The great gatsby

Started by squeek, December 23, 2012, 14:37:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

squeek

Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Gaeje

ik vond m wel goed. meer verwacht na de trailers, waarin het beste al wordt prijsgegeven, maar desalniettemin het gaan waard. In 2D gezien en beeld was top. muziek ook een dikke plus

vik

Ik heb hem gisteren gezien en vond het een goede film. Wel 3D en baal een beetje dat je tegenwoordig bijna verplicht bent om een film in 3D te gaan zien.

Wel wat slaap verwekkende momenten in de film maar verder prima. Staat hij in mijn top 10? Nee dat niet.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Kjelt

Moet je kijken wat een fantastische hoeveelheid VFX werk er in zit verwerkt  :o :
Vraag me wel serieus af of het verhaal nog in verhouding staat  :D
http://vimeo.com/68451324

alexander2

Laat maar komen ik ben een Leo fan, topacteur!

Actionhost

Heb 'm nu in 2D BR. Schitterend beeld, goede acteurs maar komt wat saai over. Ga 'm binnenkort eens bekijken.
Marantz PM-15s2 Limited Edition/Marantz SA-15s2 Limited Edition/Monitor audio RX6 (wit hoogglans)/Acoustic Signature WOW met Ortofon 2M Blue/ Van den Hul 3T "The Rock"/Van den Hul CS122/ Wireworld Stratus 5

Sonos Connect met Magna Ultimo Mod/Externe DAC: Marantz SA-15s2 Limited Edition/Synology DS213

WickedGame

Ik vond het een hele lange zit!

Visueel gezien prachtig! Alleen de moderne muziek erbij vond ik niet zo. Acteerwerk was top, en dat wist mij dan wel te boeien. Enige waar ik mij een beetje aan begon te ergeren was het "old sport" tekstje. Zwaar irritant  ;D

Al met al wel een vermakelijke film voor een keertje.

7/10

Kjelt

#7
Gisteren ook in het eigen theater gezien. Vooraf vermelden dat ik eigenlijk niet zo'n diCaprio fan ben maar sinds een paar jaar waardeer ik hem steeds meer oa na Hughes, Shutter Island en Inception plus uiteraard Django zie ik een steeds betere akteur. En oh man wat speelt hij goed in deze film, ik ben om ik ben vanaf nu een beetje Caprio fan  :D Ik kan niet wachten of hij dit niveau nog hoger kan tillen, dan komen die oscars wel los.

Waar ik me zelf wel een beetje aan ergerde was Tobey Spiderman (ken zijn achternaam naam niet en geen zin om op te zoeken) maar wat blijft dat een watje en ik blijf spiderman in hem zien  :( .  Doorbrak met zijn gezicht voor mij steeds de verder goede film, jammer. Het Zal wel aan mij liggen maar hij had een wat sterkere make-over mogen krijgen van de schmink department om een wat geloofwaardiger karakter te kunnen neerzetten.

Prima vermaakt met een zeer gewaagde zet om hedendaagse muziek te mixen met de muziek uit die tijd wat verassend goed uitpakte.
Tja punten vind ik moeilijk omdat hij me wel bekoorde maar niet helemaal van de wereld af bracht, ik denk dat het bij een dikke 7 blijft en een 9 voor Leonardo.

Xstream

#8
Quote from: Kjelt on October 27, 2013, 10:32:03
Gisteren ook in het eigen theater gezien. Vooraf vermelden dat ik eigenlijk niet zo'n diCaprio fan ben maar sinds een paar jaar waardeer ik hem steeds meer oa na Hughes, Shutter Island en Inception plus uiteraard Django zie ik een steeds betere akteur. En oh man wat speelt hij goed in deze film, ik ben om ik ben vanaf nu een beetje Caprio fan  :D Ik kan niet wachten of hij dit niveau nog hoger kan tillen, dan komen die oscars wel los.
Vraag me dan af of 't dan niet meer perspectief is wat veranderd is? Hij is niet direct beter geworden dan vroeger, misschien alleen wat volwassener en speelt hij ook meer volwassen films i.p.v. Romeo & Juliet (ook van deze regisseur overigens, misschien ook eens kijken?), eating gilbert grape (acteerde hij gewoon steengoed), Titanic enzo.
Vond zijn beste acteer spel denk in de film Revolutionary Road.

Ik denk als je objectief kijkt dat je zelfs in die oude films niet kunt waarnemen dat hij 't niet goed deed, alleen dat de films een iets ander genre hadden en dat 't misschien niet meer stoer is om anti-Leo te zijn als man :)

Ik vind bijna elke film goed waar hij in speelt. Alleen Gangs of New York vond ik zo slecht dat ik echt herhaaldelijke twijfelde de zaal uit te lopen.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

VlisChris

Hij is misschien duidelijk minder alleen de mooiboy gaan spelen in films, en heeft zich meer op echte rollen gelegd?
Moet zeggen dat ik hem in het verleden ook niks vond. Maar ook ik kan tegenwoordig probleemloos naar zijn films kijken. Sterker nog, als ik weet dat die er in meespeelt zal ik eens wat opzoeken. Misschien vind ik het wel een leuke film ;)

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Starred

De Caprio is inderdaad een van de beste acteurs van dit moment

Xstream

Quote from: WickedGame on September  9, 2013, 13:09:57
Ik vond het een hele lange zit!

Visueel gezien prachtig! Alleen de moderne muziek erbij vond ik niet zo. Acteerwerk was top, en dat wist mij dan wel te boeien. Enige waar ik mij een beetje aan begon te ergeren was het "old sport" tekstje. Zwaar irritant  ;D

Al met al wel een vermakelijke film voor een keertje.

7/10
Sluit ik me wel bij aan. Al vind ik 7 misschien nog wel wat te hoog.
Komt allemaal wat onsamenhangend over. Je ziet wel weer dezelfde trucjes als bij Moulin Rouge, maar probeert daar dan toch een andere slinger aan te geven. Daardoor wordt 't eigenlijk minder. Maar als je 't exact herhaalt is 't ook niet goed. Z'n worsteling om een nieuw concept neer te zetten zie je in heel de film terug eigenlijk. Dan is 't weer "typisch" Baz Luhrman, en dan probeert hij iets te tonen wat er eigenlijk helemaal niet inpast, zoals die soms overdreven lange dialogen die eigenlijk vrij weinig toevoegen aan 't verhaal.

De muziek vond ik ook waardeloos.
En dan krijg je de aftiteling en dan krijg je ineens wel de goede muziek te horen die veel beter in de film gepast hadden. Vreemd.

Ik denk dat Baz moet stoppen met 't te overdenken, gewoon volhouden in 1 idee en concept en dat gewoon tot in elk audiovisueel detail uitvoeren zoals hij dat kan.
Dit was voor mij geen geslaagde uitvoering. En die "Old sport" uitspraak kwam mij halverwege ook al de strot uit.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Senaxo

Quote from: Xstream on November  4, 2013, 17:19:04
Sluit ik me wel bij aan. Al vind ik 7 misschien nog wel wat te hoog.
Komt allemaal wat onsamenhangend over. Je ziet wel weer dezelfde trucjes als bij Moulin Rouge, maar probeert daar dan toch een andere slinger aan te geven. Daardoor wordt 't eigenlijk minder. Maar als je 't exact herhaalt is 't ook niet goed. Z'n worsteling om een nieuw concept neer te zetten zie je in heel de film terug eigenlijk. Dan is 't weer "typisch" Baz Luhrman, en dan probeert hij iets te tonen wat er eigenlijk helemaal niet inpast, zoals die soms overdreven lange dialogen die eigenlijk vrij weinig toevoegen aan 't verhaal.

De muziek vond ik ook waardeloos.
En dan krijg je de aftiteling en dan krijg je ineens wel de goede muziek te horen die veel beter in de film gepast hadden. Vreemd.

Ik denk dat Baz moet stoppen met 't te overdenken, gewoon volhouden in 1 idee en concept en dat gewoon tot in elk audiovisueel detail uitvoeren zoals hij dat kan.
Dit was voor mij geen geslaagde uitvoering. En die "Old sport" uitspraak kwam mij halverwege ook al de strot uit.

Van de week eindelijk eens gekeken. Kan me bij grootendeels bij laatste twee posts aansluiten, viel toch wel behoorlijk tegen. Het visuele deel kon me ook niet zo bekoren, puur als effecten misschien wel mooi gedaan, maar als geheel vond ik het wat opgefokt en chaotisch overkomen, vooral de camerabewegingen bij veel van die visuele stukken vond ik vermoeiend. En inderdaad, dat "old sport" dingetje ging al snel irriteren :) Acteerwerk van Leonardo was wel prima.

Grappig, ook ik had weinig met de muziek tijdens de film en gaf me vaak het gevoel dat het geforceerd anders moest zijn, maar bij de aftiteling werd eindelijk de sfeer wél goed neergezet.
Woonkamer: Micromega Minium AMP | Focal Profile 908 | RPi2 + HiFiBerry DAC+ Pro
HT: Micromega AVP | Cabre AS-102 | Dynaudio Contour T2.5 | Audio Pro Image 44 | JVC HD350 | Dune H1 | Popcorn VTEN | RPi2 + HiFiBerry Digi+