Sim Only : Wat is de goedkoopste provider (wel één met overal ontvangst graag)

Started by Erik, September 30, 2012, 19:51:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

Ik ben een beetje aan het rondkijken voor een goede betaalbare provider, automatisch denk ik dan aan KPN maar die is erg duur. T-mobile is veel goedkoper maar klaagt men over geen ontvangst.
Zelf krijg ik het idee dat Simyo op dit het moment de goedkoopste is en met het kpn netwerk! 15 euro pm voor 500mb en 300min/sms. Iemand nog betere tips?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

eric_audio

NAS: LaCie Cloudbox
Streaming bridge: Auralic Aries
DAC/Amplifier: Devialet 200
Speakers: Magico S1
Digital cables: Audioquest Cinnamon
Loudspeaker cables: Vertere Pulse-X Mini

Flavio

Tele2 gebruikt volgens mij het T-Mobile netwerk.

Ik heb zelf redelijk goede ervaringen met Simyo hoewel ze een paar dagen geleden wel hun prijzen verhoogd hebben. De prijzen van voorheen gelden nu bij een jaarabonnement, als je het maandelijks opzegbaar wilt houden ben je een paar Euro extra kwijt.

Op simonly.nl kan je ze allemaal vergelijken.
EM9702 V3 (Oppo UDP-203 Kloon) | TCL 98C735
NAD T758V3 | Behringer NX4-6000
2x T+A TCI 2A | 2x Klipsch R-115SW | 1x T+A TCI C2 | 2x T+A TAL X1 | 2x T+A TAL 90
18Sound 21NTLW5000 Sealed | Sundown X-15 Vented | Buttkicker LFE

Erik

Quote from: Flavio on September 30, 2012, 21:07:47
Op simonly.nl kan je ze allemaal vergelijken.
Dank je, als ik even zo kijk op die site blijft mijn 1e keuze toch het meest gunstig.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

apogeefreak

Heb ik ook en is goedkoop zolang je uitkijkt dat je niet per ongeluk over je limiet heen gaat. Ik heb prepaid met automatische update wat dus hetzelfde is als een abbo. Het probleem is echter dat ze niet realtime je saldo checken. Je kunt daardoor negatief komen te staan wat in het geval van data gebruik al snel oploopt tot bedragen over de honderd euro. Ik heb zo 250 euro negatief gestaan op een dagbundel van 1 euro met een datalimiet van een paar byte. Gelukkig hebben ze dat weggescholden tot iets van 25 euro of zo. Maar er zijn een heleboel mensen die op die manier door simyo geplukt worden voor een paar tientjes dus zelf de datalimiet in de gaten houden. Ook was er een vogel die naar Marokko belde met zijn prepaid tientje en niet werd afgesloten waardoor hij honderden euro's mocht betalen. Dus prepaid is niet meer wat het was bij simyo.
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

CZ79

Telfort, 300 min voor 6,95 euro.
Zitten op het KPN netwerk en dat heeft de hoogste dekking
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Erik

Valt me op dat overal zo'n beetje je 10 euro betaalt voor 500 MB internet (prijsafspraken?) en daarboven nog wat euro's voor bellen / sms daar valt niet echt veel winst meer te behalen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

VTEC_genieter

Quote from: cz79 on October  1, 2012, 07:29:06
Telfort, 300 min voor 6,95 euro.
Zitten op het KPN netwerk en dat heeft de hoogste dekking

Heb je nu wel overal dekking van Telfort?
Want half jaar geleden was m'n GSM opeens niet meer bereikbaar. De klantenservice van Telfort zei tegen me dat er geen dekking meer was in een gedeelte van Amsterdam. Vond ik zo belachelijk. Ik was 3 jaar klant van hun. En woont nog altijd in A'dam.
Nu zit ik bij Ben.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

CZ79

Telfdort is gewoon een VMVO van KPn dus gebruiken gewoon het KPN netwerk
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Erik

Ik hoor verhalen van enkele tmobile bezitters dat tmobile de laatste jaren kleine netwerken zou hebben bijgekocht en daarom tegenwoordig best prima ontvangst zou hebben overal. Zij hadden geen problemen meer in tegestelling tot een paar jaar terug. Is dat ook jullie ervaring?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Exxar

Is Mobile Vikings beschikbaar in Nederland? Deze zijn anders wel spotgoedkoop.

KILLorBE

Quote from: Erik on October  4, 2012, 18:05:37
Ik hoor verhalen van enkele tmobile bezitters dat tmobile de laatste jaren kleine netwerken zou hebben bijgekocht en daarom tegenwoordig best prima ontvangst zou hebben overal. Zij hadden geen problemen meer in tegestelling tot een paar jaar terug. Is dat ook jullie ervaring?
Nee, ik woon aan de grens (Nijmegen) en ik krijg van tijd tot tijd een SMS dat ik een oproep heb gemist, terwijl m'n telefoon toch echt 24/7 aan staat, daarbij heb ik regelmatig geen 3G verbinding.

Ik heb eerder het idee dat de ontvangst slechter is dan voorheen, maar misschien ligt dat ook aan m'n iPhone 3GS en het feit dat ik sinds een jaar of 2 HR++ glas heb.

Ik weet bijna zeker dat het HR++ glas van invloed is, sinds die tijd vind m'n GPS muis binnen geen satellieten meer...of het is toeval of zo.
B&W - Phonar - Infinity - Denon - Oppo - Panasonic - Pioneer - Technics - Thorens
Sony - MS - Aiwa - Matchline - Monitor PC (Inakustik) - VLS - McFarlow - Linn - Spectral

I'd rather be hated for who I am than loved for who I am not - Kurt Cobain

VTEC_genieter

Quote from: cz79 on October  1, 2012, 16:58:32
Telfdort is gewoon een VMVO van KPn dus gebruiken gewoon het KPN netwerk

Ja, ik wist dat, maar toch....ik had in A'dam toch geen bereik met m'n Telfort sim.
Maar ik moest de klantenservice (wel met een andere telefoon) paar keer bellen om verklaring te krijgen waarom m'n telefoon niet meer bereikbaar was.
Bij de eerste keer wisten ze geen antwoord/verklaring. Ze zouden mij terug bellen. Ik kreeg een paar dagen geen verklaring. Ik ging dus weer bellen, maar alweer hadden ze geen verklaring. OK....ik weer wachten.
Bij de derde keer, moest ik ook zelf bellen, kreeg ik een soort twijfelachtige medewerkster. Ze ging een collega vragen en na 10 minuten wachten, kreeg ik "er is geen dekking meer in uw gebied". Zei ze. Ze adviseerde mij een andere provider.  :wacko:

Ik was teleurgesteld en een beetje pissed.
Wat een klantenservice  :-[
......en ongelooflijk dat er geen dekking meer was in mijn gebied A'dam nieuw west. Ben niet verhuisd en ik was jaren klant van ze.
Ik was klaar met Telfort!!
Tegenwoordig krijg ik nog steeds reclame thuisgestuurd van Telfort, ik moet nu iedere keer denken "weg ermee"..........

EDIT:   Sorry, ik heb helaas geen goed verhaal over Telfort.
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

Xstream

k zit ook al een tijdje te kijken. Kom er ook nog niet uit. Dus ik volg 'm ff :)

Zit nu bij Vodafone. Betaal je misschien wat meer, maar dan werkt 't ook wel goed en betrouwbaar ... tot laatst natuurlijk toen er van alles mis ging. Sindsdien is het langzaam beter geworden, maar zijn er toch wel een paar kleine kuurtjes nog zo nu en dan en toch niet meer zo stabiel als eerst. Dus vandaar dat ik nu zit te dubben wat ik zal doen.
Kan al een jaar verlengen ofzo, maja, nog niet echt besluiten genomen :-)
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

rednax1

T-Mobile heb ik al jaren en nog nooit problemen mee ondervonden qua dekking.

Momenteel zie ik bij hun een actie op de iSmart sim only's: 150 belminuten, onbeperkt sms-en en 1 GB internet per maand (14,4 Mbps snelheid (in theorie)) voor 18,81 per maand. Aangezien mijn contract al een tijdje vrij is, lijkt me dit wel een leuke om mee te verlengen.
Classé Audio CAP-101 | Classé Audio CDP-10 | Classé Audio CT-10 | Cambridge Audio CXU | B&W CDM7-NT | Panasonic TX-48LZW984

W&M BC-01 | W&M LS-01 | Vandenhul The First Ultimate | DH Labs Silversonic BL-1 | Xindak PC-03

apogeefreak

Even voor het vergelijk. Ik heb een prepaid abbo bij Simyo en bel niet zo vaak dus dat kost me bijna niets maar ben wel altijd bereikbaar. Nu kun je ook een abonnement met de nieuwe iPhone 5 nemen. De goedkoopste is dan rond de 80 euro per maand (tot 135) en dan betaal je nog 480 (400) euro voor je telefoon. Na 1 jaar heb ik een nieuwe iphone 5 uitgespaard  (wat zeg ik twee!) :D

Ik bedoel hoeveel betaal je aan hypotheek? Dit zou voor mij tussen 15% en 33% van mijn hypotheek zijn. Ik snap echt niets meer van die prijzen ???

http://www.onemorething.nl/wp-content/uploads/2012/10/tarieven-vergelijking-iPhone5-12-maanden.pdf
701s->runco933->8500ultra->hd1->hd350->vw100->cinemax->9500mp->909splitpack+kuro

Mavel

Quote from: apogeefreak on October  5, 2012, 13:57:03
Ik snap echt niets meer van die prijzen ???

En waar ik me vooral over verbaas is dat het ontzettend veel geld kost, en dat over een jaar een nieuwere versie is die iedereen dan weer moet hebben. Ik heb een keer een telefoon nieuw gekocht en dan een simonly er bij. Toen was ik uit eindelijk goedkoper uit! En had ook een veel groter abonnement.

Erik

Je moet nog oppassen ook want vaak kom je op een vervolgscherm een hogere prijs tegen dat was die lage prijs alleen de 1e zoveel maanden
KPN is de ergste die verstopt het zo goed dat je goed moet opletten anders hang je. Gisteren had ik er eentje in de KPN winkel die mij mooie prijzen voorspiegelde met een iphone 5 erbij. Thuis eens goed bekeken bleek ze de prijzen beloofd te hebben die de eerste 8 maanden gelden. Je zal toch op die voorwaarden een abbo denken af te sluiten, ben je mooi de sjaak.


Quote from: apogeefreak on October  5, 2012, 13:57:03
Even voor het vergelijk. Ik heb een prepaid abbo bij Simyo en bel niet zo vaak dus dat kost me bijna niets maar ben wel altijd bereikbaar. Nu kun je ook een abonnement met de nieuwe iPhone 5 nemen. De goedkoopste is dan rond de 80 euro per maand (tot 135) en dan betaal je nog 480 (400) euro voor je telefoon. Na 1 jaar heb ik een nieuwe iphone 5 uitgespaard  (wat zeg ik twee!) :D

Ik bedoel hoeveel betaal je aan hypotheek? Dit zou voor mij tussen 15% en 33% van mijn hypotheek zijn. Ik snap echt niets meer van die prijzen ???

http://www.onemorething.nl/wp-content/uploads/2012/10/tarieven-vergelijking-iPhone5-12-maanden.pdf
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Xstream

Echt nieuw is 't niet. Doen ze al zo lang ik me kan herinneren zo ... En niet alleen KPN. Vodafone en T-mobile e.d. net zo goed.
Maar je moet idd gewoon goed in de gaten houden hoe 't complete plaatje eruit ziet over 1 a 2 jaar gezien en dat uitrekenen. 

"Vroeger" was 't iig nog zo dat als je 't ging uitrekenen je met die x maanden korting je vaak nog voordelig uit was. Tegenwoordig kan ik niks meer vinden wat goedkoper is dan gewoon los kopen + sim only abbo. Zeker als je gewoon wat langer doet met je mobiel een heel stuk voordeliger.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Hanky Panky

Ik heb net voor mevrouw de directeur en Telfort abbo afgesloten voor € 16/mnd. Die is inmiddels weer een euro goedkoper zie ik. 300 minuten, 500MB en een handvol sms-jes.

KPN vraagt voor het zelfde ongeveer 75% meer via een verlengingsaanbieding die we kregen :o
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Erik

Op dit moment kom ik niet goedkoper uit met een abbo incl telefoon. Los kopen en sim only lijkt toch het goedkoopst. Ik las wel iets over een komende oorlog tussen providers ivm veiling frequenties waardoor de prijzen misschien onder druk zouden komen. Het kan dus de moeite zijn nog even te wachten.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Erik

Quote from: Hanky Panky on October  5, 2012, 15:57:21
KPN vraagt voor het zelfde ongeveer 75% meer via een verlengingsaanbieding die we kregen :o
KPN vraag ik me echt af wat voor mensen daar bestellen die prijzen die ze vragen ........
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Teejoo

Quote from: Erik on October  5, 2012, 16:00:08
Op dit moment kom ik niet goedkoper uit met een abbo incl telefoon. Los kopen en sim only lijkt toch het goedkoopst. Ik las wel iets over een komende oorlog tussen providers ivm veiling frequenties waardoor de prijzen misschien onder druk zouden komen. Het kan dus de moeite zijn nog even te wachten.
Toch scheelt het niet veel als je bijvoorbeeld een 4S wilt hebben. Ik reken altijd de totale kosten uit voor 2 jaar. Het voordeel van een combi waarbij er korting op de bundel zit voor x maanden is dat je eigenlijk een te dure bundel hebt om een redelijke korting te hebben, maar daar dan ook meer data/bel/sms voor krijgt in vergelijking met sim/only en toestel los. Terwijl het totaal dus wel gelijk is.

Ben nu ook aan het kijken voor verlenging van het Vodafone abo van mijn vrouw.

CZ79

Quote from: Xstream on October  4, 2012, 20:47:05
k zit ook al een tijdje te kijken. Kom er ook nog niet uit. Dus ik volg 'm ff :)

Zit nu bij Vodafone. Betaal je misschien wat meer, maar dan werkt 't ook wel goed en betrouwbaar ... tot laatst natuurlijk toen er van alles mis ging. Sindsdien is het langzaam beter geworden, maar zijn er toch wel een paar kleine kuurtjes nog zo nu en dan en toch niet meer zo stabiel als eerst. Dus vandaar dat ik nu zit te dubben wat ik zal doen.
Kan al een jaar verlengen ofzo, maja, nog niet echt besluiten genomen :-)
Vodafone is heel erg hard bezig te investeren in hun netwerk, daarom kunnen ze in het weekend en 's avonds netwerkporblemen hebben. Half 2013 zouden daarmee de problemen met 3G dekking opgelost moeten zijn.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xstream

Quote from: cz79 on October  6, 2012, 08:54:54
Vodafone is heel erg hard bezig te investeren in hun netwerk, daarom kunnen ze in het weekend en 's avonds netwerkporblemen hebben. Half 2013 zouden daarmee de problemen met 3G dekking opgelost moeten zijn.
Eerst zien, dan geloven :) Momenteel is 't nog best een drama. En T-mobile zegt ook al jaren dat 't beter wordt. Dus ik neem 't niet zo nauw hoor met wat ze zeggen.
Bovendien is Vodafone qua service ook duidelijk achteruit gegaan. Eerst een hele zooi spam belletjes gekregen van 3e partijen onder de noemer Vodafone. Ik heb nooit een fatsoenlijk voorstel voor verlengen gekregen, als ze al met een voorstel kwamen was 't een enorm naai voorstel na 't hele plaatje bekeken te hebben. Lage response tijden per mail, enorm onduidelijke uitleg, ook per telefoon die eigenlijk alleen maar zeggen: ik stuur je een mail met een voorstel.

Vodafone was altijd wel een bedrijf die redelijk goed met haar klanten om ging, zeg 6 - 8 jaar terug ofzo, daar betaalde je dan wel iets meer voor, maar ala. Dat gevoel is wel weg. Ook hun website is erg onduidelijk - "mijn account" met name waar veel functies vaak niet werken (waaronder verlengen e.d.). Het is volgens mij niet anders dan T-Mobile e.d.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub