Het Classe Audio Topic

Started by WickedGame, September 27, 2012, 10:55:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WickedGame

Quote from: Hopjesvla on October  2, 2012, 16:53:38


Inmiddels staat de CA2200 in het kastje, maar voor deze topic werkt deze foto beter ;)

Plannen: nog een 2200 erbij, of 2300 en andere processor.

Heb een CA-2200 te koop staan  ;)

Hopjesvla

Er staan er best een aantal te koop links & rechts, handig, zo'n kopersmarkt en geen haast ;)
Heb trouwens wel het liefst een 3 kanaals, kan ik nog een keer een mooie center erbij zetten.

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

cardas49

Hier dan een ook een kiekje van mijn Classé starterset: (helaas alleen niet de beste foto)
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

MJR

Mooie set toch en die 101 is een heerlijke versterker, ik heb er 2!
Primare pre30 - A33.2 - cd31 - B&W 804s

Audiofiel

Dat is een 6-kanaals CAV-75, niet een 2-kanaals CA-101. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

MJR

Quote from: Audiofiel on October  3, 2012, 11:55:48
Dat is een 6-kanaals CAV-75, niet een 2-kanaals CA-101. ;)
haha, ook een mooi ding, vooral omdat 'ie er hetzelfde uitziet als een ca 101.. ;)
Primare pre30 - A33.2 - cd31 - B&W 804s

SV..S

#57
eindelijk een topic voor de Classe schapen  :D
tja, dan moet ik ook ven posten hier natuurlijk.
aangestoken door een andere Classe liefhebber hier op het forum die tevens ook de leverancier is van beide eindversterker heb ik de voor en eindversterker van een oude serie van dit merk.
hieronder een linkje naar een foto van onze set;

http://www.flickr.com/photos/sauerfotografie/6854323867/lightbox




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

WickedGame

Quote from: SV..S on October  5, 2012, 09:14:52
eindelijk een topic voor de Classe schapen  :D
tja, dan moet ik ook ven posten hier natuurlijk.
aangestoken door een andere Classe liefhebber hier op het forum die tevens ook de leverancier is van beide eindversterker heb ik de voor en eindversterker van een oude serie van dit merk.
hieronder een linkje naar een foto van onze set;

http://www.flickr.com/photos/sauerfotografie/6854323867/lightbox

Classe  :shaun: *Mehhhh*

Anyway het werkt aanstekelijk.

Overigens zijn er nog punten/dingen etc. die we in de topicstart willen zien? Suggesties zijn altijd welkom.

Miesepies

#59
Classe blijft lonken, en wil dan ook binnenkort serieus gaan shoppen/demo-en hiervoor. Dus zit ik een beetje te lezen over de SSP-800. Zie ik in een faq van B&W group US ineens het volgende:

QuoteThe SSP-800 accepts incoming signals at sample rates of up to 192 kHz and bit lengths of 32-bit. Our DACs are also capable of handling these bit rates but their optimum performance range is 96/24. We therefore convert all signals to the optimum for the DACs.

Dus doet ie een down convert van hires materiaal... das toch wel een beetje apart. Heeft het dus weinig zin om hogere kwaliteit te downloaden dan 24/96.

Had ik niet direct verwacht eigenlijk van zo'n duur apparaat  ???

Teejoo

#60
Quote from: Miesepies on October  6, 2012, 16:49:46
Classe blijft lonken, en wil dan ook binnenkort serieus gaan shoppen/demo-en hiervoor. Dus zit ik een beetje te lezen over de SSP-800. Zie ik in een faq van B&W group US ineens het volgende:

Dus doet ie een down convert van hires materiaal... das toch wel een beetje apart. Heeft het dus weinig zin om hogere kwaliteit te downloaden dan 24/96.

Had ik niet direct verwacht eigenlijk van zo'n duur apparaat  ???
Dat doen ze dus omdat de Dacs dan optimaal presteren. Een beetje vergelijkbaar met het upsampelen van het 16 bit/44.1 kHz voor de DAC's zodat alle vervorming in het onhoorbare gebied plaatsvind bij het omzetten. Tag deed dit ook bij de AV32rDP.

Miesepies

Upsamplen is toch wat anders dan downsamplen (downsamplen = informatie verlies)... En voor 10K mag je toch verwachten dat de DACs die er in zitten 24/192 met gemak en met kwaliteit moeten kunnen afhandelen.

blue-eyes

Quote from: Miesepies on October  6, 2012, 23:45:48
Upsamplen is toch wat anders dan downsamplen (downsamplen = informatie verlies)... En voor 10K mag je toch verwachten dat de DACs die er in zitten 24/192 met gemak en met kwaliteit moeten kunnen afhandelen.

Classe claimt altijd op basis van gehoor van meerdere technici een component te bouwen en de diverse onderdelen daarop te kiezen.
Wellicht hebben ze daarvoor een andere, voor jou in dit verhaal beperkende dac, gekozen om de betere klank.
Of wellicht iets anders, we weten de achtergrond niet.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Miesepies

Oh, ik geloof ook wel dat er niks mis is met de uiteindelijke geluidskwaliteit. Vind het alleen....apart  :eh:

Maar....iemand die na dit nieuws ineens zijn SSP-800 wil verkopen ??  :D

blue-eyes

Quote from: Miesepies on October  7, 2012, 09:56:41
Oh, ik geloof ook wel dat er niks mis is met de uiteindelijke geluidskwaliteit. Vind het alleen....apart  :eh:

Maar....iemand die na dit nieuws ineens zijn SSP-800 wil verkopen ??  :D

Alles heeft een prijs.... :D Noem de jouwe :P
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Miesepies

Hahaha ;)

Had een tijdje geleden mijn slag moeten slaan. Kon een SSP-800 v2 + een CA-5200 voor €9000 overnemen...maar door twijfel en gebrek aan vervoer niet door gegaan. Jammer. Verder komen de SSP-800's niet dagelijks langs op de 2e hands markt. Maar zeg nooit nooit ;)

Ik ga wel proberen om een SSP-800+CA-5300 opstelling thuis te krijgen voor een demo, alleen deden ze wel een beetje raar over de beschikbaarheid van de SSP-800. Ze zouden alleen een v1 als demo hebben enzo.

Eth3r3al

#66
Dag allemaal!

Sinds kort in t bezit van een classe cap2100 welke samen met b&ws cm8 speelt. Ben er erg content mee! De dac is een schiit bifrost.
Nu heb ik ook een vraag en misschien weet iemand in deze thread het antwoord. Klopt het dat de versterker daadwerkelijk 125 watt in standby verbruikt zoals in de handleiding staat?

Miesepies

Ik zou gewoon een paar tientjes neertellen voor een stroommeter, van bijvoorbeeld Voltcraft. Kan je dit gelijk zelf uitzoeken, maar het geeft je ook gelijk de mogelijkheid om je andere appartuur ook eens te meten. Kan heel verhelderend werken :)

Bama

Als ik mijn arcam set weg zou doen zou de ssp 800 met de 5200 een serieuze optie zijn.

Kjelt

Quote from: Miesepies on October  7, 2012, 12:10:38
Had een tijdje geleden mijn slag moeten slaan. Kon een SSP-800 v2 + een CA-5200 voor €9000 overnemen....
Nu op de bekende 2e hands duitse marksite 11000 vraagprijs, wel de nieuwe 1.4 versie
Of 1000 erbij voor de 5300 ipv de 5200.
Blijft een hele bak container geld  :D

Audiofiel

Quote from: Eth3r3al on October 21, 2012, 14:58:14
Sinds kort in t bezit van een classe cap2100 welke samen met b&ws cm8 speelt. Ben er erg content mee! De dac is een schiit bifrost.
Nu heb ik ook een vraag en misschien weet iemand in deze thread het antwoord. Klopt het dat de versterker daadwerkelijk 125 watt in standby verbruikt zoals in de handleiding staat?

Ik heb met een aantal (oudere) Classé's gemeten en daar lag het daadwerkelijke verbruik in rust gemiddeld 40% lager dan het opgegeven verbruik.

Overigens heb jij het over 'standby' gebruik, maar in standby is het verbruik minimaal (minder dan 10 watt). Het opgegeven gebruik gaat over het gebruik in rust (idle), dat is wanneer de versterker aanstaat, maar het volume bijvoorbeeld dicht staat. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

WickedGame

Quote from: Eth3r3al on October 21, 2012, 14:58:14
Dag allemaal!

Sinds kort in t bezit van een classe cap2100 welke samen met b&ws cm8 speelt. Ben er erg content mee! De dac is een schiit bifrost.
Nu heb ik ook een vraag en misschien weet iemand in deze thread het antwoord. Klopt het dat de versterker daadwerkelijk 125 watt in standby verbruikt zoals in de handleiding staat?

Ik kan je zeggen dat dit verbruik 100% zeker in IDLE is en niet in Standby stand.

Even aan de geleerden hier met een SSP-800, hoe herken je nu of je de laatste variant hebt van de SSP-800? Of maakt het niet uit welke SSP-800 je hebt en kan je dit altijd upgraden naar een laatste variant.

Teejoo

Quote from: WickedGame on October 22, 2012, 09:37:00
Ik kan je zeggen dat dit verbruik 100% zeker in IDLE is en niet in Standby stand.

Even aan de geleerden hier met een SSP-800, hoe herken je nu of je de laatste variant hebt van de SSP-800? Of maakt het niet uit welke SSP-800 je hebt en kan je dit altijd upgraden naar een laatste variant.
Je kan altijd upgraden naar de laatste versie. Je kunt aan de achterzijde zien welke versie je hebt. Bij de laatste versie heb je namelijk 1 HDMI extra ten koste van ik dacht S-video. Ook staat er dacht ik een stikkertje achterop met 1.4.

Kjelt

Inderdaad als je 5 HDMI inputs hebt dan heb je de laatste 1.4 versie te pakken.
Let wel op dat upgraden als het gaat behoorlijk wat € kost en de praktijk ervaring op fora leert dat het niet altijd zomaar geaccepteerd wordt.
Sommige dealers doen uitermate lastig als je geen originele factuur (of in duitsland een Classe owners certificaat) hebt of het apparaat bij een andere dealer vandaan komt of zelfs een ander land komt.
Classe zelf doet meestal niet moeilijk het zijn vaak de winkels die het soms lastig maken.
Zorg dus dat je er altijd een originele factuur bij krijgt en in het geval van een duits apparaat het Classe owners certificaat dat je dan op jouw naam wilt laten overschrijven.

riwi

#74
En bij de V2 zit er een stickertje met Dual DSP op de achterkant.

Dit is mijn v3 :