Mitch's set - New definition of music :)

Started by Mitch--, October 3, 2012, 00:45:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Mitch--

Quote from: W.Otter on November 20, 2012, 15:11:07
denk dat het 't handigste is om je sub te laten spelen tot 47 hertz ipv vanaf ;) misschien iets daar over heen omdat 47 hertz niet echt op zal vallen bij je monitoren.

jaa bedoel ik ook  8) hij staat nu tot 47 hz ingesteld, nu nog wat spelen met het volume zodat de overgang het minste opvalt
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

erik s.

in de hoek is geen probleem, dan hoeft de gain minder ver open en heb je meer reserve.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Mitch--

Quote from: erik s. on November 20, 2012, 15:17:06
in de hoek is geen probleem, dan hoeft de gain minder ver open en heb je meer reserve.

o dat komt goed uit! Ik ga even schuiven  ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

yorkie13

gewoon iets hoger beginnen, bv 50 hz  en dan ook eens met de fase aan de slag.

heb je de Gemini II High level aangesloten ?

Mitch--

Quote from: RA SUBS on November 20, 2012, 20:23:31
gewoon iets hoger beginnen, bv 50 hz  en dan ook eens met de fase aan de slag.

heb je de Gemini II High level aangesloten ?

Ja is high level aangesloten! nog wel een vraagje, als ik mijn versterker uitzet gaat de sub brommen, klopt dat wel??
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

W.Otter

de sub vind waarschijnlijk je muziekkeuze niet leuk of heeft te hard moeten werken. Vandaar dat ie gaat brommen  :tongue2:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

erik s.

Quote from: Mitch-- on November 20, 2012, 22:58:52
Ja is high level aangesloten! nog wel een vraagje, als ik mijn versterker uitzet gaat de sub brommen, klopt dat wel??
dat is niet ongebruikelijk.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Mitch--

Quote from: W.Otter on November 21, 2012, 08:41:56
de sub vind waarschijnlijk je muziekkeuze niet leuk of heeft te hard moeten werken. Vandaar dat ie gaat brommen  :tongue2:

8) ik had ook net Prometheus zitten kijken, misschien kon ie al ie bassen niet aan ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mitch--

Quote from: erik s. on November 21, 2012, 08:43:08
dat is niet ongebruikelijk.

Hmm gelukkig is het niets schokkends, maar niet op te lossen denk ik zo?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

W.Otter

los contactje ofzo? is het zo'n brom dat als je een contact aanraakt er zo'n brom ontstaat of is het een andere?
vroeger sloegen we er altijd op maar dat zal wel niet helpen ;)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

erik s.

Quote from: Mitch-- on November 21, 2012, 11:27:53
Hmm gelukkig is het niets schokkends, maar niet op te lossen denk ik zo?
is de interlink afgeschermd?
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Mitch--

Quote from: W.Otter on November 21, 2012, 11:38:49
los contactje ofzo? is het zo'n brom dat als je een contact aanraakt er zo'n brom ontstaat of is het een andere?
vroeger sloegen we er altijd op maar dat zal wel niet helpen ;)

Nee hij bromt pas als ik me versterker uitzet, als ie aanstaat is ie stil.

Quote from: erik s. on November 21, 2012, 11:40:40
is de interlink afgeschermd?

Denk ik niet, is de bijgeleverde high level kabel.
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

erik s.

Quote from: Mitch-- on November 21, 2012, 13:19:22
Nee hij bromt pas als ik me versterker uitzet, als ie aanstaat is ie stil.

Denk ik niet, is de bijgeleverde high level kabel.
high level is geen interlink, dat is low level.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Mitch--

Quote from: erik s. on November 21, 2012, 13:32:33
high level is geen interlink, dat is low level.

o hehe, ik heb ook alleen de mogelijkheid om hem high level aan te sluiten, heb geen sub uitgang of pre out op me versterker zitten.
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

erik s.

je kunt als test even de aarde afplakken. als dat helpt weten we meer.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

CZ79

Ik heb dit ooit gehad en heb toen één plukant losgehaald in de Neutrik en dat verhielp het ook, dus toen had ik enkel één plus (de rode) en één min (de zwarte)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Mitch--

Quote from: cz79 on November 21, 2012, 21:50:23
Ik heb dit ooit gehad en heb toen één plukant losgehaald in de Neutrik en dat verhielp het ook, dus toen had ik enkel één plus (de rode) en één min (de zwarte)

Kan ik dan diegene gewoon beter niet aansluiten op de versterker?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

CZ79

Kun je eens proberen, dus alleen de + en de - op de linker luidsprekeruitgang
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Mitch--

Op proef een setje custom made speakers met de legendarische Tannoy Monitor Gold units, wat denken jullie ervan??

Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

frank2

Afgezien van de kleur kunnen het erg mooie speakers zijn, heb ooit de TD12 willen kopen omdat ze mooi klonken, toen niet gedaan omdat ik vond dat Madonna een octaaf te laag zong, er klopte iets niet. Maar verder vond ik ze erg goed klinken.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Mitch--

#70
weer een nieuwtje, heb even van iemand een Linn Sneaky DS op bezoek, ik mag toch wel concluderen dat deze mijn DAC en Squeezebox combinatie totaal in zn onderbroek zet. Wat een mega verschil, vloeiende weergave maar bovenal mega muziekaal. Zelfs de versterker in de sneaky zet eigenlijk op muziekaal vlak ook mijn Primare in de kou, je luistert naar muziek, en worden helaas ook de voordelen en meningen van de Squeezebox te niet gedaan.

Heb lang gespeeld met de squeezebox en dac combinatie, hierin de dac ook nog wat getuned op wegen die mogelijk waren, maar de beperkende factor was toch echt de squeezebox, het 'digitale' randje wat de SB toevoegd aan het geluid is er met geen dac vanaf te krijgen denk ik, hierin moet je gewoon gaan kijken naar de totale keten van apparaten en de squeezebox is hierin veruit de zwakste schakel. De Sneaky is wel meteen een duurdere oplossing maar wil je genieten van muziek dan komt de squeezebox er bij mij niet meer in.

De primare is wel een versterker die mijn speakers in toom houd, je hoort dat er controle heerst, wel komt de sneaky er tussen, en eigenlijk stiekem kijk ik nu ook wel rond naar een Majik DSM, helaas ver boven budget, maar zijn voorganger de Majik DS-I is een zeer geduchte concurrent om hier in de kast te komen. Wie er nog een heeft en er af wil mag zich hierbij ook melden!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Mitch--

#71
Ook is de ruimte akoestiek nog wat aangepast, een vrije oefening met wat schilderij frames en noppenschuim heeft een zeer groot effect gehad op de echo hier in de kamer. De bekende fluiter echo in de hoge tonen maakte het praten soms zelfs lastig, nu met de eerste vier frames aan de muur is dit effect al zeer verminderd wat ook het muziek luisteren in zeer positieve maten heeft beïnvloed!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

twani

Quote from: Mitch-- on January  6, 2013, 21:55:59
weer een nieuwtje, heb even van iemand een Linn Sneaky DS op bezoek, ik mag toch wel concluderen dat deze mijn DAC en Squeezebox combinatie totaal in zn onderbroek zet. Wat een mega verschil, vloeiende weergave maar bovenal mega muziekaal. Zelfs de versterker in de sneaky zet eigenlijk op muziekaal vlak ook mijn Primare in de kou, je luistert naar muziek, en worden helaas ook de voordelen en meningen van de Squeezebox te niet gedaan.

Heb lang gespeeld met de squeezebox en dac combinatie, hierin de dac ook nog wat getuned op wegen die mogelijk waren, maar de beperkende factor was toch echt de squeezebox, het 'digitale' randje wat de SB toevoegd aan het geluid is er met geen dac vanaf te krijgen denk ik, hierin moet je gewoon gaan kijken naar de totale keten van apparaten en de squeezebox is hierin veruit de zwakste schakel. De Sneaky is wel meteen een duurdere oplossing maar wil je genieten van muziek dan komt de squeezebox er bij mij niet meer in.

De primare is wel een versterker die mijn speakers in toom houd, je hoort dat er controle heerst, wel komt de sneaky er tussen, en eigenlijk stiekem kijk ik nu ook wel rond naar een Majik DSM, helaas ver boven budget, maar zijn voorganger de Majik DS-I is een zeer geduchte concurrent om hier in de kast te komen. Wie er nog een heeft en er af wil mag zich hierbij ook melden!
Ook een Sneaky is een fijn Linn product....behalve de klank gespeend van iedere vorm van een "must have" factor helaas......

Mitch--

Quote from: twani on January  6, 2013, 22:52:08
Ook een Sneaky is een fijn Linn product....behalve de klank gespeend van iedere vorm van een "must have" factor helaas......

klank staat voorop, geweldig!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

chansig

Quote from: Mitch-- on January  6, 2013, 21:56:13
Ook is de ruimte akoestiek nog wat aangepast, een vrije oefening met wat schilderij frames en noppenschuim heeft een zeer groot effect gehad op de echo hier in de kamer. De bekende fluiter echo in de hoge tonen maakte het praten soms zelfs lastig, nu met de eerste vier frames aan de muur is dit effect al zeer verminderd wat ook het muziek luisteren in zeer positieve maten heeft beïnvloed!

Heb je dit gedaan voordat de Sneaky kwam, erna of tijdens ?

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.