Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

weust

Maar, waarom vraag je het dan?
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

garmtz

Quote from: twani on November 26, 2012, 20:08:23
Van ieder merk dat we hier op het forum bespreken staan plaatjes en info op de desbetreffende website, maar goed laat maar.

PS: alsof die combinatie van A+D zo vanzelfsprekend is :o

Is heel onvanzelfsprekend... Maar ze kunnen het zelf het beste uitleggen, dus zou de informatie uit de eerste hand halen: http://www.devialet.com/technology.php

twani


Bas Akkerman

Lol, twani. Je bent in de contramine vandaag. De devi(a)l(et) is in je gevaren, zal ik maar zeggen. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

twani

Quote from: Bas Akkerman on November 26, 2012, 22:00:54
Lol, twani. Je bent in de contramine vandaag. De devi(a)l(et) is in je gevaren, zal ik maar zeggen. ;)
Het lijkt haast zo Bas :D. Je ziet, Devialet is in meerdere opzichten niet geschikt voor mij  :P

FvP

#55
Quote from: garmtz on November 25, 2012, 17:40:44
Hebben hem ook uitgeprobeerd en destijds niet geïnvesteerd... Heb soms het idee dat we een beetje de boot hebben gemist. Maargoed, we kunnen altijd alsnog dealer worden natuurlijk... :)   Zijn we sinds de High End Milaan in 2010/2009 (?) al over aan het twijfelen. Ik vind dat er erg veel dealers al zijn in NL voor zo'n high-end product.

Een gelijkaardig verhaal: wij wouden ooit direct in de NAD M2 investeren toen het ding uitkwam, maar de vertegenwoordiger hield de boot af met allerlei bullshit argumenten dat de markt beschermd was bla bla bla. Op dat moment was de M2 wel hot. Een jaar later halen we alsnog het merk binnen en doen er meerdere shows mee, maar M2 was toen niet meer hot, en we hebben de boot gemist. Iedereen die er al één wou, had er al een, en na een jaar had je in elke stad wel een dealer, dus te laat in de pyramide gestapt ... Devialet is niet zoveel anders.


hulskof

Quote from: Klinkt Beter on November 26, 2012, 22:12:45
Een gelijkaardig verhaal: wij wouden ooit direct in de NAD M2 investeren toen het ding uitkwam, maar de vertegenwoordiger hield de boot af met allerlei bullshit argumenten dat de markt beschermd was bla bla bla. Op dat moment was de M2 wel hot. Een jaar later halen we alsnog het merk binnen en doen er meerdere shows mee, maar M2 was toen niet meer hot, en we hebben de boot gemist. Iedereen die er al één wou, had er al een, en na een jaar had je in elke stad wel een dealer, dus te laat in de pyramide gestapt ... Devialet is niet zoveel anders.

Is dat laatste niet een beetje vroeg om te stellen?

Deleted member

Kunnen we 't gewoon over 't product of het bedrijf Devialet hebben in dit topic i.p.v. waarom iemand wel of niet dealer wordt of "gelijkaardige" verhalen? :-\

Deleted member

Quote from: Charlemagne on November 25, 2012, 21:20:31
@Antoine: mooie start van de topic! Compimenten voor de huisvlijt, je hebt erg je best gedaan. Misschien kun je mijn review van de luistersessie met de Marten Django's nog even overzetten?

Gr. ChM

Hey Karel, dank voor je compliment en 't was voornamelijk knip en plak werk dus 't viel wel mee!  ;)

Je verslag van de Marten-Devialet luistersessie is bijgeplaatst in 't bericht waar ook 't verslag van Jean Sibelius staat.  :)

weust

Even een opmerking bij de gebruikte Wadia speler bij Chattelin, deze was digitaal aangesloten op de Devialet.
De DAC in de Devialet werd dus gebruikt.

Ik was er vanaf een uur of drie. Stond achter in te luisteren.
Die Marten Django ziet er ook erg mooi uit vind ik. De combinatie super klonken.
Er werd een stuk gedraaid met een kerkkoor. Had echt het gevoel in de kerk te staan.
En daar zie je mij niet snel :)
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Deleted member

Quote from: twani on November 26, 2012, 19:52:57
Terug on topic inderdaad ondanks dat er "Dévia" in de merknaam voorkomt ;D

Waar ik nieuwsgierig naar ben is welke techniek de Devialet nu allemaal gebruikt als het op versterken aankomt. Ik ken Klasse A,  A/B en D maar er is meer bij een Devialet toch?

Gr
Theo.

Ik begrijp dat 't (ook) een poging was om weer terug op topic te komen maar hoe dan ook; de meest complete informatie achter het hybride klasse A/klasse D (ADH zoals Devialet 't noemt) versterkerontwerp vindt je terug in de whitepaper: http://www.devialet.com/_DOWNLOAD/D-Premier-White-Paper.pdf

Altijd is er een natuurlijk een marketingverhaal maar dit schijnt toch ook een écht huzarenstukje te zijn in 'versterkerland' zelfs al zijn er technieken/concepten die er op lijken zoals het 'current dumping' concept van Quad (http://www.quadrevisie.nl/quadinfo/pdf/a38.pdf). Helaas ben ik technisch onvoldoende onderlegd om aan te geven waar de verschillen zitten maar ik denk ook dat 't de meesten hier sowieso boven de pet zou gaan/niet bijster zal interesseren. ;)

Deleted member

#61
Quote from: weust on November 26, 2012, 22:48:33
Even een opmerking bij de gebruikte Wadia speler bij Chattelin, deze was digitaal aangesloten op de Devialet.
De DAC in de Devialet werd dus gebruikt.

Ik was er vanaf een uur of drie. Stond achter in te luisteren.
Die Marten Django ziet er ook erg mooi uit vind ik. De combinatie super klonken.
Er werd een stuk gedraaid met een kerkkoor. Had echt het gevoel in de kerk te staan.
En daar zie je mij niet snel :)

Leuk om te lezen over je ervaring!  :thumbs-up:

Het klopt dat de DAC van de Devialet wordt gebruikt als de Wadia digitaal was aangesloten. De CD speler wordt dan "slechts" een transport/loopwerk in dat geval, net als AIR (de ingebouwde WiFi streaming van de Devialet) dus in feite is. Transparanter dan digitaal aansluiten (om te vergelijken bedoel ik in een demo) zoals Chattelin gedaan heeft lukt ben ik bang dus niet. Dit uiteraard even los van de discussie of het loopwerk van een CD speler mede klank bepalend is of niet, daarover verschillen de meningen waar ik overigens voor mezelf zeker weet dat dat wel 't geval is.

Misschien is 't bij deze ook goed om nog even op te merken dat de Devialet analoge signalen niet anders behandeld dan een digitaal signaal, na het uiteraard eerst te hebben omgezet naar een digitaal signaal middels een A/D converter:

QuoteD-Premier has been designed as an open platform which integrates numerous configurations and meets everyone's need, by adding a DSP at the crossroad between inputs and outputs (ADH, S/PDIF output, analog pre/sub-out): in standalone stereo mode, the DSP acts as a straight wire and only performs volume control and RIAA phono correction; yet, this full-featured floating-point engine (SHARC) is available for extended uses.

Careful studies proved that the optimal (read: most linear) volume control is today achieved in the digital domain, that's why the analog inputs are also internally routed and handled as balanced inputs, the outer RCA ring being insulated (doubled chain, removing the traditional ground noise and distortion), then sampled at 24 bits, 96 or 192 kSPS by a professional, ultimate performance ADC (T.I. PCM4220).

weust

Ok ok, wellicht was melden dat de DAC van de Devialet gebruiken overkill was hier ;)
Als ik binnenkort een meevaller krijg dan spaar ik wel door.
Het hele ontwerp van het ding spreekt mij erg aan.
Een nieuwe generatie versterkers. Alles programmeerbaar.
De toekomst naar mijn idee.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Deleted member

Quote from: weust on November 26, 2012, 23:11:22
Ok ok, wellicht was melden dat de DAC van de Devialet gebruiken overkill was hier ;)
Als ik binnenkort een meevaller krijg dan spaar ik wel door.
Het hele ontwerp van het ding spreekt mij erg aan.
Een nieuwe generatie versterkers. Alles programmeerbaar.
De toekomst naar mijn idee.

Haha, ik zag 't niet als kritiek hoor maar ik zie je graag als nieuwe eigenaar!  ;) Nee, de enige reden dat ik dit toelichtte was omdat het argument soms wordt ge- of misbruikt om aan te geven waarom een vergelijking niet klopt/geen hout snijdt. Ik geef dus slechts mijn mening waarom ik denk dat je niet zuiverder kunt vergelijken dan op die manier als Chattelin heeft gedaan nu we 't hier in 't geval van de Devialet hebben over een, in de basis, geïntegreerde versterker met ingebouwde DAC en WiFi "transport".

Je zou om de kwaliteit van de Wadia en AIR van Devialet nog zuiverder te vergelijken hooguit nog de pre-outs van de Devialet en de analoge uitgang van de Wadia op dezelfde voor-/eindversterker combinatie aan kunnen sluiten. Uiteraard was dat niet 't doel van de demo bij Chattelin maar 'just saying for the sake of argument'. :)

Deleted member

Quote from: robje24b on November 25, 2012, 17:04:30
Heb inmiddels gehoord dat ik hem dinsdag krijg, besteld in de witte uitvoering. Ik kan niet wachten!

Supergaaf, alvast heel erg veel (luister)plezier!!  :) Zoals Charlemagne al zei, we zien graag foto's en een verslagje!  ;)

(Ik zou willen dat ik dat gevoel ook weer opnieuw mee mocht maken. Wie weet bij de D2, als ik de D-Premier even als D1 mag neerzetten! ;))

weust

Ik snap wat je bedoelt :)
Wat Peter Chattelin aangaf was dat hij getest had met de interne DAC van de Wadia, en Devialet.
Hij vond die van de Devialet beter klinken met de transport in de CD speler.

Mijn opmerking over dat ik 'm wil is overigens wel serieus.
In de donkere uitvoering vind ik 'm erg mooi. Past dan goed bij de rest.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Deleted member

Quote from: weust on November 26, 2012, 23:29:10
Ik snap wat je bedoelt :)
Wat Peter Chattelin aangaf was dat hij getest had met de interne DAC van de Wadia, en Devialet.
Hij vond die van de Devialet beter klinken met de transport in de CD speler.

Het is verleidelijk om hieruit conclusies te trekken in 't voordeel van de Devialet maar dat doe ik dan maar niet om de eerder genoemde reden.  ;)

Quote from: weust on November 26, 2012, 23:29:10
Mijn opmerking over dat ik 'm wil is overigens wel serieus.
In de donkere uitvoering vind ik 'm erg mooi. Past dan goed bij de rest.

Supergaaf natuurlijk! Ik hoop dat 't je snel lukt en uiteraard heb ik daarbij geen enkele persoonlijk drijfveer/financieel voordeel of wat dan ook!  :thumbs-up: De zwarte versie (als je die bedoelt) is zeker mooi!! Ik zag 'm ook al ergens op Internet in 'dark chrome', ook erg mooi.

Toen ik 'm kocht had ik overigens nog niks te kiezen, sowieso niet omdat ik 'm als demo heb gekocht van de importeur via Peter Chattelin maar ook omdat ze er nog niet waren de andere kleuren. Kort daarna zijn die uitgekomen. (Vermoedelijk de (voor mij gelukkige) reden dat ik 'm als demo kon overnemen. ;))

weust

Een conclusie zal ik er zelf niet uit opmaken, blijft zijn keuzen.
Maar gezien zijn ervaring ga ik er vanuit dat hij de voor hem juiste heeft gemaakt.

Dark Chrome is wat ik bedoelde.
Eerst maar eens flink door sparen hier.
Mijn huidige budget lukt wel, daarna is tricky.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Deleted member

Toch nog even gezocht naar die site waar ik de dark chrome zag en dat is deze: http://stella-inc.com/002devialet/lineup.html

Glossy (Silver Chrome)


Mat (Cool black)


Brilliant (Milky white)


Chic (Dark Chrome)

weust

Fijn. Nu breng je mij aan het twijfelen tussen Dark Chrome en Cool Black...
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Charlemagne

#70
Quote from: Antoine on November 26, 2012, 22:37:32
Hey Karel, dank voor je compliment en 't was voornamelijk knip en plak werk dus 't viel wel mee!  ;)

Je verslag van de Marten-Devialet luistersessie is bijgeplaatst in 't bericht waar ook 't verslag van Jean Sibelius staat.  :)
@Antoine: Dank voor de aanvulling. Peter gaf inderdaad een prachtige demo die me af en toe kippenvel bezorgde. Ik hoor nu dat de dure Wadia digitaal was aangesloten. Peter kennende zou hem beslist analoog hebben gedemo'od als dat beter had geklonken. Niet dus. De ingebouwde DAC is beslist van hoge kwaliteit. En uiteindelijk gebruik je die DAC ook als je analoog aansluit. Het analoge geluid wordt eerst door de adc omgezet in digitaal highres (24/96 of 24/192 naar believen instelbaar). Daarna gaat het ergens toch weer door de DAC van de amp. Het was in geval heel muzikaal wat ik hoorde.

Quote from: robje24b on November 26, 2012, 15:38:31
@Charlemagne

Ik ben niet in Den Haag geweest, dus het was iemand anders die zat te kwijlen boven de witte uitvoering.
@robje: ik dacht het even dat jij het was, want hij verwachtte ook komende week een witte. Dat wil zeggen dat er nog een tweede witte in Nederland onderweg is. Komen we toch wel aan die 60 die ik eerder noemde. Ik heb trouwens nog eens diep in mijn geheugen gegraven hoeveel mensen ik heb gesproken die me zeiden de Devialet al te hebben of in bestelling te hebben. Ik zei: meer dan 4. Nu kom ik in mijn eentje - als ik goed tel - al uit op 9 man. Allemaal persoonlijk ontmoet of mee gecorrespondeerd. Dus ja! Hij verkoopt goed. En verder houden we er over op twani! Terug OT.

@Antoine: die dark chrome is inderdaad ook heel mooi. Wordt die nu standaard leverbaar, of is het een speciaal gepimpt model, alleen voor de Japanse markt? ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Charlemagne

Quote from: weust on November 27, 2012, 00:06:22
Fijn. Nu breng je mij aan het twijfelen tussen Dark Chrome en Cool Black...
Kies je voor 'mat' of 'chic', that's the question!   :D
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

weust

Wil ik ze eerst in het echt zien voor vergelijk.
Maar Chic heeft wel iets. Valt dan wat extra op, zonder teveel te zijn.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

Charlemagne

#73
Quote from: weust on November 27, 2012, 00:20:25
Wil ik ze eerst in het echt zien voor vergelijk.
Maar Chic heeft wel iets. Valt dan wat extra op, zonder teveel te zijn.
Als je 'm wilt zien moet je even naar Parijs, denk ik. Lekker toch? Ik zou eerst wel even vragen of hij er staat/hangt. ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

weust

Ja. Mooi land. Jammer van de Fransen.
Scheelt wel dat je er snel kan komen, en ook net zo snel weg kan komen met de trein :)
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4