Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Zodiac

Quote from: KraaijCheck on July 14, 2017, 07:52:21
Er was gister ook nieuws over wat volgens anderen het nieuwe streaming board is.

Alleen voor Expert Pro helaas.
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

KraaijCheck

Quote from: Zodiac on July 15, 2017, 08:42:01
Alleen voor Expert Pro helaas.

Dat was op voorhand toch wel duidelijk? Moet zeggen dat ik het allemaal niet zo bijzonder vind. Zeker nu ik de Roon integratie heb voel ik totaal geen behoefte voor deze "core".


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Charlemagne

#2902
Quote from: KraaijCheck on July 15, 2017, 08:53:17
Dat was op voorhand toch wel duidelijk? Moet zeggen dat ik het allemaal niet zo bijzonder vind. Zeker nu ik de Roon integratie heb voel ik totaal geen behoefte voor deze "core"

Zo denk ik er ook over. Als ik naar de spec's kijk dan voegt het toekomstige Devialet Core streaming board niet veel toe als je Roon gewend bent. Hooguit de eventuele doorontwikkeling met Qobuz integratie zou het voor mij interessant maken. Maar ook op dat punt hoop ik dat Roon in de toekomst ook aan Qobuz integratie gaat doen.

Een ander minpunt is dat de amp weer voor een tijd naar Frankrijk moet om het Core streamerboard in te laten bouwen. Daar zit ik ook niet op te wachten. Als je eigen leverancier het voor je kan doen zou het een stuk simpeler zijn.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

bmateijsen

Quote from: Charlemagne on July 15, 2017, 12:03:54
Een ander minpunt is dat de amp weer voor een tijd naar Frankrijk moet om het Core streamerboard in te laten bouwen. Daar zit ik ook niet op te wachten. Als je eigen leverancier het voor je kan doen zou het een stuk simpeler zijn.

Ik was stiekem ervan uitgegaan dat wij als dealer dit ook zouden mogen doen.... Maar goed, binnenkort heb ik toch Devialet over de vloer, dus ga het eens navragen.

Zodiac

Wie weet of de Schurter 4781 C15 connector in de expert past zodat de achterplaat van de expert er nog netjes op kan?
Dank bij voorbaat.
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Pjotr27

Quote from: Zodiac on August  9, 2017, 17:08:05
Wie weet of de Schurter 4781 C15 connector in de expert past zodat de achterplaat van de expert er nog netjes op kan?
Dank bij voorbaat.


ALs ik puur naar de maat kijk lijkt het me geen probleem, ik gebruik een Furutech FI-15 en die is aardig wat dikker (33mm versus 21mm)
En de achterplaat kan er nog gewoon op!
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Zodiac

#2906
Quote from: Pjotr27 on August  9, 2017, 19:48:28

ALs ik puur naar de maat kijk lijkt het me geen probleem, ik gebruik een Furutech FI-15 en die is aardig wat dikker (33mm versus 21mm)
En de achterplaat kan er nog gewoon op!

Ok. Dank.
Ik las dat de FI-15 past, maar niet helemaal goed, zodat de plaat toch iets omhoog komt. Dat daarom de FI-C15 Slim Design op de markt is gebracht.

Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Zodiac

#2907
Karel, Dit is wel een interessant verhaal. Maar bij jou werkt het wel als een trein?

https://www.computeraudiophile.com/ca/ca-academy/the-definitive-guide-to-roon-optimized-core-kit-rock-r652/
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Charlemagne

#2908
Quote from: Zodiac on August 24, 2017, 18:46:07
Karel, Dit is wel een interessant verhaal. Maar bij jou werkt het wel als een trein?

https://www.computeraudiophile.com/ca/ca-academy/the-definitive-guide-to-roon-optimized-core-kit-rock-r652/

Ik heb Roon Core op een fanless HTPC (met i5 processor en met een SSD) die draait onder W8.1; daar ben ik heel tevreden over. Het apparaat gebruik ik ook om video te streamen en Qobuz. Roon Remote, waarmee ik de boel aanstuur heb ik op de iPad; mijn muziek staat op een NAS.

Roon is redelijk veeleisend wil het soepel draaien. Op hun website vind je daar de nodige info over. Mijn systeem voldoet kennelijk aan de eisen.

De Roon Rock is zeker een interessante optie als alle nadruk ligt op Roon. Maar mijn belangstelling is dus breder. En het klinkt als een klok. Per saldo kom je zowat op dezelfde prijs uit. Roon en de huidige integratie met de Devialet draait als een zonnetje. Doorzoeken van je database gaat supersnel; en het klinkt geweldig en 't draait zonder haperingen bij mij. ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Homethx

Ik heb een vraagje voor de devialet experts onder jullie.


Ik heb het materiaal van mijn dedicated HT ruimte op de zolder verkocht omdat er geen gebruik van gemaakt werd. Nu willen we toch een 'kleiner' systeem in de woonkamer. Daarom dacht ik om een 5.1 systeem te installeren van hoogwaardige kwaliteit, liefst volledig digitaal.

Dit is waar ik aan dacht:

Oppo 203 vanity HD (4x SPDIF out) -> 3x Devialet expert (vermoedelijk 200) -> speakers (B&W 805D3)

Is dit technisch mogelijk?

De bedoeling is om de Oppo als Pre-amp te gebruiken en telkens 1 spdif van de Oppo naar 1 Devialet (L/R, C/Sub, SR/SL).

Hoe moet men de Devialets congfigureren dan? 1 master en 2 slaves of heeft men 3 masters nodig. Ter info, de volume regeling kan gebeuren vanuit de Oppo.

Nog een vraagje. Wat is het verschil tussen de gewone Devialet expert en de expert PRO?

Hoe en hoeveel subs zou ik kunnen integreren met de 3 Devialets?

Sorry voor de vele vragen maar deze info is toch wel belangrijk voor ik overga tot de aanschaf van dit alles.

Alvast bedankt!!



Charlemagne

Dit lijkt me meer een vraag voor de vakman. Bij voorbeeld Beter Beeld & Geluid in Hilversum. De Expert Pro is een (prijzige) upgrade van de gewone Expert. Die klinkt iets beter, maar de vraag is of je dat in jouw setup gaat horen. Raadpleeg de vakman hiervoor zou ik zeggen. ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

eric_audio

Quote from: Charlemagne on September  7, 2017, 16:47:18
Dit lijkt me meer een vraag voor de vakman. Bij voorbeeld Beter Beeld & Geluid in Hilversum. De Expert Pro is een (prijzige) upgrade van de gewone Expert. Die klinkt iets beter, maar de vraag is of je dat in jouw setup gaat horen. Raadpleeg de vakman hiervoor zou ik zeggen. ChM

Ik dacht dat de deadline voor upgrade van Expert naar Expert Pro mei 2017 was. Niet meer mogelijk dus. Ik heb de kans voorbij laten gaan in ieder geval, ik speel nog met mijn Expert 200. Met veel plezier overigens.
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Kerkhoffd

Ik ook (Expert 400 in mijn geval). Devialet gaf in direct email contact echter aan dat in een later stadium de upgrade weer mogelijk zou zijn. Niet duidelijk was op dat moment of dan de streamer kaart nog in de upgrade prijs zou zitten.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Charlemagne

De streamerkaart is nog steeds niet uit. Ik zou sowieso even wachten met een upgrade naar de Pro tot er meer bekend is over de streamerkaart. Het zou me niet verbazen als de upgrade mogelijkheid wordt hervat als die kaart eenmaal beschikbaar komt. Bovendien hoef je de amp dan maar een keer op te sturen. Ik lees op het Devialet Chatforum dat de kaart volgend kwartaal beschikbaar komt. Tenminste als het niet weer wordt uitgesteld.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

eric_audio

Devialet stelt altijd alle uit [emoji12]
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Kerkhoffd

Misschien zelf een nog beter deal: 'even' wachten tot de eerstvolgende upgrade en de Pro upgrade overslaan. Weet niet of ik zelf zoveel geduld ga hebben. Rationeel is dat waarschijnlijk de beste keuze.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Charlemagne

Hier wat technische info over de streamerkaart die in aantocht is. Eigenlijk zou Devialet daar gisteren over posten, maar er is een klein uitstel. Bij de Original d'Atelier eigenaren worden ze als eerste geplaatst. Deze moeten toch nog een upgrade krijgen naar het huidige 1000 Expert Pro niveau en dat wordt gecombineerd met het plaatsen van de nieuwe streamerkaart.

https://help.devialet.com/hc/en-us/articles/115005407909-Core-Infinity-Log-October-17th

Zoals je daar leest vervangt het nieuwe streamerboard de huidige WiFi streamerkaart. Dat roept natuurlijk de vraag op of de dealer de nieuwe kaart zelf kan plaatsen, zoals destijds met het plaatsen van de huidige WiFi kaart gebeurde.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Charlemagne

Devialet ligt een klein tipje van de sluier op over het nieuwe streamerboard. Ik citeer uit bovengenoemde blog:

QuoteHello,

Thank you for your support and feedbacks. Everyone here at Devialet is very excited with this Expert Pro revolution and we want to share this journey with you.

Qobuz and Tidal will not be part of this initial software release but they are in our roadmap for the coming months, along with web radios, Bluetooth and more.

Your Expert Pro will feature AirPlay 2 in the future. Devialet has been highlighted by Apple at the WWDC as a partner for AirPlay 2 integration, but specifications are not final yet. We will, of course, need to implement and test Apple's new protocol before making it available to your Expert Pro.

Our bit-perfect proprietary protocol AIR will be available in the Nov. 7th release.
And for those of you who use and love the "Roon + Expert Pro" integration, as I do, it will keep on working, only better.

We have more up our sleeves, stay tuned!

7 november is de eerste software release die behoort bij het streamerboard.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Charlemagne

#2918
Opnieuw uitstel wat betreft het streamerboard en de bijbehorende software. Hier een citaat uit de bijhorende blog:

QuoteDear friends,

I know you’ve been patiently awaiting the arrival of our Core Infinity software update for some time now. We had initially slated it for release today, and I regret to inform you that we are not yet able to roll out the current version. Unfortunately, it remains incomplete and fails to meet our stringent quality and safety controls. I am only too aware of the disappointment this additional delay will cause you.

That’s why I want to be perfectly open with you and provide you with a detailed update on our software progress. 

Devialet OS is based on an audio Linux kernel that enables your Expert Pro to receive regular updates, providing you with various services and features. Our new hardware support and the system foundations have been fully tested and approved. However, the update mechanism has revealed certain weaknesses that we are in the process of correcting. This is vital to our product integrity, and we are now in the final stages of performing checks.

Sadly the other features we initially announced need more validation.

First and foremost, Devialet AIR, designed to stream your content in bit-perfect quality. Tailoring it to Core Infinity has required more adjustments than we first thought. We are still encountering issues with 192kHz HD files. Over the next few weeks, we should have a fully operational version of AIR 3 for Core Infinity via both Ethernet and WiFi.

The Roon team are working hard to make the necessary improvements to Expert Pro | Roon integration. We feel confident they will meet the same time frame.

As for Spotify Connect, we now have a functional first version, though there are still a few bugs to correct, including volume management. During trials, we met further complications, such as the need to limit volume control to -12dB from the Spotify app so as to protect both your ears and your systems. Once the next phase of development is complete, we will need to be fully Spotify-Connect.

AirPlay: I have been using AirPlay at home all weekend and with significant stability. Here again, there are a few minor volume issues to resolve prior to becoming Apple-certified.

UPnP: We are only few days from releasing UPnP internally. It will then move forward for final testing and approval.

Last but not least, automatic source-to-source switching continues to generate occasional software crashes. Our engineers are working tirelessly to correct them, one by one.

Software development is always a complex and lengthy process and often leads to overly-protracted delays in release dates. I can only imagine your frustration and hope you’ll trust me when I say that we’re doing everything in our power to provide you with software that meets your expectations as quickly as possible.

Here’s a quick recap of our roadmap:

By tomorrow, November 8, we will deliver a 2.2 Alpha version to our dealers and retailers so they can test it and let you request a demo should you so wish. This version features AIR, Spotify Connect and AirPlay. It is not yet sufficiently stable to be made publicly available.
On November 16, Core Infinity will be presented to the press, along with AIR, Spotify Connect, AirPlay and UPnP. Once again, this version will not be made public.
By the week commencing November 20, two versions will be made available. They will still be in Beta, without critical bugs but with a few residual bugs.
2.1 Release Candidate, with AIR 3 and UPnP
2.2 Beta, with AIR, Spotify Connect, AirPlay and UPnP.
We aim to release the official 2.2 Version by mid-December.
For regular progress updates on Core Infinity, you can follow our logbook here and share your thoughts with us.
Please be aware that we consistently take into account your comments and suggestions shared across different channels. More new features will follow all throughout 2018.


We will begin installing your Core Infinity boards as a priority over the coming days and continue through to late December. You will then be able to choose from the 2.1 Release Candidate and 2.2 Beta versions or wait for our stable release. It goes without saying that any physical outputs of your Expert Pro system will remain active.

You were among our earliest and strongest supporters and I know how much we owe you. We are doing our utmost to regain your trust. I shall make sure of it personally.

Warm regards,

Quentin Sannié
Devialet CEO

■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

hifi-annemie

Ik denk erover na om een Devialet 400 aan te schaffen. Als je de juichende reviews leest toen deze op de markt kwam dan denk je : meteen doen, zeker voor de prijs waar hij nu voor wordt aangeboden. Maar nu zie ik  reviews over de 440 waarin staat dat deze de 400 compleet "wegspeelt". Is de 440 werkelijk zoveel beter of was de 400 toch niet zo goed als men toen deed voorkomen?

bmateijsen

Quote from: hifi-ralph on November 15, 2017, 10:23:12
Ik denk erover na om een Devialet 400 aan te schaffen. Als je de juichende reviews leest toen deze op de markt kwam dan denk je : meteen doen, zeker voor de prijs waar hij nu voor wordt aangeboden. Maar nu zie ik  reviews over de 440 waarin staat dat deze de 400 compleet "wegspeelt". Is de 440 werkelijk zoveel beter of was de 400 toch niet zo goed als men toen deed voorkomen?

Verschil is inderdaad erg groot... Ik heb een Devialet Expert 250 Pro, die geupgrade is nog als occasion beschikbaar... De Devialet 1000 speelt namelijk met gemak weer de 440 weg ;).

hifi-annemie

Beste Bjorn,
Stuur me eens een aanbod per PM.
Groeten,

Ralph

eddy135

Quote from: hifi-ralph on November 15, 2017, 10:23:12
Ik denk erover na om een Devialet 400 aan te schaffen. Als je de juichende reviews leest toen deze op de markt kwam dan denk je : meteen doen, zeker voor de prijs waar hij nu voor wordt aangeboden. Maar nu zie ik  reviews over de 440 waarin staat dat deze de 400 compleet "wegspeelt". Is de 440 werkelijk zoveel beter of was de 400 toch niet zo goed als men toen deed voorkomen?
Misschien ook even iemand raadplegen die geen commerciële belangen heeft...?
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

hifi-annemie

Mijn opmerking was ook niet alleen voor Bjorn bedoeld hoor.

eddy135

"Opvolgers spelen altijd voorgangers weg!" Da's nou eenmaal de manier om nog wat nieuws te kunnen verkopen...

Ik zou gewoon naar die 400 gaan luisteren, en de reviews vergeten... :)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN