Vicol high density luidsprekerkabel + aanvulling Vicol bruggen

Started by frank2, December 3, 2012, 13:44:40

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

frank2

Bijgaand de review die ik schreef nadat ik de Vicol kabel te leen had gekregen van Jouw Hifi. Deze review staat ook in mijn topic

Review van de Vicol kabels:

Gebruikte apparatuur:
Hard Disk met Oyiade usb kabel
Anthem MRX 700 (reciever)
Belles 350A Reference (eindversterker voor de Usher)
Usher BE 10 met DMD tweeter (frontspeakers)
Usher X708 (rearspeakers)
Oppo 83 SE+TUC
Vibex R6 stekkerblok
Lapp stroomsnoeren met Iego Gold stekkers
aparte audiogroep met hifi tuning kabel

Enige tijd geleden las ik een verslag van een member van het HT forum. Deze had in Roemenië een stel luidspreker kabels gekocht welke hem zeer goed bevielen. Direct daarop las ik dat Erik van Jouw Hifi Een setje gekocht had om deze te testen. Daar ik had aangegeven dat ik ze ook wel wilde testen, kreeg een paar dagen later een mail binnen dat ze afgestuurd konden worden. Een dag later kwam de post een zeer licht pakket brengen en daar zaten de Vicol high density luidspreker kabels in.
Na uitpakken bleek inderdaad dat de kabels echt helemaal niets wegen, een dun gevlochten kabeltje, wat ook nog plat is, per aansluiting krijg je een streng, dus per speaker 2 dunne strengen voorzien van een bananen stekker of op verzoek een spade.

Hoewel ik zeer tevreden ben met mijn huidige speaker kabels die behoorlijk wat wegen en dik zijn leek het mij interessant om te luisteren naar een ander merk, ik heb de laatste tijd veel veranderingen doorgevoerd met stroomkabels en een nieuwe reciever en dit heeft er voor gezorgd dat mijn set geheel in balans is, wat door meerdere mensen die hier zijn komen luisteren is beaamd.
Dus ik wilde wel eens luisteren wat een ander luidspreker snoer doet op mijn set. N.a.v. De positieve reacties van de HT forum member en de prijs die niet erg hoog was voor high end begrippen, dus gevraagd om de kabel te lenen.
Ik ken mijn speakers die ik al een paar jaar heb ondertussen erg goed en weet dat het een zeer dynamische speaker kan zijn, alle verschillen heel goed kan weergeven en zeker niet terughoudend is. Onderstaand mijn ervaringen gebaseerd op mijn set.

Maar laat ik verder gaan met de Vicol kabel...

Koud uit de doos maar meteen de kabels aangesloten aan de Belles Eindversterker. Uit ervaring weet ik ondertussen dat kabels net aangesloten vaak een iets teveel hoog geven. Verder had de dealer mij verteld dat de kabels door een cable cooker gegaan waren en ongeveer 45 uur gespeeld hadden. Na 2 dagen luisteren vielen mij wel bepaalde dingen in het geluid op totdat ik mij realiseerde de de DSP (ARC genaamd bij Anthem) nog ingesteld stond op mijn eigen speakerkabels. Dus ik heb de ARC opnieuw ingemeten. Daarna klonk het in ieder geval een stuk beter. Ook heb ik besloten om maar eerst eens 1 week de kabels aan mijn set te hangen en gewoon te luisteren en iets beter in te spelen, vaak na 100 of 200 uur laat een kabel pas echt horen wat hij kan. Maar na 150  uur kun je wel aardig horen wat de kabel in z'n mars heeft. De verfijningen, de toetjes op de cake komen vaak pas na 200 uur tevoorschijn. (voor deze test heb ik ook zonder de ARC geluisterd)

Na een hele week luisteren vallen je natuurlijk veel dingen op in het geluid zoals deze Vicol kabel dat "neerzet" in het geluid. Als eerste valt echt op de enorme gedetailleerdheid, alle instrumenten alle tingeltjes wordt duidelijk neergezet nergens bij wat voor muziek dan ook zal het een brij worden. In de muziek heb je vaak dat een sax of synthesizer iets benadrukt wordt in een instrumentaal stukje in de muziek, dat geeft deze kabel zo mooi weer het "riedeltje" komt erg mooi naar voren.  De kabel is een eerlijke kabel, zeer dynamisch met een prettig, fijn hoog, een mooie plaatsing mooi midden, open karakter. Het overal geluid is homogeen, eerlijk de kabel voegt niets toe of benadrukt geen bas of hoog.

Gelukkig een zeer positief punt omdat ik er bijna allergisch voor ben, nooit maar echt nooit zat er bij wat voor muziek dan ook scherpte in het hoog, en ik heb echt geprobeerd het voor elkaar te krijgen met bepaalde cd's waarvan ik weet dat ze gauw scherpte kunnen geven vooral in de stemmen zoals Sarah Brightman op haar cd Harem dat nog wel eens heeft. En dan de druk die mij opviel in het geluid bij bepaalde songs.... ach laat ik gewoon paar songs beschrijven dan komt wat ik bedoel misschien beter naar voren en kun je er misschien een voorstelling bij maken:

Als eerste wil ik graag Patricia Barber- the beat goes on en Da Bop van Wtf bespreken, ja een vreemde combinatie maar die 2 nummers laten wel iets horen wat ik niet gewend ben. Bij Patricia hoor je het zoemen van alle elektronische apparatuur voor het spelen begint. Als het begint hoor/voel je de sfeer die het nummer uitstraalt, mooie audiofiele muziek, sfeervol, jazzy, vol van stem, mooie bas, de stem zo zuiver, en helder, gedetailleerd, mooie ietswat rustige dynamiek, resolutie gewoon goed. Als je daarna Da Wap opzet, top 40 nummer, spuit werkelijk het geluid je huiskamer in, dynamiek, kracht, grootsheid een complete disco, ook hier wel helder hoog, zeker niet te weinig maar dat is bij dit soort muziek normaal, kracht, vette bas, dynamiek.
Grappige tussen beide nummers is dat de eerste zo sfeervol is en de ander een complete disco, toch worden beide nummers "lekker" weergegeven.


Een klassiek stukje dan:
Beethoven een telarc cd, Zanden dirigent, Symp. Nos 5: I Allegro con cabrio

Iedereen kent dit nummer en ik ken het zelf ook redelijk goed.
Als je naar dit stuk muziek luistert vallen je gewoon paar dingen op, de eerlijkheid, de kabel geeft weer zoals het op de cd staat, of zoals de opname bedoeld is.
De strijkers klinken groots en vol, je hoort de strijkers maar ook de volheid van de vele violen, de klankkast, het klinkt open maar toch ook weer vol, een vreemde gewaarwording voor mij, je blijft alles gedefinieerd horen. Er staat een orkest te spelen en dat hoor je groots, vol, dynamiekrijk. Het klinkt los, de pauken je hoort de aanslag maar ook de doffe dreun ervan, die eerlijkheidshalve niet super diep is maar zoals hij bedoelt is. Vaak heb je bij de hele dure kabels dat ze dan de diepte wat dieper weergeven, dat is hier niet zo, het blijft zoals het naar mijn mening hoort te zijn, diep maar niet super diep, zo diep gaat een pauk nu ook weer niet, dus de Vicol kabel doet dat zeer netjes.
Na zo'n nummer op redelijk luid volume heb je ook echt het idee zoals het ook is bij een concert.... even bijkomen, wat een dynamiek, power, grootsheid, en detail en dat allemaal in je huiskamer.

Misschien iets bekender; Cosmopoly van Andreas Vollenweider nr. 2.

Dit nummer wat ik vaak gebruik omdat er allerlei klanken in voor komen klinkt eigenlijk gewoon super. De hi hats klinken strak en rustig, zeker niet fel. Ook de drums zijn overduidelijk te herkennen grotdroog en hebben de juiste timbre. In het begin zijn er in de achtergrond stemmen te horen, wat ze zeggen geen idee, maar dit gemompel is duidelijk omlijnd en goed hoorbaar. Daarna begint de harp heldere aanslagen, maar ook vol van geluid, mooi helder met de basharp tonen die mooi diep zijn, gedefinieerd. Het geheel is een krachtig geluid maar de details blijven zo mooi in de achtergrond herkenbaar. Ja een nummer wat je steeds harder wilt zetten.

Zo heb ik ook geluisterd naar gitaarmuziek van Antonio Forcione in Concert, nr. 2
zwart, droge klap op de gitaar, precies, strak geluid mooie echo van de snaren, dynamisch.

Iets moderner dan; Caro Emerald nr. 4 Back it up

Een zeer bekend nummer, begint met zo'n mooie sax, mooi en duidelijk, daarna hoor je ook duidelijk de tikjes van de groeven in de plaat (alleen in het beginstuk) Caro heeft een eerlijke sound, mooie stem de textuur van haar stem is mooi te volgen.
Nu nog 2 nummers dan.

Als eerste heb ik de cd van Madonna – Confessions on a dancefloor, nr 1 Time goes by gepakt, even via de tv op de hard disk zoeken en aanzetten. Het nummer is zeer bekend, en ook dat de plaat volledig verkeerd is opgenomen, teveel hoog er klopt niets van. De reden om dit nummer te pakken om te lijken hoe de Vicol kabel dit aanpakt.
Ja een mooi nummer is het wel maar verder dan 1 minuut ben ik nooit gekomen vanwege het hoge hoog, de felheid e.d. Dus mijn verbazing was er zeker wel dat ik het aanmerkelijk langer dan 1 minuut kon volhouden, het blijft een plaat die gewoon waardeloos opgenomen is maar het hoog is nu goed om aan te horen nog iets teveel maar aanhoorbaar. Vette bas, stemmen iets teveel midhoog maar het nummer blijft overeind, een prestatie voor de Vicol, bij dit nummer loop ik meestal gillend weg, misschien omdat mijn speakers echt alles laten horen maar ik kan er met mijn eigen kabels niet naar luisteren.

Loreena McKennit, book of secrets –  Mummers dance

Het nummer wat voor mij een standaard is, dus die heb ik zeker aandachtig beluisterd. Zware diepe bas,tot 1. 24 min van dit nummer zingt ze nog rustig, de stem klinkt mooi met zo'n "hees" randje, vanaf 1,44 min gaat ze hoger zingen, mooie klank, heldere stem, maar de S klanken blijven onder controle, gelukkig want dan neigt Loreena naar scherpte c.q. Felheid bij mijn oude LS kabels. Gelukkig gebeurd dat met de Vicol niet.  Elke intonatie van haar is goed te volgen. Ook de instrumenten zijn goed te onderscheiden en zijn vooral eerlijk.
De kabel dikt niets aan, verdoezeld niets, maakt het niet mooier dan het is.

Ach zo heb ik ook nog even geluisterd naar Chris Rea Daytona voor mij een nummer wat ik vaak gebruik omdat het hoog best wel hard is en het sterke getik van de drumstok op de rand van de trommel.
Zijn stem is mooi vol, veel textuur met een mooi zacht randje. Het hoog is zeker niet fel of hard, maar eigenlijk goed.

Ik heb ondertussen de gehele hard disk wel doorgeworsteld, veel nummers beluisterd. Oh wat ik ook erg interessant vond was U2. Vertigo. Niet vanwege de kwaliteit van het nummer maar meer dat je er goed naar kon luisteren, het werd geen brei, er bleef nog dynamiek in zitten, zo heb ik meer  nummers beluisterd Uriah Heep, oud maar goed aan te horen.

Tot nu toe heb ik eigenlijk weinig geschreven over twee andere aspecten van de kabel, namelijk ruimtelijkheid en diepte.
Naar mate de kabel steeds beter ingespeeld raakt wordt de plaatsing van de instrumenten ook beter, en dat begin ik nu na de kabel 2 weken in huis te hebben goed te merken. Er komt een diepte in het geluid dat ik hier thuis nog niet eerder zo heb mogen ervaren. De plaatsing wordt steeds mooier v.d. Instrumenten, bij sommige opnames zoals Nits – Sketches of spain was dat al duidelijk hoorbaar, de ruimte waarin het is opgenomen zo erg duidelijk aanwezig, maar zelfs met top 40 muziek hoor je met diverse songs het zeer mooie uitsterven van geluiden en de diepte in het geluid. Gisteren wat Clannad – Legend geluisterd en dan hoor/zie je de plaatsing v.d. Diverse instrumenten bijna voor je, je kunt het gewoon aanwijzen. Dat de ruimtelijkheid erg goed is was mij al opgevallen en het geluid plakt totaal niet aan de speakers. Wat ik tevens een sterk punt vind is dat de muziek je meteen pakt, de kabel draagt de emotie erg goed over welke de artiest met z;n nummer bedoelt heeft.


Ik luister nog steeds elke dag naar de Vicol kabel, maar het afscheid komt weer nabij. Is dat erg? Ja en nee, ik heb gelukkig zelf een goede kabel die weliswaar een andere intonatie heeft, hij is rustig iets meer laidback en het hoog geeft hij "hoger" weer, tevens is het hoog minder, de kabel iets donkerder en de kabel klinkt relaxter.... maar de Vicol kabel zou ik wel willen hebben in mijn set. Heerlijk!

Conclusie

De Vicol kabel is een zeer gedefinieerde open ruimtelijke kabel, met een mooie diepte in het geluid. Hij is tevens heel eerlijk en homogeen en ook nog heeft de kabel een hoge resolutie en een enorme dynamiek. Verder heeft de kabel verrassende eigenschappen die je terughoort in de muziek; een top 40 nummer klinkt echt als een disco ( al is het wel 20 jaar geleden dat ik daar wekelijks werkte) De muziek sterft bijzonder mooi uit, zoals violen bij sommige muziek stukken dat hebben. De kabel zet een emotioneel plaatje neer, zoals je zo mooi kunt horen bij Patricia Barber of bij Lana del Rey –  Videogames. Hij brengt de emotie erg goed over.
De kabel laat over de gehele frequentiegebied alles horen, hij verdoezelt niets.
Met een aanwezig hoog maar niet te veel, wel duidelijk hoorbaar.( maar die nooit fel wordt) Mooie volle middentonen en een fijne gelaagde bas. Oh en ook belangrijk je wordt niet luistermoe.
Kortom een enorm fijne kabel. Als je van rust houdt, kalmte,ingetogen, neem 'm niet want deze kabel is o zo dynamiekrijk en sprankelend het is gewoon verslavend. Eigenlijk is het gewoon een topkabel, en ik vergelijk 'm met aanmerkelijk duurdere kabels. Voor 479 euro bij Jouw Hifi te koop.

Geschreven door:
Frank2 HT Forum member december 2012.

AANVULLING -  Vicol bruggen

Zoals bekend  heb ik op mijn speakers bi-wire terminals die worden verbonden door een koperen brug, welke Usher bijlevert. Deze bruggen zijn nogal dik en een verbetering zijn de Cardas bruggen die ik naderhand heb gekocht, deze geven een beter definitie, een strakker laag.
Doordat ik nu Vicol LS kabels heb dacht ik naderhand, waarom ook niet, laat ik ook de bruggen die Vicol maakt eens lenen. Nu na 180 uur inspelen, kan ik dan eindelijk de balans opmaken.

De bruggen kosten 130 euro en is het dat geld waard? Het zijn kleine stukjes Vicol kabel waaraan spades gemonteerd zijn en ze hebben dezelfde pluggen/uiterlijk als de banaen pluggen van Vicol.
Ook andere pluggen zijn op bestelling te leveren heb ik pas geleden vernomen.

De klank daar gaat het om; een krachtig laag, het lijkt of het een paar octaven dieper gaat dan bij de  cardas bruggen, daarnaast diepte in het geluidsbeeld. De baslijnen staan mooi los in de ruimte. Er is gelaagdheid.  Als ik dit vergelijk met de cardas brug die bijna net zoveel kost, minder bas, platter, geen diepte, geen kracht. Het totale plaatje wordt dan opeens vlakker.

Dus voor mij erg snel een uitgemaakte zaak, de Vicol bruggen zijn echt een meerwaarde in het systeem. Door de krachtige diepe bas, die los in de ruimte staat te spelen, de gelaagheid erg fraai.
Ik had Madonna the power of goodbye opstaan, een nummer waarin 3 diepe baslijnen continue in het nummer zitten, dit nummer was lang een referentienummer voor mij dus ik ken het nogal goed, ik heb na lange tijd gisteren het nummer weer eens opgezet, stomverbaasd was ik, de 3 diepe bastonen kon ik altijd wel volgen maar nu waren ze er opeens, duidelijk, vol, groots. Een erg mooie ervaring.

Conclusie: een goede extra investering.

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Mediasluis

Bedankt voor je erg gedetailleerde, levendige en visuele review.
Het is net alsof ik het zelf heb beleeft.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar info@mediasluis.nl of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

weust

Klinkt als het soort kabel dat ik wil, maar ook als wat ik al heb.
En dat kost bij lange na geen 479 Euro.

Ben benieuwd hoe het hier klinkt, en mate name het verschil.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Pjotr27

QuoteKlinkt als het soort kabel dat ik wil, maar ook als wat ik al heb.
En dat kost bij lange na geen 479 Euro.

Je hebt de Vicol nog niet eens gehoord en dat dit al beweren?
Met welke kabels speel je nu dan?
Als ze al klinken als wat je hebt zou ik ze nooit gaan beluisteren..
Vreemde reactie   :(
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

weust

Nee, ik heb ze nog niet beluisterd.
Het ging mij om de omschrijving op zich.
Dat herken ik nu ook in waar ik nu mee speel.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Pjotr27

Quote from: weust on December  4, 2012, 14:43:10
Nee, ik heb ze nog niet beluisterd.
Het ging mij om de omschrijving op zich.
Dat herken ik nu ook in waar ik nu mee speel.

Maar wat gebruik je dan nu?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

weust

Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Pjotr27

Quote from: weust on December  4, 2012, 15:22:37
Dat heeft er niets mee te maken.

Misschien wel, maar ik mag me wel een redelijke kenner van de markt noemen en ken een aantal grote (kabel) fabrikanten persoonlijk...
Als jij dan beweert dat jouw kabels  net zo klinken als de Vicol ben ik heel benieuwd wat ik gemist heb de afgelopen jaren.... ;)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

weust

Goed, nog een keer dan: de manier waarop het omschreven werd doet denken aan mijn eigen kabels die ik tot nu toe gehad heb.

Waar ik dus benieuwd naar ben is in hoeverre ze beter/anders klinken dan wat ik tot nu toe gewend ben.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

jurrien1962

Quote from: weust on December  4, 2012, 15:22:37
Dat heeft er niets mee te maken.
Een beetje flauw is dit wel.
Waarom niet gewoon zeggen wat je hebt.  :(

Als iemand deze nieuwe kabels te duur vindt of gewoonweg te duur voor hem of haar zijn dan kun je die persoon toch tippen over goedkopere kabels met volgens jou vergelijkbare luisterervaring.
Dit lijkt met de bedoeling van een forum om elkaar zo verder te helpen in de muziekbeleving zonder de hoofdprijs te hoeven betalen want dat kan niet iedereen.

Pjotr27

Quote from: jurrien1962 on December  5, 2012, 08:12:19
Een beetje flauw is dit wel.
Waarom niet gewoon zeggen wat je hebt.  :(

Als iemand deze nieuwe kabels te duur vindt of gewoonweg te duur voor hem of haar zijn dan kun je die persoon toch tippen over goedkopere kabels met volgens jou vergelijkbare luisterervaring.
Dit lijkt met de bedoeling van een forum om elkaar zo verder te helpen in de muziekbeleving zonder de hoofdprijs te hoeven betalen want dat kan niet iedereen.

;)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

weust

Ik snap dat het erg moeilijk is voor sommigen, maar welk merk entree kabels heb heeft niets te maken met het onderwerp!
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

jurrien1962

Quote from: weust on December  5, 2012, 10:48:55
Ik snap dat het erg moeilijk is voor sommigen, maar welk merk entree kabels heb heeft niets te maken met het onderwerp!
Toch wel als je zelf reageert op een review van kabels van een specifiek merk.

Blijkbaar draai je vast in je eigen redeneringen omdat de opmerking van de TS niet kunt pareren, nl. dat je deze nieuwe kabels niet heb gehoord/getest/gebruikt.

Het blijft allemaal een beetje (?) kinderachtig van jouw kant.  :baaa:

frank2

#13
Ik heb met Weust via PM wel contact gehad en ik weet welke kabels hij gebruikt, dat merk heb ik in het begin ook gehad en klinkt erg verstopt, sloom en met een hard hoog.
Echter hij geloofd niet dat er verschillen kunnen zijn in kabels  behalve door de materiaalkeuze v.d. kabel.

Aangezien hij denkt dat zijn kabel hetzelfde doet als de Vicol, (de omschrijving past precies op zijn kabel vlgs. hem)  zou ik het mooi zo laten als het is, dus de huidige kabel behouden.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

CZ79

Als hij blij is met zijn kabel is dat goed genoeg voor ons toch?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

frank2

Quote from: cz79 on December  6, 2012, 10:28:11
Als hij blij is met zijn kabel is dat goed genoeg voor ons toch?

Voor mij wel, maar hij wil toch de verschillen weten..... zoals hij vraagt......
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

CZ79

Tja das ook wel weer waar, in ieder geval is het een erg mooie kabel om te zien.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

frank2

Ja mooi om te zien, maar het geluid is wel zo ontzettend mooi. Je blijft er naar luisteren, klinkt zo erg lekker, richness in het midden, goudeerlijk, mooi hoog, grote diepte en ruimtelijkheid.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

CZ79

Klinkt veelbelovend, goed dat het zo mooi voor je uitpakt :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

frank2

Ja daar ben ik blij mee, maar vooral dat ik 'm eerst uitgebreid kon testen. Hij zit nu op 200 uur inspelen en sinds eergisteren is het geluid weer iets veranderd. Dus dat inspelen is het meest vreselijke, omdat je niet weet waar het eindigt en hoe het geluid dan is. Maar na 200 uur kun je wel een duidelijke conclusie trekken wat ik ook gedaan heb, je mag komen luisteren hoor, heb je tenminste een idee, als je bananen stekkers hebt kun je ook je eigen kabels erachter horen weet je meteen het verschil.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

CZ79

Het lijkt me sowieso erg leuk om eens bij je te komen luisteren, Frank! Dus je aanbod neem ik graag aan
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

frank2

#21
Geef maar een PM wanneer je wilt langs komen


en de afspraak is gemaakt voor komende donderdag
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Miesepies

Leuke review, interessante kabel.

Ik vraag me alleen af of ARC nou niet je review eigenlijk een beetje ontkracht. ARC zou zwakke punten van de kabel  (gedeeltelijk) kunnen opvangen/maskeren. Een beschrijving van de kabel zonder ARC, en een vergelijking met andere kabels waar je ervaring mee hebt zou ik ook wel waarderen. "speaker kabels die behoorlijk wat wegen en dik zijn" zegt mij namelijk niet zoveel :)



frank2

#23
Ik heb ook zonder ARC geluisterd, en behalve de aanvulling van bepaalde midbass freqenties  zoals deze dat altijd doet veranderd er niets, dus ik met en zonder arc beluisterd.
En ik heb bewust geen echte vergelijking willen maken met andere kabels, maar deze kabel klonk in mijn set lekkerder dan een transparent ultra biwire kabel. Niet zozeer dat die kabel slechter is maar in mijn set klinkt de Vicol beter.
Verder heb ik nog translator blue connection vergeleken een destijds goedkopere kabel maar beter dan een gamma kabel, die komt niet in de buurt van de Vicol. De Vicol doet eerder mee met de transparent die weliswaar een andere sound heeft maar het kunstje van de Vicol om het zo te noemen ook kan, maar in mijn set dien ik dan meteen een ander stekkerblok neer te zetten om dat te bewerkstelligen.(en verder klinkt de transparent iets meer laidback)  Bij de Vicol hoeft dat niet.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

perne

Klinkt deze ook mooi romig en bruin bij klassiek?