Philips hue

Started by marcbons, November 1, 2012, 08:54:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

eduard

Bedankt die ga ik ook proberen

danielo

Quote from: Kjelt on November 26, 2015, 11:22:38
Maar die "truuk" werkt toch door de lampen te matchen aan de lc remote en als laatste de bridge ook te matchen aan de lc remote code? Waarom zou dat niet meer werken dan?

Deze truc werkt nog steeds en klopt ook wel want de remote weet niets van het bestaan van de bridge. Het overzetten ging eenvoudig en alles bleef werken dit is netjes gedaan door philips. Had voor de zekerheid ook een tab gekocht en die toevoegen was ook eenvoudig maar hier merk je hoe het echt werkt deze kan je wel via de bridge 'uploaden' en scenes erin zetten maar daarna werkt die eigenlijk ook zelfstandig. Dit maakt het systeem stabieler want het hoeft niet allemaal door de bridge maar houd ook in dat als je een scene aanpast je hem opnieuw moet uploaden. Nadeel is dat je in de toekomst niet direct via homekit wat kan doen. Siri werkt aardig ook remote via de appletv4.

Daniel.

denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

WickedGame

Heb een vraagje omtrent hue.

Heb zelf een basiskit met de nieuwe bridge nog liggen (bedoeld voor het nieuwe huis). En nu komen er een flink aantal up/down lighters in huis met een GU10 spot aansluiting daarin. Nu zat ik te denken om GU10 lampen te kopen van HUE, maar met een prijs van 55,- euro stuk word het plots een dure aangelegenheid.

Zijn er eventueel GU10 alternatieven die met HUE werken? Of zijn er mogelijkheden om bijvoorbeeld de lampen via een slimme knop aan de muur aan te sturen (ik roep maar wat :D)

Crownfire

Je hebt ook een systeem van osram. Maar qua prijs zijn die iets voordeliger. Werkt volgens mij niet samen. Je zou klik aan klik uit kunnen gebruiken voor aansturen . Maar dat werkt weer niet met kleuren. Hue is erg mooi. Maar duur. Ik heb meerdere spots die ik op termijn vervang. Of bijvoorbeeld cadeau vraag 😀.

i2Paq

Deze week mijn Hue aangevuld met 2x 2mtr Hue ledstrip Plus.

Vandaag komen de led-profielen binnen dus dit weekend worden ze gemonteerd.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

GH

Quote from: WickedGame on July  7, 2016, 11:17:23
Heb zelf een basiskit met de nieuwe bridge nog liggen (bedoeld voor het nieuwe huis). En nu komen er een flink aantal up/down lighters in huis met een GU10 spot aansluiting daarin. Nu zat ik te denken om GU10 lampen te kopen van HUE, maar met een prijs van 55,- euro stuk word het plots een dure aangelegenheid.

In mijn optiek ben je beter af als je een andere oplossing zoekt..... er zijn genoeg opties om in je contactdozen slimme schakelaars/dimmers kwijt te kunnen. En het grote voordeel hiervan is dat iedereen het nog steeds op de conventionele manier kan bedienen.
Kleuren zijn een gimmick.

Kjelt

#231
Er komen nou ook ZLL bedienelementen van de bekende leveranciers als Gira, Bush enz. zodat iedereen het kan bedienen.
http://www.gira.com/en/gebaeudetechnik/produkte/neuheiten/zigbee-lightlink.html
https://www.busch-jaeger.de/nl/producten/productoplossing/afstandsbediening/zigbee-light-link/

Kleur is grappig maar IMO idd niet echt nuttig, ik gebruik mijn Hue's meestal op warmwit stand dus dan kun je ook de goedkopere witte varianten kiezen.

Goedkopere altenatieven:
Als ik me niet vergis gaat Ikea ook dit soort verlichting maken of hebben ze dit al?
http://gizmodo.com/ikeas-working-on-a-super-cheap-and-versatile-smart-home-1707301488

l

i2Paq

Quote from: Kjelt on July  8, 2016, 14:05:59
Er komen nou ook ZLL bedienelementen van de bekende leveranciers als Gira, Bush enz. zodat iedereen het kan bedienen.
http://www.gira.com/en/gebaeudetechnik/produkte/neuheiten/zigbee-lightlink.htm
https://www.busch-jaeger.de/nl/producten/productoplossing/afstandsbediening/zigbee-light-link/

Kleur is grappig maar IMO idd niet echt nuttig, ik gebruik mijn Hue's meestal op warmwit stand dus dan kun je ook de goedkopere witte varianten kiezen.

Goedkopere altenatieven:
Als ik me niet vergis gaat Ikea ook dit soort verlichting maken of hebben ze dit al?
http://gizmodo.com/ikeas-working-on-a-super-cheap-and-versatile-smart-home-1707301488


Die Gira link gaat nergens heen  ???

En met goedkopere alternatieven heb ik slechte ervaringen, met name levensduur en betrouwbaarheid.

De Hue is inderdaad duur en misschien een overkill ivm. het feit dat ze meestal "wit" branden.

Maar ja, Hue  :inlove:

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

modde239

Kjelt geeft de Philips Hue lampen in het wit genoeg licht om als leeslamp te kunnen gebruiken....?....

Kjelt

Quote from: i2Paq on July  8, 2016, 14:59:53
Die Gira link gaat nergens heen  ???
Gerepareerd, was een lettertje weggevallen.

Quote from: modde239 on July  8, 2016, 15:07:24
Kjelt geeft de Philips Hue lampen in het wit genoeg licht om als leeslamp te kunnen gebruiken....?....
Welke? De gewonen gekleurde geven zat licht, de GU10 durf ik niet met zekerheid te zeggen maar als ze 3W zijn dan geven ze +/- hetzelfde licht als een 40W gloeilamp vroeger.

modde239

Ik bedoelde de gewone fitting....thanks voor jouw antwoord.....

Crownfire

Dat is wel interessant. Hoef je niet elke keer je telefoon te pakken als je je licht aan of uit wil doen. Al ervaringen met de busch schakelaars? Ik heb zelf de busch schakelaars in huis voor de gewone verlichting. Verlengstukje erop en klaar. Eens in gaan verdiepen. :)

Quote from: Kjelt on July  8, 2016, 14:05:59
Er komen nou ook ZLL bedienelementen van de bekende leveranciers als Gira, Bush enz. zodat iedereen het kan bedienen.
http://www.gira.com/en/gebaeudetechnik/produkte/neuheiten/zigbee-lightlink.html
https://www.busch-jaeger.de/nl/producten/productoplossing/afstandsbediening/zigbee-light-link/

Kleur is grappig maar IMO idd niet echt nuttig, ik gebruik mijn Hue's meestal op warmwit stand dus dan kun je ook de goedkopere witte varianten kiezen.

Goedkopere altenatieven:
Als ik me niet vergis gaat Ikea ook dit soort verlichting maken of hebben ze dit al?
http://gizmodo.com/ikeas-working-on-a-super-cheap-and-versatile-smart-home-1707301488

l

NewHT

Quote from: GH on July  8, 2016, 13:45:06
Kleuren zijn een gimmick.

Misschien wel, maar ook een leuke gimmick  ;D.

Daarnaast vind ik het systeem nog steeds erg prettig en stabiel, zeker vergeleken met de KaKu installaties in een ander deel van mijn huis en tuin. En op een paar plekken maak ik wel degelijk gebruik van kleur voor bepaalde accenten in huis, wat een heel gaaf effect geeft (m.n. lighstrips) in aanvulling op de gewone verlichting. In de warmwit stand krijg ik met gewone LED's ook niet de lichtwaardes die ik zoek (de halogeen gezelligheid zeg maar), ook niet met bijv. Warmglow van Philips.

Ik breid nog steeds uit dus, maar zou het niet erg vinden als het eens wat goedkoper werd....

BJF

Quote from: Crownfire on July  8, 2016, 16:49:21
Dat is wel interessant. Hoef je niet elke keer je telefoon te pakken als je je licht aan of uit wil doen. Al ervaringen met de busch schakelaars? Ik heb zelf de busch schakelaars in huis voor de gewone verlichting. Verlengstukje erop en klaar. Eens in gaan verdiepen. :)
Hue heeft ook schakelaaars, wel voor Hueprijzen uiteraard. Je hóeft dus niet je telefoon te gebruiken.
NAD M10 V2
Elac FS247

raindog

Quote from: BJF on July  8, 2016, 21:02:40
Hue heeft ook schakelaaars, wel voor Hueprijzen uiteraard. Je hóeft dus niet je telefoon te gebruiken.

+1. Maar een Hue dimmer vind ik met €25,- zeker niet te duur aangezien je het niet alleen als wandschakelaar kunt gebruiken maar ook als losse afstandbediening kunt inzetten.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

i2Paq

Quote from: BJF on July  8, 2016, 21:02:40
Hue heeft ook schakelaaars, wel voor Hueprijzen uiteraard. Je hóeft dus niet je telefoon te gebruiken.

Yep, die gebruik ik ook.

En deze bevalt prima.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

GH

Quote from: BJF on July  8, 2016, 21:02:40
Hue heeft ook schakelaaars, wel voor Hueprijzen uiteraard. Je hóeft dus niet je telefoon te gebruiken.

En die zien er niet uit.... en sluiten zeker niet aan bij de rest van je schakelmateriaal. Daarom gaat mijn voorkeur uit naar andere oplossingen.
Mara dat is persoonlijk, net zoals het feit dat ik de meeste oplossingen met kleur enorm lelijk vindt. Dat het kan wil nog niet zeggen dat het moet. Leuk voor een bordeel of een club, en heel soms in een bar... maar verder :-).

Gewoon wit met een fatsoenlijke kleurtemperatuur en een kleurechtheid van >= 90 is met Hue ook al niet te bereiken.

Crownfire

Ik ben inderdaad op zoek naar schakelaars die passen bij hetgeen wat er hangt. Scenes kiezen en dimmer in 1 dat zou ik nog liever zien, maar tot dusver niet tegen gekomen.

Verder zij de hue lampen erg prettig in gebruik. Ieder zijn voorkeur uiteraard.  ;D

Quote from: GH on July  9, 2016, 12:08:12
En die zien er niet uit.... en sluiten zeker niet aan bij de rest van je schakelmateriaal. Daarom gaat mijn voorkeur uit naar andere oplossingen.
Mara dat is persoonlijk, net zoals het feit dat ik de meeste oplossingen met kleur enorm lelijk vindt. Dat het kan wil nog niet zeggen dat het moet. Leuk voor een bordeel of een club, en heel soms in een bar... maar verder :-).

Gewoon wit met een fatsoenlijke kleurtemperatuur en een kleurechtheid van >= 90 is met Hue ook al niet te bereiken.

Nosoforos

#243
Die spullen van Gira zien er wel interessant uit (link een paar posts eerder). Ik ervaar het gebrek aan slimme schakelaars op dit moment ook als het grootste struikelblok in het hele smart home-gebeuren. Ik heb overal HUE-lampen en ben erg erg over te spreken, maar de bediening laat te wensen over. De HUE Tap is redelijk, maar duur voor wat het is en die ga ik daarom niet in iedere kamer hangen. Het is ook jammer dat je er alleen de lampen mee kunt bedienen, terwijl ik liever een hele 'scene' inclusief o.a. televisie en apparatuur aan/uit wil kunnen zetten (dit doe ik nu het snelst via Siri). Daarnaast is het geen elegante oplossing, m.n. als er daarnaast ook nog een 'ouderwetse' schakelaar aanwezig is waar je van af moet blijven.

clicquot

Wij vinden hue alvast supercool - gerbuiken het in de woonkamer, slaapkamer en heb al een heleboel gu10's/ledstrip klaarliggen voor de ht room binnenkort.
Bediening via phone/tablet (siri) en logitech harmony remote. De nieuwe harmony elite heeft er zelfs een paar dedicated lichtknoppen - ook via de lightmanager (jbmedia) aan te sturen normaal (nog niet getest wegens nog opgeborgen).

Licht/sfeerlicht geeft het meer dan voldoende. Kleur kan je dan wel een 'gimmick' noemen, maar je creëert alvast 'sfeer' (whatver you have in mind) in huis. Prijzig is het wel, hopelijk is de levensduur navenant  :dozingoff:

Shoalinmonk

Quote from: GH on July  9, 2016, 12:08:12
En die zien er niet uit.... en sluiten zeker niet aan bij de rest van je schakelmateriaal. Daarom gaat mijn voorkeur uit naar andere oplossingen.
Mara dat is persoonlijk, net zoals het feit dat ik de meeste oplossingen met kleur enorm lelijk vindt. Dat het kan wil nog niet zeggen dat het moet. Leuk voor een bordeel of een club, en heel soms in een bar... maar verder :-).

Gewoon wit met een fatsoenlijke kleurtemperatuur en een kleurechtheid van >= 90 is met Hue ook al niet te bereiken.
Sinds een paar maandjes TOON.
Dit werkt dan ook prima met HUE, een mooi centraal punt om 4 scenes te bedienen of alle lampen apart.
Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

Nosoforos

Komende winter wil ik ook eens een keer een slimme thermostaat gaan plaatsen. Die Toon is nog best interessant ja, mits de bediening van Hue-lampen echt goed werkt. Bevalt jou goed dus?

De grootste frustratie in domotica is voor mij nu het gebrek aan slimme lichtschakelaars. Als er meer losse homekit (liefst) schakelaars waren, is dat m.i. toch een veel betere oplossing dan allemaal van die losse Hue-lampen, ook al bevallen die prima in mijn huis. Ik wil met een druk op een schakelaar zowel de lichten als de apparatuur in- en uit kunnen schakelen (en dat staat Philips niet toe via zijn schakelaars in de Hue-lijn).

Shoalinmonk

Zou met toon wel apparatuur kunnen schakelen althans een stekker (WDC) op spanning zetten. Je apparatuur zal zo in stand-by komen.

Meestal bedien ik via mijn iPhone. De kinderen en mijn vrouw gebruiken de toon wat vaker.
Met de toon doe ik zo goed als altijd wel alle verlichting in 1 keer uit.
Soms doe ik dat ook via Siri.

Toon bevalt mij wel.
Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80

clicquot

iemand die een andere (betere, al dan niet betalende) app gebruikt voor z'n hue stuff dan de standaard philips hue app? indien wel, welke? :-) thx!

Shoalinmonk

Ik ben vol lof over ONswitch

Cinemike Marantz AV7702 mkII 'voll Stufe' ~ 2x MM8077: 1x Cinemike 'voll Stufe und Brucking' ~ Cinemike Marantz UD7007 'voll Stufe', Cinemike Zappiti Reference,  Cinemike Sony x800m2, Qnap TVS 673e 64gb, Monitor Audio Platinum: PL200II, PLC150II, PL100, PLICII, JL Audio F113v2, JVC NZ7, Philips 65PUK7120, in de tuin: Marantz M-CR511, Monitor Audio Climate 80