Software regie videosporen

Started by Thundax, October 16, 2012, 14:19:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Thundax

Hallo allen,

Binnenkort gaan we een optreden opnemen met een meerdere camera's.
Achteraf gaan we dan de videosporen synchroon naast elkaar zetten en zodanig monteren dat er om de paar seconden weer een fragment vanuit een ander camerastandpunt wordt weergegeven met behoudt van 1 geluidsspoor. Zodoende krijgen we een goed kijkbaar resultaat met goede afwisseling voor de kijker.

Normaal gesproken kun je de videosporen in een applicatie zetten en dan per spoor knippen en plakken (dat dan bv spoor 1 en dan spoor 2 zichtbaar is in het eindresultaat). Dit is veelal best omslachtig.

Is er niet een programma of een functie in een programma waarmee ik bv. 3 videosporen tegelijk kan afspelen en terwijl ze afspelen ik als een regisseur op 1 of 2 of 3 kan drukken welke ik in het eindresultaat wil hebben? (bv. net als een live-televisieprogramma waar in de regiekamer van het ene camera naar de andere camera wordt geswitched terwijl het eindresultaat wordt uitgezonden). Dit zou zo makkelijk zijn.

De bronbestanden zijn Full HD AVCHD van Sony Camcorders. 1920x1080P en 1920x1080I. En het zou fijn zijn als na de ruwe regie-methode alsnog de 3 videosporen bewerkt (gefinetuned) kunnen worden, maar dat het werk daarvoor al voor 95% is voltooid.

Iemand een idee of een tip? Alvast bedankt.