E-reader aanschaffen

Started by blackball147, October 1, 2012, 19:50:04

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mijkie

Quote from: stevefilmfreak54 on November 14, 2012, 17:20:30
hier ook een Kobo touch MAAR hij loopt welis vast, is dit bij iemand een bekent verschijnsel?

nope , geen klachten....
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Henkjan_O

ik zie nu ook een Kobo mini, kost maar €50 bij Informatique, iemand ervaring met deze?   

specs: scherm is 5"ipv 6", ook kan je er geen SD kaart in doen, maar is wel lekker compact en goedkoop.
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

bertje

#27
Heb sind kort een Kobo Aura aangeschaft.
Wel wat duurder als de meeste maar bevalt me erg goed door de ingebouwde verlichting(Sony werkt bv met losse lampjes...)  en door het Gecko hoesje die hem automatisch uit stand-by haalt als je hem openklapt, je bent dan gelijk op de pagina waar je gebleven was.

Wel is de handleiding die meegeleverd wordt zeer summier en dwingt je op die manier alleen via de winkel e-books te moeten kopen.
Setup dwingt je eerst ook een account aan te maken en zo, achteraf was dat waarschijnlijk niet nodig geweest.
Kan wel anders maar dan moet je echt eerst de website raadplegen.

Bewust niet voor de Aura HD gekozen omdat deze lichter en kleiner is.
Zit een ander type scherm als de HD, pixel-aantallen zeggen blijkbaar niet alles. Daar heb ik laatst een test van gelezen, weet hem  zo vlug niet te vinden

edit : gevonden: http://www.tabletsmagazine.nl/2013/09/review-kobo-aura-e-reader/
Sony 65A89, Panasonic DP-UB9004 Onkyo TX-RZ900+NS6170, Classe CAP-151+CDP.3, Denafrips Ares II
Mordaunt Short Mezzo 8, Mezzo 5, 903S + Velodyne SPL- 1500R

Kwabbernoot

Quote from: bertje on October 23, 2013, 13:15:41

Wel is de handleiding die meegeleverd wordt zeer summier en dwingt je op die manier alleen via de winkel e-books te moeten kopen.

Bewust niet voor de Aura HD gekozen omdat deze lichter en kleiner is.
Zit een ander type scherm als de HD, pixel-aantallen zeggen blijkbaar niet alles. Daar heb ik laatst een test van gelezen, weet hem  zo vlug niet te vinden

Ik gebruik Calibre om boeken op de reader (Kobo Glo) te zetten. Werkt perfect met alles wat je op het web kunt vinden.

Mijn broer heeft een Aura HD en ik moet zeggen dat het hoge resolutie scherm toch wel erg prettig leest. Echt nog wel iets prettiger dan de mijne.

Groeten...

Henkjan_O

zo, ik was toch voor wat anders bij Informatique, dus toen ook die Kobo mini maar mee genomen.  na een kleine leercurve 'm aan de praat gekregen, en was toch wel onder de indruk van hoe goed dat leest dat e-paper.  ondanks de 'telefoon' resolutie 800*600 die de mini heeft kon ik (48 en te trots voor een leesbril  8) ) er prima van lezen.

nadelen ook: een e-book dat we hadden bleek in PDF te staan met de zelfde opmaak als het papieren boek, en dat is dus niet te doen. bij het scrollen knippert t e-paper, en fijn lezen doet dat ook niet. een 6" scherm zal daar niet veel aan verbeteren ben ik bang...   was nog eens een duur e-book ook (m'n vrouw had dat met spoed nodig voor d'r werk, las t tot nu op de laptop).

Dat Calibre zal ik eens gaan testen, beschrijving klinkt goed.

toch maar weer een sub, straks met MFB :-)