Apple Ipad Mini Topic

Started by Sjaudio, October 23, 2012, 16:03:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sjaudio

Vandaag heeft Apple de iPad mini gelanceerd, deze wordt in November verwacht. Prijzen, foto's en specificaties staan hieronder.



De specificaties:

Grootte
200 x 134.7 x 7.2 mm

Gewicht
308 g

Display
LED-backlit IPS LCD capacitive touchscreen, 16M colors
768 x 1024 pixels, 7.9 inches (~162 ppi pixel density

Geheugen
Intern 16/32/64 GB opslag, 512 MB RAM geheugen

WLAN
Wi-Fi 802.11 a/b/g/n, dual-band

Bluetooth
v4.0 with A2DP, EDR

Camera
iSight 5 MP, 2592x1944 pixels, autofocus / 1080p@30fps, video stabilisatie

Front camera
Facetime 1.2 MP, 720p@30fps, face detection
OS
iOS 6

Chipset
Apple A5

Processor
Dual-core 1 GHz Cortex-A9

Videokaart
PowerVR SGX543MP2

Aansluitingen
Lightning connector / 3.5" Headphone

Extra
Siri / iCloud / iMessage / iOS Maps

Kleuren
Black/Slate, White/Silver

De prijzen:

16GB Wifi / 329,00 euro
32GB Wifi / 429,00 euro
64GB Wifi / 529,00 euro

16GB Wifi + 3G / 459,00 euro
32GB Wifi + 3G / 559,00 euro
64GB Wifi + 3G / 659,00 euro

Officiële foto's









En nog een leuk youtube filmpje!


Sjaudio

#1
Voor degene die het evenement willen volgen:

http://www.apple.com/apple-events/october-2012/

Nosoforos

Enorme lijst nieuwe producten: Macbook Pro retina 13", Mac mini, iMac, iPad 4 en iPad mini

Martinus

waardeloos dat Apple ook aan het upgrade-virus van Samsung overneemt. Nu heb ik 7 maand een ipad 3, en nu alweer ouderwets? ondanks dat de upgrade minimaal is. (zeg maar 4 naar 4s).  iPhone 5s dus in maart....
............

Kjelt

Van  mij mogen ze, ik hoop trouwens dat Samsung dit keer Apple voor de rechter daagt, een iPad met 7" display lijkt toch verdacht veel op de kleine Samsungs en andere Android 7" pads  :D

squeek

Ik snap eerlijk gezegd niet het nut van een kleine ipad. Ik heb een ipad 3 hier voor men neus en vind het nét groot genoeg om ermee te doen waarvoor het dient. Kleiner lijkt me gewoon echt niet lekker werken meer.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Kwabbernoot

Exact mijn gedachte. Ik zit eigenlijk ook te wachten op een 12 of 13" tablet. Dat zou ideaal zijn voor remote desktop toepassing maar ook op het werk ter vervanging van vele, vele A4-tjes per jaar voor vergaderingen en dergelijke. Daar vind ik 10" ook weer nét te klein voor. En natuurlijk voor het lezen van stripboeken.
Internetten, mailen en dergelijke gaat wat mij betreft prima op een 10". 7" is leuk voor de Spielerei maar ook niet meer, schat ik zo in.

Groeten...

Erik

iPad Mini, ik wacht al jaren op een iPad maxi (lees 14inch, A4 formaat) wat moet je nou met een mini te klein voor een iPad en te groot voor een telefoon ??? Is het ene iPad voor arme mensen?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

angel1978

Quote from: squeek on October 23, 2012, 20:48:51
Ik snap eerlijk gezegd niet het nut van een kleine ipad. Ik heb een ipad 3 hier voor men neus en vind het nét groot genoeg om ermee te doen waarvoor het dient. Kleiner lijkt me gewoon echt niet lekker werken meer.

Ik zat er juist wel op te wachten.. Alleen is de prijs te hoog.. Dat maakt het veel minder interessant..

Kwabbernoot

#9
Quote from: Erik on October 23, 2012, 21:23:41
iPad Mini, ik wacht al jaren op een iPad maxi (lees 14inch, A4 formaat) wat moet je nou met een mini te klein voor een iPad en te groot voor een telefoon ??? Is het ene iPad voor arme mensen?
Nee, een iPod voor rijke mensen.  ::) :P

Quote from: angel on October 23, 2012, 21:25:20
Ik zat er juist wel op te wachten.. Alleen is de prijs te hoog.. Dat maakt het veel minder interessant..

329 voor wifi en 16GB? Da's wel veel in vergelijking met de 250 voor de Google Nexus 7 wifi en 32GB.  :o

Groeten...

apogeefreak

Ik wou dat ik er mee kon bellen  :D
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

squeek

Quote from: apogeefreak on October 23, 2012, 21:30:25
Ik wou dat ik er mee kon bellen  :D

Samsungs galaxy tab kopen joh, die kan dat  :D (belachelijk eigenlijk, binnenkort kan je je lcd tv tegen je oor houden om te bellen)
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

apogeefreak

#12
Quote from: squeek on October 23, 2012, 21:35:10
Samsungs galaxy tab kopen joh, die kan dat  :D (belachelijk eigenlijk, binnenkort kan je je lcd tv tegen je oor houden om te bellen)

Kijk dan gaan we de goede kant op  :D
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

squeek

Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Nosoforos

Tja iPad maxi is vast leuk voor sommige mensen, maar op dit moment natuurlijk niet goed te positioneren als product. Ik had tot voor kort ook niet een mini verwacht, maar ik kan me wel voorstellen dat ze erg hard zullen gaan. Net een sweet-point voor toepassingen als onderwijs wat betreft formaat en prijs vermoed ik. Ook als navigatiesysteem lijkt het me handig, want daarvoor is een iphone wat klein en een ipad te groot vind ik.

Kjelt

Ik naast mijn iPad 1 en 3 nu een 7" Polaroid Pad gekocht om mijn domotica mee te gaan aansturen (dat is het idee, gaat nog wel even duren voor ik zover ben), dan hang ik voor die 9 tientjes er een stuk of 4 in huis om status te zien en dingen te kunnen regelen.
Nu ik even met het 7" formaat heb gespeeld merk ik dat ik dit wel in mijn jaszak bij me zou kunnen dragen 24/7 dat kan ik van een iPad niet zeggen die is te groot en meer voor thuis. Dus ik zie zeker wel nut voor 7" tablets, namelijk portability en toch een fatsoenlijke user ervaring want met een iPhone/iPod surfen vind ik masochisme  :D

dennism

Opzich een vreemde move van Apple, zeker nadat Steve had aangekondigd dat Apple nooit deze kant op zou gaan, daar een 7.x inch tablet geen goede gebruikers ervaring zou geven.
Denk dat het nieuwe management van Apple toch "bang" wordt voor het succes van vooral Samsung en Google in deze markt en dar ook zijn graantje wil gaan meepikken, echter is de prijs van Apple m.i. ongeveer 50 euro te veel voor een gedownsize'de Ipad 2, Als de mini wel het retina scherm had gekregen was de prijs van 329 euro naar mijn mening beter te verantwoorden.

Verder voor Apple's doen weining vernieuwing in de presentaties maar vooral hardware refreshes, echter ziet de nieuwe Imac er leuk uit naar mijn menig het beste product uit de presentaties van vandaag. De nieuwe Air is vooral qua scherm heel leuk, echter ontbreekt naar mijn mening de kracht in de grafische chip om optimaal gebruik te maken van het scherm in alles wat niet 2d is, een erg vreemde move om zo'n mooi scherm niet van een dedicated gpu te voorzien, hierdoor zal ook moeten blijken of het stijgen van de prijs met zo'n 500 euro voor beide Air modellen te rechtvaardigen is.

danielo

#17
Quote from: dennism on October 23, 2012, 23:09:17
Opzich een vreemde move van Apple, zeker nadat Steve had aangekondigd dat Apple nooit deze kant op zou gaan, daar een 7.x inch tablet geen goede gebruikers ervaring zou geven.
Denk dat het nieuwe management van Apple toch "bang" wordt voor het succes van vooral Samsung en Google in deze markt en dar ook zijn graantje wil gaan meepikken, echter is de prijs van Apple m.i. ongeveer 50 euro te veel voor een gedownsize'de Ipad 2, Als de mini wel het retina scherm had gekregen was de prijs van 329 euro naar mijn mening beter te verantwoorden.

Verder voor Apple's doen weining vernieuwing in de presentaties maar vooral hardware refreshes, echter ziet de nieuwe Imac er leuk uit naar mijn menig het beste product uit de presentaties van vandaag. De nieuwe Air is vooral qua scherm heel leuk, echter ontbreekt naar mijn mening de kracht in de grafische chip om optimaal gebruik te maken van het scherm in alles wat niet 2d is, een erg vreemde move om zo'n mooi scherm niet van een dedicated gpu te voorzien, hierdoor zal ook moeten blijken of het stijgen van de prijs met zo'n 500 euro voor beide Air modellen te rechtvaardigen is.

Dit was al lang het plan, Jobs zei wel meer waar die op terug kwam. Apple drukt liever een gebied plat dan dat ze andere de ruimte geven. Ik twijfel geen moment dat ze ook in aantallen straks de meeste 7" gaan verschepen dat is voldoende. Denk ook dat Jobs vooral gilde dat die een 7" niet zag zitten om app developers te dwingen om aparte apps te maken want al ze met 5", 6", 7" of nu eigenlijk 8" (7.9) waren gestart hadden veel de de iphone rek maar uit methode gebruikt die we bij android hebben gezien. Nu 250k ipad apps verder is het apart apps die downscalen een veel beter verhaal.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Sjaudio

Begin post even aangepast, nu alles bekend is. ;)

Sjaudio

Overigens vind ik het een mooi apparaat, heb ondertussen al 10.1 inch, 9.7 inch en 7 inch gehad in tablets, en met veelvoudig gebruik merk ik dat ik 7 inch prettiger vind. Nu lijkt me deze tussen maat van 7.9 inch erg fijn. Helaas vallen me de prijzen wel tegen, zeker gezien er geen Retina scherm in zit.

Android vind ik qua tablets niks, gezien er weinig native apps te vinden zijn, dit is op de iPad gewoon beter vind ik. Toch even wachten op wat Windows 8 tablets voordat ik een besluit ga maken, maar de iPad mini maakt zeker kans!

Nosoforos

Nogal logisch dat de iPad mini geen 'retina' heeft. Ze hebben developers net opgezadeld met een aanpassing in resolutie van hun apps voor de iPhone 5. De iPad mini heeft de resolutie van de iPad 2 dus er hoeft helemaal niets te gebeuren. Zomaar een andere resolutie er in gooien (zoals bij andere fabrikanten) is geen optie; het moet goed te schalen zijn (zie de iPad 3 met retina). Wat niet wegneemt dat er in de toekomst nog wel een retina zou kunnen komen, maar het zou duidelijk niet opportuun zijn op dit moment en daarnaast kostentechnisch niet verstandig.

Sjaudio

#21
Het is marketing technisch natuurlijk weer goed gevonden van Apple, straks de Ipad mini 2, die wel een retina scherm heeft, vliegen de eerste ipad mini's over de toonbank, en daarna de 2's net zo hard..

Erik

Quote from: Sjaudio on October 24, 2012, 00:03:28
Het is marketing technisch natuurlijk weer goed gevonden van Apple, straks de Ipad mini 2, die wel een retina scherm heeft, vliegen de eerste ipad mini's over de toonbank, en daarna de 2's net zo hard..
Ik wou net zeggen hier is echt wel over nagedacht, over 7 maanden is de IP mini2 te koop retina scherm en je kan er nog mee bellen ook.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Kjelt

Wat zou de resolutie van een 7" of 7,9" scherm dienen te zijn om retina te heten? Is daar ergens een formule voor?

Audiofiel

#24
Meestal is Retina de dubbele breedte en dubbele hoogte op hetzelfde oppervlak, dus 4x zoveel pixels. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.