Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sopper

Kan op internet geen definitief antwoord vinden, maar is er iemand die een universele (programmeerbare) afstandsbediening gebruikt?
Logitech schijnt het niet te ondersteunen?
Devialet maakt gebruik van RF
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Deleted User

Dit haal ik uit de Logitech database:

Devialet 200
Harmony is unable to control this device.
 
This device used radio frequency (RF) technology and cannot be controlled with an infrared (IR) based remote such as Harmony.

Het is dus zeker dat Logitech het niet ondersteunt.

Zodiac

Hoi. Ik ben sinds gisteren ook de trotse eigenaar van een D200.
Ik ben hem nog aan het ontdekken, maar ben zeer tevreden!

Nu nog aan de praat krijgen met pc jriver en gedoe met jriver instellingen.
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Jumping Jack

Quote from: Zodiac on January 18, 2017, 15:29:04
Hoi. Ik ben sinds gisteren ook de trotse eigenaar van een D200.
Ik ben hem nog aan het ontdekken, maar ben zeer tevreden!

Nu nog aan de praat krijgen met pc jriver en gedoe met jriver instellingen.

Mooi! Heel ander opzet en concept dan je pink faun's, niet?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Zodiac

Ik ben geen techneut, maar het idee van klasse A /D vind je ook bij Pink Faun terug. Muzikaliteit met voldoende power, zo heb ik het  me laten vertellen, maar ook zo ervaren. Ik heb al die tijd enorm genoten van Pink Faun, maar hoef de meesten in dit specifieke topic niet uit te leggen dat zo'n Devialet toch wel iets heel bijzonders en begerenswaardig is. Ik wil zo'n ding dan ook "gewoon" hebben. Gelukkig kan ik het me ook permitteren. De Pink Faun staat in de verkoop nu (ook op dit forum) maar dat is ook wel met n beetje pijn in het hart, want heel mooi, heel lekker, was ook heel duur en met goede herinneringen aan de guys bij Triple M.
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Rusher

Quote from: Zodiac on January 18, 2017, 15:29:04
Hoi. Ik ben sinds gisteren ook de trotse eigenaar van een D200.

Stoutert!

(Lees: ikke jaloers)

Zodiac

You only live once....
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Kerkhoffd

Gewoon nog eentje kopen. Heb je een 400 ;-)
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Zodiac

#2859
Nou! Daar zeg je wat.....

Kreeg n aanbieding van een Italiaan. Een d200 Via een hifi site. Hele (te) mooie prijs. Ik dacht gelijk aan n d400 natuurlijk....
Zou van een vriend zijn die een schuld niet kon aflossen en hij wilde uitsluitend dat bedrag aan geld terug. Hoefde niet meer dan dat, vandaar de scherpe prijs (<2K). Zou veilig verzonden worden via een service die keurig met een factuur het geld int, daarna levert, en met recht van retour het betaalde aan jou terugstort als je niet tevreden bent. Site van die transporteur erbij. Kopie uit z'n paspoort via de mail. Leek allemaal keurig maar ik durfde het niet aan.
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Pjotr27

#2860
Quote from: Zodiac on January 19, 2017, 01:11:44
Nou! Daar zeg je wat.....

Kreeg n aanbieding van een Italiaan. Een d200 Via een hifi site. Hele (te) mooie prijs. Ik dacht gelijk aan n d400 natuurlijk....
Zou van een vriend zijn die een schuld niet kon aflossen en hij wilde uitsluitend dat bedrag aan geld terug. Hoefde niet meer dan dat, vandaar de scherpe prijs (<2K). Zou veilig verzonden worden via een service die keurig met een factuur het geld int, daarna levert, en met recht van retour het betaalde aan jou terugstort als je niet tevreden bent. Site van die transporteur erbij. Kopie uit z'n paspoort via de mail. Leek allemaal keurig maar ik durfde het niet aan.

100% fake.... dit soort prijzen moet je altijd goed bij nadenken. Als je zeker wilt handelen vraag dan of je hem kan komen ophalen... meestal wordt er dan heel ingewikkeld gedaan, product staat niet bij hen maar elders etc... Gelukkig ben je er niet ingetrapt!
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Zodiac

De man woont in Bari (zuid-Italië) [emoji6]. Hij noemde
http://www.santarossa-trasporti.com/
als onafhankelijke tussenpartij.
Ziet er best betrouwbaar uit toch?
Misschien is dat allemaal ok. Zou t apparaat geleverd worden. Maar dan registreer je op de dev site en blijk je wellicht den gestolen apparaat te hebben gekocht of zo.

Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Sopper

When it's too good to be true; it usually is. :police:
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

chansig

2000 voor een 200 is toch heel goedkoop ?

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Zodiac

Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Sopper

Quote from: chansig on January 19, 2017, 08:11:56
2000 voor een 200 is toch heel goedkoop ?

Gr. Hans

Belachelijk goedkoop.
De 200 zie je niet veel goedkoper dan €3.800-4.200
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Zodiac

Quote from: chansig on January 19, 2017, 08:11:56
2000 voor een 200 is toch heel goedkoop ?

Gr. Hans
Ja. Dat is zo. De prijzen voor gebruikte 200's liggen nu rond de 4k vlgs mij.
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Pjotr27

Quote from: Zodiac on January 19, 2017, 07:42:10
De man woont in Bari (zuid-Italië) [emoji6]. Hij noemde
http://www.santarossa-trasporti.com/
als onafhankelijke tussenpartij.
Ziet er best betrouwbaar uit toch?
Misschien is dat allemaal ok. Zou t apparaat geleverd worden. Maar dan registreer je op de dev site en blijk je wellicht den gestolen apparaat te hebben gekocht of zo.

Ach, zo'n linkje kan iedereen in een advertentie zetten.... Met eerdere posters eens, gestolen of je bent je geld kwijt en je krijgt geen Devialet..
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

i2Paq

Quote from: Zodiac on January 19, 2017, 01:11:44
Nou! Daar zeg je wat.....

Kreeg n aanbieding van een Italiaan. Een d200 Via een hifi site. Hele (te) mooie prijs. Ik dacht gelijk aan n d400 natuurlijk....
Zou van een vriend zijn die een schuld niet kon aflossen en hij wilde uitsluitend dat bedrag aan geld terug. Hoefde niet meer dan dat, vandaar de scherpe prijs (<2K). Zou veilig verzonden worden via een service die keurig met een factuur het geld int, daarna levert, en met recht van retour het betaalde aan jou terugstort als je niet tevreden bent. Site van die transporteur erbij. Kopie uit z'n paspoort via de mail. Leek allemaal keurig maar ik durfde het niet aan.

Deze truc is zou oud als de weg naar Rome (Italië, no phun intended).
Pure oplichting en je wordt misleid door alle info waardoor je denkt dat het allemaal betrouwbaar is.

Niet intrappen!!!

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Zodiac

Nee hoor....trappen we niet in. [emoji1]
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Zodiac

Het is hier vast al besproken, maar zijn er luisterervaringen van de d200->d400 upgrade?
Ben daar wel nieuwsgierig naar. De 200 alleen is al geweldig hoor, dus dat zal bij mij niet direct gaan gebeuren.
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Zodiac

Wat is het verhaal achter de d170?
Ik zie ze soms langs komen met de mededeling dat ze (softwarematig?) zijn ge-upgrade naar de d200. Klopt dat? Zijn ze dan verder identiek of zijn er ook hardwarematige verschillen?
Dank en een goed weekend!!
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Sopper

# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Zodiac

Dank je. Daar kan je dus icm een d200 ook een d400 mee maken?
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *