Echt beter dan Apple TV 2: XBMC Mediaplayer 1080P ?

Started by John Wx, November 12, 2012, 11:44:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

John Wx

http://vernieuwd.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/mediaspelers/m614777831-echt-beter-dan-apple-tv-2-xbmc-mediaplayer-1080p.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr

Is dit wat of zeggen jullie kenners John een hele grote boog erom heen lopen en naar een A merk gaan



Nieuw (gesealed), incl. 1 jaar hardwaregarantie! Biedt exact hetzelfde als de ATV 2 jailbreak!

Full HD XBMC Mediaplayer 1080P: De nieuwe XBMC revolutie - beter dan de Apple TV!!

Als u de XBMC Mediaspeler aanzet komt u rechtstreeks in XBMC, waar u met programma's als 1Channel, Icefilms en Navi-X toegang heeft tot duizenden gratis films en tv series (zonder downloaden, u kunt direct streamen en kijken).

De XBMC Mediaplayer is kleiner dan de Apple TV en heeft geen jailbreak nodig – hij is uit de doos direct gebruiksklaar. Ook alle instellingen zijn al geoptimaliseerd voor de Nederlandse markt, zoals de voorkeursinstellingen voor Nederlandse ondertitels. Plug & Play... direct genieten van gratis films op uw TV!

De voorgeïnstalleerde XBMC configuratie bevat:
•1 Channel: Meer dan 70.000 films en 5000 tv series – dagelijks geupdate
•Icefilms: Meer dan 77.000 films en series – dagelijks geupdate
•Navi-X: Meer dan 100.000 items – dagelijks geupdate
•Uitzending gemist: Publieke omroepen, Eredivsie Live + vele andere zenders
•Youtube: Krachtige player voor 's werelds meest populaire videodienst
•XBMC Subtitles: Voor ondertitels in o.a. 1Channel, Icefilms en Navi-X

En daarnaast de volgende bonus programma's voor nog meer aanbod van tv series en films:
•Project Free TV: De nieuwste series en films
•AwesomeDL: De nieuwste afleveringen van series

Dit zijn de meest populaire add-ons in XBMC, hiermee haalt u enorm veel mogelijkheden in huis. Er is bewust gekozen om het systeem niet te vervuilen met tientallen add-ons die u toch niet gaat gebruiken. Wenst u extra add-ons dan kunt u deze desgewenst zelf installeren.
Tot slot biedt XBMC u ook de mogelijkheid om uw NAS te koppelen en kunt u via bijvoorbeeld uw iPhone of iPad AIRPLAY gebruiken om uw muziek en foto's naar uw tv / stereo te streamen.


Waarom is deze mediaplayer beter dan een Apple TV 2 met jailbreak?

GEEN JAILBREAK NODIG
De XBMC Mediaplayer is "MADE FOR XBMC". Vergeet jailbreak problemen en risico's. De nieuwe iOS firmware releases van Apple zijn steeds beter beveiligd. De Apple TV 3 is zo goed beveiligd is dat deze niet te jailbreaken is, en de nieuwste iOS 6.0 en 6.1 software versies zijn ook (nog) niet te jailbreaken voor de ATV2. Apple staat nu nog toe dat de gejailbreakte 5.0.2 software wordt geïnstalleerd via iTunes, maar dat kunnen ze van vandaag op morgen stopzetten en enkel 6.1 toelaten. Dan is de ATV2 dus ook niet meer te jailbreaken tot dáár weer een jailbreak versie van is. Waarom moeilijk blijven doen en risico's nemen als het makkelijk kan?

FULL HD 1080P
De XBMC Mediaplayer beschikt over 1080P HD capaciteiten, de Apple TV 2 kan geen Full HD aan. Ook 3D films kunnen met de XBMC Mediaplayer worden weergegeven (o.a. via Icefilms).

GEBRUIK UW TV AFSTANDSBEDIENING
De XBMC Mediaplayer wordt geleverd zonder afstandsbediening... en dat is tegelijk zijn sterke punt. U kunt namelijk gewoon de afstandsbediening van uw TV gebruiken (via HDMI-CEC / Anynet+). Of u gebruikt uw Apple of Android smartphone/tablet i.c.m. het gratis programma XBMC Remote.

HDMI-CEC / Anynet+ is een hdmi standaard die op bijna alle moderne tv's met hdmi-aansluiting aanwezig is (zoals bijvoorbeeld de Samsung LED tv's) en stelt uw tv in staat via de hdmi kabel te communiceren met andere apparaten die hdmi-cec ondersteunen. Zo kan de tv uw dvd speler bijvoorbeeld aansturen. Als u de XBMC speler aanzet dan springt de tv automatisch aan en gaat naar het juiste XBMC hdmi input kanaal.

FUTURE-PROOF EN BIEDT ONAFHANKELIJKHEID
Als u uw Apple TV door iemand anders heeft laten jailbreaken dan blijft u altijd afhankelijk van deze persoon voor support, herstel en firmware updates. U zult waarschijnlijk ooit nog wel 1 of 2 keer terug gaan voor een nieuwe jailbreak, wat geld, reistijd en ruim een half uur jailbreaktijd kost. De XBMC Mediaplayer heeft de complete XBMC configuratie op een verwisselbare SD kaart staan. Wilt u in de toekomst een keer updaten naar een nieuwere XBMC release of wilt u uw software herstellen? Bestel dan simpelweg een nieuw SD kaartje via de post. Oude kaart eruit, nieuwe kaart erin, en klaar! Spaart tijd, spaart geld!

ALTIJD LEVERBAAR EN GOEDKOPER
De Apple TV 2 wordt niet meer gemaakt en is nieuw bijna niet meer te krijgen. 2e hands zijn de prijzen belachelijk hoog, men vraagt gerust ruim 1,5 keer de nieuwwaarde. De prijzen van de ATV2 zullen ook in 1 klap kelderen mocht de ATV3 ooit te jailbreaken zijn, dus dat is dan weggegooid geld. De XBMC Mediaplayer 1080P is nieuw in doos met 1 jaar hardware garantie, absoluut de betere deal!

HANDLEIDING EN SERVICE
De mediaplayer wordt geleverd met een zeer uitgebreide, heldere handleiding. Deze wordt online actueel gehouden, aangezien er zich in de XBMC community telkens weer nieuwe ontwikkelingen voordoen. Ook als u een beginnende XBMC'er bent kunt u direct aan de slag.
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

road rebel

#1
Dit is een Raspberry Pi!?

http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Raspberry_Pi
35$  :bigsmile:



Geen idee wat het waard is met xbmc...
ARM 11, Clock Frequency Max: 700MHz
512MB
Silicon Manufacturer: Broadcom
Silicon Core Number: BCM2835
HDMI, composite, 3,5mm jack
Ethernet & 2 USB ports,
mogelijke OS: OpenELEC, Raspbmc, XBian, Raspbian, Debian GNU/Linux, Fedora, Arch Linux, RISC OS
XBMC can be compiled now to run on Raspberry Pi, but no stable binary is has been released yet from Team XBMC


Bespaar dik 100 euro en maak zelf een case! enkele voorbeeldjes

road rebel

#2
Als je een alternatief voor ATV2+xbmc voor 100euro zoekt is deze misschien een betere keuze:

Pivos Xios DS


http://www.pivosgroup.com/xios.html

Let wel dat dat allemaal projecten zijn, met "reatief" bescheiden communities en een hoop bugs.
Een atv 2 kent veel beperkingen maar het is letterlijk plug'n play. Zelfs de JB met xbmc install/config stelt niets voor en heb je op 5minuten uitgevoerd.

John Wx

Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Ronald-de-boer

Hoe staat het met HD audio, kunnen deze dingen dat ook aan?

Gr R

Siddartha

als er aan de andere kant een hdmi of DVI aansluiting zit wel.. als je alleen maar die composite video uitgang hebt wordt het erg lastig...
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

John Wx

Quote from: Siddartha on November 12, 2012, 13:32:44
als er aan de andere kant een hdmi of DVI aansluiting zit wel.. als je alleen maar die composite video uitgang hebt wordt het erg lastig...

Zit HdmI op
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

_ MarcelloW _

Slim, om zo'n behuizing om die raspberryPi te maken, er even wat software aan te hangen en te verkopen.

Volgens mij werkt dit prima. Ook mooi weg te werken, uit het zicht... Ik overweeg er een aan te schaffen.

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

road rebel

#8
De raspberry_pi is een geinig project en draait een Linux variant dus in theorie kan die alles aan.

Deze behuizing vind je voor 15$, de sticker kost 3,50$. Dan zou mijn voorkeur nog gaan voor een DIY Lego-case  :thumbs-up:

Edit: foto toegevoegd



_ MarcelloW _

#9
Quote from: road rebel on November 12, 2012, 15:00:32
Deze behuizing vind je voor 15$, de sticker kost 3,50$. Dan zou mijn voorkeur nog gaan voor een Lego-case  :thumbs-up:

De raspberry_pi is een geinig project en draait een Linux variant dus in theorie kan die alles aan.

Goed om te weten, hoe krijg je dan voeding op zo'n apparaatje?

Gevonden.
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

papaleo

Quote from: John Wx on November 12, 2012, 14:25:00
Zit HdmI op

Hoe zit het met de audio-out dan,welke aansluitngen heeft deze speler om een 5.1 geluid te krijgen?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

_ MarcelloW _

Quote from: papaleo on November 12, 2012, 16:17:48
Hoe zit het met de audio-out dan,welke aansluitngen heeft deze speler om een 5.1 geluid te krijgen?

HDMI.

Ik ben eens rond gaan neuzen, voor 45GBP heb je de hardware in huis, software erop is een eitje, voor zover ik kan beoordelen.. Ik zou er geen 160 euro voor betalen nu ik dit weet.
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

CineSmurf

JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

activ

Wat een oplichterij, een bestaand bordje nemen en daar xbmc op gooien en dan verkopen.
Ik heb zelf bij marktplaats gemeld dat dit in strijd is met de regels (De makers van XBMC zouden dit zeker niet goed vinden)

_ MarcelloW _

Quote from: activ on November 13, 2012, 07:42:15
Wat een oplichterij, een bestaand bordje nemen en daar xbmc op gooien en dan verkopen.
Ik heb zelf bij marktplaats gemeld dat dit in strijd is met de regels (De makers van XBMC zouden dit zeker niet goed vinden)

Wat kinderachtig. Laat die knakker toch. Ik vind het slim!
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

activ

Andermans werk verkopen is niet slim, zeker niet als die andere partij meermaals aangegeven heeft dat absoluut niet te willen.

_ MarcelloW _

Ik denk dat hij de producten samenstelt, in elkaar zet, de software installeert en test.

Voor het werk wil hij geld hebben. Niets verkeerd aan.
Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

activ

Als je daar open en duidelijk over bent met credits voor team XBMC niet nee, maar dat doet hij niet.

Hanky Panky

Quote from: activ on November 13, 2012, 10:35:30
Als je daar open en duidelijk over bent met credits voor team XBMC niet nee, maar dat doet hij niet.

Misschien kun je dan ook gelijk alle Apple TV hackers op marktplaats er bij lappen want die zetten het ook op een apparaat en vragen daar geld voor en geven niemand credits..... :-X


Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

activ

Als ik er toevallig op zou stuiten zou ik die ook melden ja, evenals mensen die illegale software aanbieden of als iets duidelijk gestolen is , of ....

Hanky Panky

Doe je best

windows 7 ultimate voor 2 tientjes

Apple TV Hackers

Als je een beetje je best doet kun je hier hele dagen mee bezig zijn. Je zou ook nog Ebay erbij kunnen pakken als je echt niets te doen hebt.

deze 'aanmoediging' neemt overigens niet weg dat ik wel een mening heb over jouw houding....
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

CineSmurf

Prima toch. Componenten kopen, samenstellen en doorverkopen. Is Steve Jobs zo zelf ook niet begonnen?
Rijk gaat deze jongen op marktplaats hier niet van worden. Misschien een businessman in de dop. Aanmoedigen, dus!
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

activ

Jullie reacties verbazen mij echt enorm, kunnen jullie je dan echt niet voorstellen hoe vervelend dit is voor de heren van XBMC?
Nogmaals, als hij duidelijk zou vermelden dat hij het alleen maar samenstelt en dat alles credits gaan naar team XBMC en de raspberry py ontwikkelaars zou ik er helemaal geen probleem meer mee hebben, dan zou hij gewoon een dienst verlenen.

donron

Zolang hij de software niet los op een factuur vermeld met een bedrag, doet hij niets verkeerd.

Sterker nog, elke willekeurige standaard PC van bijv HP is een stuk voordeliger samen te stellen. Alleen installeren zij de drivers, windows (en nog veel meer onnodige troep) voor je en verkopen het als package. SCHANDE!!! :)

activ

Ik ga stoppen met reageren, wat HP doet is een heel ander verhaal en op geen enkele wijze vergelijkbaar. Maar als je het dan toch wil vergelijken: Stel dat HP een anti virus pakket mee levert, dan hebben ze daar een contract voor met de fabrikant daar van en dus expliciet toestemming hier voor.