Sim Only : Wat is de goedkoopste provider (wel één met overal ontvangst graag)

Started by Erik, September 30, 2012, 19:51:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

CZ79

Ik weet dat ze er mee bezig zijn, wij doen veel zaken met Vodafone en blijven op die maanier erg goed op de hoogte wat er daadwerkelijk gebeurt.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Ik heb een Telfort sim only. 15 euro: 300 belminuten, 25 sms, 1000 mb internet.

Voldoet voor mij prima.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

svmnb

Quote from: chansig on October  6, 2012, 14:01:07
Ik heb een Telfort sim only. 15 euro: 300 belminuten, 25 sms, 1000 mb internet.

Voldoet voor mij prima.

Gr Hans

Heb je een link naar dat abonnement?
Ik zie bij Telfort niets dat daar ook maar in de buurt komt van EUR 15.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

SV..S

ik ben ook aan het rondkijken,
zijn er mensen hier die bellen met simyo?
als ik het snel vergelijk betaal ik bij een verlenging bij hi 250,- op een jaar en voor ongeveer hetzelfde bij simyo 150,-




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Erik

Heb nu Vodaphone maar wat ik tot nu toe mee maak vind ik het niet echt een geweldige provider, al te vaak gehad dat er niets binnenkomt aan data. Volgende keer misschien toch weer naar KPN als het verschil niet te groot is. Ik merk dat ik me toch ga irriteren als ik bv in de trein wel goed bereik hebt maar niet genoeg bandbreedte zoals vanmorgen in utrecht cs, of gisteren in een restaurant even snel iets wil googlen om minuten naar een zandloper icoon te kijken om hem daarna maar uit te zetten. Was nb midden in centrum Amsterdam. Je wilt gewoon altijd bereik EN data.

Thuis ook vaak 1 steepje soms 2 soms 0.
Vodaphone grote naam weinig ontvangst
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

SV..S

als ik zo de negatieve reacties lees op simyo durf ik het eigenlijk niet aan,
ik blijf maar bij Hi denk ik, wel 1 van de duurste  :-X




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Erik

Wat is duur? 5 euro extra per maand? 15 euro extra? Altijd en overal goed ontvangst is ook wel wat waard.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

RubenV.

Ik ben na 7 jaar overgestapt van Hi (men gaf nieuwe klanten meer korting dan mij als ik zou verlengen) naar telfort. Volgens mij dezelfde simonly als Hans. Ik merk geen verschil tussen Hi en Telfort en ik woon in een grensgebied waar bijvoorbeeld T-mobile nauwelijks bereik heeft. Bij Hi had ik extra snel internet voor bijna dezelfde prijs als nu mijn complete simonly. Echter mijn internet is nu een stuk sneller met Telfort. Enkele dagen na het opzeggen van mijn abbo werd ik gebeld door iemand van Hi, die vervolgens beaamde dat zij niet tegen de simonly prijzen van Telfort op konden.
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Rielplayer

Quote from: SV..S on November 28, 2012, 22:01:58
als ik zo de negatieve reacties lees op simyo durf ik het eigenlijk niet aan,
ik blijf maar bij Hi denk ik, wel 1 van de duurste  :-X

ben nu sinds een week overgestapt op simyo. Perfect geregeld allemaal. nummerbehoud goed gegaan. nu 100 minuten of sms en 500 mb voor € 10,50 / maand.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

apogeefreak

De goedkoopste KNP leveranciers zijn volgens mij Simyo en Youfone. Bij beiden goed de kleine lettertjes lezen en je verbruik in de gaten houden! Maar ik heb nu wel ontvangst overal in huis en met T-mobile was dat een drama in het Noorden.
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

SV..S

Quote from: Erik on November 28, 2012, 22:08:36
Wat is duur? 5 euro extra per maand? 15 euro extra? Altijd en overal goed ontvangst is ook wel wat waard.
sim only hi; 150 minuten/ 500 mb na aftrek korting 300,-/jaar
bij simyo; 200 minuten/ 500 mb inclusief aansluitkosten 177,- /jaar
dat is procentueel een flink verschil ;)




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

SV..S

Quote from: Erik on November 29, 2012, 20:35:05
zekers, is simyo niet kpn trouwens, zou er eerst zelf voor gaan.
zoals ik al zei, ik durf het niet aan gezien de negatieve ervaringen die ik lees op het net. :-X
net de nieuwe nano sim binnen kost bij hi €17 en bij simyo €5 dacht ik >:D




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

eric_audio

Ik heb voor mijn zoon onlangs een Tele 2 sim only abonnement genomen, en volgens mij werkt dat prima. Ik hoor in ieder geval geen klachten...
NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

johan d


SV..S

gisteren gebeld door Hi met een voorstel voor verlenging.
beetje vreemd gesprek gehad, gezegd dat ik er over moet denken ze belt vandaag terug.
aanbieden via de mail doen ze niet, wel nemen ze het hele gesprek op en krijg je je nieuwe contract via de post.
wat ik vreemd vind, en zij ook niet kon verklaren is dat zij andere prijzen ziet als ik op de Hi site.
daarnaast geeft ze nog een korting van 2,50 per maand.
ik zou bij haar voorstel voor een jaar vast 210,-/jaar betalen
dat is voor 150 minuten en 500 mbedit 250 Mb
ik betaal nu 320,-/jaar
lijkt me dus een mooi voorstel?
zouden er nog addertjes onder het gras zitten?
edit
vanmiddag teruggebeld,
de microsim hoef ik niet te betalen, en ook gratis vakantiebundel en half jaar gratis spotify

ik zit er weer een jaar aan vast ;D




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

bottlekiss

Voor de directrice hier in huis een sim only 100 besteld. 100 minuten/sms+500 Mb voor € 10,50 per maand, 24 maanden.
Het is een SIM only van TELE2 geworden vanwege hoge snelheid voor internet (7200/384 kbps) en afrekenen per Kb.
Simyo was ook een optie, maar krijg je voor dezelfde prijs hetzelfde abbo echter tegen een lagere snelheid (2000/384).

De voorwaarde van de TS (provider met overal ontvangst) vind ik moeilijk te beantwoorden. Wisselende ervaring met Vodafone en T-mobile. TELE2 gebruikt T-Molile netwerk, Simyo doet 't met KPN.

Bij mijn zoektocht naar een goedkope provider kwam ik nog opvallende zaken tegen:
  • Afrekenen per 100 Kb (Hollands Nieuwe). Ongunstig als je veel Twittert, Whatsappt, e.d.
  • Sim administratiekosten a € 2,50 per kwartaal (T-mobile Smartstart sim only). Hier wordt je dus voor € 20 euro genaaid (sorry voor mijn woordgebruik). Want deze kosten zijn vaak pas zichtbaar als je in de voorwaarden gaat grasduinen  :unhappy:
  • Aansluitkosten/activatiekosten € 30 - €50 als je direct bij de provider afsluit. Tussenpersonen als Belsimpel rekenen vaak alleen maar de verzendkosten

En dan nog dit: Sim only + los toestel is aantrekkelijk bij een losse toestelprijs tot zo'n € 400. Daarboven wordt een abbonnement+(deels gesubsidieerd) toestel al snel aantrekkelijker.


Classé-Chord-Dynaudio-Pioneer-Yamaha

Erik

Houd er alleen rekening mee dat vodafone om even een voorbeeld te noemen ook 7200 noemt maar in kleine letters aangeeft dat het de max is wat mogelijk is niet het gemiddelde die kan dus best op 2000 zitten en dat gevoel heb ik inderdaad nogal eens. Weet niet hoe het bij tele2 zit maar zou me niets verbazen als daar ook zoiets geld.

Die 100kb afronding daar heb ik al eens een balletje over opgegooid toen werd dat nog ontkent hier, nu begin jij er ook over heb je daar een misschien nog linkje van hoe hoe dat allemaal werkt?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

bottlekiss

Quote from: Erik on December 12, 2012, 23:08:38
Die 100kb afronding daar heb ik al eens een balletje over opgegooid toen werd dat nog ontkent hier, nu begin jij er ook over heb je daar een misschien nog linkje van hoe hoe dat allemaal werkt?
'afrekenen per 1 Kb of 100 Kb' werkt hetzelfde als 'afrekenen per 1 seconde of 1 minuut'. Per sessie wordt naar boven afgerond, waarbij geldt: hoe hoger de afrekeneenheid hoe ongunstiger. Maar wat is nou een sessie? Bij een telefoongesprek is dat wel helder: de tijd dat je verbinding hebt met een ander telefoonnummer. Bij dataverkeer is een sessie minder goed definieerbaar. Het is ondermeer afhankelijk van je telefoon en app. Lees hier een thread over datasessie op tweakers.net.(zie de blauwe reacties).
Classé-Chord-Dynaudio-Pioneer-Yamaha

Erik

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Zo betaal nu 37 euro pm voor 10gb bij vodafone en gratis sms daar zit dan nog mn iphone 5 bij (moest wel €300 zelf  betalen) dat wordt volgende de nieuwe abbo's even 50 euro!!!!!!!! voor 4GB en zonder toestel. Dus snel omgerekend van 25 euro naar 50 euro, dat is te gek voor woorden en bizar dat het kan.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Zo een unicum voor het eerst is KPN goedkoper dan hun goedkope studenten provider  :blink:

Voor 25 euro heb je bij KPN 5gb en bij Hi 3gb.
Alle Sim Only en 4G

Btw bij Voda krijg je nog 1 gb voor dat bedrag  :blink: :blink:


"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Check robin
Alles unlimited.
Wij zitten er nu al een tijdje en bevalt super.
Overal bereik (KPN) en inderdaad unlimited, verschillende keren al boven de 8gb uitgekomen door onvoorziene omstandigheden.

Je kan vanaf 29,95 per maand maar ik betaal 39.95 en heb dan volle snelheid internet (anders gelocked op 2mb).

Tethering naar laptop of tablet is gewoon toegestaan.
Voor buitenland moet je wat tegoed kopen dat netjes bijgehouden word.

Alleen maar positieve ervaringen zover.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Flavio

Choozze vind ik nog beter dan Robin. Voor €30,00 per maand onbeperkt bellen, SMS en internet (FUP van 10GB!) in Nederland en heel de EU! Als je maar een paar keer per maand naar het buitenland belt bspraar je al een hoop geld.

T-Mobile netwerk, weliswaar minder goed dan KPN maar een heel stuk beter dan een paar jaar geleden. Nog geen 4G maar dat zal ongetwijfeld komen.

Ook hele vriendelijke klantenservice.
Als je een jaar vooraf betaalt is het zelfs maar €25,00 per maand.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
Denon AVC-X3800H | Behringer NX4-6000 | Buttkicker BKA1000-N
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 2x T+A TLS 20 | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL 90 | 2x Teufel M 950 D | 2x T+A TAL X1
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE