Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

YamahaRXV

#2450
Quote from: Kerkhoffd on March 22, 2016, 22:19:51
Same here. Echt nog elke dag blij met de stap naar Devialet. Voorlopig niet in de positie om er een D400 van te maken, maar dat komt er hier vast nog wel eens van. Upgradevirus is ook met de komst van de D200 al een stuk minder dwingend aanwezig. Gewoon lekker genieten van veel nieuwe muziek. Sinds een maandje ook Qobuz Sublime. Weer terug naar waar het eigenlijk om gaat. Veel muziek, minder de techniek.

Het klinkt misschien cliché maar hier is het upgrade virus eigenlijk ook nagenoeg verdwenen en is er een bepaalde soort rust gekomen omdat ik gewoon uiterst tevreden ben met de set up zoals deze zich manifesteert hier. Het klopt gewoon naar mijn zin en de overtuiging van ''het is meer dan prima zo'' is dan ook volledig aanwezig.
Eind van iedere werkdag zit ik al weer verheugd uit te kijken naar het ''aanslingeren'' van de set en te genieten van mijn favoriete muziek  :music:

Het enige waar ik nu nog geld, tijd, en energie in steek is het zo ver mogelijk optimaliseren van de bron omdat ik sterk overtuigd ben van de (grote) impact daarvan en omdat ik het gewoon heerlijk vind om hier mee bezig te zijn, een soort ontspanningstherapie voor de momenteel erg aanwezige drukte en hectiek op mijn werk zullen we maar zeggen  ;D
En ja, een D400 zou mooi zijn, maar zoals ik er nu in sta qua tevredenheid heb ik er vooralsnog niet het bedrag voor over...
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Charlemagne

@LABO: gefeliciteerd met je aankoop. Ik stream hier al jaren met JRiver via Air ethernet tot grote tevredenheid. En zelfs mijn speakers werden uiteindelijke geSAM'd, terwijl ik daar allang niet meer op rekende. Mijn Dynaudio Sapphires zijn namelijk een limited edition jubileummodel dat al jaren was uitverkocht. Uiteindelijk zijn ze in Hongkong via het mobiele SAMlab gemeten bij iemand thuis. Het effect van SAM daar ben ik heel blij mee moet ik zeggen. Het laag is beter onder controle en het gaat dieper. De focus en ruimtelijkheid zijn toegenomen. Het loont dus de moeite in de gaten te houden of het SAMlab ooit nog eens in de buurt komt. Desnoods sleep je je boxen naar Parijs. ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Bas Akkerman

Quote from: YamahaRXV on March 22, 2016, 22:44:46[...]
Het enige waar ik nu nog geld, tijd, en energie in steek is het zo ver mogelijk optimaliseren van de bron omdat ik sterk overtuigd ben van de (grote) impact daarvan en omdat ik het gewoon heerlijk vind om hier mee bezig te zijn, een soort ontspanningstherapie voor de momenteel erg aanwezige drukte en hectiek op mijn werk zullen we maar zeggen  ;D
[. ..]
Jan, hoe zie je het optimaliseren van de bron voor je? Door middel van stroomvoorziening en bekabeling?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

#2453
Quote from: Bas Akkerman on March 23, 2016, 07:40:21
Jan, hoe zie je het optimaliseren van de bron voor je? Door middel van stroomvoorziening en bekabeling?

Is puur gebaseerd op een nieuwe dedicated pc audio streamer die ik zeer binnenkort ga opbouwen Bas  ;)

Het optimaliseren bestaat voor mij primair uit het stap voor stap selecteren en assembleren van louter en alleen hoogwaardige interne componenten en uiteraard een pakket met verschillende server en optimalisatie software om het klankmatig ook nog eens tot het voor mij uiterste te optimaliseren.
Je moet dan bijv. denken aan een aantal PPA (Paul Pang Audio) en HDPlex componenten op de juiste plekken en software van Roon, Fidelizer Audio, en JPlay. Verder zal het een kwestie worden van de OS zoveel mogelijk uit te kleden waar mogelijk, maar daar helpen Fidelizer en JPlay ook al erg bij mee.

De in dit geval lineaire voeding speelt inderdaad wel een grote rol in het verhaal, maar bekabeling veel minder. Mijn mening is inmiddels wel dat als het op het vlak van niet juiste componenten (en zeker een slechte match daartussen) bekabeling meestal maar gerommel in de marge blijkt te zijn, op een enkele uitzondering of toepassing na dan misschien...
Een set die bijv. zo heftig reageert op enkel en alleen het verwisselen van een schuko of IEC connector heeft m.i. gewoon te weinig bandbreedte in aanwezige balans, synergie, etc.



Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Duidelijk.  Voor de toekomst lijkt me in mijn situatie een gemodificeerde Mac Mini "the Way to go", maar ik ben benieuwd naar je project!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

Quote from: Bas Akkerman on March 24, 2016, 07:33:02
Duidelijk.  Voor de toekomst lijkt me in mijn situatie een gemodificeerde Mac Mini "the Way to go", maar ik ben benieuwd naar je project!

Mac Mini is leuk, SSD er in, Roon er op als audio server (niet dat gekl**t met iTunes en native flac) en Pure Music, en dan speelt het al heel behoorlijk hoor.
Als extra upgrade evt. nog de interne voeding er uit en een externe goede 12 v lineaire voeding er aan  :thumbs-up:
Ventilator kan er ook nog uit en dan de aluminium behuizing als heatsink gebruiken  :)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

Kijk, dat klinkt goed. En juist daarom ben ik benieuwd naar jouw project. Je weet waar je het over hebt en het resultaat zal dan misschien nog wel beter dan een Mac Mini zijn.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

YamahaRXV

#2457
Quote from: Bas Akkerman on March 24, 2016, 20:39:58
Kijk, dat klinkt goed. En juist daarom ben ik benieuwd naar jouw project. Je weet waar je het over hebt en het resultaat zal dan misschien nog wel beter dan een Mac Mini zijn.

Ik ben er zelf ook benieuwd naar  :)
Het resultaat wat ik nu met de huidige pc audio streamer heb behaald ligt echt al beduidend hoger dan destijds met de gemodificeerde Mac Mini  ;)
Met een MM kan je relatief snel en makkelijk goede klankmatige resultaten behalen en bij een Windows gebaseerde pc audio streamer kost het wat meer moeite en modificaties om grotere stappen te maken, maar de meer uitgebreide mogelijkheden die er zijn laten op een gegeven moment echt wel een hoger klankmatig niveau horen in vergelijking met een (stevig gemodde) MM.

Ik heb inmiddels de nieuwe Streacom behuizing binnen voor het nieuwe project, en het is nu wachten tot het Gigabyte moederboard, de Samsung 850 Pro SSD, de Intel i7 CPU, de PPA usb card V3, en de HDPlex 250W HiFi ATX psu binnenkomen zodat ik weer lekker verder kan bouwen.
Zit nu alleen nog in twijfel of ik met Windows server 2012 R2 (in core mode) ga spelen of met Windows 10.
Indien gereed zal er nog een mooi vergelijk gaan komen met een tweetal type Aurender streamers.

Zal binnenkort eens een nieuw topic aanmaken gebaseerd op pc audio streaming, lijkt mij wel interessant om ook te kijken wie er hier op het forum nog meer fanatiek mee bezig zijn.... Daarbij besef ik mij ook dat bovenstaande info niet echt hier in het Devialet topic thuishoort, excusee daar voor  :blush:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Bas Akkerman

#2458
Dat realiseerde ik me bij het openen van dit topic ook. Volgens mij is er al een dergelijk topic, in ieder geval board, en kun je aanhaken. Mocht je dat willen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

KraaijCheck

Wie heeft er ervaring met andere dan de standaard powercord voor de Devialet? En zou je die ervaringen kunnen/willen delen?

YamahaRXV

Quote from: KraaijCheck on March 25, 2016, 11:29:33
Wie heeft er ervaring met andere dan de standaard powercord voor de Devialet? En zou je die ervaringen kunnen/willen delen?

Heb het volgens mij al eens eerder aangegeven, maar probeer eens de Furutech FP-3TS20 (i.c.m. IeGo 8055 connectoren)  ;)
Doet het hier zeer goed op de D200 kan ik wel zeggen.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

eric_audio

Quote from: LABO on March 22, 2016, 16:39:11
IK ben niet zo goed in het omschrijven van dit soort dingen. Qua beleving ontlopen de ML 383 en de Devialet elkaar niet zoveel. De Devialet is iets helderder en heeft wat meer slam. Misschien iets muzikaler? En de combi Devialet - Kharma is echt heel goed (maar dat had Jan ook al gezegd). Het is meer het gemak van een moderner apparaat, minder apparaten, de looks ...

Ik kan niet zeggen dat ik de ML383 goed ken, maar ik heb hem lang geleden beluisterd op B&W Nautilus 803. En ik vond de ML toen best goed, maar toch "met de handrem aan" spelen in vergelijking met een Spectral eindversterker. Dus dat "meer slam" van de Devialet 200 kan ik wel begrijpen.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Pjotr27

Helaas is Devialet niet aanwezig op de Highend in Munchen.
Gaat het zo slecht met ze?
Niets nieuws te melden is wel een hele zwakke dooddoener...

Ik hoop nog ergens in een andere ruimte een Expert aan te treffen, wil er nog wel even naar luisteren..

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Gsike

Goede wijn behoeft geen krans ;D

YamahaRXV

#2464
Quote from: Pjotr27 on May  4, 2016, 11:43:22
Helaas is Devialet niet aanwezig op de Highend in Munchen.
Gaat het zo slecht met ze?
Niets nieuws te melden is wel een hele zwakke dooddoener...

Ik hoop nog ergens in een andere ruimte een Expert aan te treffen, wil er nog wel even naar luisteren..

Devialet is helaas niet van de partij in Munchen, wat ik persoonlijk (zeker t.o.v. de presentatie van voorgaande jaren) een tegenvaller vind.
Wel weet ik dat Audio Components (de Duitse Devialet importeur) aanwezig is en samen met een aantal Devialet medewerkers e.e.a. aan Devialet belangen gaat promoten.

Slecht gaat het volgens mij niet, maar het beleid bij Devialet is wel enigszins aangepast en dat geeft zeker niet bij iedereen een volledig tevredenheidsgevoel aangezien er op de R&D afdeling bewust voor minder activiteit wordt gekozen en er juist meer op sales en marketing ingezet wordt.
Een mooi voorbeeld daarvan is het inmiddels toch wel erg opdringerig promoten van de Phantom wat bij een groot aantal Expert line bezitters (bij mij zeker) inmiddels een grote mate van irritatie geeft omdat Devialet een nogal erg lakse en tevens arrogante houding vertoont inzake het actief oplossen van een aantal software matige problemen zoals bijv. de AIR driver.

Als je weet dat Bernard Arnault met zijn geschat vermogen van 41 miljard $ groot aandeelhouder is bij Devialet dan is er qua financiële ''buffer'' weinig reden tot zorgen, maar de beste man wil natuurlijk wel rendement zien uit zijn investering en daarom zie je dat het roer aardig om gaat de laatste tijd.
Heb het persoonlijk altijd erg knap gevonden hoe Devialet zich in korte tijd uit het niets zo heeft weten te positioneren in de audiobrance met toch wel hoogstaande innovatieve en goed gereviewde producten, maar hetgeen juist primair stond voor het bereiken hiervan dreigt nu geheel naar de achtergrond verdreven te worden wat m.i. een doodzonde is en op de lange duur mogelijk het imago van het merk wel eens de das om kan gaan doen...

Ondanks de bovenstaande uiteenzetting ben ik nog wel zeer happy met mijn Devialet en geniet er iedere dag toch zeker weer volop van  :music:

Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kerkhoffd

 ^^

De Phantom kan me ook niet bekoren. Vooral de advertentie 'the best sound in the world' is op zijn minst pretentieus...

Maar wie weet wat er nog in het vat zit voor de Expert serie. Ik heb geen haast met wat mijn D200 me aan luisterplezier levert. Misschien is er over een jaar of zo wel een update van de Expert serie. Trickle down van techniek uit de Od'A en de techniek schreidt ook voort. Tegen die tijd maar eens upgraden en als het nog erg lang duurt gaan luisteren of een D400 me nog meer plezier en muzikaliteit gaat brengen. De tijd zal het leren.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

YamahaRXV

#2466
Quote from: Kerkhoffd on May  4, 2016, 19:09:30
^^

De Phantom kan me ook niet bekoren. Vooral de advertentie 'the best sound in the world' is op zijn minst pretentieus...

Maar wie weet wat er nog in het vat zit voor de Expert serie. Ik heb geen haast met wat mijn D200 me aan luisterplezier levert. Misschien is er over een jaar of zo wel een update van de Expert serie. Trickle down van techniek uit de Od'A en de techniek schreidt ook voort. Tegen die tijd maar eens upgraden en als het nog erg lang duurt gaan luisteren of een D400 me nog meer plezier en muzikaliteit gaat brengen. De tijd zal het leren.

Ik zie persoonlijk ook geen enkele reden om te gaan upgraden naar bijv. een D400 want de D200 biedt mij gewoon alles wat ik primair prefereer in de weergave; ruim voldoende power met een enorm strak laag, veel punch, bite, en openheid in de sound, maar nimmer opdringerig of vermoeiend klinkend.
Het is één van de meest neutraal klinkende versterkers die ik ooit in huis heb gehad en daardoor merk je ook meteen hoe belangrijk de kwaliteit van de bron in de keten is. Het veranderen van wat settings of hardware gerelateerde zaken van de bron hoor je meteen terug, maar de balans blijft over de gehele linie gewoon erg goed en heerlijk evenwichtig  :music:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Kerkhoffd

Hier ook niet, maar ben gewoon benieuwd. Geen enkele drang om te willen upgraden, enkel nieuwsgierigheid wat een D400 nog meer zou kunnen brengen.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

YamahaRXV

Vandaag uit pure nieuwsgierigheid maar weer eens de Devialet AIR driver geïnstalleerd op de nieuwe C.A.T. renderer welke op Win 10 OS draait en tevens ook Fidelizer Audio Pro en JPLAY als klankmatige soundoptimalizers ''aan boord'' heeft.
Met AIR heb ik inmiddels een soort van haat-liefde verhouding gekregen; enerzijds weet AIR een bizar goede sound weer te geven (met sterke voorkeur voor ethernet hier), anderzijds bleek het voor mij en vele andere Expert line eigenaren een ''pain in the *ss'' te zijn door op de meest onverwachte momenten er spontaan mee te stoppen en daarbij het blauwe ''screen of death'' te vertonen, of bij hogere resolutie muziek bestanden de gevreesde ''white noise'' te laten horen  :-X

Devialet AIR is voor mij als een bloedmooie vrouw of vriendin die je in uiterste extase weet te brengen, maar je tevens ook keihard kan teleurstellen door onverwachts vreemd te gaan waardoor het mooie ''sprookje'' op een zware desillusie blijkt uit te lopen...

Door de hierboven beschreven en ervaren problemen heb ik eerder gezworen om zolang Devialet verzuimt de AIR problemen grondig aan te pakken het systeem never nooit meer te gebruiken, en heb daarom dan ook gekozen voor het hoogst haalbare v.w.b. het usb pad.
Mijn C.A.T. renderer is qua hardware en software inmiddels geheel geoptimaliseerd voor het uitsturen van het signaal via de usb uitgang en momenteel gaat dat via de erg goed klinkende SOtM PCIe - USB card welke ik tijdelijk te leen/op proef heb van een voor mij bekend forumlid die zelf ook een hoogwaardige C.A.T. renderer gaat opbouwen maar helaas nog op zijn bestelde componenten zit te wachten.

Inmiddels staat de C.A.T. renderer al enkele uren probleemloos te spelen (wanneer gaat het fout..??) en laat toch weer een heerlijke en zeer ''muzikale'' weergave horen waarbij er zeker verschillen hoorbaar zijn i.v.m. het uitsturen via de USB uitgang.
Met de USB uitgang als signaalpad is de weergave meer als ''technisch'' klinkend te classificeren; uitgewogen, een erg goede detaillering, en veel diepte in het beeld.
Met AIR zou je de weergave als meer ''muzikaal'' klinkend kunnen bestempelen; alles klinkt wat ronder, grootser, en vergevingsgezinder, maar zonder dat er ingeleverd moet worden op detaillering. Waar de USB optie dus meer de nadruk legt op specifieke details, daar legt AIR juist meer de nadruk op de lagen en melodielijnen in de muziek waardoor je merkt dat je op toch een andere manier aan het luisteren bent, maar toch wel een verslavend lekkere moet ik zeggen  :music:

Al met al blijft AIR een erg goed klinkend concept, maar helaas nog wel met een ongezonde dosis aanwezige onbetrouwbaarheid...
Hoog tijd voor Devialet om te stoppen met die inmiddels erg opdringerige en irritante Phantom propaganda en meer de focus te leggen op een systeem wat in de basis een mooi en tevens (erg) goed klinkend systeem is, maar tot nu toe niet is wat het m.i. hoort te zijn.





Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

YamahaRXV

Quote from: YamahaRXV on May  7, 2016, 12:16:42
Inmiddels staat de C.A.T. renderer al enkele uren probleemloos te spelen (wanneer gaat het fout..??)

.....de wonderen blijken de wereld nog niet uit te zijn, want AIR speelt nog steeds probleemloos tot nu toe ... en hoe !!  :music:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Maro

Quote from: YamahaRXV on May  8, 2016, 09:25:55
.....de wonderen blijken de wereld nog niet uit te zijn, want AIR speelt nog steeds probleemloos tot nu toe ... en hoe !!  :music:

Is dat Air vergelijkbaar met de ID40/41 setup van Meridian? Je streamt nu dus Roon rechtstreeks van de server naar je Devialet?
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

YamahaRXV

#2471
Quote from: Maro on May  8, 2016, 09:30:28
Is dat Air vergelijkbaar met de ID40/41 setup van Meridian? Je streamt nu dus Roon rechtstreeks van de server naar je Devialet?

Ik ken de componenten van Meridian en hun beoogde werking/systeem helaas niet goed genoeg, dus kan niet zeggen of het qua systeem werking gelijk is.
Met Devialet AIR stream je (via ethernet of wifi) inderdaad rechtstreeks van de server (in mijn geval met ethernet via een geoptimaliseerde PC audio renderer met daarop geinstalleerd Roon en Qobuz)
Heb overigens wel een NAS in het netwerk, maar daar draait Roon helaas (nog) niet op, dus de C.A.T. renderer neemt dit voor zijn rekening.

Onderstaand een linkje waarin een goede uitleg weggegeven wordt over de werking van Devialet AIR.  Aangezien het een wat ouder artikel is praat men in dit geval nog over de Devialet D-Premier, maar het gaat primair even over de uitleg van het systeem.
Het iTunes verhaal is overigens ook achterhaald inmiddels  ;)

http://artsexcellence.com/site/devialet-air/
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Maro

Ahh, lijkt idd veel op het Meridian principe. Zal me eens inlezen. Vroeg me nl al een tijdje af wat dat Air nu precies was.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Charlemagne

Quote from: YamahaRXV on May  8, 2016, 09:25:55
.....de wonderen blijken de wereld nog niet uit te zijn, want AIR speelt nog steeds probleemloos tot nu toe ... en hoe !!  :music:

AIR speelt bij mij al jaren probleemloos...en hoe! Ik ben wel van de zeldzame soort, als ik de verhalen om me heen moet geloven. ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

YamahaRXV

Quote from: Charlemagne on May  8, 2016, 11:25:17
AIR speelt bij mij al jaren probleemloos...en hoe! Ik ben wel van de zeldzame soort, als ik de verhalen om me heen moet geloven. ChM

Tja, het blijft een apart verhaal met AIR.... ik heb het op mijn laptop met Win 8.1 (wifi) erg stabiel en absoluut zonder problemen draaiende gehad.
Daarna op mijn vorige C.A.T. renderer met Win 10 (ethernet) een tijdje goed draaiende gehad, maar ineens uit het niets begon o.a. de ellende van een ''frozen'' pc renderer met het vervelende ''Blue screen of death'' als gevolg op te gaan spelen.
Werkelijk van alles geprobeerd, maar kreeg het niet volledig probleemloos meer  :(
Naar mijn gevoel is de AIR driver verantwoordelijk voor de conflicten die het random geeft i.c.m. andere geïnstalleerde drivers of software in Win 10

Nu op de nieuwe C.A.T. renderer met wederom Win 10 als OS die volledig hardware en software geoptimaliseerd is voor usb output (Devialet ASIO USB driver, BIOS settings geoptimaliseerd, SOtM PCIe-USB card, JPLAY, Fidelizer Audio Pro) speelt het tot nu toe zeer soepel en probleemloos.
Vanmorgen de gehele ochtend aan het testen geweest met Roon, Qobuz, en TuneIn radio en dat verliep perfect, dus fingers crossed...
Zelfs JPLAY vond AIR meteen en geeft keurig netjes ''KS Devialet AIR Wave'' aan als audio driver.

Via USB klonk het al erg goed, maar AIR gaat toch echt een stapje verder en klinkt tot nu toe echt het beste van alle opties die ik hier heb beluisterd  :music:
Hopelijk kan ik mij nu ook tot het clubje van de zeldzame soort AIR gebruikers die volledig probleemloos spelen toevoegen  8)

@Charlemagne: Welke OS versie gebruik je trouwens ?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8