Apple Ipad Mini Topic

Started by Sjaudio, October 23, 2012, 16:03:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

apogeefreak

Ik ga hem ipod touch maxi noemen! Wie zal er nu nog de touch kopen?  :D

Maar ik wil hem wel hebben  ;) Mooi dingetje.
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

apogeefreak

Waar ik wel bang voor ben is wat Steve ooit zei dat onze vingers te dik zijn voor een kleinere ipad.
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

Kjelt

Quote from: apogeefreak on October 24, 2012, 09:58:26
Waar ik wel bang voor ben is wat Steve ooit zei dat onze vingers te dik zijn voor een kleinere ipad.
Beetje onzin van Steve want dan had Apple ook nooit browser functionaliteit in een iPod touch moeten zetten, daar zijn de vingers (de mijne tenminste) echt te klein voor. 7" zou prima dienen te gaan en als het te klein is voor bepaalde functionaliteit zoom je gewoon in. Ik heb met de gewone iPad 1 en 3 al dat ik op dit forum soms mis druk op de NEW buttons bij de postings.

apogeefreak

Klopt en die pagina nummers onder de topics zijn ook een verschrikking op de ipad. Wordt tijd dat men bij de ontwikkeling van webpagina's eens over de ipad's en ipod's nadenkt.
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

Kwabbernoot

Quote from: Kjelt on October 24, 2012, 09:40:54
Wat zou de resolutie van een 7" of 7,9" scherm dienen te zijn om retina te heten? Is daar ergens een formule voor?

Je moet dan gaan kijken naar de pixel dichtheid (ppi = pixels per inch). Het originele retina display (iPhone 4) heeft een dichtheid van 326 ppi. Tegenwoordig heeft de iPad 3 een pixel dichtheid van 264 ppi en ze noemen het nog steeds retina. Beetje vreemd maar het zal wel marketing zijn.  :-\

Quote from: apogeefreak on October 24, 2012, 10:14:57
Klopt en die pagina nummers onder de topics zijn ook een verschrikking op de ipad. Wordt tijd dat men bij de ontwikkeling van webpagina's eens over de ipad's en ipod's nadenkt.

Of de OS makers. Op mijn Android phone vergroot de telefoon eerst de knoppen die in de buurt zijn van wat ik eventueel zou willen hebben aangeraakt (als het niet duidelijk is welke link ik wilde aanraken) en daarna kan ik dan dus prima de juiste link aanklikken.

Groeten...

Kjelt

Inderdaad vreemd. Gokje, het zal wel te maken hebben met en de PPI En de gebruiksafstand tot het oog net als met projectoren en tv's waar toen een calculator voor was op welke afstand icm  diagonaal scherm je geen pixels meer zag. Ipod/phones gebruik je dichterbij dan een iPad?

dennism

Quote from: apogeefreak on October 24, 2012, 10:14:57
Klopt en die pagina nummers onder de topics zijn ook een verschrikking op de ipad. Wordt tijd dat men bij de ontwikkeling van webpagina's eens over de ipad's en ipod's nadenkt.

Dit is heel leuk, echter vaak is het een of/of verhaal. Wanneer je gaat ontwikkelen voor tablets e.d. zal een website in veel gevallen een stuk slechter bruikbaar zijn op een normale desktop/laptop. Ik weet niet of je bekend met met Tweakers.net maar als je dat bent check de oude layout maar eens met de nieuwe welke vorige week is live gegaan. Op een Ipad een hele verbetering, evenals op Andriod tablets. Echter op een desktop/laptop is de informatie dichtheid zonder te moeten scrollen met een factor 2.7 afgenomen, wat een hele slechte gebruikers ervaring en ze veel klachten heeft opgeleverd.

Sjaudio

Quote from: dennism on October 24, 2012, 12:32:39
Dit is heel leuk, echter vaak is het een of/of verhaal. Wanneer je gaat ontwikkelen voor tablets e.d. zal een website in veel gevallen een stuk slechter bruikbaar zijn op een normale desktop/laptop. Ik weet niet of je bekend met met Tweakers.net maar als je dat bent check de oude layout maar eens met de nieuwe welke vorige week is live gegaan. Op een Ipad een hele verbetering, evenals op Andriod tablets. Echter op een desktop/laptop is de informatie dichtheid zonder te moeten scrollen met een factor 2.7 afgenomen, wat een hele slechte gebruikers ervaring en ze veel klachten heeft opgeleverd.

Mee eens, vind de nieuwe site van tweakers ook echt minder overzichtelijk. Ook veel te veel witte vlakken gebruikt, jammer.

Starred

Toch zijn er mensen erg blij mee  :D


RonG


papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Eddye

Ik kon m'n nieuwsgierigheid niet bedwingen, dus even naar de mediamarkt gelopen om het apparaat te bekijken. Het viel me eigenlijk niet tegen, ik dacht eigenlijk dat het veel kleiner zou zijn. Voor het gewicht zou je eigenlijk denken dat het zwak zou aanvoelen, maar dat is totaal niet het geval. Net zo stevig als een gewone iPad. De mini is niet veel sneller dan mijn iPad 1, en dat valt me eigenlijk tegen. Dat is ook eigenlijk het enige (en grootste) nadeel. Toch maar sparen voor een 4de generatie iPad.

Al mensen hier die er 1 hebben aangeschaft?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

BJF

Hier precies hetzelfde, ook nieuwsgierig. En ook bij de MediaMarkt wezen kijken. Daar ligt de iPad 2 voor €333,= in de schappen, €4,= duurder dan de mini. Op het grotere scherm na hebben ze dezelfde specs, ik zou dan ook de iPad 2 kopen.
Gezien de voorraad die er gisteravond lag is de mini ook nog niet de verkoophit die de andere iPads tot nu toe wel waren?
NAD M10 V2
Elac FS247

LittleNinja

#38
Ik was gisteren even in de stad en ben even een Apple store ingelopen. Ik vind hem een stuk fijner en mooier dan ik had verwacht. Heerlijk formaat en vooral lekker licht. Hij is wel een stuk sneller dan mijn iPad1, dus wellicht heeft mijn iPad teveel rotzooi er op staan..

Het scherm is wellicht dezelfde resolutie als een iPad2, alleen door het kleinere formaat heeft hij wel een betere ppi. Ik vind hem in ieder geval erg mooi. Nog steeds ben ik teleurgesteld in de prijs want ik had verwacht dat Hitchcock ruim onder de €300 zou blijven. Ik wil hem graag hebben, maar niet voor deze prijs!
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

apogeefreak

Wat specs betreft klopt het niet helemaal dat hij hetzelfde is als de ipad 2. Hij heeft een betere camera, betere bluetooth en is lichter en dunner.
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

Kwabbernoot

Quote from: LittleNinja on November  3, 2012, 10:27:03
Ik was gisteren even in de stad en ben even een Apple store ingelopen. Ik vind hem een stuk fijner en mooier dan ik had verwacht. Heerlijk formaat en vooral lekker licht. Hij is wel een stuk sneller dan mijn iPad1, dus wellicht heeft mijn iPad teveel rotzooi er op staan..

Het scherm is wellicht dezelfde resolutie als een iPad2, alleen door het kleinere formaat heeft hij wel een betere ppi. Ik vind hem in ieder geval erg mooi. Nog steeds ben ik teleurgesteld in de prijs want ik had verwacht dat Hitchcock ruim onder de €300 zou blijven. Ik wil hem graag hebben, maar niet voor deze prijs!
Vandaag ook even mee aan het klooien geweest en het is best een  aardig ding. Ik snap alleen niet waarom de bezel in portait mode zo smal is gekozen. Okee, het staat veel mooier maar ik zat de gehele tijd met mijn duim op het scherm. Vreemde keuze in mijn ogen. Hij is inderdaad wel lekker dun en licht.

Groeten...

LittleNinja

#41
Ik weet nu niet meer waar ik deze vandaan had... of dat iemand hier hem al had gepost, maar hij is geweldig!

http://www.youtube.com/watch?v=RyWSEwKPo8s&list=FLwpaHVT2sO6IoQcy-HWZ0Yw&feature=mh_lolz

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

MegaJ

Quote from: LittleNinja on November 12, 2012, 16:15:58
Ik weet nu niet meer waar ik deze vandaan had... of dat iemand hier hem al had gepost, maar hij is geweldig!

http://www.youtube.com/watch?v=RyWSEwKPo8s&list=FLwpaHVT2sO6IoQcy-HWZ0Yw&feature=mh_lolz

Haha  :clapping:

Don't forget to buy a new charger.... inderdaad een nadeel. Ben nu weer terug af bij één lader, in mijn geval voor de iPhone 5 terwijl we tig van die andere in het huis hebben liggen  :dry:
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

aklasse

Geef mij maar de Blackberry playbook stukken fijner zit nu op een iPad mini vindt het een stuk minder software van Blackberry veel fijner.multitasken kan niet beter dan op een Blackberry.

Sjaudio

Quote from: aklasse on November 12, 2012, 20:24:35
Geef mij maar de Blackberry playbook stukken fijner zit nu op een iPad mini vindt het een stuk minder software van Blackberry veel fijner.multitasken kan niet beter dan op een Blackberry.

Erg fijn die Blackberry Playbook ja, die gestures via de bezel werken een stuk beter dan bij een iPad. Ik heb hem echter na een tijdje weer verkocht vanwege het gemis van goede apps, nou kon je ook android apps installeren via een omweg, maar de ervaring leerde mij dat het niet echt prettig werkte. Wat dat betreft is een iPad nog steeds meester wat mij betreft.

Bennie

Ik heb nu een paar dagen een iPad mini in gebruik en moet zeggen dat ik erg tevreden ben!
Het formaat is echt super. Nodigt veel meer uit om te gebruiken. Geen lamme arm meer na lang internetten. Een full size iPad zal echt flink in gewicht moeten dalen wil ik er nog een aanschaffen. Dit is voor mij de perfecte match met mijn MacBook. Het scherm valt me ook niet tegen.
JVC NZ8 - Projecta HD progressive 2.80m 2.40:1 - Panasonic 9004 - Jungson AV 1000D - Doumois reference 1 - Svs SB4000

BJF

Hier een mooi uitgebreide review van de iPad mini.
NAD M10 V2
Elac FS247

Audiofiel

Dat noem ik nog eens een gedegen review! :worship:
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Martinus

#48
Quote from: Bennieboy on November 15, 2012, 01:48:01
Ik heb nu een paar dagen een iPad mini in gebruik en moet zeggen dat ik erg tevreden ben!
Het formaat is echt super. Nodigt veel meer uit om te gebruiken. Geen lamme arm meer na lang internetten. Een full size iPad zal echt flink in gewicht moeten dalen wil ik er nog een aanschaffen. Dit is voor mij de perfecte match met mijn MacBook. Het scherm valt me ook niet tegen.

gister een voor de vrouw gehaald, helemaal enthousiast. Zet zelf idd met zn zwaar apparaat. Het gekke is dat ik dat gister ochtend nog niet vond. Scherm is idd best okay, alleen de mini 2 met retina (we kennen apple toch?!) zal veel mooier zijn. Dat is wel iets aparts op de grote broer.
............

Audiofiel

Ik heb er trouwens net eentje besteld. Met de 10% korting die Conrad momenteel heeft "op alles" komt hij onder de magische €300 uit.
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.