Mitch's set - New definition of music :)

Started by Mitch--, October 3, 2012, 00:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mitch--

Quote from: robbie73 on July  5, 2015, 13:20:11
300b heeft bij mij altijd een voorkeur het is maar 8-10 wat , hangt vd speaker af hoeveel rendement i heeft.
Bij mij op de focal geen probleem

Mijn speakers zijn 86db volgens fabrikant opgave, maar een erg vriendelijk impedantie verloop, dus wel weer makkelijk aanstuurbaar, Theo draait ook met een 300B naar volle tevredenheid, dus een 300B is zeker nog niet afgeschreven! Maar af en toe knallen vind ik ook lekker, en denk dat een 300B dan iets tekort komt kwa backbone
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

robbie73

Quote from: Mitch-- on July  5, 2015, 13:30:03
Mijn speakers zijn 86db volgens fabrikant opgave, maar een erg vriendelijk impedantie verloop, dus wel weer makkelijk aanstuurbaar, Theo draait ook met een 300B naar volle tevredenheid, dus een 300B is zeker nog niet afgeschreven! Maar af en toe knallen vind ik ook lekker, en denk dat een 300B dan iets tekort komt kwa backbone

Ben bang dat 86db een probleem wordt met een 300b en zeker als je een keer wilt knallen.

Mitch--

Quote from: Rusher on July  4, 2015, 19:32:22
Of zijn tegenhanger...

Welke tegenhanger bedoel je dan?

Quote from: robbie73 on July  5, 2015, 13:33:56
Ben bang dat 86db een probleem wordt met een 300b en zeker als je een keer wilt knallen.

Denk ik ook inderdaad
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

twani

8 watt SE is zat op - en alleen hiervan weet ik het zeker - een SHL5.

Volumeknop nimmer voorbij 10.00uur en toch alle geneugten van SE 300B. Die magie gaat niet een andere buis aan tippen.

Alleen láten als je regelmatig partyniveau's nastreeft.


Een Leben is altijd goed.

Oud lid

De Graaf GM50B vond ik erg mooi. Transparant en strak.

Erwin B

raindog

Quote from: Xander32 on July  5, 2015, 11:58:35

Mystere ia21

... iig. erg fraai op SF  ::).

+1 Prachtig gebouwde versterker, heel mooi, krachtig en gloedvol van klank. Ik heb 'm een week lang thuis op proef gehad op mijn C7's. Met KT88's ging het in mijn set en ruimte niet goed, dat klonk te vet/dik. Met EL34's was het een stuk beter maar opvallend genoeg nog steeds warmer, krachtiger en groter van klank dan een Primaluna met KT88's er in. Daaruit bleek mij dat je het karakter van buizen ook niet zomaar kunt vergelijken, je moet ze altijd vergelijken in eenzelfde versterker, of minimaal in eenzelfde versterkingsconcept. De verschillen tussen de ontwerpen van versterkers zijn groter dan de verschillen in buizen.

De stappenschakelaar van de Mystere is een mooi stuk techniek, echter op mijn toch niet al te gevoelige Harbeths vond ik de stappen te groot.



Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

raindog

Ook interessant, een Primaluna Dialogue Premium (HP). Daar kan zowat elke gangbare buis in die je kunt bedenken (behalve 300b en 845) en hij is schakelbaar van triode naar ultalinear.

Zo'n Primaluna is verder heel compleet met afstandsbediening, sub-uitgang en tal van veiligheidsvoorzieningen. Er zit tevens een HT ingang op die je zou kunnen gebruiken om je DSM dubbel aan te sluiten. Eenmaal via pre-out op de HT ingang van de PrimaLuna en eenmaal via line-out op de lijn ingang van de Primaluna. Je kunt dan switchen tussen volledige buizenversterking of maximaal bedieningsgemak via je DSM.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

tompj

#532
Quote from: raindog on July  5, 2015, 15:35:21
Ook interessant, een Primaluna Dialogue Premium (HP). Daar kan zowat elke gangbare buis in die je kunt bedenken (behalve 300b en 845) en hij is schakelbaar van triode naar ultalinear.

Zo'n Primaluna is verder heel compleet met afstandsbediening, sub-uitgang en tal van veiligheidsvoorzieningen. Er zit tevens een HT ingang op die je zou kunnen gebruiken om je DSM dubbel aan te sluiten. Eenmaal via pre-out op de HT ingang van de PrimaLuna en eenmaal via line-out op de lijn ingang van de Primaluna. Je kunt dan switchen tussen volledige buizenversterking of maximaal bedieningsgemak via je DSM.
^^
cayin...ook een mooie optie. Ouderwets hard wirded gebouwd. Met KT 88 flink vermogend. Niet van het type 'romantisch' met die buis, maar neutraal met de vloeiendheid en transparantie van een buizenversterker. En vooral ook relatief gunstig geprijsd.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

Mitch--

Quote from: raindog on July  5, 2015, 15:35:21
Ook interessant, een Primaluna Dialogue Premium (HP). Daar kan zowat elke gangbare buis in die je kunt bedenken (behalve 300b en 845) en hij is schakelbaar van triode naar ultalinear.

Zo'n Primaluna is verder heel compleet met afstandsbediening, sub-uitgang en tal van veiligheidsvoorzieningen. Er zit tevens een HT ingang op die je zou kunnen gebruiken om je DSM dubbel aan te sluiten. Eenmaal via pre-out op de HT ingang van de PrimaLuna en eenmaal via line-out op de lijn ingang van de Primaluna. Je kunt dan switchen tussen volledige buizenversterking of maximaal bedieningsgemak via je DSM.

Hmm das een interessante zeg! Die had ik nog niet gezien! :)

Maakt het voor de geluidskwaliteit uit als je de HT pass gebruikt? Dan word het gewoon een 'eindversterker' als ik het goed begrijp en blijf je de volume controle gebruiken op de DSM, die word dan dus de voorversterker?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

raindog

Klopt! Er zal een klankverschil zijn tussen de voorversterker van de DSM en de Primaluna, maar dat hoeft niet eens heel groot te zijn want de voorversterkers van Primaluna vind ik doorgaans erg neutraal klinkend. Het zou best wel eens per muzieksoort kunnen verschillen welke pre de voorkeur krijgt.

Op mijn Leben CS600 had ik geen afstandsbediening en die miste ik met streaming. Om die reden heb ik toen mijn DS ingeruild voor een DSi. Een tijdje heb ik toen via de pre-out van de Linn gespeeld en dat werkte erg goed, terwijl je bij de Leben de voorversterking niet eens helemaal kunt bypassen zoals bij de Primaluna. De Leben heb ik weggedaan om wat budget vrij te maken voor mijn HT en met het idee om later weer buizen mono's aan te schaffen.
De kwaliteit van de DSi heeft me echter verbaasd waardoor dat idee enigzins op de lange baan is geschoven. Maar dat, of een andere versterkings-upgrade, gaat er zeker nog wel een keer van komen.. ;)
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Mitch--

Quote from: Erwin B on July  5, 2015, 14:27:17
De Graaf GM50B vond ik erg mooi. Transparant en strak.

Erwin B

Heb je die op harbeth gehoord??
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Oud lid

Nee, niet op Harbeth. Op Diapason Adamantes. Maar ik was echt verrast door de strakheid en de transparantie. Zou het best goed kunnen doen op Harbeth.

Erwin B

garmtz

Wij hebben nog een VTL IT-85 die weg kan. Push-pull > 50 W met afstandsbediening en hoofdtelefoonuitgang voor een demo-prijs. Vind ik persoonlijk ook heel erg fraai.


Oud lid

Vind ik qua fysiek wel mooi, Garmtz. Ik vind dat mooi een buizenversterker in een "gesloten" kast. Met de nodige warmteafvoer uiteraard.

Erwin B

Deleted Member 2

Quote from: Erwin B on July  6, 2015, 20:17:04
Vind ik qua fysiek wel mooi, Garmtz. Ik vind dat mooi een buizenversterker in een "gesloten" kast. Met de nodige warmteafvoer uiteraard.

Erwin B

Ik zou dan liever investeren in de Diapason Adamantes. Ook met een relatief simpele versterker als de musical fidelity M6i is het een prachtige combi

Oud lid

Bedoel je dan voor de TS? Adamantes ipv de Harbeth luidsprekers?

Erwin B

Deleted Member 2

Quote from: Erwin B on July  6, 2015, 21:16:32
Bedoel je dan voor de TS? Adamantes ipv de Harbeth luidsprekers?

Erwin B

Nee, dat lijkt me niet opportuun. Je noemde de adamantes waar ik heel veel bewondering voor heb zelfs met een doorsnee versterker.

Oud lid

Ik dacht al. Ik ging er van uit dat de TS een versterker voor bij de Harbeths zocht. Maar die Adamantes zijn inderdaad erg fraai.

By the way. De bron was een Nottingham Analogue Dais met die Graaf en de Adamantes.

Erwin B


Mitch--

Quote from: garmtz on July  6, 2015, 19:55:59
Wij hebben nog een VTL IT-85 die weg kan. Push-pull > 50 W met afstandsbediening en hoofdtelefoonuitgang voor een demo-prijs. Vind ik persoonlijk ook heel erg fraai.


OO die is zeker mooi! Zal eens even overna denken! (Deze stond in Zevenbergen zeker toen ik daar laatst was?)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mitch--

Quote from: Erwin B on July  6, 2015, 22:49:28
Ik dacht al. Ik ging er van uit dat de TS een versterker voor bij de Harbeths zocht. Maar die Adamantes zijn inderdaad erg fraai.

By the way. De bron was een Nottingham Analogue Dais met die Graaf en de Adamantes.

Erwin B

Dat klopt! Speakers staan niet ter discussie, slechts een mogelijk buis achtig uitstapje voor 'erbij'  8)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Rusher


garmtz

Quote from: Mitch-- on July  9, 2015, 13:18:01
OO die is zeker mooi! Zal eens even overna denken! (Deze stond in Zevenbergen zeker toen ik daar laatst was?)

Yep! Hoeveel hij moet kosten moet ik vragen aan Jan...

Mitch--

Kleine update! Van een kennis 6 meter Linn K400 gekregen :) das nog is een leuk cadeautje :) kan ik mijn SHL5'en bi-wiren, heb dat in het verleden een keer getest met positief resultaat (ondanks meneer Shaw die dit tegenspreekt ;) ) maar nooit de stap meer genomen om een andere kabel te gaan aanschaffen, het beviel allemaal toch prima:)

Inmiddels speelt de K400 een kleine week en moet zeggen dat het nog steeds top klinkt, het lijkt alleen dan met bi-wiren het allemaal wat gelaagder en gecontroleerder klinkt, ben dus weer dik tevreden :)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mitch--

Major Upgrade in Huize Mitch!

Gister akkoord gekregen van de makelaar en zomaar nieuw huis gekocht!  :headbanging:
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mr.M

Quote from: Mitch-- on August  7, 2015, 11:09:19
Major Upgrade in Huize Mitch!

Gister akkoord gekregen van de makelaar en zomaar nieuw huis gekocht!  :headbanging:

oeffff mooooiieeeee upgrade mitch, van harte gefeliciteerd seniore..

kom maar op met de tekening van ruimte... ben benieuwd waar -hoe ze opgesteld worden.

ik mag hopen dat je je huis aankoop gedaan heb om je stereo hobby heen? lol
**UNDER CONSTRUCTION**