Het Devialet topic

Started by Deleted member, November 25, 2012, 13:04:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Sopper

Van een extra expert 200 kun je een 400 maken, ja.
Koop die van mij  :P
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Zodiac

Ik weet het.......[emoji6]
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

StereoMike

Quote from: Zodiac on January 19, 2017, 01:11:44
Nou! Daar zeg je wat.....

Kreeg n aanbieding van een Italiaan. Een d200 Via een hifi site. Hele (te) mooie prijs. Ik dacht gelijk aan n d400 natuurlijk....
Zou van een vriend zijn die een schuld niet kon aflossen en hij wilde uitsluitend dat bedrag aan geld terug. Hoefde niet meer dan dat, vandaar de scherpe prijs (<2K). Zou veilig verzonden worden via een service die keurig met een factuur het geld int, daarna levert, en met recht van retour het betaalde aan jou terugstort als je niet tevreden bent. Site van die transporteur erbij. Kopie uit z'n paspoort via de mail. Leek allemaal keurig maar ik durfde het niet aan.
Herkenbaar verhaal...... incl. transporteur maar gewoon een oplichter.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Zodiac

Zou het zin hebben om een aparte lineaire voeding aan de Devialet te hangen?
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

twani

Quote from: Zodiac on February  8, 2017, 19:41:05
Zou het zin hebben om een aparte lineaire voeding aan de Devialet te hangen?

Nu al toe aan upgraden?  Nee toch :)

Zodiac

Nee hoor. Gewoon benieuwd.
Devialet Expert 400 * Sonos Magna Ultimo * Xanadu HRS 38 BA *

Kingpin

Gewoon proberen, hoor je geen verschil dan lekker zo laten.
Wat verbruikt zo'n Devialet ongeveer?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Charlemagne

Even dit topic wakker schudden. Vandaag bericht gekregen van Devialet dat Roon nu een integratie heeft met Devialet Air.

Zorg dat je Roon software is geüpdatet naar de nieuwste versie. Je hoeft nu de virtuele geluidskaart met Devialet Air niet meer te gebruiken. Die kun je dus uitzetten. In de Roon Audio Setup moet je 'My Devialet-ethernet' enablen en dan gaat het geluid rechtstreeks naar de Devialet. In Roon kun je nu ook het volume regelen. Met de afstandsbediening van de Devialet kan dat ook natuurlijk. Ik heb zelfs begrepen dat je via Roon de Devialet aan kunt zetten en dat ie dan meteen omschakelt naar de ethernet ingang. Ik heb het meteen geprobeerd en ja, het werkt!.

Als je met Roon muziek wilt draaien en je Devialet staat uit dan krijg je een melding 'The Devialet amp is powering up. This may take a while.' Zodra je amp is opgestart schakelt ie automatisch naar de goede ingang en begint je muziekfile te spelen. Volume eventueel regelen met Roon (of gewoon met de AB) en klaar is Kees.

Zoiets is toch wel een sterk staaltje van integratie; daar word ik echt blij van. En het klinkt als een klok. Je kunt me niet gelukkiger maken. ChM
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

bmateijsen

Gaaf he! 8)

Quote from: Charlemagne on July 13, 2017, 16:12:00
Even dit topic wakker schudden. Vandaag bericht gekregen van Devialet dat Roon nu een integratie heeft met Devialet Air.

Zorg dat je Roon software is geüpdatet naar de nieuwste versie. Je hoeft nu de virtuele geluidskaart met Devialet Air niet meer te gebruiken. Die kun je dus uitzetten. In de Roon Audio Setup moet je 'My Devialet-ethernet' enablen en dan gaat het geluid rechtstreeks naar de Devialet. In Roon kun je nu ook het volume regelen. Met de afstandsbediening van de Devialet kan dat ook natuurlijk. Ik heb zelfs begrepen dat je via Roon de Devialet aan kunt zetten en dat ie dan meteen omschakelt naar de ethernet ingang. Ik heb het meteen geprobeerd en ja, het werkt!.

Als je met Roon muziek wilt draaien en je Devialet staat uit dan krijg je een melding 'The Devialet amp is powering up. This may take a while.' Zodra je amp is opgestart schakelt ie automatisch naar de goede ingang en begint je muziekfile te spelen. Volume eventueel regelen met Roon (of gewoon met de AB) en klaar is Kees.

Zoiets is toch wel een sterk staaltje van integratie; daar word ik echt blij van. En het klinkt als een klok. Je kunt me niet gelukkiger maken. ChM


Charlemagne

Hier zijn nog wat screenshots:

Hier zie je hoe je in de Audio setup van Roon de Devialet enabled:



Bij het afspelen kun je checken hoe het geluidspad loopt:



De volumeregeling van de Devialet amp in Roon kun je gebruiken door op het luidsprekertje rechtsonder te tikken/klikken.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Maro

Quote from: Charlemagne on July 13, 2017, 16:12:00
Even dit topic wakker schudden. Vandaag bericht gekregen van Devialet dat Roon nu een integratie heeft met Devialet Air.

Zorg dat je Roon software is geüpdatet naar de nieuwste versie. Je hoeft nu de virtuele geluidskaart met Devialet Air niet meer te gebruiken. Die kun je dus uitzetten. In de Roon Audio Setup moet je 'My Devialet-ethernet' enablen en dan gaat het geluid rechtstreeks naar de Devialet. In Roon kun je nu ook het volume regelen. Met de afstandsbediening van de Devialet kan dat ook natuurlijk. Ik heb zelfs begrepen dat je via Roon de Devialet aan kunt zetten en dat ie dan meteen omschakelt naar de ethernet ingang. Ik heb het meteen geprobeerd en ja, het werkt!.

Als je met Roon muziek wilt draaien en je Devialet staat uit dan krijg je een melding 'The Devialet amp is powering up. This may take a while.' Zodra je amp is opgestart schakelt ie automatisch naar de goede ingang en begint je muziekfile te spelen. Volume eventueel regelen met Roon (of gewoon met de AB) en klaar is Kees.

Zoiets is toch wel een sterk staaltje van integratie; daar word ik echt blij van. En het klinkt als een klok. Je kunt me niet gelukkiger maken. ChM

Het is nu net als bij Meridian.  :thumbs-up:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Charlemagne

#2886
Geregistreerde eigenaren van Devialet krijgen bericht per email. Zij krijgen het aanbod om Roon voor drie maanden gratis te gebruiken/testen. Dat kan door middel van een vouchercode die wordt meegestuurd.

Slim van Roon want hierna wil niemand meer terug en verkopen ze waarschijnlijk een lifetime abonnement. Nou ja, dat kunnen de Devialet eigenaren wel betalen, denk ik.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Kerkhoffd

Razend interessant. Heb de email en voucher ook ontvangen. Waar draai je de Roon core software op Karel? Zo jammer dat Qobuz en Roon niet willen samenwerken.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Dirk

Quote from: Kerkhoffd on July 13, 2017, 20:44:46
Razend interessant. Heb de email en voucher ook ontvangen. Waar draai je de Roon core software op Karel? Zo jammer dat Qobuz en Roon niet willen samenwerken.
Qobuz wil vooral niets van integratie met/in Roon weten...van de andere kant zijn er blijkbaar wel degelijk pogingen geweest
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Charlemagne

#2889
Quote from: Kerkhoffd on July 13, 2017, 20:44:46
Razend interessant. Heb de email en voucher ook ontvangen. Waar draai je de Roon core software op Karel? Zo jammer dat Qobuz en Roon niet willen samenwerken.

Ik draai hem op mijn HTPC. Die zit in een Streacom behuizing, met een SSD; dat ziet Roon graag. Ik heb Windows 8.1 erop draaien. Over Windows 10 kan ik echt niet enthousiast worden. Alles draait razendsnel als een zonnetje. Maakt geen enkel lawaai, want fanless, met heatpipes voor de koeling.

Ik zou ook dolgraag willen dat Roon en Qobuz gaan samenwerken, zoals Roon en Tidal ook al doen. Devialet komt ook nog met een streamingmodule voor diegenen die hebben geüpgraded naar de Expert Pro. Hopelijk is Qobuz daar wel geïntegreerd. Wie weet. Devialet gaat ook nog komen met een nieuw OS voor de amp zelf, mits die op Expert Pro niveau is.

Ik krijg sterk de indruk dat Roon beter klinkt dan ooit tevoren in mijn huidige setup. Over Roon ben ik zeer enthousiast. Je zoekt razendsnel in je muziek, met vele dwarsverbanden, ongekend.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Kerkhoffd

Weet het. Gewoon jammer dat ze niet tot elkaar komen. Dat maakt dat ik met Qobuz niet het maximale uit Roon kan halen. Zou echt briljant zijn als Qobuz om zou gaan.

In de tussentijd Roon met Devialet dus nog niet thuis gehoord. Weet wel dat ik niet het beste uit mijn Devialet haal met de Linn streamer. Toch maar eens kijken of een andere bron tot een verbeterde SQ leidt. Aurender ziet er fraai uit. Roon ook zeker een optie als dat leidt tot een betere geluidskwaliteit dan de Linn. De Aurender N10 heeft de beste papieren als ik luisterervaringen bij elkaar op tel, maar die prijs  :wacko:

Voor dat soort bedragen is er zoveel te koop. Ben er dus nog lang niet uit en totdat er duidelijkheid komt over wat de nieuwe streamerkaart van Devialet gaat brengen, ben ik niet bereid om te investeren in de N10.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Kerkhoffd

Gaaf Karel. Dank je. Ik moet geloof ik ernstig mijn front-end heroverwegen.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Charlemagne

@Kerkhoffd: je mag gerust een keer hier komen luisteren. In hartje 020 met uitzicht op de gracht. Stuur me maar een PM.
■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Charlemagne

@Kerkhoffd: Misschien is dit nog een optie voor je:

■ Devialet 1000 Pro/CI ■ Dynaudio Sapphire ■ Streacom fanless HTPC(W8.1+SSD)+Roon+Qobuz Studio ■ LG OLED65C9 ■ Sony VPL-HW65ES isf ■ Oppo BDP83SE ■ Ziggo Horizon ■ Sonos ZP90 Magna Ultimo ■ Qnap TS 219 P II ■ vdHul Revolution LS kab ■ achter: Lyngdorf TDAI 2200+RP & Chario Syntar 100 ■

Kerkhoffd

Interesting. Iemand ervaring hoe de geluidskwaliteit van een Aurender N10 via AES/EBU zich verhoudt tot bronnen met Roon ondersteuning? De metadata oplossing van Roon spreekt me erg aan, maar uiteindelijk gaat het me natuurlijk wel om de best klinkende oplossing.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Kerkhoffd

Quote from: Charlemagne on July 13, 2017, 22:04:43
@Kerkhoffd: je mag gerust een keer hier komen luisteren. In hartje 020 met uitzicht op de gracht. Stuur me maar een PM.

Dank je. Erg leuk aanbod. Zodra ik budgettechnisch een beetje klaar ben voor de bron upgrade, zal ik zeker contact opnemen.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

KraaijCheck

#2896
Er was gister ook nieuws over wat volgens anderen het nieuwe streaming board is.

Sopper

Quote from: Kerkhoffd on July 13, 2017, 21:52:33
Weet wel dat ik niet het beste uit mijn Devialet haal met de Linn streamer. Toch maar eens kijken of een andere bron tot een verbeterde SQ leidt.

Probeer eens een Klimax DS/2 of 3 zou ik zeggen  :worship:
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Kerkhoffd

Klimax heeft alleen analoog uit toch, Sopper? Heb de Akurate DS ook analoog aangesloten gehad op de Devialet, maar vond digitaal uit een behoorlijke stap vooruit.

Ben erg benieuwd of straks een externe streamer nog veel toevoegt als de Devialet Core op de markt is. Vandaar ook mijn opmerking over Aurender. Die heeft weliswaar als aanvullende plus de integratie van de muziekserver en opslag van mijn muziekbibliotheek, maar moet wel heel erg veel beter klinken dan de Linn of de Devialet Core wil ik daarin investeren.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Sopper

Ah ja... A/D en D/A in de Devialet...  :hmmm:
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables