Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

bmateijsen

Is niet nodig... driver in de P3ESR is gewoon klein en begint af te vallen vanaf 65 hrz. (en gezien gesloten kast, valt ie erg hard af..)

Quote from: bva on July 12, 2016, 23:09:53
Volgens mij werkt SAM ook in de bypass mode.
Met een Trinnov system zou je dan een meeting met en zonder SAM kunnen uitvoeren. De Trinnov is dan de voorversterker.
Het verschil in in de grafieken voor de room correction komt dan door het gebruik van SAM.
Misschien een leuk experiment voor Bjorn of Garmt want zij verkopen Devialet en Trinnov apparatuur.

Is er nog een kans dat Devialet met een room correction system komt?

Charlemagne

Quote from: bva on July 12, 2016, 23:09:53
Is er nog een kans dat Devialet met een room correction system komt?

Dat is niet bekend. Wel heeft Devialet aangekondigd met een nieuwe OS te komen met nieuwe mogelijkheden, dus het is afwachten. Room correction vraagt een wat krachtiger processor dan in de huidige Devs zit. Mogelijk is de processor van de nieuwe types krachtiger en kan het in de toekomst wel. Verder zul je op een of andere manier een meting moeten doen.

SAM heeft bij mij fraai uitgepakt. Ik houd van het effect. De ruimtelijkheid is toegenomen, de definitie van de bas is duidelijk verbeterd en het laag komt beter los en het loopt wat lager door. Ik hoor nu een fraaie basedrum die lijkt op die van het Concertgebouw en desgewenst daveren de laagste orgeltonen door de kamer.

Het was nog spannend of mijn speakers, de Dynaudio Sapphires, ooit geSAM'd zouden worden. Het betreft een limited edition model uit 2007 met een oplage van 1000 paar; de serie was al enige tijd uitverkocht. Uiteindelijk heeft een eigenaar uit Hongkong zijn paar laten SAMmen bij zich thuis, met behulp van het mobiele SAMlab. Daarna kwam het specifieke profiel beschikbaar en daar profiteer ik nu van.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Deleted User

Gebruik je de Room Perfect mogelijkheid van je Lyngdorf TDAI 2200+RP?

Charlemagne

Quote from: jazzman on July 13, 2016, 11:05:30
Gebruik je de Room Perfect mogelijkheid van je Lyngdorf TDAI 2200+RP?

Ik gebruik de RP en versterking van de Lyngdorf alleen voor de aansturing van mijn speakers achter, dus niet in combi met de Dev. Nooit geprobeerd ook. Ik ben tevreden met hoe het nu klinkt.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

bva

Quote from: bmateijsen on July 13, 2016, 08:48:46
Is niet nodig... driver in de P3ESR is gewoon klein en begint af te vallen vanaf 65 hrz. (en gezien gesloten kast, valt ie erg hard af..)

Wat bedoelt Devialet dan met Basextensie van 75Hz tot 19Hz?

bmateijsen

Quote from: bva on July 13, 2016, 22:33:31
Wat bedoelt Devialet dan met Basextensie van 75Hz tot 19Hz?

Dat kan je het beste devialet vragen... Geen idee ;)

Dura

In principe kan iedere speaker natuurlijk heel laag, alleen wordt het steeds zachter. Dus al je het volume heel laag houdt kun je het afvalpunt naar beneden verschuiven. Hoor je alleen niet veel meer, en er staat ook niet bij hoe hard het dan nog kan. mijn inschatting is dat dat volume onbruikbaar laag is, en als dat zo is, dan is deze claim in mijn ogen onterecht.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Cyreg

Quote from: Dura on July 14, 2016, 21:49:14
In principe kan iedere speaker natuurlijk heel laag, alleen wordt het steeds zachter. Dus al je het volume heel laag houdt kun je het afvalpunt naar beneden verschuiven. Hoor je alleen niet veel meer, en er staat ook niet bij hoe hard het dan nog kan. mijn inschatting is dat dat volume onbruikbaar laag is, en als dat zo is, dan is deze claim in mijn ogen onterecht.

^^
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

BuSpu

Quote from: Dura on July 14, 2016, 21:49:14
In principe kan iedere speaker natuurlijk heel laag, alleen wordt het steeds zachter. Dus al je het volume heel laag houdt kun je het afvalpunt naar beneden verschuiven.
De afval is zo goed als volume-onafhankelijk. Dus ja er komt misschien 30 Hz uit alleen is het heeeel erg veel zachter dan de 1 kHz op datzelfde moment. Dus die speaker klinkt dan slank in het laag dat is natuurkunde. De enige manier om daar wat aan te doen is bv dat onderste gebied iets gaan versterken. Een filter/ toonregeling dus en dan nog zal door de specs van het  woofertje de mechanische grens snel gevonden zijn.

Maximus_Aurelius

Sinds een week heeft de Devialet mijn ruimte weer verlaten.

Algemeen gezien en geld voor alle apparaten, luidsprekers, kabels etc etc. Het beste is thuis testen want dan kun je pas wat zeggen.
Ik ben blij dat ik de mogelijkheid heb gehad om een D200 thuis in mijn eigen set te testen. :pompom:
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

BuSpu

Wat is de conclusie?

Pjotr27

Sinds kort staat hier een Devialet 200, mooi apparaat. Hij doet het heel goed op de Musical Affairs luidsprekers. En is tenminste mee te nemen naar Indonesië.
Ik zag op devialetchat dat firmware 10 uit is met wisselende reacties. Een aantal zijn heel lovend, anderen minder. Wie heeft hem er al opgezet?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Kerkhoffd

Hier draait firmware 10 al en in mijn setup klinkt deze beter dan versie 9. Laag wat beter onder controle en transparant in het hoog zonder dat dit ten koste gaat van de muzikaliteit en het middengebied.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

YamahaRXV

Quote from: Kerkhoffd on July 24, 2016, 17:49:18
Hier draait firmware 10 al en in mijn setup klinkt deze beter dan versie 9. Laag wat beter onder controle en transparant in het hoog zonder dat dit ten koste gaat van de muzikaliteit en het middengebied.

Zojuist firmware versie 10.0.2 gedownload en morgen maar eens installeren en luisteren hoe het klinkt in vergelijking met firmware versie 9.0.1 waar ik overigens nog erg tevreden over ben.  Nu geen zin meer, vandaag teruggekomen van vakantie en zat van het vliegen, wachten, zeulen met koffers e.d. pfff  :confused:
Morgen lekker fris en helder naar mijn setje luisteren, heb ik toch wel gemist... :music:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Cyreg

#2614
gelukkig is de naam van dit subforum:

'Versterking en bewerking'   :D
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

YamahaRXV

Quote from: Cyreg on July 24, 2016, 23:07:51
gelukkig is de naam van dit subforum:

'Versterking en bewerking'   :D

Ja, en inderdaad ook wel van toepassing op Devialet denk ik... ;)

Ben persoonlijk zeer happy met de schier oneindige mogelijkheden die de Devialet biedt; het ''customize'' gehalte is ruimschoots aanwezig v.w.b. de mogelijkheden en settings en dat staat mij wel aan  8)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

#2616
Zojuist gevalletje slordigheid of ''Franse slag'' (?!!) meegemaakt op de Devialet (configurator) site alwaar ik mijn persoonlijke settings van de 200 even wat aan wilde passen. Na netjes mijn persoonlijke inloggegevens te hebben ingevoerd en bevestigd was mijn verbazing groot toen ik niet mijn eigen naam zag boven de settings (welke dus niet van mij bleken te zijn...) maar die van een devialetchat.com forumlid welke bij mij bekend is en speelt met een 200 i.c.m. Sonus Faber Olympica 2  :o
Leuk om te zien welke firmware en settings Daan gebruikt, maar dit kan niet echt de bedoeling zijn  :crazy:


Aangezien er i.m.o. geen schadelijke informatie wordt weergegeven toch maar even een paar screenshots ter bevestiging....









Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

twani

Quote from: YamahaRXV on July 25, 2016, 09:53:58
Zojuist gevalletje slordigheid of ''Franse slag'' (?!!) meegemaakt op de Devialet (configurator) site alwaar ik mijn persoonlijke settings van de 200 even wat aan wilde passen. Na netjes mijn persoonlijke inloggegevens te hebben ingevoerd en bevestigd was mijn verbazing groot toen ik niet mijn eigen naam zag boven de settings (welke dus niet van mij bleken te zijn...) maar die van een devialetchat.com forumlid welke bij mij bekend is en speelt met een 200 i.c.m. Sonus Faber Olympica 2  :o
Leuk om te zien welke firmware en settings Daan gebruikt, maar dit kan niet echt de bedoeling zijn  :crazy:


Wel grappig dat het precies iemand is die je kent :).  Maaruh....Olympica😢😢😢

Aangezien er i.m.o. geen belangrijke persoonlijke informatie wordt weergegeven toch maar even een paar screenshots ter bevestiging....





twani

Quote from: twani on July 25, 2016, 09:56:59


MM, verkeerd gequote .. :D

Mijn opmerking staat dus ergens in het blauwe vlak :D

YamahaRXV

#2619
Quote from: twani on July 25, 2016, 09:56:59
Wel grappig dat het precies iemand is die je kent :).  Maaruh....Olympica😢😢😢

Even gecorrigeerd Theo  ;D

Ja, de Olympica 2 zou niet mijn directe persoonlijke keuze zijn, maar buiten dit vind ik het op z,n zachtst gezegd wel een vreemde situatie dat ik na het inloggen met mijn persoonlijke gegevens dus een setting profiel en persoonlijke gegevens zoals adres, tel. nr. van een ander te zien krijg  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Charlemagne

Ik zou hem even PM'en over de situatie en in overleg proberen je inlogprofiel voor beiden te veranderen. ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

YamahaRXV

#2621
Quote from: Charlemagne on July 25, 2016, 11:15:43
Ik zou hem even PM'en over de situatie en in overleg proberen je inlogprofiel voor beiden te veranderen. ChM

Heb hem zojuist even gebeld op zijn mobiele nr. (was immers ook zichtbaar) maar kreeg hem helaas niet te pakken.
Toen maar de voicemail ingesproken met gedetailleerde uitleg en het verzoek mij even terug te bellen  ;)

Na het uitloggen en opnieuw inloggen overigens geen afwijkende zaken meer geconstateerd  :thumbs-up:

Edit: zojuist Daan telefonisch gesproken en overleg gehad.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kerkhoffd

Was even benauwd dat het mijn account was, maar dit is een andere Daan.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

YamahaRXV

Quote from: Kerkhoffd on July 25, 2016, 12:30:14
Was even benauwd dat het mijn account was, maar dit is een andere Daan.

Ja, inderdaad  ;) ;D
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

KraaijCheck

Het was mijn account en we hebben zojuist telefonisch contact gehad. Ik zal een bericht uitdoen naar Devialet over het feit dat dit is gebeurd. Mag natuurlijk niet gebeuren maar er staan voor mij geen gevoelige gegevens in dit account.

En ik ben overigens heel tevreden met de Olympica II's ;-)