Welke speakers voor bij mijn nieuwe ASR EMITTER II hd1.3???

Started by Mr.M, November 23, 2012, 01:34:13

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Streamz

Het ligt ook aan mij. Ik ben gewend aan leestekens en goede zinsconstructies.

Nu ik het verhaal nog een paar keer heb gelezen, heb ik het idee dat "nu uiteindelijk bij kharma ook," moet zijn: "nu uiteindelijk bij Wilson ook."
Zo niet, begrijp ik er nog steeds weinig van. De rest laat ik voor wat het is.

chansig

De angst voor grote speakers in een kleine kamer met als gevolg slecht geluid...is volgens mij een gedachte die zeker niet altijd opgaat. Maar goed daar zijn anderen (die er echt verstand van hebben..zoals bv een Keyser) beter in.

Ik vind qua uiterlijk dat je vrouw zeker gelijk heeft. Voor de rest zal je het zelf...of als je daar niet genoeg aan hebt..mensen moeten uitnodigen om mee te helpen met het maken van de beslissing.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

hulskof


Mr.M

Quote from: Streamz on January 18, 2013, 08:23:00
Ik begrijp er weinig van wat je allemaal neerpent, maar je haalt voornamelijk indrukwekkende luidsprekers in je huis om te testen?

"Indrukwekkend" in de zin van groot en opvallend dus. Ben je niet bang dat dit soort luidsprekers wel eens te groot zullen zijn voor je woonkamer?
sorry ik was gister avond haastig en veel dinge tegelijk aan doen...
heb het net weer gelezen en inderdaad beetje rommeltje van gemaakt.
excuses heren voor de slechte spellingen en zinsopbouw,,
heb het net beetje aangepast...
mannen kunnen niet veel dinge tegelijk zo te zien, voorall niet als je glaasje jack in je hand heb.
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: Streamz on January 18, 2013, 08:23:00
Ik begrijp er weinig van wat je allemaal neerpent, maar je haalt voornamelijk indrukwekkende luidsprekers in je huis om te testen?

"Indrukwekkend" in de zin van groot en opvallend dus. Ben je niet bang dat dit soort luidsprekers wel eens te groot zullen zijn voor je woonkamer?
indrukwekkend in de zin van het geluid en niet uiterlijk.want in het uiterlijk  is de harbeth absoluut geen indrukwekkende speaker fabrikant .maar wel in geluid...
en ik zoek een combi van beide.
indrukwekkende geluid van harbeth en  sierlijk als een desighn speaker!!
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: chansig on January 18, 2013, 09:31:44
De angst voor grote speakers in een kleine kamer met als gevolg slecht geluid...is volgens mij een gedachte die zeker niet altijd opgaat. Maar goed daar zijn anderen (die er echt verstand van hebben..zoals bv een Keyser) beter in.

Ik vind qua uiterlijk dat je vrouw zeker gelijk heeft. Voor de rest zal je het zelf...of als je daar niet genoeg aan hebt..mensen moeten uitnodigen om mee te helpen met het maken van de beslissing.

Gr Hans
leonardus(leon) komt ook vandaag hij gaat ook even zijn mening geven.nou is het wel zo wij verschillen nogal wel van smaak maar over de kharmas waren we toch beide eens.
klonk zeer mooi.
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

even een kleine indruk qua uiterlijk.
qua hoogte zijn ze vrijwel zelfde,de wilsons zijn wat breeder en een stuk dieper, en minder elegant dan de kharmas.en de kleur!!! kan er nog niet aan wennen, mijn vrouw ook niet.dus als ze hier plaats willen maken moet daar echt wat aan gebeuren en dat kost nogall wat!
ze  hebben nu ruim 12 uur gespeeld dus het ijs moet er nu af zijn en op kamer temperatuur zijn gekomen.
heb ze net goed geplaatsd met bhv w.a.s.p.
en dat werkt bij wilsons wel wat ze staan veel meeer naar binnen gedraaid dan de kharmas.
de kharmas kunnen max 5a10 graden  tow in ,dus  vrij recht opgesteld.
de plaatsing van de speakers zijn identiek zowel de kharmas als de wilson klinken op zijn mooist op dezelfde plek .
ongeveer 1.40 van de achterwand(vanaf de conus gemeten) en 80 cm van de zijmuren
ik heb net een paar bekend nummers afgespeeld me de wilsons.
de wisons zijn veel meer (laid back) totaal geen grijns van aandringerigheid,stemmen zijn zacht en mooi afgebeeld,op het achtergrond heerst veel rust, beetje te veel rust misschien... geen enkele instrument springt echt uit.
lijkt of de muzikanten opdracht hebben om  niet te aanwezig met de instrumenten te spelen of te hard op de snaren te slaan. hahah
alles is aanwezig ,maar met een absoluute rust..
ik eindig steeds de volume knop omhoog te krikken om de instrumenten te banadrukken...je kan met de wilsons hard spelen zonder het te weten,, totdat je kijkt naar de scherm van je versterker en een getal ziet wat niet vaak voorkomt.voorall niet voor luidsprekers in deze formaat..
absoluut geen overheersing van laag,heel strak en gecontroleerd, gewoon uitgebalanseerd geluid..en ze staan nog niet eens op de spikes.
dit verbaasd me,omdat mijn oude  monitors all veel laag produceerde en  dit is een speaker van 75 kg en afmeting waar je u tegen zegt vergeleken met de masters...
de wilsons lijken wel iets meer laag fundament te hebben dan de kharmas maar dat kan ook komen doordat ze direct op de grond staan en niet op de spikes,
uit ervaring weet ik dat op spikes zetten van speakers het laag stukken strakker maakt en minder dreunerig dus ik ga ze straks op de spikes gooien en verder luisteren als ik tijd heb.

dit was even een korte samenvatting van de wilsons en de eerste indrukken,

ik ga even lief doen tegen mijn vrouw en stofzuigen ,want het huis is een groot doos opslag geworden zoals je op de foto kan zien, ;D
gr maz

**UNDER CONSTRUCTION**

AbZ

Quote from: maz on January 18, 2013, 11:43:37mannen kunnen niet veel dinge tegelijk zo te zien, voorall niet als je glaasje jack in je hand heb.
;D 
Quote from: maz on January 18, 2013, 12:57:55alles is aanwezig ,maar met een absoluute rust.. ik eindig steeds de volume knop omhoog te krikken om de instrumenten te banadrukken... je kan met de wilsons hard spelen zonder het te weten
Dat kan op zich wel een goed teken zijn, met het oog op lange termijn misschien minder spektakel maar meer rust?  Qua looks wint Wilson het niet van Harbeth.

Bas Akkerman

Je bent nog steeds welkom maz. Met of zonder interesse voor hoe de Harbeths bij mij staan en klinken.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bama

Wrappen is niet duur mocht je voor die andere speakers gaan

Mr.M

Quote from: TonBert on January 18, 2013, 13:41:24
Wrappen is niet duur mocht je voor die andere speakers gaan
Klopt had ik met me masters ook gedaan.
Ik denk voor 200 euro zijn ze te wrappen . Dan komen ze het thuis doen ook.
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: AbZ on January 18, 2013, 13:29:27
;D  Dat kan op zich wel een goed teken zijn, met het oog op lange termijn misschien minder spektakel maar meer rust?  Qua looks wint Wilson het niet van Harbeth.
Ik denk dat het een kwestie van smaak is en voorkeur. Ik vind harbeth, marten djengoxl, en de kharma toch meer emotioneele betrokkenheid hebben.K
En me masters en nu de wilsons hebben allebei een bepaalde rust die opzich apart is .
De harbeth shl5 was heel erg emotie!! Echt in your face gevoel , en een gevoel van levensgrote instrumenten en een indrukwekkende laag vooral bij drumslagen.
De djengoxl geeft je een echt live gevoel op ware grootte alles is qua klank echt werkelijk en echt. Niet dat de andere  dat niet hebben maar djengo gaat een stap verder.
De kharma is beetje combi van alles denk ik (mits goed geplaatst) anders klinkt het nergens naar.
En de wilsons nijgen naar dat chill, en relaxed luistergevo waar alles er gewoon is en niets wordt overdreven.daardoor ook minderindrukwekkend.
Als iemand bij je thuis komt en gaat luisteren zal niet hebben van wowwww dit is apart!
Dat heeft harbeth en marten en kharma wel!! Ze maken indruk op je. Als bij kharma een solo komt tussen de rest van de muziek dan springt die ook er uit.
Das bij harbeth ook geweest toen ik ze voor eerst hoorde.
Ik dacht dat ik zelf aan drumme was.
Maar de wilson laat je gewoon Zitten en laat je uren onvermoeid en relaxed luisteren. Zonder dat je afgeleid wordt van wat je aan doen bent door iets indrukwekkends in het muziek.
En dat is bij de rest wel.af en toe kijk je gewoon op,van wat gebeurt hier allemaal ?!en het muziek trekt je aandacht...
Hoop dat ik beetje te volgen ben.
Gr maz
De
**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: Bas Akkerman on January 18, 2013, 13:35:05
Je bent nog steeds welkom maz. Met of zonder interesse voor hoe de Harbeths bij mij staan en klinken.
Ik kom zeker  een keertje bij je over de vloer. De 3.1 heb ik nog nooit beluisterd. Lijkt me leuk.
Bedankt voor de uitnodiging bas.
**UNDER CONSTRUCTION**

AbZ

Quote from: maz on January 18, 2013, 18:37:17
Ik denk dat het een kwestie van smaak is en voorkeur.
Dat sowieso...
maar als het volume makkelijk is dan zitten er blijkbaar geen storende dingen in. 

Quote from: maz on January 18, 2013, 18:37:17Hoop dat ik beetje te volgen ben.
Ja hoor, het is leuk zoals je gewoon recht voor z'n raap verslag doet.

Mr.M

De wilsons hebben absoluut geen storende factor.Maar ook geen indrukwekkende factor, en daarom is belangrijk om een speaker te demoen thuis of ergens.
Het moet je trekken...het geluid moet je blij maken en rust geven.
En iedereen heeft een andere voorkeur iedereen  ervaart dat ook anders.wat ik indrukwekkend vind kan een andere storend ervaren en overdreven. Daarom is het balngrijk om een speaker echt in je eigen set te horen met jouw apparatuur en jouw kabels.

Ze zijn nu pas een dag hier dus misschien moeten ze nog even warmlopen. Dus ben benieuwd hoe het verder zal zijn de komende week.
**UNDER CONSTRUCTION**

Sjaudio

Quote from: maz on January 18, 2013, 19:03:34
De wilsons hebben absoluut geen storende factor.Maar ook geen indrukwekkende factor, en daarom is belangrijk om een speaker te demoen thuis of ergens.
Het moet je trekken...het geluid moet je blij maken en rust geven.
En iedereen heeft een andere voorkeur iedereen  ervaart dat ook anders.wat ik indrukwekkend vind kan een andere storend ervaren en overdreven. Daarom is het balngrijk om een speaker echt in je eigen set te horen met jouw apparatuur en jouw kabels.


Helemaal mee eens. Je pakt het dus ook goed aan, zelf ervaren en testen inclusief plaatsing en bovendien veel muziek!
Overigens beide zeer mooie luidsprekers, maar zoals je verslag doet zal mijn smaak in theorie eerder bij de Kharma's liggen. Ik wil juist betrokken worden bij de muziek, en af en toe dat "wow" moment hebben als er een solo komt die even lekker los gaat.

AbZ

Het wow moet uiteindelijk toch van de muziek komen, niet van de speakers.  Wat meteen opvalt kan anders ook teveel te worden... maar ik snap maz wel hoor, neem aan dat het wat subtieler ligt, want beide kandidaten zijn natuurlijk erg goed.

LeonArdusS

Wat ik mooi vond van deze Kharma's was de rust, plaatsing, detail, de emotie in een vrouwenstem.
Erg compleet een zuiver geluid, hard draaien zonder moe te worden.
Ik had ze ook best willen kopen maar dan had ik ze weer vrij snel op MP kunnen plaatsen om de scheiding te bekostigen  :dozingoff:
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

Jumping Jack

 ;D. Je hebt een mooie set staan Leon, zeker als de vinyldraaier er komt  :headbanging:
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Mr.M

Quote from: AbZ on January 18, 2013, 19:24:55
Het wow moet uiteindelijk toch van de muziek komen, niet van de speakers.  Wat meteen opvalt kan anders ook teveel te worden... maar ik snap maz wel hoor, neem aan dat het wat subtieler ligt, want beide kandidaten zijn natuurlijk erg goed.
ik heb met twee maten even de tijd genomen om zowel de wilsons als de kharmas juist te plaatsen naast elkaar.
we hebben net een  vergelijking gedaan van de kharmas en wilson.
beide kandidaten zijn inderdaad erg goed maar de verschillen zijn alles behalve subtiel te noemen.
als je van een speaker naar de andere schakel dan weet je niet wat je hoort!!
ik heb steeds dezelfde liedjes gedraaid om een eerlijk vergelijking te maken. bij de eerste switch keken we elkaar aan van:dit is niet eens een vergelijking zoveel verschillen deze speakers van elkaar.
even kort samen gevat:

De KHARMAS overtreffen de wilson in een dusdanige wijze dat je het niet wilt geloven.

ik weet niet eens hoe ik het moet formuleren, ik wil niet zeggen dat de wilsons slecht zijn, absoluut niet ,zoals ik net zei de wilsons zijn heele gooie speakers,ze  doen alles in balans en laten alles horen op een kalm ,relax wijze.

schakel je over naar de kharmas en je hoort alle die  dinge die in de wilsons lieten horen, alleem  3x duidelijker en zo emotioneel dat je bijna denkt dat je in de studio bij de opname zit.
exact wat leonardus heeft beschreven net.
wij zijn drie mensen met drie verschillende smaken hier,ik wist hoe de kharmas kunnen klinken alleen zij stonden met de mond vol tanden, omdat ze een heel hoog verwachting hadden van de wilsons en weinig verwachting van de kharmas.
bij een liedje van lana del ray hoor je met de wilsons dat ze in een hol gebouw zingt en dat  haar stem  een bepaalde galm en echo heeft en er zweven tig kleine sprankelende geluidjes door haar nummer.
dezelde liedje bij de kharmas wordt je wordt omhelsd door de echo en de galm van het gebouw alsof je er midden in staat.de kleine sprankelende geluidjes zijn levens echt en zweven zo overduidelijk en mooi door de ruimte dat all je zituigen geactiveerd worden van verbazing.
bij de wilsons hangt het muziek met een mooie diepte tussen de boxen.
bij de kharmas zweeft alles overall en nergens, niet alleen tussen de boxen.de diepte gaat ineens een stap verder de straat op en de drummer komt tussen (achter) de zangeres en het einde van de zaal waar de echos stoppen.  aan de  afbeelding van de  instrumenten en de informatie die het GELUID beval netals ,echos en de galmen, stem plaatsing en drummer en de swevend geluid om je heen, kan je bijna de grootte van de zaal schatten waar ze in zingt.
de muziekanten krijgen hun eige persoonlijkheid en iedereen speelt zoals hij het wilt.ieder instrument krijgt een soort leven van zichzelf, terwijl bij de wilsons iedereen GEWOON een instrument aan spelen is.
je moet het zelf horen om te geloven hoe groot het verschil is...

iedereen hier is ineens een kharma fan, hahah.

begrijp me niet verkeerd de wilsons zijn niet slech, de kharmas zijn gewoon beter naar mijn oordeel.ze doen gewoon iets met de muziek dat de wilsons niet doen.
ik denk dat als je een moeilijk vergelijking wilt doen en de verschillen subtiel wilt noemen ,dat je de djengo xl naast de kharmas moet zetten,
dan wordt het een vergelijking dat bepalend wordt door de smaak van de luisteraar door de subtiele verschillen en eigeschappen van de speakers.
de djengo xl kon beter druk produceren dan de kharmas,dat is me heel goed bijgebleven,en dat is iets waar je van moet houden.de kharmas kunnen een mooie,strak en diep laag opbouwen alleen niet de druk produceren van de djengo xl.

mijn gasten zijn net weg en ik ga maar eens de kopjes opruimen en verder genieten van de kharmas.



**UNDER CONSTRUCTION**

Mr.M

Quote from: Jumping Jack on January 18, 2013, 23:11:30
;D. Je hebt een mooie set staan Leon, zeker als de vinyldraaier er komt  :headbanging:
daar ben ik nog een groentje in.de wereld van vynyl....

maak me leven niet moeilijker dan het is aub.... heb  het all moeilijk zat zonder vynyl. hahah
**UNDER CONSTRUCTION**

Bama

Welke zijn het nu precies en welke componenten zitten er in, ik zie dat nergens staan of lees ik er overheen?
Foto zonder doek?

Mr.M

Quote from: TonBert on January 19, 2013, 01:27:36
Welke zijn het nu precies en welke componenten zitten er in, ik zie dat nergens staan of lees ik er overheen?
Foto zonder doek?
het zijn 2,2 of 3  ofzo dacht ik. de midtoners zijn geupgrade naar de nieuwste versie en de laag konus  wordt nogsteeds toegepast . alleen de tweeters kunnen worden geupgrade door een betere  inverted versie, maar dat komt nog wel.zijn niet zo duur dacht ik iets van 450 euro pst ofzo,ze kunnen zo vervangen worden want de filtering niet hoef aangepast te worden.
ze hebben ook diamant tweeters dacht ik maar die kasten 7000 stuk ofzo hahaha.
fototje zonder grill.
bij a10 audio staat nog een paar.
**UNDER CONSTRUCTION**

Bama

netjes.
Lijkt op de componenten van mijn centerspeaker of niet?
Die inverted versie zit er bij mij in, heb ook even een foto van bovenaf gemaakt.

Mr.M

Quote from: TonBert on January 19, 2013, 02:11:13
netjes.
Lijkt op de componenten van mijn centerspeaker of niet?
Die inverted versie zit er bij mij in, heb ook even een foto van bovenaf gemaakt.
klopt inderdaad . :pompom: een plaatje om naar te kijken de inverted tweeters,,,
door jouw stukje op de showcase staan de karmas nu ook bij mij,  :clapping:

**UNDER CONSTRUCTION**