Probleem met Epson EH-TW2900: rode balk onder in beeld

Started by wheels9000, September 26, 2012, 22:51:08

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

wheels9000

Volgens mij mijn eerste post op dit forum, maar ik lees al een aardig tijdje mee. En nu begin ik dus meteen met een probleem :-(

Zoals de titel van het topic al aangeeft zit ik met een probleem met mijn beamer. Ik heb mijn beamer inmiddels  anderhalf jaar en naar volle tevredenheid gebruikt. Er staan nu bijna 800 draaiuren op.
Nu is er langzaamaan een rode (transparante) streep ontstaan onderaan het beeld. Ik krijg de indruk dat deze streep/balk langzaam ook wat breder wordt.

Ik projecteer op een afstand van zo'n 4 a 4,5 meter en heb hier eerder nooit last van gehad.

Iemand enig idee wat dit kan zijn en vooral hoe ik dit kan olossen?

Alvast dank voor jullie reacties.
Reciever: Denon AVR X-4100w and Denon AVR-3310
BluRay: Pioneer BDP-170s and Panasonic DMP-BDT384
CD: Denon DCD 710AE,
Speakers: Monitor Audio GS20 (upgraded with ribbon tweeters), Monitor Audio GXC-150, Monitor Audio RXW-12 subwoofer & Monitor Audio Bronze BX-1 (also: Millon Cobra III and Monitor Audio Radius 90 and Radius 225)
Beamer: Panasonic PT-AT5000
Mediaplayer: Popcorn Hour A-300
Turntables: TEAC TN300 and Dual 505
Sony Playstation 4

boekhour

Quote from: wheels9000 on September 26, 2012, 22:51:08
Zoals de titel van het topic al aangeeft zit ik met een probleem met mijn beamer. Ik heb mijn beamer inmiddels  anderhalf jaar en naar volle tevredenheid gebruikt. Er staan nu bijna 800 draaiuren op.
Nu is er langzaamaan een rode (transparante) streep ontstaan onderaan het beeld. Ik krijg de indruk dat deze streep/balk langzaam ook wat breder wordt.

Ik heb exact hetzelfde probleem gehad met een TW-3000 en is onder garantie verholpen. Een relatief klein probleem wat veel vaker voorkomt bij deze types en heeft met een verschoven lens cq onderdeel te maken. Er wordt en andere verbeterde veer ingebouwd en je hebt er daarna geen last meer van.  Als ik het goed heb is je beamer 1,5 jaar oud en kan je bij Epson of je Dealer nog garantie claimen. Normaal gesproken heb je bij hun 3 jaar garantie.
Anthem MRX 540 /  Parasound HCA 1206 / Dynaudio Compound 4 / Dynaudio Contour s1.4/ Dynaudio S CX / SVS SB13-PLUS / SVS SB13 Ultra / Epson TW8100

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

wheels9000

Ik heb de beamer destijds nieuw in de doos van iemand overgenomen die bij Epson had gewerkt en het apparaat als afscheidsgeschenk had gekregen. Er zit dus geen bon bij.

Ik ben ermee naar een Epson dealer gegaan en heb het verhaal uitgelegd. Ze hebben 'm opgestuurd, maar ik kreeg 'm ongerepareerd weer terug. Onderzoeks- en verzendkosten kosten 80 euro. Reparatie had gekund, zou ca. 350 euro gaan kosten en viel niet onder garantie omdat ik de bon niet heb. Beamer was sowieso nog geen 3 jaar oud, omdat het model toen nog geen 3 jaar op de markt was, maar helaas, ik moest het ermee doen.

Inmiddels wordt de rode balk breder (ca 10 cm op een scherm van 3 meter breed) en er begint boven in beeld een blauwe rand te ontstaan. Ergernis ten top dus... :unhappy: :crazy:

Is er iemand die dit probleem kan fixen voor een acceptabel bedrag?
Reciever: Denon AVR X-4100w and Denon AVR-3310
BluRay: Pioneer BDP-170s and Panasonic DMP-BDT384
CD: Denon DCD 710AE,
Speakers: Monitor Audio GS20 (upgraded with ribbon tweeters), Monitor Audio GXC-150, Monitor Audio RXW-12 subwoofer & Monitor Audio Bronze BX-1 (also: Millon Cobra III and Monitor Audio Radius 90 and Radius 225)
Beamer: Panasonic PT-AT5000
Mediaplayer: Popcorn Hour A-300
Turntables: TEAC TN300 and Dual 505
Sony Playstation 4

htandre

Ik heb het ook gehad met mijn TW5000, verholpen door http://www.mservice.nl/ voor € 150 meen ik, wel zelf gebracht.
Het is een spiegeltje wat zakt.

Mvg,
Andre
HT-ruimte: Yamaha RX-A780, Dune H4K Pro, Sony UBP X800M2, JVC D-ILA X7900BE, 4 x Totem Kin mini, 4 x Atacama Duo 7,Totem Kin mini Flex (Centre), Sub SVS PB1000
Wooonkamer: Yamaha N603, Totem Kin Mini, Rel Quake II, LG55B7.
Keuken: Yamaha BAR400, Sony KD 43X8307C

k995

Ik heb momenteel hetzelfde. Rode balk beneden blauwe boven.

TW3000 uit garantie herstellingskosten waren iets van 1000+ bij epson zelf.

Zam eens nahoren bij mservice want projector op zich is nog goed .

Hellbeast

Misschien kun je een betere deal samen maken als je beide toestellen tegelijk aanbied voor reparatie? (Is het proberen waard)
Is er iets mis met de codec of zie je er echt zo rot uit?

k995

Quote from: Hellbeast on December 21, 2013, 09:31:47
Misschien kun je een betere deal samen maken als je beide toestellen tegelijk aanbied voor reparatie? (Is het proberen waard)
Na dit gezien te hebben :

http://www.avsforum.com/t/1458911/epson-8100-replaced-bulb-and-now-pink-blue-bands

Ben ik eraan het denken om het zelf gewoon te doen. Nog andere gevonden die idd gewoon melden dat het terug op de plaats te klikken is.

ferry34

Wauw, wat een slechte garantie afhandeling.
Geen bon is lastig, maar bij n bekend probleem?

(streept Epson door)
LG 65 inch C1 OLED
Denon AVR X250 BT
Harman Kardon 5 1
Xbox series X

jasjenl

Quote from: ferry34 on December 29, 2013, 14:00:17
Wauw, wat een slechte garantie afhandeling.
Geen bon is lastig, maar bij n bekend probleem?

(streept Epson door)
Natuurlijk.. op basis van één negatief verhaal hier meteen het hele merk afschrijven...  :sleepy:
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

ferry34

Na eerst 80 euro te toucheren, waarna hij m ongerepareerd terug kreeg, inderdaad.

Deed mycom n keer bij n pc van mij. Nooit meer wat gekocht daar.
LG 65 inch C1 OLED
Denon AVR X250 BT
Harman Kardon 5 1
Xbox series X

jasjenl

Tja, your loss dan. Als je onder normale omstandigheden een epson projector bij een dealer koopt zul je sowieso nooit direct met eventuele onwil van epson te maken hebben, dus ik vind je redenering nogal kort door de bocht.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

k995

Quote from: ferry34 on December 29, 2013, 14:00:17
Wauw, wat een slechte garantie afhandeling.
Geen bon is lastig, maar bij n bekend probleem?

(streept Epson door)
Projector is 4 jaar oud, buiten garantie

Waren vriendelijk dat wel.

wheels9000

Quote from: k995 on December 23, 2013, 23:04:47
Na dit gezien te hebben :

http://www.avsforum.com/t/1458911/epson-8100-replaced-bulb-and-now-pink-blue-bands

Ben ik eraan het denken om het zelf gewoon te doen. Nog andere gevonden die idd gewoon melden dat het terug op de plaats te klikken is.

Hmm, dat lijkt me een uitvoerbare oplossing. Die foto's zijn wel verhelderend. Is de 8100 dezelfde als de 2900 hier in NL? Als ik de plaatjes zie, lijken ze in elk geval wel op elkaar...

Denk inderdaad dat ik me hier eens aan ga wagen.

Dank voor deze link!!! ^^
Reciever: Denon AVR X-4100w and Denon AVR-3310
BluRay: Pioneer BDP-170s and Panasonic DMP-BDT384
CD: Denon DCD 710AE,
Speakers: Monitor Audio GS20 (upgraded with ribbon tweeters), Monitor Audio GXC-150, Monitor Audio RXW-12 subwoofer & Monitor Audio Bronze BX-1 (also: Millon Cobra III and Monitor Audio Radius 90 and Radius 225)
Beamer: Panasonic PT-AT5000
Mediaplayer: Popcorn Hour A-300
Turntables: TEAC TN300 and Dual 505
Sony Playstation 4

J.A.F._Doorhof

Meestal zijn de banden een multilens, en een klem die niet goed zit.
Lamp wisselen zou er niets mee te maken mogen hebben.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

k995

Quote from: wheels9000 on January 10, 2014, 12:11:06
Hmm, dat lijkt me een uitvoerbare oplossing. Die foto's zijn wel verhelderend. Is de 8100 dezelfde als de 2900 hier in NL? Als ik de plaatjes zie, lijken ze in elk geval wel op elkaar...

Denk inderdaad dat ik me hier eens aan ga wagen.

Dank voor deze link!!! ^^

Ik heb niks gevonden, alle 6 de licht doorlatende stukjes die ik gevonden heb zitten vast . Hopelijk heb je meer geluk.

Pas op als je opendoet alles voorzichtig om te zien of er geen kabeltjes aan vasthangen vooral de bedieningspanelen aan de zijkant moet je mee oppassen .

maxtrash

#16
heb het probleem ook, rode balk boven en blauwe onder. Zit niet echt te springen om de projector open te gaan maken...wat zal ik doen?

texmurphy68

Zelfde problem gehad, NA LAMPWISSEL. Naar Mservice gebracht, veer opnieuw ingeklemd/andere veer: problem verholpen.

Marants SR7010, Dolby Atmos 7.1.4 configuration.
front & center: DIY Visaton & Vifa, L & R surround and L & R back surrounds: ElectroVoice EVID 6.2, Atmos top: 4x ElectroVoice EVID 4.2, sub KEF PSW 2010, Nvidia Shield Pro, PS5, Xbox One Series X, JVC N5, projection size 3.00 m x 1.69 m

maxtrash

Quote from: texmurphy68 on October 13, 2014, 11:18:30
Zelfde problem gehad, NA LAMPWISSEL. Naar Mservice gebracht, veer opnieuw ingeklemd/andere veer: problem verholpen.
wat vroegen ze daar voor?

gogo

Ik heb het idee dat bij mij na de lampwissel, het beeld en beetje trilt.

Als je een logo in beeld ziet, en je concentreert je daar op, dan zie je hem bewegen op en neer

Herkent iemand dit?

gr
Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10

gogo

Niemand een idee wat dit kan zijn??

Quote from: gogo on October 20, 2014, 14:49:03
Ik heb het idee dat bij mij na de lampwissel, het beeld en beetje trilt.

Als je een logo in beeld ziet, en je concentreert je daar op, dan zie je hem bewegen op en neer

Herkent iemand dit?

gr
Pioneer PDP LX-6090H  Epson 3200 Kingpin scherm  dvd recorder Humax 5200D Subwoofer jbl pb10 Harmon Kardon avr 5000 Harmon Kardon dvd 25 Front speakers jbl xti 60 Center speakers jbl xti 10

Bas Akkerman

Misschien handiger om een nieuw topic te maken? De topictitel dekt jouw probleem niet en de meeste reacties zijn al weer een aantal jaren oud. Zomaar een tip! ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Patric

Mijn Epson EH-TW3500 heeft sinds vandaag dus ook een rode balk en een blauwe balk onder in het beeld.Heeft iemand hier advies of een oplossing voor.

Bas Akkerman

Yep, dat heb ik ook. In mijn topic (Bas' Bios) staat meer over het hoe en wat.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

J.A.F._Doorhof

Oplossing staat in het topic. Het is een multilens die los zit. Even terug naar je dealer.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"