Oppo Smartphones | Hoe goed is de camera?

Started by LittleNinja, November 23, 2012, 21:04:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vik

Voor video foto's, en kwaliteit scherm dan moet je gewoon bij de Iphone zijn.


Ik heb nog even zitten spelen met de OPO en wat is dit een héérlijke telefoon zeg, alles werkt zoals je wil dat het werkt. De privacy settings daar ben ik echt super blij mee. Je kan echt elke app die er op staat configureren. Mensen moesten eens weten wat apps automatisch allemaal uitspoken met je gegevens.   ::)


Quote from: LittleNinja on October  2, 2014, 23:20:24
Het neefje van mijn vrouw heeft de iPhone 6. Vanavond heb ik daar even mee kunnen spelen en ik moet zeggen, vooral op de slow motion video doet die telefoon het meer dan geweldig. 120 maar ook 240 fps geeft een geweldig effect. De Oppo doet dit helaas niet op deze kwaliteit, en sowieso niet op 240 fps.

De resultaten waren erg indrukwekkend! Hopelijk krijgen ze de slowmotion op een hoger niveau zodat de Oppo ook op dat vlak overtuigend is..
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

LittleNinja

#51
Vik,

Als ik me niet vergis doet de OPO echt niet onder voor de iPhone 6 als het gaat om foto's en films (behalve slow motion). Sterker nog, hij zou de iPhone hier en daar de baas moeten zijn als ik de reviews lees. Maar wat is jouw persoonlijke ervaring?

Gegroet,
LN
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

vik

Zodra ik mijn sim kaart heb zal ik dat uitgebreid gaan testen en kom er op terug. ;)


Quote from: LittleNinja on October  3, 2014, 10:00:33
Vik,

Als ik me niet vergis doet de OPO echt niet onder voor de iPhone 6 als het gaat om foto's en films (behalve slow motion). Sterker nog, hij zou de iPhone hier en daar de baas moeten zijn als ik de reviews lees. Maar wat is jouw persoonlijke ervaring?

Gegroet,
LN
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

danielo

#53
Quote from: LittleNinja on October  3, 2014, 10:00:33
Vik,

Als ik me niet vergis doet de OPO echt niet onder voor de iPhone 6 als het gaat om foto's en films (behalve slow motion). Sterker nog, hij zou de iPhone hier en daar de baas moeten zijn als ik de reviews lees. Maar wat is jouw persoonlijke ervaring?

Gegroet,
LN

Iedereen heeft zijn voorkeur als het om foto's gaat maar hier een bron die we misschien wat meer kunnen vertrouwen dan andere reviews. Of ze daar nu in slagen of niet apple lijkt te gaan voor de beste foto voor de gewone man/vrouw die op een knopje kan drukken en dat is best een goeie doelstelling.

http://connect.dpreview.com/post/7483493832/dxomark-mobile-report-apple-iphone-6plus
http://www.dxomark.com/Mobiles/Apple-iPhone-6-and-6-Plus-review-Bigger-and-better.-Apple-set-gold-standard-for-smartphone-image-quality

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

J.A.F._Doorhof

Goede foto's maken is een vak voor reviews....
Probeer vooral foto's te maken in het donker, met gloeilampen en onder een TL balk.
Dan gaan de meeste camera's enorm onderuit.

Buiten in de zon zal een 13-40MP camera het winnen van de 8MP van de iPhone, maar zodra het wat minder word doet de iPhone het erg goed.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

danielo

Quote from: J.A.F._Doorhof on October  3, 2014, 16:35:52
Goede foto's maken is een vak voor reviews....
Probeer vooral foto's te maken in het donker, met gloeilampen en onder een TL balk.
Dan gaan de meeste camera's enorm onderuit.

Buiten in de zon zal een 13-40MP camera het winnen van de 8MP van de iPhone, maar zodra het wat minder word doet de iPhone het erg goed.

Maar daar gaat (teminste tov andere iphones) het nieuwe focus systeem zeker helpen en niet te vergeten dat je nu veel meer controle kan hebben als je dat wilt. Even los van de sensors die vaak door sony gemaakt worden is het denk ik goed te zien dat er nu ook verschillende niet camera bedrijven zich bezig houden met de image-processors het geeft op zijn minste een frisse wind door die tak van sport met elke 6 maanden wel weer nieuwe concepten.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

LittleNinja

Helemaal mee eens dat de iPhone mooie foto's maakt. Zeker na gisteren heb ik mezelf daar van kunnen overtuigen.
Ik vermoed dat eigenlijk alle "high end" telefoons van dit moment heel degelijk zijn met hun camera's en dat de één net even beter is op punt A en de ander op punt B. Het zal inderdaad wel weer op voorkeur en persoonlijke overtuiging ;) uit komen, ongeacht of je nu de iPhone, een Samsung Galaxy S5, een LG G3, de Oppo Find 7 of de hier besproken OnePlus One neemt.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

danielo

Quote from: LittleNinja on October  3, 2014, 16:45:20
Helemaal mee eens dat de iPhone mooie foto's maakt. Zeker na gisteren heb ik mezelf daar van kunnen overtuigen.
Ik vermoed dat eigenlijk alle "high end" telefoons van dit moment heel degelijk zijn met hun camera's en dat de één net even beter is op punt A en de ander op punt B. Het zal inderdaad wel weer op voorkeur en persoonlijke overtuiging ;) uit komen, ongeacht of je nu de iPhone, een Samsung Galaxy S5, een LG G3, de Oppo Find 7 of de hier besproken OnePlus One neemt.

Vreemd genoeg is dit niet zo, ik lees anders dan mensen hier misschien denken veel reviews, en track een aantal systemen. Wat mij opvalt is dat juist de camera's bij merken erg onvoorspelbaar zijn soms goed en soms slecht enigste uitzonderingen zijn apple, sony en nokia die lijken het altijd op een radar te hebben de laatste tijd.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

dennism

Ik kan niet spreken voor de Oppo, maar mijn nieuwe Nokia 930 is qua foto's in positieve zin een wereld van verschil vergeleken met mijn oude Galaxy S3.

Erik

Nachtfotos zijn ook niet zo sterkste punt maar misschien gaat dat beter met een andere app dan de standaard app.
Beeld te bewogen lens stond te lang open en niet kunnen instellen,  tenminste niet gevonden.
Merk ook dat een grote smartphone niet lekker fotografeert in een drukke hossende massa. Teveel kans dat die valt.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

LN : Toch de foto's eens naar mn pc overgezet, en zien er toch al beter uit ik verwachte. De overdag foto's dan met een enkele misser door teveel beweging. Maar lag ook denk ik aan de instellingen emn onwennigheid groot toestel. Ik heb me er net iets meer in verdiept (setting stond op HDR). Wat filters uitgezet en ik verwacht nu stukken betere foto's ok dat doet Apple wel in één keer een stuk beter. Camera software op Android kan me soms iets teveel als je begrijpt wat ik bedoel. Beter was 1 goede standaard instelling en een advanced modus voor wie zelf wil finetunen.
Nachtfoto's moet ik nog zien ik verwacht daar nog teveel ruis.

Aan de andere kant moet ik nu ook in RAW kunnen schieten waardoor je zelf de nabewerking kunt doen en die zal er stukken beter uit gaan zien dan de jpg.


Dit is trouwens erg leuk leesvoer voor technisch aangelegden over de stap naar RAW en het verder verbeteren van de vertaling sensor naar de daadwerkelijke foto door een engineer.

https://plus.google.com/117443191357357631171/posts/WvtREUY8TUB

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

LittleNinja

Erik, met welke iPhone vergelijk je dan? Misschien leuk om ze eens naast elkaar te zetten.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

vik

Dag Erik.

Ik heb mijn OPO voor het eerst in gebruik. Loopt als een trein verder en ben super tevreden, maar ik heb wel een punt gevonden waar ik tegen aan loop: ik heb mijn hotmail account geconfigureerd met de standaard mail client en alle settings doorlopen, maar zodra ik een mail verwijder op mijn telefoon wordt hij automatisch verwijderd van de server. Ik vind dat heel vervelend en mijn HTC deed dat dus niet. Wat is jouw ervaring verder?

Een tip die ik mee wil geven voor een auto houder : de Airframe +

Verder zoek ik nog een mooi hoesje en zag deze :

http://www.amazon.co.uk/gp/product/B00LWSRVN8/ref=pe_461651_56884371_em_1p_0_ti

Met verzend kosten wordt hij erg prijzig, maar ik zoek iets in deze afwerking. Tips toevallig?





Quote from: Erik on October  8, 2014, 15:57:15
LN : Toch de foto's eens naar mn pc overgezet, en zien er toch al beter uit ik verwachte. De overdag foto's dan met een enkele misser door teveel beweging. Maar lag ook denk ik aan de instellingen emn onwennigheid groot toestel. Ik heb me er net iets meer in verdiept (setting stond op HDR). Wat filters uitgezet en ik verwacht nu stukken betere foto's ok dat doet Apple wel in één keer een stuk beter. Camera software op Android kan me soms iets teveel als je begrijpt wat ik bedoel. Beter was 1 goede standaard instelling en een advanced modus voor wie zelf wil finetunen.
Nachtfoto's moet ik nog zien ik verwacht daar nog teveel ruis.

Aan de andere kant moet ik nu ook in RAW kunnen schieten waardoor je zelf de nabewerking kunt doen en die zal er stukken beter uit gaan zien dan de jpg.


Dit is trouwens erg leuk leesvoer voor technisch aangelegden over de stap naar RAW en het verder verbeteren van de vertaling sensor naar de daadwerkelijke foto door een engineer.

https://plus.google.com/117443191357357631171/posts/WvtREUY8TUB
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Erik

#63
Hotmail en zo gebruik ik niet. Lees die ene belangrijke mail die ik krijg wel op pc.
Ikke nog steeds heel erg tevreden. Camera blijft nog steeds een heikel punt overdag ok maar als ik het forum zo bekijk krijgt die de meeste kritiek te verduren. Blijft belachelijk dat ik bv niet 1/60 kan instellen maar dat ik iso omhoog moet doen tot ik juiste snelheid krijg. En een onlogische interface waar ik geen ruk van snap, korte of lange shuttertijd wie verzint dat. Er zijn wel goede foto's te vinden maar die zijn meestal gemaakt onder de beste omstandigheden en een tripod :D

Maar zou ik weer naar IOS overstappen dan zou ik best een aantal handigheidjes en instellingen missen. Ik word bv niet meer gevolgd 24 uur per dag met de gps, gps uit is gps uit.
Hoesjes doe ik niet aan ik ben tegen hoesjes  :D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

LittleNinja

#64
Heb je al een andere camera app geprobeerd? Die van de Oppo of de FV5 of camera awesome..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Erik

#65
Ja al een paar maar ze zitten vast aan de gebrekkige API met weinig functies die beschikbaar is vandaar. Er schijnt wel iets aan te komen hetzij van OPO of Google zelf die meer opties ondersteunt.
Maar ik ben ook wat kritisch ik heb er ook wel eens een leuke foto uitgehaald ook s avonds maar ook veel slechte. Zal eens wat naar 600kb proberen te verkleinen kan ik ze hier eens posten.
Goede en slechte.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

vik

Ik ben echt super blij met de OPO.

Het bedieningsgemak vind ik fijner vergeleken met een Iphone 6 plus, en heeft vooral te maken met de CyanogenMod android versie.

Ik heb de Iphone plus in mijn handen gehad en daar ook mee gespeeld, de OPO ligt bij mij veel beter in de hand. Het scherm van de Iphone is absoluut beter naar mijn mening.

Nog een plus punt: de prestatie settings, ik vraag mij af of bij de benchmarks met andere telefoon hier goed naar gekeken is.

De privacy settings werken verder ook uitstekend, ik heb een tijdje zitten kijken wat apps zoals Marktplaats en Facebook messenger aan het doen zijn. Marktplaats is constant bezig met het bepalen van je lokatie, dat geldt ook voor Facebook Messenger en facebook. Facebook probeert bij mij ook steeds in mijn contacten te duiken.  Het aantal keren wordt ook aangetoond in je telefoon.

Voor foto's, een goed toestel met een mooi scherm dan moet je gewoon bij Apple zijn dat was voor mij in ieder geval snel duidelijk. Zelf ga ik mijn huidige Canon IXUS compact camera vervangen voor een Sony DSC-RX 100 III dus de OPO zal zelden gebruikt worden voor foto´s.

Ik kan de OPO iedereen aanraden die op zoek is naar snelheid, controle , bedieningsgemak en natuurlijk de prijs.


Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Thx voor de update!  ;)



Quote from: Erik on November  6, 2014, 22:14:33
Hotmail en zo gebruik ik niet. Lees die ene belangrijke mail die ik krijg wel op pc.
Ikke nog steeds heel erg tevreden. Camera blijft nog steeds een heikel punt overdag ok maar als ik het forum zo bekijk krijgt die de meeste kritiek te verduren. Blijft belachelijk dat ik bv niet 1/60 kan instellen maar dat ik iso omhoog moet doen tot ik juiste snelheid krijg. En een onlogische interface waar ik geen ruk van snap, korte of lange shuttertijd wie verzint dat. Er zijn wel goede foto's te vinden maar die zijn meestal gemaakt onder de beste omstandigheden en een tripod :D

Maar zou ik weer naar IOS overstappen dan zou ik best een aantal handigheidjes en instellingen missen. Ik word bv niet meer gevolgd 24 uur per dag met de gps, gps uit is gps uit.
Hoesjes doe ik niet aan ik ben tegen hoesjes  :D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike