Mark Levinson topic

Started by TheHighender, September 25, 2012, 20:10:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TheHighender

#25
Quote from: garmtz on September 26, 2012, 14:16:59

En om helemaal on-topic te komen: waanzinnige set en niets aan veranderen! Welke kabels gebruik je HighEnder?


Dank je voor het compliment, wat voor set heb je zelf?

Mike

garmtz


vanzomereng

#27
Hallo Mike / Highender..... 

Ik zou eens beginnen met een andere plaatsing van je luidsprekers,
deze staan allesbehalve correct opgesteld waardoor het potentieel van je
op zich geweldige set, niet uit de verf komt zonde  :(
en/of als dit niet lukt wellicht naar andere modernere  (kleinere) speakers omkijken.

Bij jouw staan de Summits, parallel en dicht tegen de muur aan, wat nu juist met name
bij dit soort speakers totaal niet de bedoeling is
(dit onder voorbehoud, dat jouw opstelling gelijk is, aan.. toen ik bij jouw op luisterbezoek was) 

De Summits die jij heb zijn ook al redelijk gedateerd en inmiddels hebben er op luidsprekergebied
de laatste 10 jaren, zeer grote (positieve) ontwikkelingen plaatsgevonden.
Ook Martin Logan heeft met name de laatste jaren, veel progressie gemaakt en
vele hybride speakers gemaakt waarbij de actieve subwoofer steeds beter geintrigeerd is
met het elektostatische gedeelte.
Met de elektronica  zelf is niks mis mee, is gewoon toppie, wil je dus echte progessie boeken
is mijn devies, andere plaatsing en/of andere speakers


 
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

S@m

Quote from: VANZOMERENG on September 28, 2012, 10:57:38
inmiddels hebben er op luidsprekergebied de laatste 10 jaren, zeer grote (positieve) ontwikkelingen plaatsgevonden.

Mits je het niet alleen over hybride ontwerpen hebt maak je me nieuwsgierig...

garmtz

Quote from: VANZOMERENG on September 28, 2012, 10:57:38
Bij jouw staan de Summits, parallel en dicht tegen de muur aan, wat nu juist met name
bij dit soort speakers totaal niet de bedoeling is

Dat is inderdaad absoluut niet de bedoeling. Ik zou de speakers zeker 1,2 m van de muur af plaatsen en met een lichte toe-in (HEEL kritisch!). Liefst ook een beetje diffusie op absorptie aan de muur achter de speakers.

QuoteDe Summits die jij heb zijn ook al redelijk gedateerd en inmiddels hebben er op luidsprekergebied
de laatste 10 jaren, zeer grote (positieve) ontwikkelingen plaatsgevonden.
Ook Martin Logan heeft met name de laatste jaren, veel progressie gemaakt en
vele hybride speakers gemaakt waarbij de actieve subwoofer steeds beter geintrigeerd is
met het elektostatische gedeelte.
Met de elektronica  zelf is niks mis mee, is gewoon toppie, wil je dus echte progessie boeken
is mijn devies, andere plaatsing en/of andere speakers

De Summit is alleen daarna nog maar opgevolgd door de Summit X, met marginaal betere integratie van paneel en woofer, maar zeker niets spectaculairs. Dat er dus op dit gebied zoveel gebeurt is, ben ik niet met je eens.

Midcall

Ik heb wat mixed feelings over ML. Ik heb ook wat ML gehad, nu zo'n jaartje of 10 geleden voor het laatst. Ik heb zelf een 38 en 380 voorversterker gehad en een 23.5 eindversterker. Daar waar de 23.5 echt uitblonk tov de concurrentie, vond ik de 38 een suf ding, weinig dynamisch, ronduit saai. De bedieningsgemak en instelmogelijkheden waren, zeker voor die tijd, absolute top voor een voorversterker. De 380 klonk wel iets beter, maar toen ik overstapte naar een Krell KRC-HR en later naar Audio Research voorversterkers wist ik ècht zeker wat ik al die jaren te kort was gekomen. Ik heb in die tijd erg intensief naar hun 33x serie geluisterd, die vond ik uitermate teleurstellend. Vooral de 331 vond ik ronduit matig klinken, helemaal voor die prijs, de 333 klonk zoveel beter maar vond ik toch wat aan de prijzige kant. De 33H's die ik heb gehoord waren ronduit geweldig, volgens mij nog steeds een van de beste monoblokken ooit gemaakt. De 43x serie vond ik niet veel beter dan hun voorgangers, pas na deze serie ging het naar mijn mening weer de goede kant op, maar om de een of andere reden kom je nauwelijks de nieuwere series van ML bij mensen tegen. Ik denk dat veel ML liefhebbers in de loop van de jaren zijn afgehaakt. Dezelfde lijn van verval en verbetering en afname in populariteit zie je bij Krell overigens.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

Willy de Woofer

Ik heb wel eens het idee dat vroeger topproducten volgens het cost-no-object principe werden gebouwd. Nu is dat veel moeilijker te realiseren. Bekende merken van toen kunnen nog wel een paar jaar voortborduren op hun succes, maar dat houdt een keer op.

Hoewel, deze week bracht ik een defecte NAD 370 versterker(ook een oudje) naar de reparateur. Er bleken chinesche onderdelen van echt slechte kwaliteit in te zitten. Dat had ik nooit gedacht van dit merk.

Uiteindelijk draait alles om geld.


Willy de Woofer

Een bepaalde ML eindversterker (type vergeten) werd vorig jaar bij bosjes aangeboden tweedehands op internet.
Als men er weer snel vanaf wilt geeft dat te denken.
Vroeger werd ML heel veel ingezet tijdens luistershows van diverse ls-merken.

Audiofiel

Je zult de 383 bedoelen, daarvan stonden er vorig jaar al snel 4 te koop. Maar te denken geeft dat niet echt, want de jaren er voor zag ik meestal maximaal maar 1 exemplaar per jaar... ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

S@m

Van de eindversterker type 330 (331, etc) hebben er de afgelopen periode ook aardig wat te koop gestaan.

Audiofiel

Klopt, maar de meeste Levinson, inclusief de 331, gaan nog steeds voor veel geld van de hand. Ik heb zelf een 331 verkocht aan een forumlid, voordat ik hier zelf actief werd. Die 331 is daarna 3-4x van eigenaar verandert (en gek genoeg voor steeds meer geld). Dus een tweedehands Levinson is een erg goede investering. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Peerless Monster

Quote from: Audiofiel on September 28, 2012, 14:29:22
Klopt, maar de meeste Levinson, inclusief de 331, gaan nog steeds voor veel geld van de hand. Ik heb zelf een 331 verkocht aan een forumlid, voordat ik hier zelf actief werd. Die 331 is daarna 3-4x van eigenaar verandert (en gek genoeg voor steeds meer geld). Dus een tweedehands Levinson is een erg goede investering. ;D

Dat lid ben ik natuurlijk en heb zo Audiofiel leren kennen.
En ook tevens met het merk Acoustat, maar dat is weer wat anders ;).
Ik heb de 331 verkocht aan Eisse, die er overigens nog lang plezier van heeft gehad.
In mijn setting vond ik de ML vooral in het laag erg prettig. In het hoog vond ik hem veel ruisen en stroperig.
Dit was in een setting met Denon en KEF Reference speakers.
Met de TAG vond ik hem uitmuntend matchen...
Hoeveel heb ik hem destijds van jou gekocht Arjen? Kan me dat niet zo goed meer herinneren.
Nu zie je ze nog wel vaker aan dat soort prijzen...

Jaren later heb ik de beste aankoop gedaan. Ooit.
Een ML 390s CD-speler. Geen geupgrade 39 of 390, nee echt een authentieke CD-speler.
Ik heb nog nooit zo natuurlijk en echt (ook gelaagd) horen spelen als met die speler.
Fantatisch apparaat... Verkocht om geld vrij te spelen voor een andere hobbie... kind... ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Willy de Woofer

Het is toch weer de combinatie, dat heb ik wel geleerd.
Hoe moet je een versterker beoordelen, hij speelt altijd met een bron en luidsprekers.
Het is en blijft een moeilijke materie. Maar wel geweldig leuk.
Binnenkort gaat de luisterruimte op de schop.

vanzomereng

Quote from: S@m on September 28, 2012, 11:05:44
Mits je het niet alleen over hybride ontwerpen hebt maak je me nieuwsgierig...

Mijn ervaring is ( luisterervaring dus objectief  ;) ) dat qua ontwikkeling luidsprekers in het algemeen,
een grotere vlucht/ontwikkelinghebben meegemaakt dan andere electronica...
Je koopt tegenwoordig voor redelijk geldt al speakers (in de prijsklasse met name tussen de 2.000 en 6.000 p/paar)
die voor > 10 jaren geleden nauwelijks betaalbaar waren.
Nieuwe materialen, computersimulaties (en deels ook productie in het verre oosten) hebben er voor gezorgd dat
e.e.a. , niet alleen voor de dure high-endspeakers zijn voorbehouden maar veel sneller ook in moderate prijsklassen
hun toegang vinden.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

vanzomereng

Quote from: garmtz on September 28, 2012, 12:08:48
De Summit is alleen daarna nog maar opgevolgd door de Summit X, met marginaal betere integratie van paneel en woofer, maar zeker niets spectaculairs. Dat er dus op dit gebied zoveel gebeurt is, ben ik niet met je eens.
Wellicht heb je met de Summits gelijk en verder smaken verschillen......
mijn opmerking betrof andere kleinere Martin Logan-modellen.
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

S@m

Quote from: VANZOMERENG on September 28, 2012, 23:02:28
Je koopt tegenwoordig voor redelijk geldt al speakers (in de prijsklasse met name tussen de 2.000 en 6.000 p/paar)
die voor > 10 jaren geleden nauwelijks betaalbaar waren.
Nieuwe materialen, computersimulaties (en deels ook productie in het verre oosten) hebben er voor gezorgd dat
e.e.a. , niet alleen voor de dure high-endspeakers zijn voorbehouden maar veel sneller ook in moderate prijsklassen
hun toegang vinden.

Okay, als je dat bedoelt dan kan ik daar in meegaan.

garmtz

In zijn algemeenheid ik ook wel.

fanny

Ik draai nu met een 390S rechtstreeks aan een Chord SPM 1200E en dat gaat fijn, eerst een 37/36 combi gehad.

Peerless Monster

Quote from: fanny on October  1, 2012, 19:38:11
Ik draai nu met een 390S rechtstreeks aan een Chord SPM 1200E en dat gaat fijn, eerst een 37/36 combi gehad.

Mooi he ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Midcall

Quote from: Peerless Monster on October  1, 2012, 20:45:18
Mooi he ;D
Zonde.... Een mooie speler met een matige, gooedkoopste van het goedkoopste (nahja, bij wijze van...) voortrap erin. Met je Chord zal een beetje fatsoenlijke voorversterker het al snel een stuk beter doen.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

garmtz


Peerless Monster

Quote from: Midcall on October  1, 2012, 21:26:32
Zonde.... Een mooie speler met een matige, gooedkoopste van het goedkoopste (nahja, bij wijze van...) voortrap erin. Met je Chord zal een beetje fatsoenlijke voorversterker het al snel een stuk beter doen.

Hmm, ik ben ook wel veel gewend, maar de voortrap van de 390s is echt niet slecht.
KR buizen op de 390s klonk echt erg natuurlijk, gefocussed, gelaagd.
Ik heb het eindelijk nu een beetje terug, maar de natuurlijkheid ga ik nooit meer overtreffen met die combi...
Het zou beter kunnen, maar zoals altijd is het echt een combinatie is van factoren...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

garmtz

Zie het zo: er komt een volumeregeling bij in de 390S als deze op variabel staat. Dus als je geen verschil zou horen in deze stand met volume maximaal en de fixed stand, is de voorversterker goed. Dat verschil hoor je echter wel degelijk. Het is te verbeteren met een goede voorversterker, maar die kunnen erg prijzig zijn en dan is het alternatief van helemaal geen voorversterker soms de meer praktische en betere dan een 'matige' voorversterker.

Peerless Monster

Quote from: garmtz on October  2, 2012, 10:35:05
Zie het zo: er komt een volumeregeling bij in de 390S als deze op variabel staat. Dus als je geen verschil zou horen in deze stand met volume maximaal en de fixed stand, is de voorversterker goed. Dat verschil hoor je echter wel degelijk. Het is te verbeteren met een goede voorversterker, maar die kunnen erg prijzig zijn en dan is het alternatief van helemaal geen voorversterker soms de meer praktische en betere dan een 'matige' voorversterker.

Ik ging mijn buizen niet op max zetten Garmt ;).
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

garmtz