Raymond zijn mini HT heaven.

Started by Raymond187, December 31, 2012, 13:52:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

skyfox

Quote from: Raymond187 on June 28, 2017, 10:13:31
Merci, Ik moet een x uit kunnen komen met de arbeidsvoorwaarden. Voordeel is dat ik bij zeker 50% van de sollicitaties uitgenodigd wordt. Met een enkele wist ik 100% zeker dat ik te eerlijk over mezelf ben geweest.

Ik ben blijkbaar te eerlijk en direct. Maar ik ben van mening dat, DAT juist het verschil maakt met een persoon die overal omheen draait en alles verdraait voor eigenbelang. Ik heb een leidinggevende functie, en mijn werkwijze is eerlijk en direct zijn tegen mijn teamleden. Zo weten zij waar ze aan toe zijn en visa versa. Thanks. Ga nu met lood in me schoenen naar me werk. Absoluut geen enkele uitdaging of prikkeling, en dat heb ik echt nodig. Ik heb wel erg leuke collega's en klanten.

Eerlijk en direct. Dat zijn juist kwaliteiten die mij als werknemer harder doen lopen voor een teamleider. Zeg waar het op staat. Doe ik m'n werk niet goed? Ik wil het horen! Doe ik het wel goed? Ook graag. Gewoon in duidelijke woorden, geen vage hints. Gelukkig heeft ons team nu zo iemand. Dat is (voor mij) zó fijn! Dus weet dat er plekken zijn waar het absoluut wél gewaardeerd wordt :D
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

HTip

Succes met je sollicitaties. Wees gewoon jezelf. Als de andere kant dat niet kan waarderen kun je daar beter nu al achter komen. Eerlijk en direct zijn goede eigenschappen van een leidinggevende. Motiveren is een andere. Zelden zie ik die verenigd in 1 persoon. Nogmaals succes!!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Raymond187

Quote from: Maikel_audionerd on June 29, 2017, 01:55:38
Ik ga duimen voor je Ray.
Overigens klinkt dat stukje dat je zegt over eerlijk zijn en dat het wel lijkt of dat helemaal niet gewaardeerd wordt wel heel bekend in de oren. Rare maatschappij leven we in...
Maar als je de juiste werkgever hebt gevonden, dan is dat geen issue meer weet ik uit ervaring.

Yep zo'n RAID5 rebuild duurt echt wel even, maar dan heb je wel zekerheid. Ik heb één wd black die lekker betrouwbaar is maar als die t loodje legt, ben ik wel echt de sjaak, moet er hoognodig één extra bijleggen.
Thanks :)

Juist, veel mensen zeggen juist "ik wil dat je eerlijk bent, en ik ben ook eerlijk", maar als ik me mond open trek en ik onderbouw mijn antwoord, dan heb ik regelmatig gemerkt aan hun lichaamstaal dat ze schrikken of er niet van gediend zijn.....

De NAS heeft er 1.5 dag over gedaan. Heb nu weer 3.3TB vrije ruimte  :thumbs-up:
RAID 5 met 4 HDDs is wat zekerheid AKA redundency meer niet.

Quote from: skyfox on June 29, 2017, 07:22:53
Eerlijk en direct. Dat zijn juist kwaliteiten die mij als werknemer harder doen lopen voor een teamleider. Zeg waar het op staat. Doe ik m'n werk niet goed? Ik wil het horen! Doe ik het wel goed? Ook graag. Gewoon in duidelijke woorden, geen vage hints. Gelukkig heeft ons team nu zo iemand. Dat is (voor mij) zó fijn! Dus weet dat er plekken zijn waar het absoluut wél gewaardeerd wordt :D

Ik ben heel duidelijk, want ik wil juist NIET dat er onduidelijkheid ontstaat. Leidinggevende die dat wel doen, zijn alleen bezig met zichzelf, want dan hebben ze een stok achter de deur voor eind van het jaar. Kunnen ze lekker alles verdraaien, en nee zo bedoelde ik dat niet, ik dacht dat het wel duidelijk was.. jajaja. Zo,n leidinggevende heb ik nu ook, en ik moet nu om mezelf in te dekken na elke meeting een samenvatting naar hem mailen. En aangeven als er iets onjuist is, dan moet hij dat per mail doorgeven. Kost een hoop onnodig tijd en energie, maar zo voorkom ik wel onnodig shit.

Als er iets is waar ik verbetering in wil zien dan ga ik je niet vertellen hoe je het moet doen, maar waarom het nodig is.  Zodat je begrijpt waarom we het anders gaan doen. Hoe we het gaan doen dan bespreken we samen, en laat ik in de meeste gevallen over aan de persoon, en na een paar weken gaan we even samen zitten en bespreken hoe het gegaan is. En als hij/zij vraagt om input dan doe ik dat heel graag, en als het nodig is 1 x per week samen zitten. Merk ik aan de persoon dat die niet durft te vragen ( die zijn er ook zat) dan krijgt diegene ook de nodige input en extra aandacht. En als het nieuwe doel bereikt is, dan gaan alle credits naar die persoon tijdens een teammeeting, zodat iedereen in het team dat weet.

Dan zie je de persoon glunderen en krijgt hij  :worship: van zijn teamgenoten.

Dat is 1 manier hoe ik motiveer.


Quote from: HTip on June 29, 2017, 07:53:15
Succes met je sollicitaties. Wees gewoon jezelf. Als de andere kant dat niet kan waarderen kun je daar beter nu al achter komen. Eerlijk en direct zijn goede eigenschappen van een leidinggevende. Motiveren is een andere. Zelden zie ik die verenigd in 1 persoon. Nogmaals succes!!
Dank, Ik ben altijd mezelf, anders zit ik straks ergens waar ik niet op me plek zit, en moet ik daar zsm weg. Kost me teveel energie en heb ik geen zin in, dus solliciteer ik liever wat meer, en dan ergens >5 jaar zitten.

Mezelf zijn heeft me mijn vorige baan gekost. Een baan die ik ERG gaaf vond, en zelf een super team had gecreëerd. Verantwoordelijk voor alle data en voice voor 4 kantoren in europa en dubai (EMEA dus). En nog geen 10 minuten fietsen naar het werk.

We kregen een nieuwe manager in de US. Dit was een goede vriend van de IT director in de US. Ik kon goed met hem werken en mocht hem graag. Tijdens een 1:! met de IT director vroeg hij wat ik van de nieuwe manager vond. Ik zei, omdat hij er zelf niet bij is wil ik me daarover niet uiten, en eerst met hem bespreken. Week erop met de manager een video conference, en ik gaf aan wat mij gevraagd werdt, en dat ik het eerst met hem wil bespreken, want ik praat niet achter iemand zijn rug om en ga al helemaal niet over lijken. Kon hij waarderen zei hij. Nou ik had aardig wat kritiek welke ik ook goed onderbouwt heb.

4 weken later zou ik weer een VC hebben met mijn directeur, en toen zat het hoofd van HR EMEA en wereldwijd er ook bij. Vanaf de volgende dag was meteen duidelijk dat ik meteen een andere baan kon gaan zoeken. Ik heb zelfs een officiële waarschuwing gekregen, omdat een teamlid uit het BHV team was gestapt.  :-X

Eerlijkheid duurt zeker niet het langst, maar ik heb nooit spijt gehad van mijn actie, want ik weiger mezelf te verlagen en over een ander iets negatief te zeggen, zonder dat diegene er bij is om zich te verdedigen.



Het gesprek is goed gegaan. Toevallig een manager die ook erg direct en eerlijk is, althans zo komt hij over en zegt hij dat ook zelf. Hij gaf aan dat hij aardig wat mensen ontmoet heeft die dat niet kunnen waarderen. Dus ik helemaal blij en ik lachen. Zeg ha dat komt goed uit, ik waardeer dat alleen maar, want ik ben net zo :big smile:

Arbeidsvoorwaarden besproken en ik krijg hetzelfde aangeboden wat ik nu ook verdien, en daar ben ik blij mee. Ook hier ben ik eerlijk in, en vind ik niet dat ik veel meer zou moeten verdien ivm de verantwoordelijkheden die bij deze functie horen.

En zojuist telefoontje gehad, dat ik de baan krijg als ik dat zou willen.

Ik heb ja gezegd  :pompom:

knubbe

-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

skyfox

Gefeliciteerd!!! Veel plezier in je nieuwe baan binnenkort. Maar dat gaat vast lukken :)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Maikel_audionerd

HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

HTip

Gefeliciteerd met je nieuwe baan!! :pompom: Dus gelukkig toch eerlijk duurt het langst ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

bmateijsen

Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Top!

N1v3K



Raymond187

Thanks  :pompom:

Vandaag inhoudelijk meer info gekregen. Dit is er 1 met een flinke uitdaging  :headbanging: bring it on .


denoontje


RalphH

Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Raymond187

Danke :D

Het heeft lang geduurd, maar we hebben akkoord voor de verbouwing voor de zolder  :pompom: whoop whoop

Helaas geen HT ruimte van 60m2, maar wel een ruime slaapkamer met vide waar we slapen, dakkapel van 4.5M (binnenmaat), Kamer ernaast als washok, met daar boven een vliering, om meuk kwijt te kunnen. Uiteraard achter de knieschoten ook.

Maandag 14 augustus begin ik bij me nieuwe WG, mooi op me verjaardag  :pompom:


denoontje

Mooi vooruitzicht!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

skyfox

Klinkt goed, gefeliciteerd!!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

yorkie13

gefeliciteerd,  dan ben ik ook jarig  8)  iets met 50 jr

mooie plannen met de verbouwing.

Raymond187

Thanks, gaat weer veel gebeuren. En eindelijk na jaren veel SHIT  :nopompom: mag dat ook wel weer  :pompom:

Mijn vrouw gaat d'r baan opzeggen, en zich bezig houden met onze webshop, En druk bezig om een fysieke winkel te openen.


Maikel_audionerd

Quote from: Raymond187 on July  6, 2017, 14:17:31
Thanks, gaat weer veel gebeuren. En eindelijk na jaren veel SHIT  :nopompom: mag dat ook wel weer  :pompom:

Mijn vrouw gaat d'r baan opzeggen, en zich bezig houden met onze webshop, En druk bezig om een fysieke winkel te openen.
Mooie vooruitzichten, top!
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

blue-eyes

Alles op 0, reset en weer lekker beginnen. Heel veel plezier!  Bewust zeg ik niet succes maar plezier ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raymond187

Thanks,

Plezier zeker  :pompom:

Vervelende is wel, vanwege slome kudt Obvion, er nu pas akkoord gegeven kan worden op offertes, en het dakkapel kan nu pas geplaatst worden  in november ipv sept.

Daarna kan de rest pas beginnen.

Andere kant, dan heb ik wel genoeg tijd om de zolder vrij van zooi te maken :D

yorkie13

Naar de vuilstort met die zooi   :D

Maikel_audionerd

Quote from: Raymond187 on July 11, 2017, 17:09:10
Thanks,

Plezier zeker  :pompom:

Vervelende is wel, vanwege slome kudt Obvion, er nu pas akkoord gegeven kan worden op offertes, en het dakkapel kan nu pas geplaatst worden  in november ipv sept.

Daarna kan de rest pas beginnen.

Andere kant, dan heb ik wel genoeg tijd om de zolder vrij van zooi te maken :D
Harig!
Nou ja in ieder geval mooi wat tijd voor opruimen, joepie  :P
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

Raymond187

Quote from: Ralf67 on July 11, 2017, 17:12:35
Naar de vuilstort met die zooi   :D
Heb al 4 volle auto's weg gebracht :D

Sommige dingen wil ik niet zomaar weggooien.

Een 2 pers. bed met lattenbodems, Bankdelen, heb een paar dozen Marvel comics, Spidermans, X mannen. Nederlands.

De lege dozen van de TV, speakers, versterker kunnen wel weg. Nemen best wat ruimte in beslag.

Quote from: Maikel_audionerd on July 12, 2017, 07:31:41
Harig!
Nou ja in ieder geval mooi wat tijd voor opruimen, joepie  :P
Ben al begonnen.

Ook een aantal baby spullen kunnen op MP  :thumbs-up: