OPPO BDP 103EU

Started by J.A.F._Doorhof, October 8, 2012, 09:23:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

LittleNinja

Quote from: knubbe on May  7, 2015, 13:17:52
Ze hebben het soms bij de Action voor 3 euro. Dan is het niet zo erg dat je het nooit meer gebruikt :)
Durf verder niks te zeggen of het zin heeft hoor  :turn:

:D haha!! Begrijp het. Ik zal vandaag even langsrijden.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Inmiddels heb ik een mailtje gestuurd naar Frank (ICT) over het probleem met mijn 103. Het blijkt (gelukkig) niet vaak voor te komen. Ook heb ik contact gehad met Toni van JVB die het allemaal heel snel en keurig oppakte.

De verwachting is dat het loopwerkje vervangen moet worden. Het zou ook nog het mainboard kunnen zijn, maar dat hopen we natuurlijk niet!

De speler is van december 2012 en dus officieel door de garantietermijn heen. .

We hebben eigenlijk bijzonder weinig schijfjes met de Oppo gedraaid. Als een mogelijke reparatie kostentechnisch uit de klauwen loopt weet ik niet of ik het ga laten uitvoeren.. Vervangen voor een goedkoper spelertje (met weer garantie) is dan ook een optie of gewoon mijn PS3 weer gaan gebruiken voor de schijven.

Maar goed, eerst maar even kijken of Frank me kan helpen met dit verhaal.

Voor zover deze update.

Gegroet,
LN
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

larsonator

#552
Mochten de kosten te hoog zijn, kan je je PS3 d.m.v HDMI-in op de oppo aansluiten.  Ka  je toch gebruik maken van de oppo processor terwijl je een BD kijkt. Dat doe ik b.v ook met mijn HD-DVD speler

master30

Quote from: larsonator on May  9, 2015, 15:16:16
. Dat doe ik b.v ook met mijn HD-DVD speler

Deed ik eerst ook, maar de Oppo geeft Dolby TrueHD en DTS-HD Master Audio via die ingangen niet 1 op 1 door,  :(
Ik heb een dvdo edge waarop ik al mijn weergevers heb aangesloten, geluid gaat dan via hdmi naar receiver en beeld naar mijn Darbee en dan weer naar de projector.
Voordeel is ook omdat ik 21x9 kijk, ik het beeld van mijn hd-dvd speler kan vertical stretchen.
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

master30

Kan ik in de oppo ergens de lipsync corrigeren?

Ik keek laatst sinds lange tijd weer een Bluray disk en toen viel me op dat op.
(Kan nu eindelijk 3D kijken en heb een zooi schijfjes die ik nu dus kan afspelen)
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

RobertVanWoerden

Dat kan, heet AV sync in het menu dacht ik.

vik

#556
Gebruik je 1 of 2 hdmi uitgangen vanaf de Oppo? De kans is groot dat als je 1 output gebruikt het probleem al opgelost is zonder het gebruik van lipsync. De functie zit er wel op.






Quote from: master30 on October 29, 2016, 20:08:33
Kan ik in de oppo ergens de lipsync corrigeren?

Ik keek laatst sinds lange tijd weer een Bluray disk en toen viel me op dat op.
(Kan nu eindelijk 3D kijken en heb een zooi schijfjes die ik nu dus kan afspelen)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

master30

Ik gebruik(te) 2 outputs, gisteren had ik er geen last van overigens.

Maar ik heb zojuist mijn Oppo verkocht, ik moet nu wachten tot de nieuwe uitkomt 
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

apogeefreak

Ik heb nu al een tijdje de bdp103D en die bevalt heel erg goed. Ik heb echter nog één probleem en dat is de lelijke ondertitels als ik hem als MKV player gebruik via een usb schijf. Is er iets dat ik daaraan kan doen? Of hebben de nieuwe oppo's dat wel mooi? Op de projector zijn die hoekige grote ondertitels echt storend.
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

Toni ( JVB Digital )

Meestal zit dit in de wijze van ondertiteling,
Heb je dit alleen met een USB stick ??

Wil je ons de file eens sturen  ( de NZB ) ? dan kunnen we voor je kijken .

Nu is het wel dat de BDP 103 qua mediaspeler niet kan tippen aan de 203!
maar om hiervoor de 203 aan te schaffen lijkt mij ook weer niet nodig.

JVB Team

apogeefreak

Bijna alle mkv via usb zien er groot en lelijk uit. Gisteren nog blu-ray gekeken en dat ziet er heel mooi uit zoals het hoort.
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

apogeefreak

Probleem is opgelost door externe srt subtitles toe te voegen. Wat er met de interne subtitles mis gaat weet ik niet.
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

Toni ( JVB Digital )

Fijn te zien dat het is opgelost, het is meestal even zoeken naar de juiste SRT ( ivm timing )maar dan werkt het over het algemeen beter.
Maar dit is bij harde subs een probleem omdat deze er meestal "ingebakken" zitten dus dan kun je 2 subs hebben ( de ingebakken en de SRT ) dat word rommelig.