Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

bmateijsen

En vandaag is het nieuws van de Phantom Gold aangekondigd... Zie http://en.devialet.com/gold-phantom-en-us#best-3-en-us.

Bas Akkerman

Die aubergine kleurige vind ik wel fraai!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

bmateijsen

Quote from: Bas Akkerman on June 29, 2016, 19:09:23
Die aubergine kleurige vind ik wel fraai!

Aubergine? Heb jij toegang tot meer kleuren? ;D

bmateijsen


bva

#2529
Quote from: bmateijsen on June 29, 2016, 17:53:52
En vandaag is het nieuws van de Phantom Gold aangekondigd... Zie http://en.devialet.com/gold-phantom-en-us#best-3-en-us.

Met 4500 watt trekt hij bij piek belasting bijna 20 ampere. Met zijn tweeen dus bijna 40 ampere.
Een normale zekering is maximal 16 ampere of werken deze Phantoms soms op krachtstroom?

Bas Akkerman

Quote from: bmateijsen on June 29, 2016, 19:13:18
Aubergine? Heb jij toegang tot meer kleuren? ;D
Tijd om het scherm van mijn iPad te calibreren. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

eddy135

Quote from: bva on June 29, 2016, 22:13:26
Met 4500 watt trekt hij bij piek belasting bijna 20 ampere. Met zijn tweeen dus bijna 40 ampere.
Een normale zekering is maximal 16 ampere of werken deze Phantoms soms op krachtstroom?
Zal wel PMPO vermogen zijn; of iets dergelijks vaags... ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

bmateijsen

Eerste nieuws uit het nieuwe front is net bekend..... Devialet 1000: http://en.devialet.com/expert1000-en-us#best-2-en-us

twani

#2533
Hoe zit dat eigenlijk met de vaak gehoorde stelling dat je voor een lekkere muziekweergave meestal slechts een beperkt aantal kwalitatief goede watts nodig hebt?

1000watt? :wacko:   

Zal overigens best zo zijn dat het nóg weer wat beter klinkt maar het blijft vreemd dat dat (mede) wordt bewerkstelligt door zo'n enorm vermogen, terwijl de gemiddelde speaker met een watt of 20 ook al heerlijk kan spelen..

Kerkhoffd

Tja, waarom heeft Naim overgedimensioneerde voedingen? Reserves? Zal hier net zo zijn.

Maar deze upgrade gaat over meer dan watts. Ook andere (ruimer bemeten?) voeding, andere DAC, andere (men zegt betere) klasse A en D versterker en nog wat veranderingen.

Eerste watts van de Devialet zijn klasse A en klinken prima. Of het echt beter gaat klinken als upgrade moet wat mij betreft ook nog in de praktijk blijken.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Charlemagne

Hier kun je de white Paper downloaden:

http://www.devialet.com/assets/V3/pdf/Expert1000Pro-WhitePaper-EN.pdf

Er wordt nog geen datum genoemd wanneer hij bij de dealer staat.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Staaled

Quote from: twani on July  1, 2016, 23:05:48
Hoe zit dat eigenlijk met de vaak gehoorde stelling dat je voor een lekkere muziekweergave meestal slechts een beperkt aantal kwalitatief goede watts nodig hebt?

1000watt? :wacko:   

Zal overigens best zo zijn dat het nóg weer wat beter klinkt maar het blijft vreemd dat dat (mede) wordt bewerkstelligt door zo'n enorm vermogen, terwijl de gemiddelde speaker met een watt of 20 ook al heerlijk kan spelen..
Het is een vaak gehoorde stelling maar daarmee nog niet correct.
Mogelijk ja ,echter zeker niet universeel.

Invloeden als speakerlast en -rendement, de ruimte ,luisterafstand en -gedrag, aard van de content kunnen om (veel) meer vermogen vragen.
Naar mijn ervaring nemen met name dynamisch contrast en laagcontrole toe.
Vaak valt ook op dat hogere volumes minder opvallen. ;D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Dura

Quote from: twani on July  1, 2016, 23:05:48
Hoe zit dat eigenlijk met de vaak gehoorde stelling dat je voor een lekkere muziekweergave meestal slechts een beperkt aantal kwalitatief goede watts nodig hebt?

1000watt? :wacko:   

Zal overigens best zo zijn dat het nóg weer wat beter klinkt maar het blijft vreemd dat dat (mede) wordt bewerkstelligt door zo'n enorm vermogen, terwijl de gemiddelde speaker met een watt of 20 ook al heerlijk kan spelen..

Ach, het is ook maar net wat je wilt, in een grote kamer op concertniveau volkomen realisme of ben je gewoon happy in je gezellige huiskamertje rustig van muziek gekregen terwijl je wat leest en anderen  kunt verstaan. In dat laatste geval,dat veel vaker voorkomt, kun je met, ik noem maar wat, de Harbeth schoenendoosjes of een Naim joenikjoet volstaan. Maar dat inzicht komt met de jaren ;-)
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Maro

Quote from: Dura on July  2, 2016, 12:32:28
Ach, het is ook maar net wat je wilt, in een grote kamer op concertniveau volkomen realisme of ben je gewoon happy in je gezellige huiskamertje rustig van muziek gekregen terwijl je wat leest en anderen  kunt verstaan. In dat laatste geval,dat veel vaker voorkomt, kun je met, ik noem maar wat, de Harbeth schoenendoosjes of een Naim joenikjoet volstaan. Maar dat inzicht komt met de jaren ;-)

Laat me raden...70+er??
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Dura

Zo'n trage leerling ben ik gelukkig ook weer niet, maar misschien is dat voor jou anders.  8)
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

twani

#2540
Quote from: Dura on July  2, 2016, 12:32:28
Ach, het is ook maar net wat je wilt, in een grote kamer op concertniveau volkomen realisme of ben je gewoon happy in je gezellige huiskamertje rustig van muziek gekregen terwijl je wat leest en anderen  kunt verstaan. In dat laatste geval,dat veel vaker voorkomt, kun je met, ik noem maar wat, de Harbeth schoenendoosjes of een Naim joenikjoet volstaan. Maar dat inzicht komt met de jaren ;-)

Ik denk dat wij daarin wel hetzelfde denken Dure (ik ken jouw traject, hebben we samen eerder besproken) , maar ook dat deze manier van muziek ervaren wat verder af staat van hetgeen de Devialet doelgroep nastreeft.

Ik zoek het klein en intiem daar waar de Devialet eigenaar met 1000 watt achter de hand vast op een andere manier muziek wil beleven

Zonder dat daar verder wat mis mee is uiteraard.

Sec ging het er mij  meer om dat ik het bijzonder vind dat 1000 watt beter zou kunnen klinken dan 500.  Wat is er dan mis met die eerste 500 stuks zou je haast zeggen.......

De vraag is natuurlijk ook dat het- alhoewel waarschijnlijk technisch beter -ook lekkerder in het gehoor ligt.

Vaak wordt zo`n set dan ook meteen superkritisch voor van alles en nog wat. Ik doel dan op slechte opnames ed......

Maro

Quote from: Dura on July  2, 2016, 13:14:22
Zo'n trage leerling ben ik gelukkig ook weer niet, maar misschien is dat voor jou anders.  8)

Dat denk ik dan.. :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

bmateijsen

Meer over de nieuwe Devialet Expert 1000 Pro, zie link. (in het Nederlands).

Groet,

Bjorn

Charlemagne

Fraai Bjorn. Wanneer verwachten jullie de nieuwe modellen?
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

bmateijsen

Quote from: Charlemagne on July  2, 2016, 18:00:28
Fraai Bjorn. Wanneer verwachten jullie de nieuwe modellen?

de Expert 1000 Pro is het 1ste model wat zo beschikbaar komt... We hebben hem in bestelling staan, maar nog geen concrete datum gehoord.

Doubleoz

Wat een geweldenaar moet dat apparaat zijn...

Complimenten Bjorn hoe snel jullie altijd zijn met het aankondigen van nieuws. Klein puntje: aantal afbeeldingen werken niet als je de link via telefoon opent, althans bij mij.
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

YamahaRXV

Quote from: YamahaRXV on June 26, 2016, 11:16:39
Ben eerlijk gezegd ook wel nieuwsgierig......dus kom maar op met die impressies  :popcorn: ;D

Helaas geen impressies/indrukken meer gezien hier betreffende de Devialet - Magico show bij Chattelin, dus dan maar een review van een audio liefhebber die daar wel aanwezig was en zijn positieve indrukken als volgt heeft weergegeven:

  Luisteren 25 juni

Soms heb je op een luistershow een ervaring die je niet snel, of zelfs nooit meer vergeet. Door de vele jaren heen heb ik er daarvan gelukkig al heel wat mogen meemaken. Soms verwacht je zo'n ervaring (deels) ook wel, meestal ingegeven door de grootte en prijsstelling van een compleet muzieksysteem. Maar de (veel) beter "betaalbare" en qua omvang bescheidener installaties kunnen als alles klopt vaak de grootste verrassingen teweeg brengen.

En deze show was er gelukkig echt weer zo eentje. Door overlappende agenda's had ik nog niet eerder de ook optisch uiterst fraaie Devialet d'Atelier 900 Original in levende lijve kunnen horen. Maar daaraan kwam afgelopen zaterdag gelukkig een einde. Want ik hoorde een revolutionair goed geluid vanuit de grote luisterruimte komen al vanaf de eerste seconde dat ik de fraaie winkel binnenliep. Na een hartelijk begroeting door Peter Chattelin, met zoals altijd een goede kop koffie, werd ik echt door de muziek de luisterruimte ingetrokken. Weerstand bieden was zinloos.

Het was welhaast onvoorstelbaar dat hier dezelfde Magico's als vorige week stonden te spelen. Alles t.o.v. de week ervoor was echt meerdere slagen beter zonder op ook maar één enkel onderdeel iets aan performance in te leveren. De koppeling van deze revolutionaire speakers aan de even revolutionaire "grote" Devialet bleek een gouden greep te zijn. Met onvoorstelbaar veel overtuiging werd elk muziekstuk onwrikbaar neergezet alsof het niet meer dan logisch was dat die muziekstukken zo klonken. Zo waren ze immers destijds bedoeld bij de opname, afmixen en de mastering. Maar al te vaak komt dat er door diverse omstandigheden niet altijd uit, zeker op luistershows. Maar deze show behoort tot de allerbeste van de vele die ik mocht bijwonen.

Oude opnames (begin jaren 60!) in Carnegie Hall, van Harry Belafonte en The Weavers werden extreem goed neergezet. Diezelfde fraaie akoestiek van de Carnegie Hall kwam terug in de recente geweldige live opname van Ryan Adams. Ook live-opnames van Fink, het beroemde Requiem van John Rutter en de opname van Richard Bona met Maria Markesini op het album Kosmo klonken beter en met veel meer detail, transparantie en natuurlijkheid dan ik van deze opnames ooit had gehoord. Het laag was daarbij nog zoveel krachtiger dan vorige week maar zonder het midden of het hoog daarvoor ook maar enigszins te slachtofferen, of aan het driedimensionale beeld enige concessie te doen. Het geheel was perfect in balans. Daarnaast klonk de hele set alsof er een veel groter systeem in de luisterruimte was opgesteld, maar niets was minder waar. Dit was (en is) echt baanbrekend voor 2-weg luidsprekers en versterkers van deze fysiek bescheiden omvang, en dus in iedere luisterruimtes vrij gemakkelijk inpasbare apparaten.

Ik kan nog 10.000 woorden spenderen aan het beschrijven van wat ik tijdens deze show heb gehoord, maar het zelf luisteren naar de combinatie van deze apparaten i.c.m. een welhaast akoestisch perfect getunede ruimte zal op iedereen hetzelfde adembenemende effect hebben. Ik kan dat als ervaring alleen maar van harte aanbevelen. Bijzonder diep onder de indruk, maar met een uiterst voldaan gevoel, keerde ik laat die zaterdagmiddag weer huiswaarts. Een ervaring rijker die ik nooit zou hebben willen missen en ook nooit meer zal vergeten.

Als frequent bezoeker van audioshows door het hele land vond ik het leuk om dezereview te schrijven omdat het een uitzonderlijke show betrof.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kerkhoffd

Leuk om te lezen. Dat maakt toch wel nieuwsgierig hoe de Expert Pro modellen het gaan doen in vergelijking met de huidige Expert reeks. De Original d'Atelier heeft volgens mij veel van de techniek in huis die ook in de nieuwe Pro versie gebruikt gaat worden.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

YamahaRXV

Quote from: Kerkhoffd on July  5, 2016, 18:43:03
Leuk om te lezen. Dat maakt toch wel nieuwsgierig hoe de Expert Pro modellen het gaan doen in vergelijking met de huidige Expert reeks. De Original d'Atelier heeft volgens mij veel van de techniek in huis die ook in de nieuwe Pro versie gebruikt gaat worden.

Inderdaad, ik verwacht overigens toch t.z.t. wel een uitnodiging van mijn dealer als er wat aan Expert Pro modellen gearriveerd zijn... :angel:
We gaan het vast beleven  8)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kerkhoffd

Wie weet treffen we elkaar daar dan wel. Zie uit naar de eerste luisterervaringen en introductieevenementen bij de dealer(s).
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio