De HTFORUM waarderingen.

Started by J.A.F._Doorhof, October 8, 2012, 08:41:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Vanaf vandaag zal ik de producten die ik review een logo mee gaan geven, namelijk :


GOUD :
Absolute top klasse binnen het segment.
Blinde aankoop waardig.


SILVER :
Zeer goede performer, zijn verschillende verbeter punten maar die zullen voor de meeste mensen amper te merken zijn.



BRONS :
Voor het geld een absoluut goede koop, een overall zeer goede performer maar met een aantal verbeterpunten, ga dis wel even kijken en vergelijken want vaak kun je voor net iets meer een wat betere prestatie krijgen op bepaalde vlakken.



Even een kleine uitleg.
In principe review ik vaak de producten waarvan ik denk dat ze een Gold, Silver of Brons status waard zijn.
ECHTER, het kan altijd voorkomen dat er product tussen zit dat er onder valt. In de praktijk zal dit betekenen dat je nu een iets beter overzicht gaat krijgen van waar je producten moet plaatsen.

Het betekend ook dat bij bepaalde producten de waarderingen later worden toegevoegd, zoals nu bijvoorbeeld de Epson 9100 en HW50 ik wil eerst de HW50 zien voordat ik ze een waardering geef.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Etiennevh

Leuk initiatief :) Ben benieuwd! :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

S@m

En als het door je geteste produkt het predikaat 'oud ijzer' verdient. Welk logo krijgt het dan?

J.A.F._Doorhof

Geen logo maar een vernietigende review, en dat is al regelmatig gebeurt :D
Waardoor zelfs producten van de NL markt verdwenen zijn :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

chansig

Leuk...ik kan niet wachten op de eerste revieuw. Kunnen mensen overigens rechten ontlenen aan de uitspraken.. :D

Zo van: Ik heb hem blind gekocht maar het is bagger..dus ik wil hem weer terug geven.  ;D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Zymotic

Vind alleen Golden niet netjes staan in het logo. Verder een leuk initiatief.

VlisChris

Haha, mijn vraag te vroeg gesteld zie ik ;)
Ziet er leuk uit :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Miesepies

Quote from: Zymotic on October  8, 2012, 13:40:26Vind alleen Golden niet netjes staan in het logo.

Ik denk dat als er Gold van maakt wordt, dit beter staat en correct is ;)

RonG

Quote from: J.A.F._Doorhof on October  8, 2012, 08:41:48
Het betekend ook dat bij bepaalde producten de waarderingen later worden toegevoegd, zoals nu bijvoorbeeld de Epson 9100 en HW50 ik wil eerst de HW50 zien voordat ik ze een waardering geef.

Begrijp ik het goed?,
De 9100 geef je geen waardering totdat je de HW 50 gezien hebt?

Vind het trouwens een goed idee.

J.A.F._Doorhof

Ik geef inderdaad de 9100 pas een waardering als ik de HW50 gezien heb.
Kan ze niet beiden de Golden status geven lijkt me.
Ze zitten beide in hetzelfde segment en zullen erg sterk naar elkaar toe neigen, dus 1 van die 2 krijgt zilver en 1 goud.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RonG

Ok.

Wordt er dan ook gekeken naar kwaliteit/prijs verhouding? Ik dacht dat de HW50 bv veel duurder is dan de 9100 toch?

J.A.F._Doorhof

Er word ook naar prijs gekeken.
Ik heb nog geen definitieve prijzen dus vandaar dat ik even wacht.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RubenV.

2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Zaagstra

Goed idee, met name nu ik waarschijnlijk naar een nieuwe projector op zoek mag (zie mijn jeremiade over mijn IN76). Is er ergens een lijst met de huidige rangorde?

Walter Zed
Mark & Daniel Sapphire LS, 2x Winsome Labs Mouse,Oppo BDP-105EU, Epson EH-TW7200, Nanotec #207 RCA i/c en Golden Strada #79 Special+SR l/s kabel, Elinex EL1000GW powerconditioner, ASI resonators/phase inverter, Akiko Audio Tuning Sticks, DSPeaker AntiMode 2.0

quattronl

Wat als een product de Gold-waardering heeft en er komt een ander product uit welke beter is?
Wordt er een jaartal aan de waardering gekoppeld (niet geheel ongebruikelijk)? Dan kunnen we later nog terug zien in welk jaar de waardering uitgegeven is en hoeven we geen appels met peren te vergelijken (projector uit 2014 met Gold is niet te vergelijken met een projector uit 2017 met Gold).

Verder zeker een goed initiatief!
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

J.A.F._Doorhof

In principe staat de waardering in een topic met het jaar en datum.
Of wil je het nog verder verfijnd ?
In het logo bv ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Zaagstra

Ik zou een graag een sticky zien met een simpele lijst van geteste projectoren, de prijs en de waardering. Dan kan ik makkelijker mogelijke kandidaten selecteren.

Walter Zed
Mark & Daniel Sapphire LS, 2x Winsome Labs Mouse,Oppo BDP-105EU, Epson EH-TW7200, Nanotec #207 RCA i/c en Golden Strada #79 Special+SR l/s kabel, Elinex EL1000GW powerconditioner, ASI resonators/phase inverter, Akiko Audio Tuning Sticks, DSPeaker AntiMode 2.0