zei ga er maar heen hoor, aan ons wil je niks verkopen aan je gedrag en houding te zien. Hadden we er 1 gekocht bij een andere dealer. Ook prima, die was wel erg netjes en had geen vooroordeel over onze leeftijd ;)

Quote from: HcHifi.nl on November 10, 2017, 17:41:37
Geloof Vik en mij maar op ons woord, van die Elitescreen 5D ga je echt geen spijt krijgen.

Beter die 1200,00 Euro in je zak steken en investeren in een betere projector  :sly:
Daar twijfel ik wel een beetje aan. Vanwege dit hier.

Quote from: Raymond187 on November 10, 2017, 06:57:23


Wat ik wel lees op het AVS forum, is dat een enkele  last heeft van verticale glinsteringen. En dat de PJ en kijk hoogte in dezelfde hoek moet staan, om maximaal licht opbrengt te hebben.

Mijn PJ hangt 30cm onder het plafond, en scherm begint bij 45cm onder het plafond. Geen idee of die 15cm een issue kan worden.


Anyway, er zit garantie op, dus ga er wel vanuit dat als een doek niet goed is, dat deze retour gaat, en er een wordt geleverd die wel goed is :)

Dirk

Quote from: Raymond187 on November 10, 2017, 20:38:23
Ik kan daar zeer slecht tegen. Wil A niet iets aan mij verkopen, dan vast B wel....en zo niet dan is er zeker wel een C.

Zelfde gehad met een auto kopen bij de bmw dealer. Een arrogant zwijn, stond er een beetje onnozel bij, en had meer interesse in een stel dat net binnen kwam. Ik zei ga er maar heen hoor, aan ons wil je niks verkopen aan je gedrag en houding te zien. Hadden we er 1 gekocht bij een andere dealer. Ook prima, die was wel erg netjes en had geen
ik ben eigenlijk 100% zoals jij, maar het "geluk" voor hen is natuurlijk dat je geen keus hebt als je de Xtrem wil...en ik kan het je gezien de kwalitiet vh scherm echt maar (blijven) aanraden.
bel ze anders ff?
ik weet uit eerst hand én van klanten van ze (ook forumleden btw) dat het qua communicatie regelmatig serieus te wensen over laat, dus het is jammer genoeg niets wat "nu eens één keer fout loopt"

dat slecht communiceren staat voor alle duidelijkheid haaks op de zeer hoge kwaliteit en service die ze verder leveren, dat maakt het imo des te pijnlijker  :confused:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Valkyrie

#3107
Quote from: HcHifi.nl on November 10, 2017, 17:41:37
Geloof Vik en mij maar op ons woord, van die Elitescreen 5D ga je echt geen spijt krijgen.

Beter die 1200,00 Euro in je zak steken en investeren in een betere projector  :sly:

Elitescreen kan ik zeker aanraden. De service is ook top! :)
Edit: ik heb dan wel de Cinewhite i.p.v. de 5D
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster


Raymond187

Quote from: Dynky on November 10, 2017, 20:52:14
ik ben eigenlijk 100% zoals jij, maar het "geluk" voor hen is natuurlijk dat je geen keus hebt als je de Xtrem wil...en ik kan het je gezien de kwalitiet vh scherm echt maar (blijven) aanraden.
bel ze anders ff?
ik weet uit eerst hand én van klanten van ze (ook forumleden btw) dat het qua communicatie regelmatig serieus te wensen over laat, dus het is jammer genoeg niets wat "nu eens één keer fout loopt"

dat slecht communiceren staat voor alle duidelijkheid haaks op de zeer hoge kwaliteit en service die ze verder leveren, dat maakt het imo des te pijnlijker  :confused:
Ik ga niet op me knieën om iets bij iemand te kopen. Ik heb nu zo goed als de Elitescreen 5D.

Marcel en Vik, zorgen dat ik maandag of dinsdag een offerte heb, zodat ik die kan betalen. En dan paar dagen wachten... 2 maten optrommelen om dat scherm op te hangen, en dan testen  :popcorn: :popcorn:

Heb de 120", want de andere optie is 106", en dat is echt TE klein, we zitten er ~5M vanaf. 110" heb ik nu, en dat is prima kijken, maar kan echt niet kleiner, en zeker niet als ik richting 4K wil gaan kijken.

Quote from: Valkyrie on November 10, 2017, 21:57:09
Elitescreen kan ik zeker aanraden. De service is ook top! :)
Edit: ik heb dan wel de Cinewhite i.p.v. de 5D
Goed om te lezen.

Quote from: morca on November 11, 2017, 02:18:32
Nice Ray.
Ik denk dat ik maar eens kom kijken als je scherm er is.
Als dat mag :angel:
Ja hoor gezellig :thumbs-up:

Raymond187

Me2 van de 3 film maten komen dit weekend helpen ophangen, en daarna kino kieken  :popcorn:

Ben benieuwd of ik ook nog een andere pj ga kopen. Beeld van Sony PJ spreekt me nog steeds erg aan, maar contrast van de JVC ook  :D

morca

#3111
Oh hij is er zelfs al.
Top man gezellig.
We houden contact.
Je woont in de buurt dus gaan we binnenkort even doen :thumbs-up:

Succes met ophangen en veel plezier daarna  :popcorn:

Raymond187


Raymond187

De kids hier in huis, vinden dat het tijd is voro nieuwe audio/visuele spullen geloof ik  :devil: @#^&^$(&@^@$^

Zojuist het doek van het scherm strakker willen maken. Dus gewichtsbalk eraf, doek strakker vastplakken, klem erop....Het doek+balk op de strijkplank eronder.....De oudste is gek op me gereedschapskoffer...Ik kijk dus naar links, zit hij met 2 schroevendraaiers en tang in me centerspeaker te vrotten... wel @(^#@*^(*@&^#(&*@# ik snel hem daar weghalen, valt weer het doek van de strijkplank....zucht

Gewichtsbalk er weer op geschoven, scherm omhoog, papa is er klaar mee. Dan maar voor 50e op MP zetten.

Heb tegen hem gezegd, ja nu heb je pech, want het geld was voor jou en je broertje, kunnen jullie een cadeautje kopen. Nu is het een stuk midner ward, dus wordt een kleiner cadeautje voor jezelf.

Half uurtje later, de TV weer ontdoen van kinder vinger afdrukken van de jongste. Ik geconcentreerd microvezeldoek inspuiten, en scherm afnemen. Zie ik in mijn ooghoek de jongste op me afrennen, met zijn speelgoed gitaar, en wilde hij een ram op de TV geven  :crazy:

Net op tijd dat ding afgepakt...

nondeju, misschien wijs om een verzekering af te sluiten speciaal voor de kids....2 jongetjes he :D :D

Net iig de betaling gedaan voor de Elite cinemagrey 5D 120" scherm. Bij Marcel en Vik gekocht.  Nu wachten op levering. Hopelijk voor zondag, want 3 maten komen zondag langs om te helpen dat ding op te hangen, en daarna kino kijken  :popcorn: :popcorn:

Na het scherm ff kijken of er een andere PJ komt, of toch speakers.

diceman

 :o ;D
Ach ieder nadeel heeft zijn voordeel.
Maar "kwalijke" zaak dat die kids spullen pakken uit je gereedschapskist, voor je het weet, gebeurd er iets minder leuk :crazy:

Zou ze toch even "vermanend" toespreken en uitleggen dat niet alles speelgoed is. Immers je hebt er niet altijd op tijd bij, en een ongeluk zit in een klein hoekje.

Raymond187

De oudste heeft ook al onze TV op de slaapkamer stuk gemaakt, door met een tang er op te slaan, toen hij 2 was.

Hij speelt er alleen mee als ik bezig ben, met de motor, auto of een kast oid. Ik vind het niet erg, zolang ze maar niks stuk maken, of zichzelf bezeren.

Hoe leg je en kindje van 1 uit, dat hij dat niet mag doen?



RalphH

Ze snappen meer dan je denkt hoor, maar dat weet je vast al ;D.

Desalnietteplus...wel balen van de center en het aanstaande glazen oogje ;)

Veel plezier volgende week. Bijna winter, ff meeten weer.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Maikel_audionerd

So-de-knetter, das echt niet relaxed!
Hoop ook in de nabije toekomst een kotertje (of twee) te mogen opvoeden, maar dit soort horrorverhalen maken wel dat ik er spontaan knikkende knietjes van krijg [emoji51]
Dat wordt dus een geheel nieuwe center-speaker?


Sent from my iPhone using Tapatalk
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

morca

Ze snappen heel veel.
Ik heb geen kids maar bij vrienden of fam luisteren ze verrasend goed.
Mijn neefje bv sloopte thuis alles.
Die durft hier alleen met toestemming in de kamer te gaan zitten.
Zo ver mogelijk bij de set vandaan gaat ie dan zitten best lachen om te zien.
Hij weet dat hij NIET aan me spullen moet komen.

Maar goed ik ben ook aardig ouderwets in opvoeden.
Ik sla of scheld nooit.
Maar ze voelen het gewoon ik kijk en het is klaar.

Maar goed klote van je speaker man.

Raymond187

Vrijdag wordt het scherm afgeleverd  :pompom:

Zondag komen de HT seals helpen dat ding op te hangen.....en just maybe een andere projector  :popcorn: wel een used one.

denoontje


Raymond187

#3121
Ook vaag. track en trace ingevuld, en er staat vrijdag voor 18"00.

Kom ik thuis ligt dat ding in de gang, met de tussendeur open, want doos is te lang.

Ben benieuwd of de vrouw het merkt, want ik heb gezegd dat het scherm net zo groot is....  :angel: ... ach wat s 10"meer nou?? Zou ze alleen in bepaalde gevallen merken  :headbanging:

Als Tim nou ff reageert, dan rij ik vanavond naar Breda, om mijn PJ te vergelijken met zijn HW55. Ben altijd al gecharmeerd geweest van het beeld van de Sony.

Helaas wil Kevin zijn Revels niet aan mij verkopen zonder die bi dingen :D . Dus dan maar een andere PJ.

Atmoz

Quote from: Raymond187 on November 23, 2017, 06:50:43
Ook vaag. track en trace ingevuld, en er staat vrijdag voor 18"00.

Kom ik thuis ligt dat ding in de gang, met de tussendeur open, want doos is te lang.

Ben benieuwd of de vrouw het merkt, want ik heb gezegd dat het scherm net zo groot is....  :angel: ... ach wat s 10"meer nou?? Zou ze alleen in bepaalde gevallen merken  :headbanging:

Als Tim nou ff reageert, dan rij ik vanavond naar Breda, om mijn PJ te vergelijken met zijn HW55. Ben altijd al gecharmeerd geweest van het beeld van de Sony.

Helaas wil Kevin zijn Revels niet aan mij verkopen zonder die bi dingen :D . Dus dan maar een andere PJ.

Haha, fijn dat je 't scherm al in huis hebt!
Kun je lekker aan de slag van het weekend :)

Ben benieuwd wat je bevindingen zijn.

Veel succes/plezier in ieder geval :pompom:
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

vik

 :headbanging:

Boven verwachting en blij dat hij al binnen is.


Quote from: Raymond187 on November 23, 2017, 06:50:43
Ook vaag. track en trace ingevuld, en er staat vrijdag voor 18"00.

Kom ik thuis ligt dat ding in de gang, met de tussendeur open, want doos is te lang.

Ben benieuwd of de vrouw het merkt, want ik heb gezegd dat het scherm net zo groot is....  :angel: ... ach wat s 10"meer nou?? Zou ze alleen in bepaalde gevallen merken  :headbanging:

Als Tim nou ff reageert, dan rij ik vanavond naar Breda, om mijn PJ te vergelijken met zijn HW55. Ben altijd al gecharmeerd geweest van het beeld van de Sony.

Helaas wil Kevin zijn Revels niet aan mij verkopen zonder die bi dingen :D . Dus dan maar een andere PJ.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Raymond187

Quote from: vik on November 23, 2017, 07:54:42
:headbanging:

Boven verwachting en blij dat hij al binnen is.
Als ik thuis ben ff foto's maken van de doos, want er zitten wel beschadigingen op  :crazy: Hopelijk niet op de kast van het scherm.

Quote from: Atmoz on November 23, 2017, 07:03:02
Haha, fijn dat je 't scherm al in huis hebt!
Kun je lekker aan de slag van het weekend :)

Ben benieuwd wat je bevindingen zijn.

Veel succes/plezier in ieder geval :pompom:
#Meetoo :D

Zondag komen 3 maten helpen met het Scherm ophangen en misschien ook de PJ.