ISF calibreren Philips 47PFL9603

Started by Raymond187, December 5, 2012, 14:59:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raymond187

Ik heb deze TV nu 4+ jaar Philips 47PFL9603.

Ik ben nooit echt tevreden geweest over de kwaliteit van dit beeld. Waarom dan gekocht ( zonder te kijken in de winkel) Dit model was net een week uit en ik kon hem kopen bij Philips zelf voor €1100 ipv winkel prijs €2499. Net huis gekocht dus budget was schraal  :nopompom:

Nu het beeld standaard ok is kan het met de ISF calibratie zoveel beter wordt dat het beeld van deze TV van OK naar goed gaat?

Ik lees alleen verschillende prijzen als ik naar Emmeloord kom.€80 en €100. Zit de prijs ertussen in of een van beide ? :)

J.A.F._Doorhof

Van ok naar wow :D
100.00 is de actuele prijs in Emmeloord.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raymond187

WOW ...  :o

Zit er ook een kopje koffie bij :D

Ff thuis overleggen zal dit jaar niet lukken. TV kan wel een boost gebruiken.

Thanks je hoort nog van me

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raymond187

Gisteren voorzichtig besproken thuis. Ik zei 100e is stuk goedkoper dan een nieuwe TV kopen schat :D

ff kijken of er nog iemand mee wilt.

Raymond187

Misschien kan ik me maat overhalen om mee te gaan. Die heeft net een Pana ST50 gekocht.

worden dan 2 kopjes koffie :P

Kan helaas maar 2 TVs meenemen. Meer passen er niet zonder te beschadigen  :nopompom:

Raymond187


Peerless Monster

Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Raymond187


Raymond187

Beeld is zeker opgeknapt.

Rood is veel dieper. Het overvloedige blauw is weg. Huids kleuren zien er beter uit.

Zwart is iets donkerder.

Heb geen WOW emotie, maar dat kan ook niet, want de calibratie maakt van mijn scherm geen 65" VT50 :P

Peerless Monster

Quote from: Raymond187 on January  7, 2013, 11:15:23
Beeld is zeker opgeknapt.

Rood is veel dieper. Het overvloedige blauw is weg. Huids kleuren zien er beter uit.

Zwart is iets donkerder.

Heb geen WOW emotie, maar dat kan ook niet, want de calibratie maakt van mijn scherm geen 65" VT50 :P

He jammer ;).
Maar het geld wel waard?
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Raymond187


J.A.F._Doorhof

Let wel dat we voor 235,00 aan huis komen, met andere woorden je betaald dan benzinekosten, reistijdvergoeding en de calibratie zelf.

Het zal per persoon en toestel verschillen wat het effect is, heb toestellen gedaan waarvan ik dacht "wow wat een verschil" en de klant gaf aan "yep, dat is beter" en ik heb toestellen gedaan waarvan ik dacht "tja, het was uit de doos al redelijk goed" en waarvan de klant aangaf dat het voor hem dag en nacht verschil was ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raymond187

Quote from: J.A.F._Doorhof on January  7, 2013, 14:43:06
Let wel dat we voor 235,00 aan huis komen, met andere woorden je betaald dan benzinekosten, reistijdvergoeding en de calibratie zelf.

Het zal per persoon en toestel verschillen wat het effect is, heb toestellen gedaan waarvan ik dacht "wow wat een verschil" en de klant gaf aan "yep, dat is beter" en ik heb toestellen gedaan waarvan ik dacht "tja, het was uit de doos al redelijk goed" en waarvan de klant aangaf dat het voor hem dag en nacht verschil was ;)

Snap de kosten wel. Vind dat ook een normaal bedrag daar niet van. Maar ik vind €235 de moeite niet waard met het verschil.

€105  :thumbs-up:

Ben ook zeker tevreden hoor.
Ik zal pas WOW hebben als er eindelijk een mooie JVC projecter en een scherm van 3.6m hangt  :headbanging:

Een tv is maar een tv he ;)

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview