Wat vind jij de MOOISTE luidspreker om in je EIGEN KAMER te zetten?

Started by Martijn M, November 14, 2012, 23:24:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

road rebel

Meer "anti-luidsprekers" maar... dit zijn toch wel luidsprekers met hoge WAF:




Dit is ook de enige luidspreker waar ook scpetici begrijpen dat die echt ingespeeld moet worden en elke dag ietsje beter klinkt!

Een alternatief hierop is de B&O beolab 6000 die de voordeel heeft te verdwijnen in het interieur.


Als het meer om traditionele luidsprekers gaat (en niet zozeer om design op zich) dan is een Wilson Benesch Curve of Arc toch ook niet mis:

Nahpets

Quote from: keyser on November 15, 2012, 10:16:32
Zeker! Ik vind ze er mooi uitzien, maar ze zijn wat mij betreft wat te spacy voor in de woonkamer. Hoe vind je de nieuwe?

Juist dat spacey uiterlijk vind ik erg gaaf. Door het (relatief) normale uiterlijk van de nieuwste series zijn die in mijn ogen erg 13-in-dozijn geworden.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Marco66



Hoog op mijn verlanglijst kwa waf, B&W CM9 in wit!

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

gast2018

Quote from: Marco66 on November 15, 2012, 12:39:44


Hoog op mijn verlanglijst kwa waf, B&W CM9 in wit!

Marco


Die heb recent 2 keer bij forumleden thuis gezien, zag er strak uit. Hebben naar het schijnt ook een erg hoge WAF factor.

Deleted Member 2

De Blumenhofer Gran Gioia. De eerste luidspreker die ik gehoord heb, in staat om de live beleving van een tenor sax via vinyl over te brengen.

Iets meer bereikbaar, zeer verschillend van de Blumenhofer is de Elac FS 507 VX-JET. Ben benieuwd wat deze zonder de 4Pi kan.

Zowel de Blumenhofer als de Elac zijn welkom in mijn kamer.

Haspel

Wat een hoop verschillende smaken :-)

Voor mij deze in het zwart

gast2018

Quote from: Onder013 on November 15, 2012, 13:06:12
De Blumenhofer Gran Gioia. De eerste luidspreker die ik gehoord heb, in staat om de live beleving van een tenor sax via vinyl over te brengen.

Iets meer bereikbaar, zeer verschillend van de Blumenhofer is de Elac FS 507 VX-JET. Ben benieuwd wat deze zonder de 4Pi kan.

Zowel de Blumenhofer als de Elac zijn welkom in mijn kamer.





Deleted Member 2


Deleted Member 2

Quote from: Onder013 on November 15, 2012, 13:19:56
Dank je wel voor je zeer gewaardeerde hulp om de beauty's hier te showen! :inlove:

T'is dat het recessie is, maar anders....... ;D

chansig


Kharma

Is al redelijk gecopycat door andere merken, maar dit vind ik dus wel een aansprekend ontwerp.

Lelijk blijf ik overigens de Klipsch vinden van hoog tot laag.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

roland p

JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Kjelt

wat mooiheid betreft ben ik nog geen enkele mooie luidspreker tegen gekomen, eigenlijk wil je helemaal geen klankkasten ver van de muur van je kamer in de woonkamer zetten met grote draden er aan, maar ja je moet wel want er is nog steeds geen fatsoenlijk alternatief behalve een hoofdtelefoon  :D
Ze zouden eigenlijk in de vloer van de woonkamer moeten wegzakken als je ze niet gebruikt.

Martijnst1990

Quote from: chansig on November 15, 2012, 13:26:53

Kharma

Is al redelijk gecopycat door andere merken, maar dit vind ik dus wel een aansprekend ontwerp.

Lelijk blijf ik overigens de Klipsch vinden van hoog tot laag.

Gr Hans
+1 ook altijd heel mooi gevonden!

Evenals die Sonus Fabers van de vorige pagina 8)
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

Dirc


RvDoubleU

Quote

Hoog op mijn verlanglijst kwa waf, B&W CM9 in wit!

Marco

Hier ben ik het helemaal mee eens! Geweldige mooie speakers  :worship:
Helaas buiten mijn budget  :dontgetit:

WickedGame

Quote from: VANZOMERENG on November 14, 2012, 23:37:57
Zonder enige twijfel Sonus Faber Amati Futura (zowel in Kersen als Graphite kleur)



Helemaal gelijk in!  :clapping:

Andere droomspeaker heb ik al staan! B&W 803D  ;D

AndreF

Deze denk ik, en dan niet alleen hoe ze er uit zien maar ook hoe ze klinken
SAMSUNG LE40M86BDMARANTZ SR 5002 /
KEF Q7 / KEF Q10C / KEF Q-Compact / KODI OPENELEC  / Harmony One+

Martijn M

Lijken me gave speakers, maar veeeel te groot voor mijn kamer  ;D .
Dutch & Dutch

dre73

die heb ik al een paar keer gehoord.

daar is prima mee te leven! :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Ruud-

Quote from: twani on November 14, 2012, 23:50:22
Ik vind die 50tigjes geweldig om te zien ;)
En ik zeg ze klinken ook nog eens geweldig.
Eindelijk een bas-reflex waarbij niet op kwantiteit is gelet maar op kwaliteit :D
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

yorkie13

ben erg tevreden over deze combi van XTZ

99.26 mkII met 99w10.17P subwoofers en DSP amp

MVG


MVG

Quote from: keyser on November 14, 2012, 23:50:47
MVG, die Blades... waauw! Die tweede is dan weer minder mijn kopje thee. Vind je die echt in het bijzonder mooi om te zien?

VANZOMERENG, die Sonus straalt wel enige authenticiteit uit, maar echt mooi.. Bij mij in de huiskamer zou het niet werken.

Christiaan, die B&W's zou ik wat uiterlijk betreft wel door de schoonheidscommissie krijgen. Mijn vriendin gunt me mijn hobby  :). Wat dat betreft geldt hier het utilistische principe dat het 'mag' als het mij meer geluk oplevert dan het haar kost  :alien: . Lucky me!

Twani, lucky me  ;D!

Die Blades...  :inlove: ze zijn er ook in het wat donkergrijs mettallic, en zelfs knaloranje! Appeltjes groen ook :D ,

de ls50 was ook niet echt mijn koptje thee, maar ik heb ze gezien en begon ze mooi te vinden, vooral de driver vind ik er mooi uitzien. Het matte front met de rest glanslak doet ook wel apart en luxe aan. Kortom, moest er even aan wennen, maar zou ze zo binnen zetten :D

Midstar

De Ktema van Franco Serblin zijn heel erg mooi vind ik zelf.


Martijn M

Grappig om te zien hoe smaken uiteen liggen. Nu vraag ik me af, zijn er luidsprekers die bijna iedereen wel mooi vindt?
Dutch & Dutch