Nintendo Wii U Algemeen

Started by Ronin79, November 30, 2012, 20:01:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ronin79

Ik bedoelde met innovatief en de hardware die er bij hoort ...

Bijvoorbeelde de Wii U Tablet. Leuk ding, maar een wat lagere resolutie.
Minder als een moderne smsrtphone. De Wii U zelf, ziet er ook leuk uit,
maar de hardware erin, valt (erg) tegen. Ik bedoelde niet de soorten van besturing.

robr

tsjonge, als jij ziek wordt van Mario dan haak ik maar af hoor, zo belangrijk vind ik het nou ook weer niet.

mijn reactie werd in eerste instantie getriggerd door jouw opmerking

Quote from: SillentWolf on December  4, 2012, 14:34:05
Als men maar 1 console kan betalen, en mag kiezen welke, zou mijn advies niet de Wii U zijn.

dat vind ik slecht advies aan een onbekende.

en ik weet dat uit eigen ervaring, de eerste console die ik kocht was de Xbox
de kinderen waren toen nog vrij jong, er waren nauwelijks geschikte spellen voor ze te koop
binnen twee weken toch maar geruild voor een Gamecube, en daar hebben ze jaren lang HEEL VEEL plezier mee gehad
ondanks de mindere graphics

maar wij verschillen blijkbaar van mening over de strategisch richting van Nintendo
jij denk dat ze zich volledig op de Sony en MS doelgroep gaan richten
ik denk dat ze vooral blij zijn dat ze zo succesvol een andere doelgroep hebben aangesproken
en ik zou het heel dom vinden als ze daar van afstappen

veel plezier met gamen!

Zymotic

Het moet natuurlijk ook wel betaalbaar blijven. En dat weer gekoppeld aan een doelgroep.  ;)

Toen de PS3 uitkwam, koste deze 799,- Iets wat "echte" gamers makkelijker betalen dan de doelgroep die Nintendo voor ogen heeft. En waar vaak de ouders de console kopen.

Ronin79

#53
QuoteWat mij betreft neemt de discussie nu een een wending die ik niet meer plezierig vind.
Je begint nu gewoon te Nintendo bashen en persoonlijk te worden.
Forza 5, COD deel xx, etc het uitmelken van succesen gebeurd games en entertaiment breed.
Geniet van de games die je leuk vind maar dring anderen je mening iets minder op.


Nee plezierig zit ik ook niet meer achter mijn toetsenbord, meer geërgerd, en dat word erger.
Dan bedoel ik niet naar jou of Jeroen.

Ik dring niemand mijn mening op. Ik vertel hoe ik het zie, en wat er wellicht
kan gebeuren als Nintendo eigenwijs blijft doen. Ben niet de enige met deze mening.
Maar het is wel goed ... ik zal het wel verkeerd zien (zoals gewoonlijk), prima.


Quotejij denk dat ze zich volledig op de Sony en MS doelgroep gaan richten

Dat heb ik niet gezegd. Een van de bazen van Nintendo zei op de vorige E3, dat ze ook
de hardcore gamer voor zich willen winnen, door andere games uit te brengen dan
voor de Wii doelgroep. Dat wil niet zeggen dat alle Sony, Nintendo of PC gamers over gaan stappen.

Quotemaar wij verschillen blijkbaar van mening over de strategisch richting van Nintendo

Zou je denken  ::)

Zymotic

Kom op mannen, niet ergeren aan elkaar . Nergens voor nodig  :coffee:

Ronin79

#55
Daar was het al iets te laat voor.

Maar ik ga zo wat afwassen, en we hebben nog een Sinterklaas viering bij mijn schoonouders
Hopelijk krijg ik mijn hartslag weer wat omlaag  ;)

Zymotic

OOOhhhh je bent gewoon zenuwachtig voor Sinterklaas en of je misschien een Wii-U krijgt :P

Heel veel plezier!

Denon Focal

Mijn schoonmoeder maakt mij ook edgy  ;D
Denon AVR4810; Denon DBP-4010UD; Musical Fidelity M6 500i; Auralic Altair G1 met Roon op Intel NUC10i7FNH; Focal: Sopra 2, Sopra Center, SW800V, IC706V, IW706V; Chord Carnival Silvercreen; Chord CrimsonPlus; Panasonic TX-P65VT60; Dune D1; Audio Quest Cinnamon HDMI, W&M Tornado netkabels, Audio Quest Red River en Big Sur interlinks

Ronin79

#58
@ Zymotic

Dat zal het inderdaad wezen
Nu je erover begint, word ik wel heel zenuwachtig   :wacko:  ;D

Quote
Mijn schoonmoeder maakt mij ook edgy

Daar heb ik gelukkig iets minder van, al verschillen wij op een bepaald vlak ook van mening.
Maar daar heb je een schoonmoeder voor.

Gelukkig heb ik wel aardige schoonouders, dat dan weer wel  ;)

robr

Quote from: SillentWolf on December  4, 2012, 14:55:34
Daar was het al iets te laat voor.

Maar ik ga zo wat afwassen, en we hebben nog een Sinterklaas viering bij mijn schoonouders
Hopelijk krijg ik mijn hartslag weer wat omlaag  ;)

je bent een opgewonden standje, te veel PS3 spellen gedaan wellicht  ;D
maar boos worden is helemaal niet nodig
ik ga nu even mijn Nintendog uitlaten

Ronin79

#60
Valt wel mee hoor.

Alleen stress of boosheid is niet goed voor mij, en dat voel en merk ik nu.
Het is niet anders. Mijn eigen schuld

Quotete veel PS3 spellen gedaan wellicht

Aan de Nintendo zal dat dan niet liggen  :P


Quoteik ga nu even mijn Nintendog uitlaten

Wel een plasje laten doen he ?

Kijk ik net opzij, komt er een kleine blonde kabouter aanlopen, in een zwarte pieten pak.
Ik word al weer wat nerveuzer  ;D

robr

Quote from: SillentWolf on December  4, 2012, 15:34:55
Valt wel mee hoor.

Alleen stress of boosheid is niet goed voor mij, en dat voel en merk ik nu.
Het is niet anders. Mijn eigen schuld

Aan de Nintendo zal dat dan niet liggen  :P


Wel een plasje laten doen he ?

Kijk ik net opzij, komt er een kleine blonde kabouter aanlopen, in een zwarte pieten pak.
Ik word al weer wat nerveuzer  ;D

deze?


Ronin79


robr

zie ik net voorafgaand aan het Championsleague voetbal een Sony PS3 reclame, en wat denk je ...
twee kleine kinderen die lopen te zwaaien met Move controllers

als Sony de hardcore gamers laat vallen is er misschien toch nog hoop voor Nintendo

Ronin79

#64
Klopt Sony heeft ook een vergelijkbare manier om games te kunnen spelen, als de oudere Wii. De Move is er al zeker een jaar.
Xbox heeft Kinect. Van de 3 technieken (incl. die van Nintendo Wii), vind ik die het meest revolutionair, of
laat ik het anders formuleren; het meest interesant, met de meeste potentie. Zeker met de aankomende Xbox, gaat
dit nog veel verder uitgebreid worden.

Maar ... persoonlijk niet mij stijl van gamen. Swiepen voor de TV.
Voor kinderen kan het dan wel weer leuk zijn, al laat Microsoft
soms nu al zien dat het niet alleen voor die groep is, verder gaan ze ook wat doen (meer) op Voicecontrol en
andere zaken.

feitelijk heb je voor ieder wat wils, en zo hoort het ook  ;)

maxtrash

De Wii U heeft een krachtigere gpu dan xbox 360 en ps3 maar een mindere cpu. Vermoedelijk kunnen bijna alle games die nu op de 360/ps3 bestaan met enige moeite succesvol geport worden naar de Wii U. Sommige zullen er zelfs iets beter uit zien.
Als Nintendo de Wii U nog iets krachtiger gemaakt had (m.n. de cpu dus) dan zouden ze het veel makkelijker maken voor de wat luiere ontwikkelaars. Gedurende een beperkte periode hadden de ontwikkelaars dan eenvoudig games voor 3 platformen tegelijk kunnen maken.
Tegen de tijd dat de opvolgers van de xbox en ps3 komen is die situatie sowieso afgelopen. Het lijkt me dat ze dan gaan ontwikkelen voor de 2 nieuwe consoles en daarnaast evt. aparte (type) games voor Wii U (meer de huidige lineup voor Wii maar dan mooier). Of het per saldo dus heel veel oplevert voor Nintendo om nu een duurdere cpu in de Wii U te stoppen is de vraag.

De teleurstelling overheerst nu bij veel mensen. Het doet me een beetje denken aan apple's nieuwe producten. De verwachtingen zijn zo enorm dat het altijd tegenvalt. Het is logisch dat het verschil tussen Iphone 4 en 5 kleiner is dan tussen 3gs en 4. Het start met een revolutie en dan volgt altijd evolutie.
Bij Nintendo zie je als je het objectief bekijkt een grote sprong van Wii naar Wii U. De Wii U is geschikt voor een heel ander type spellen. met andere gameplay. De verschillen tussen de xbox 360 en zijn opvolger zullen kleiner zijn. Spellen als COD of Forza gaan er mooier uit zien op de next gen console maar zullen fundamenteel niet veranderen.

Bij de volgende generatie (van over 6 jaar) vallen alle verschillen weg. Dan hebben de consoles zoveel rekenkracht dat het relatief allemaal niet zoveel meer uitmaakt.Vergelijk de situatie met pc's die je nu hebt. Of je nu een core i3 of een laptop van 2 jaar oud hebt, versus een nieuwe met i7, het maakt eigenlijk allemaal geen donder uit.

Ronin79

#66
Qua GPU is die van Nintendo iets krachtiger. Ik meende of de 4000 of de 5000 serie van AMD.
De CPU is minder krachtig. Alleen maak je een denk fout qua prestatie.

Je zou denken dat de Wii U, door de GPU niet alleen mooiere beelden op het beeld tovert, maar ook de
games beter draait. Maar door het gebrek aan CPU kracht, zal dit echter niet het geval zijn.
We pakken, voor de makkelijkheid COD BO2, die ik eerder aanhaalde.
Call Of Duty word voor de Xbox 360 ontworpen, daarna gepoort naar de PS3 en de Wii U.

Speel je Call Of Duty op alle 3 de consoles, en ga je ze vergelijken ... dan is er echter toch een enorm verschil.
De 360 versie ziet er beter uit als die van de PS3. Daarnaast zijn de Frames per Seconde bij de 360 hoger,
we praten dan soms over een 10 FPS, wat bij een snelle shooter belangrijk is. Verder is de resolutie van de PS3 lager
als de 360 versie. Pakken we er de Wii U bij, dan zal daar het volgende uitkomen (kun je gewoon online nalezen, uit verschillende
testen): De Wii U versie ziet er wat beter uit als de PS3 versie, maar heeft een lagere Frames Per Seconde als de 360 versie, tussen de 20 en soms 30
Frames, feitelijk niet goed speelbaar. Daarnaast is ook hier de resolutie lager als bij de Xbox 360. Dus wat krijg je met de PS3, maar veel meer met de
Wii U; Frame drops. dat is echt dodelijk als je een snelle shooter wilt spelen. Hieruit blijkt dus .. dat de 360 versie de best speelbare versie is, de hoogste
resolutie heeft, en er ook nog eens beter uit ziet. Dat hoewel de Cell processors van de PS3 op papier sneller zijn als de Power Processors van de 360.
We zien dit niet alleen bij COD terug, maar bij de meeste huidige multiplatform games tussen de 360, PS3 en de Wii U.
(zelfs FarCry 3 ziet er op de 360 beter uit)


We zullen nog een voorbeeld aanhalen; Darksiders II

De Wii U versie is de meest uitgebreide van de versies.
Het is dan ook een poort van de 360 versie, wat natuurlijk vrij normaal is.
Games bouwen op een 360 is nu eenmaal veel simpeler dan op een PS3. Aangezien de Wii U,
als ik het goed heb .. ook een power processor heeft is dit logisch.

Darksiders II heeft op de Wii U last van Framedrops, en andere vergelijkbare probleempjes.
Daarnaast laad de game ontzettend langzaam. Waarom ? omdat de Wii U niet zo krachtig is,
als men daarvoor dacht. Tuurlijk zit er een redelijk goede grafische kaart in, maar omdat de CPU niet krachtig genoeg is
is dat de bottleneck. De Wii U zal niet meer dan een bepaald aantal personages op het scherm kunnen toveren, toewel
de 360 dat wel weer kan. We denken aan een aankomende GTA V en het nieuwe deel uit de Bioshock serie, die
gewoon weg niet verschijnen op de Wii U. De hardware is niet krachtig genoeg.

Ga je alles naast elkaar zetten wat Multiplatform games betreft, dus exclusives uitgesloten, want dat kun je niet vergelijken.
Is de Xbox 360, de beste console omdat voor te kopen. Daarna de PS3, en dan pas de Wii U.
Alle Multiplatform games heb ik altijd voor de 360 gekocht, door oa. de redenen van hierboven. ***

Je noemt de aankomende consoles ook nog even ....
Ik weet niet of Microsoft en Sony hun current-gen consoles zullen blijven behouden.
Dan kan er gewoon gewerkt worden aan Multiplatform games.
Bij de Next gen, lijkt mij dat een bijna onmogelijke zaak. Er gaan wat geruchten te ronde, wat
bijvoorbeeld de 360 aan hardware zal bevatten. Zeker een Quadcore CPU, 48 Gig geheugen, Bluray speler, 7000 serie AMD Grafische kaart.
Die Quadccore CPU is alleen voor de games die nieuw uitkomen, daarnaast zullen ongeveer 3 cores beschikbaar zijn voor de oudere games, en 1 core voor .... ?
Dus wat krijg je; 8 cores in een console. Let wel; dit zijn geruchten. Maar als je qua hardware om je heen kijkt, wat
voor een redelijk bedrag te krijgen is .. dan zullen de specs best wel eens op Waarheid gebaseerd kunnen zijn.
met andere woorden, onder voorbehoud; een snelheidsmonster van een console. Ik geloof er dan ook in dat MS met de meest geavanceerde console komt,
van de 3 console-boeren, in welke vorm dan ook. Als je wel eens op het internet rondkijkt, en eens ziet wat voor technologieën Microsoft bezit,
dat is, vind ik .. mindblowing. Daarbij zijn ze min of meer de consiment en de game-industrie verplicht om een geweldige console op de markt te zetten.
Ik denk een console met toevoegingen (7inch Tablet / Controller, Kinect 2.0, Smart-Glass optimalisaties, Voicecontrol, etc). We weten dat ze er mee bezig zijn,
maar of ze het ook gaan uitbrengen en laten zien ?

Ik ben dus echt reuze benieuwd wat alle 3 de console boeren in het nieuwe jaar aan gaan kondigen.
Nintendo om zijn games, MS om zijn Xbox en Sony ? ... daar is niet zoveel van bekend.

Ronin79

#67
***

Ik praat dan wel eens over games of consoles, maar wat zijn mijn eigen ervaringen.
Want ik kan mij voorstellen dat sommige denken dat ik alleen met een 360 gamede.

Mijn eigen ervaringen met gaming en consoles, in een notendop

Hoewel ik dit jaar misschien maar 2 maanden speelde, door aanhoudende oog en oor problemen (die niet op te lossen zijn), Heb ik wel consoles,
en probeer ik binnenkort dat ook weer op te pakken, al dan niet rustig.

Welke heb ik nu zelf:

GamePC (gebruik ik daar eingelijk niet veel voor), 2 x PS3 Slim, 4 Xbox 360 (2 x slim, waarvan 1 arcade, met extra grote hardeschijf, 2 x Xbox 360 Elite, waarvan 1 Custom)
Beneden in de schuur: Playstation en de Xbox (custom)

Verder heb ik zelf gehad: Sega16 bit, Gameboys, Playstation 2, PS3 fat, Xbox 360 (eerste versie)
Thuis gehad: Nintendo NES, Atari 2600, Nintendo 64 (van mijn jongere broer), bijna elke PC vanaf een MX (MX, MMX, Pentium, 486, AMD 64, etc, etc.)
Maar ik speelde ook al daarvoor wel eens bij een vriendje, die had nog van die Cassette bandjes, met zwart Wit games erop.

Daarnaast heb ik op hoog niveau in meerdere internationale clans gespeeld. UT, UT2003, UT2004, BF
Elke week streed ik in UT2003 en 2004 in de top 5 Team Death match van de Wereld rang Lijst (sommige stats van mij bestaan nog op die lijst, onder mijn oude gamersnaam).
Vaak Nr. 1 van de wereld in TDM in de week en maand gestaan.
Ook elke denkbare clan records aan diggelen geschoten, waarvan er vele nooit verbeterd zijn. speelde alleen met een Sniper en Translocator. Volgens vele, toen ...
de beste Sniper online in UT2003 en UT2004. Ook speelde ik nagenoeg alle Battlefield games. Ik was daar ook niet slecht in,
maar lang niet in de buurt van Unreal Tournament. Jaren later ben ik begonnen met console shooter, maar veel minder goed in.

Daarnaast ben ik al vele jaren lid, van Power Unlimited, Zowel blad als Forum, Tweakers, Highflow, Hardware Info (blad en forum) en kom ik ook veel op de gamekings website (in de comments).
Veelal ook onder mijn andere forum naam: SmokingSoul.

Je zou kunnen zeggen; dat ik naast horloges ... een klein beetje ervaring heb in gaming (ruim 25 jaar).  ;)

Dus hoewel ik nu dan even niet game, volg ik de game industrie wel redelijk; Releases, aankondigingen,
hardware, ontwikkelingen, Items op Gamekings en vergelijkbare sites, en andere zaken
(zoals alle persconferenties E3, of items / artikelen van de andere beursen, etc). Puur omdat ik sommige dingen
interessant vind. Net zoals op horloge gebied en bijvoorbeeld; Hardware (Tablets, PC's etc). Al kun je
natuurlijk niet alles op dat gebied volgen of interessant vinden


maxtrash

interessant verhaal en ik ben blij dat ik een xbox heb wat kennelijk nu de beste keuze is (alhoewel ik dat soort games eigenlijk helemaal niet speel).
En ik ben ook zeer nieuwsgierig naar wat er allemaal gaat gebeuren in de toekomst.

Ook ik had liefst een zo krachtig mogelijke cpu in de Wii U gezien maar ben je het niet met me eens dat ze sowieso kansloos zijn tegen de next gen consoles? Wat maakt het dan feitelijk uit of ze 2x of 3x langzamer zijn?

ps. respect voor je prestaties op game gebied en moet moeilijk voor je zijn nu niet te kunnen spelen wegens die fysieke problemen.

Ronin79

#69
Thx.

Ik moet zeggen dat ik dat ook wat lastig vind. Ik ben veel duizelig door de Minerre/Tinnitus
(word veroorzaakt door de piepen en positieve en negatieve stress, en andere zaken. feitelijk helpt gaming daar dan ook niet echt bij mee)
en als je dan ook nog met de ogen zit, word je niet vrolijk. Dus ik baal best wel. Heb nog de hele kast vol games liggen. Van FarCry 3 tot Skyrim en
Dues Ex tot Bioshock 2. Maar binnen kort wil ik het weer eens proberen. Over gaat het toch niet meer. het zou zonde zijn, als ik er niet
meer gebruik van kan maken.

Maar goed ... qua multiplatform gaming:

De 360 is op dit moment, in mijn ogen, een hele mooie keus voor een console om te kopen, of te bezitten.
Je hebt natuurlijk altijd mensen met een voorkeur voor iets, en als fan; heb je wellicht meerdere consoles in huis.
Maar mocht je er 1 uit mogen kiezen, waar de meeste keus op te vinden is, online gebeurtenissen perfect lopen,
en waarbij ook nog eens vele multiplatform games, letterlijk beter spelen als op de concurrent; dan zou ik idd. de 360 aanraden.
(wat ik al aanhaalde in een andere post: ook FarCry 3 ziet er beter uit op de 360)

Wat de aankomende consoles betreft; ik denk idd. dat Nintendo zich wat verkeken heeft.
Verkeken in de specificaties van de console. Feitelijk, afgezien of ik nu wel of niet van de Nintendo games hou; zijn de 2 andere
consoles op dit moment qua compleet pakket; beter. Je kunt wel een beter grafische kaart hebben .. maar dan moet de processor
ook krachtig genoeg zijn, het geheugen genoeg etc. Op hoeveel Hrz de grafische kaart geklokt is weet ik niet. Ik had echt gedacht; dat de
Wii U, met een 7000 kaart aan zou komen, en niet met een 5000. Ook had ik de rest wat hoger ingeschat.

Nu gaan de speculaties dat de next gen(s) voor de deur staan. Er gaan zelfs geruchten dat Microsoft hem voor Thanksgiving 2013
in de schappen wil hebben liggen. Of dat haalbaar is weet ik niet. Game developers zullen masaal voor de aankomende consoles gaan
ontwikkelen. De mensen en de Industrie (ook de winkels) zitten te wachten op nieuwe consoles en nieuwe producten. Aangezien de
aankomende games van dat niveau zijn, dat ze de huidige consoles zullen overstijgen .. zal de Wii U een probleempje krijgen.
Een probleem met Multi Platform games. Stel nu; dat ze de Wii U links zullen laten liggen, omdat er dan nagenoeg of niet
meer voor te poorten valt (tenzij de normale 360 nog blijft bestaan), dan heb je als bedrijf een probleem. Had Nintendo nu
een krachtigere console op de markt gezet, met wat modernere hardware, dan was dit wellicht te voorkomen. Het is een lastig iets
om te voorspellen. Maar persoonlijk denk ik dat zoiets wellicht kan gaan gebeuren. Ik denk dat onze Japanse vrienden te eigenwijs zijn,
net zoals vele Japanse game ontwikkelaars. die zich blijven vasthouden aan hun oude gewoonten. Gelukkig is er enige verandering merkbaar,
zoals bij de aankomende DmC (Devil May Cry). Men moet inzien dat er ook een markt is buiten Japan, een veel grotere. Namelijk de Westerse gamers.
Oude gewoontes ? Ja .. Japanners zullen zeggen; gameplay gaat voor graphics. Ja, daar ben ik het gedeeltelijk mee eens. Maar .. de westerling
in het algemeen, wil ook vette Graphics, goede AI, Strakke besturing, goede ondersteuning van online gameplay etc. Helaas zie je dat nog steeds niet terug, dan wel te weinig.
Het zou toch jammer zijn, als door zulke eigenwijzigheid van strategie .. Nintendo en al die andere typische Japanse game-ontwikkelaars, hierdoor over de knie
gaan, en er wellicht blijvend beschadigend uitkomen. Jammer.


Ronin79

#70
* Informatie

Nog een bericht van Tweakers, van afgelopen week.

Wii U is gehackt en kloksnelheden


Het is groep fail0verflow gelukt om de Wii U te hacken. Ze demonstreren dit door het Homebrew-channel te draaien op de Wii U.
Tevens zouden de kloksnelheden van de console zijn achterhaald. De cpu draait op 1,24GHz, terwijl de gpu een kloksnelheid van 550MHz zou hebben.

De groep fail0verflow heeft het voor elkaar gekregen om het Homebrew-channel te draaien op de Wii U.
Het Homebrew-channel kan voor de oudere Wii gebruikt worden om zelfgemaakte applicaties op de Wii te draaien.
Wanneer de groep de hack gaat verspreiden en of deze in de huidige vorm uit wordt gegeven is nog niet bekend.
Ook is het onduidelijk of het hier om de bekende Super Smash-hack gaat, en of deze wel toegang geeft tot alle functionaliteit van de Wii U.

Hacker Marcan van de groepering, laat via een tweet weten dat de Wii U drie PowerPC 750-cores heeft, met een kloksnelheid van 1,24GHz.
De drie kernen zouden vergelijkbaar zijn met die in de Wii, maar wel over meer cache beschikken. Ten opzichte van de Wii zijn de cores in de
Wii U flink sneller, aangezien ze in de Wii op slechts 729MHz tikten. Met drie in plaats van een enkele kern, wint de Wii U flink aan cpu-kracht,
maar desondanks zouden developers over het gebrek aan cpu-kracht klagen.

De gpu zou rond de 550MHz zijn geklokt, en dat is relatief laag, ook voor een gpu uit AMD's RV700-serie. Eerder werd al wel bekend dat de gpu
een diesize heeft van omstreeks 156mm² en daarmee waarschijnlijk rond de 640 streamprocessors kan herbergen. Met een kloksnelheid
van 550MHz zou de gpu in staat zijn tot ruwweg 700gflops, meer dan de geschatte 240gflops van de gpu in de Xbox 360 en 400gflops van de gpu in de PS3.
De geheugenbandbreedte speelt echter ook een belangrijke rol, en die is bij de Wii U nog niet bekend.


Wat de grafische kracht betreft is dat natuurlijk niet zoveel nieuws onder de zon. De 360 had dacht ik uit mijn hoofd een kaart uit de 1900 XT serie van AMD
Sony heeft een 7900 GTX. (De 1900XT is ongeveer even krachtig als de 7900 GTX)
De nieuwe kaart in de Wii U is een RV700, een chip die ook te vinden is in de 4870 van AMD. Dus dat is natuurlijk ook niet zo raar.
De 4870, een kaart wat heden te dagen, ook niet echt geweldig te noemen is, zeker niet als je weet dat de 8000 serie aan de deur klopt.
Bandbreedte en processor kracht hebben natuurlijk ook te maken wat zo'n kaartje presteert in een set.
Je kunt de beste grafische kaart in een PC zetten. Zet je daarnaast een redelijk langzame CPU,
dan word je ook niet vrolijk. je kunt het beter andersom doen; een minder goede GPU, en een snellere Processor.

We vergelijken dan even de 4870 met een huidige kaart, gewoon omdat het kan  :P

We halen voor de lol even een Radeon HD 8870 aan, niet uitgebreid ...

* 1792 Cores
* 3.4 Biljoen Transistors
* 1050 Mhz baseclock.
* 256 Memory Bus
* 1.5 Ghz memory Clock

Ga je dat vergelijken naar een 7870, een kaart uit de 7 serie
(Xbox gaat waarschijnlijk gebruik maken van een 7 serie kaart)

* 2.8 Biljoen trannsistors
* 1280 Cores
* 2.25 Terra Flops
* 256-Bit Memory Bus
* 1 Ghz memory Clock

Als de 4870 chip maar 700 Giga Flops, en 550 Mhz heeft ... dan kun je het verschil al direct zien met
de aankomende en huidige generatie kaarten, of wat de nieuwe consoles gaan krijgen.
Dat verschil is enorm te noemen.

Update;

Ik las net; dat de aankomende Xbox Infinity (als die naam blijft), 2 grafische chips uit de 7 serie zal bevatten  :blink:
Ze worden niet zo gekoppeld als een Crossfire setup of zoiets. Maar iedere chip werkt op zich zelf, om zo tegelijk
ieder zijn eigen aparte berekeningen te maken. Dit zou betekenen, een totaal nieuwe manier van dual card setup gebruik.
Mits de bron dit ook bedoelde, met aparte berekeningen. Het is nogal onduidelijk wat hier precies mee bedoelt word.
Misschien 1 voor 3D en de ander voor 2. De bron (persoon binnen MS ?) is daar onduidelijk in, en het vrij vertalen van het artikel wat de
andere opties zouden kunnen zijn, is watt lastig. Maar als MS idd. 2 chips gaat gebruiken uit de 7000 serie ......  :worship:
Ook werd er vermeld dat de PS4 (Orbis) en de Xbox Infinity qua specs (CPU en GPU) ongeveer gelijk zijn. Waarbij de Xbox zelfs een
16 Core CPU krijgt (volgens de laatste geruchten / artikelen), om zo een tijdje mee te kunnen gaan. De PS4 heeft het zelfs over 8 tot 16
gig geheugen (wat bij de Infinity ook niet ondenkbaar is)

Ik moet eerlijk zeggen ... hoe meer specificaties ik lees, hoe meer geruchten er opduiken; hoe mooier het beeld word
wat de kracht van de nieuwe consoles betreft. We hebben het alleen over kracht. Maar wat gaat er gebeuren met besturing, en
nieuwe services, manieren van spelen. Ik weet dat MS een Tablet controller gaat brengen, vergelijkbaar met de Wii U, maar dan
krachtiger en waar je nog beter games mee kunt besturen. Mijn grote vraag is, voordat ik maar doorga over de next-gen; wat gaat Nintendo
doen ? zullen ze in de toekomst nog wat veranderen aan de hardware ?, welke games zullen er binnen nu en 10 maanden uitkomen (ivm de
eventuele release van de Xbox Infinity). Zal daar een Zelda bij komen ? en wat gaat Nintendo doen, met dat speciale knopje / sensor wat aan
de linkerkant van de Tablet controller zit (aan de voorkant, bij de linker onder hoek). Wellicht een Cardgame, misschien iets van Pokemon of
Yu-Gi-OH, dan wel in de trant van de Skylander game. Te veel vragen, te weinig antwoorden. Maar wel vragen die je bezig houden  ;)

Jeroen de Waal

Zomaar een gedachte.....

Zou het niet kunnen zijn dat er gewoon eind 2013 een Wii U+ uitkomt met betere hardware? Is dat niet een mogelijk scenario?


Jeroen.

robr

dat je goed kan games en google-en ga ik helemaal in mee
maar qua advies geven moet je niet te veel vanuit je eigen wereldje redeneren
voor alle honderdduizenden gezinnen in NL met kleine kinderen is de Wii U de beste console, punt
als je bij de Xbox alle M en 18+ spellen weglaat, hou je weinig over

ik zie mijn dochter later liever zo


dan zo


hoewel die onderste ook heel tof kan zijn hoor, en ik altijd van haar zal blijven houden  ;D

Ronin79

#73
De Wii U is voor kinderen inderdaad leuk.
Niet perse om de huidige games of de Tablet controller.
Maar ook omdat alles van de Wii compatibel is, met de Wii U.
Maar vergeet alleen niet dat de PS3 en X360 ook games voor kinderen hebben.

Voordat mensen denken dat ik geen kind heb, of in mij omgeving.
Dat is namelijk wel zo. Ik heb een dochtertje, mijn jongere broer, en al onze kennissen
en vrienden hebben (kleine) kinderen (al word ik gek van dat lawaai, aan mijn oren). Dus je zou kunen stellen;
dat ik ook daar ervaring mee heb. Maar dat is gewoon ter informatie.

Zo zie je maar; dat ik toch veelzijdiger ben .. dan dat men wellicht van mij denk.
Je moet natuurlijk van te voren, ook niet alles verklappen   :P


@ Jeroen,

Zou eventueel kunnen .. al zou ik dat persoonlijk raar vinden; 2 consoles in een jaar tijd.
Maar wie weet.


Ronin79

#74
* Informatie

Ik kwam wat nieuws tegen. Ik quote het dit keer letterlijk (geen vertaling):

Google Street View and Maps coming to Wii U in January 2013

During today's Nintendo Direct presentation, Iwata-san had plenty of game footage to show to Japan-based fans,
but he also casually mentioned that Google-powered maps and street vistas would arrive on the Wii U at the end of January 2013.
As demonstrated by the man himself, you'll be able to swing the GamePad around to get the best view of anywhere that's been
documented by Google -- including underwater. Navigation looks similar to the previously-seen Wii U Panorama View
(which Nintendo confirmed would arrive Spring 2013) and although Street View isn't motion video, there's admittedly more to see
from Google's cartography. You'll be able to navigate down roads, and use the vanilla map view and street view on both the big-screen and the GamePad.
If you're liking what you hear, you'd better be quick: the app will launch free for two months, after which users will have to pay an as-yet-unmentioned price for access.



Bron: Engadget

Of dit ook naar NL komt, dat is nog net bekend. Vele diensten die men beschikbaar maakt (hetzelfde geld voor de 360 en PS3)
Zullen nooit, of pas veel later te zien of te gebruiken zijn in Nederland. Ook zou Nintendo NetFlix ondersteunen (ook bij andere consoles),
maar hierbij geld hetzelfde verhaaltje.