Mark Levinson topic

Started by TheHighender, September 25, 2012, 20:10:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TheHighender

Hallo beste forumbezoekers,

Allereerst wil ik mij voorstellen. Mijn naam is Mike en ik ben gedurende 20 jaar serieus bezig met het complementeren en uitbreiden van mijn audioset.

Zijn er mensen met ervaring omtrent Mark Levinson producten in negatieve en of positieve zin.
Zelf ben ik in het bezit van de volgende ML componenten:
No 32 voorversterker
No 31.5 cd transport
No 30.6 dac
No 33 eindversterkers

Mijn voorkeur naar deze componenten stamt uit dezelfde beginperiode van 20 jaar geleden, maar misschien is Mark Levinson wel achterhaald en zijn er betere alternatieven.

Aangezien ik mij graag openstel voor de objectiviteit en deskundigheid van u als forumbezoekers ben ik benieuwd naar de mogelijkheden en verbeteringen aangaande andere componenten op dit niveau.
Evenals verbeterpunten op het gebied van bekabeling.

Ik ben zeer benieuwd naar goede adviezen.


Mike

dre73

heb je geen speakers dan? :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

TheHighender

Jawel hoor,

Martin Logan Summit


Mike

Audiofiel

Quote from: TheHighender on September 25, 2012, 20:10:17
Hallo beste forumbezoekers,

Allereerst wil ik mij voorstellen. Mijn naam is Mike en ik ben gedurende 20 jaar serieus bezig met het complementeren en uitbreiden van mijn audioset.

Welkom op het forum, Mike!

QuoteZijn er mensen met ervaring omtrent Mark Levinson producten in negatieve en of positieve zin.
Zelf ben ik in het bezit van de volgende ML componenten:
No 32 voorversterker
No 31.5 cd transport
No 30.6 dac
No 33 eindversterkers

Die 31.5 is wel een heel fraai CD-transport! De 30.6 is ook een mooie DAC, maar de 30.5 vond ik eigenlijk mooier. Die had nog de fraaie UltraAnalog D20400A chips aan boord. De 30.6 kwam uit net na de overname van UltraAnalog door Wadia en daardoor waren de chips niet meer leverbaar...

Ik heb zelf een aantal Levinsons gehad in de afgelopen 15 jaar. Naast een No.28 en 38 voorversterker waren dat onder meer een 23 en 331 eindversterker. Uiteindelijk is alles vervangen door Classé en dat bevalt mij nog beter. ;)

Wat betreft verbeteringen is mijn beste tip de volgende. Als je tevreden bent: niets aan doen!
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Willy de Woofer

Ik hoor dat het merk de laatste jaren achteruit is gegaan. Zelf heb ik niets vast kunnen stellen. Succes.

Streamz

Ik hoor dat het merk de laatste jaren vooruit is gegaan. Zelf heb ik niets vast kunnen stellen. Succes.

S@m

#6
Ik weet dat het merk een aantal jaar geleden is opgenomen in de Harman groep. Heb van 2 produkten van dit merk naar tevredenheid mogen genieten...


Audiofiel

Quote from: S@m on September 26, 2012, 14:02:16
Ik weet dat het merk een aantal jaar geleden is opgenomen in de Harman groep.

Dat is alweer 12 jaar geleden. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

garmtz

Hey! Misschien topic-titel veranderen in "Het Mark Levinson topic"? :)

Geweldig merk, dat met de nieuwe serie eindversterkers en binnenkort nieuwe geïntegreerde versterker en CD-speler weer helemaal terug is! Sinds ze bij Harman zitten, is de betrouwbaarheid er ook op vooruitgegaan en is er weer een gezonde toekomst voor het merk.

En om helemaal on-topic te komen: waanzinnige set en niets aan veranderen! Welke kabels gebruik je HighEnder?

S@m

Quote from: Audiofiel on September 26, 2012, 14:14:41
Dat is alweer 12 jaar geleden. ;)

Precies, dat zeg ik: 'een aantal jaar geleden'... 

Robiwan

Mooi spul. Klankmatig erg strak, gecontroleerd en ruimtelijk maar ietwat koel. Ja, je moet altijd wat te zeiken hebben :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

S@m

Quote from: LPlover on September 26, 2012, 14:25:15
maar ietwat koel.

Dat dacht ik ook altijd, totdat ik zelf heb ondervonden dat dit (in mijn situatie) helemaal het geval niet was.

Robiwan

Quote from: S@m on September 26, 2012, 14:29:58
Dat dacht ik ook altijd, totdat ik zelf heb ondervonden dat dit (in mijn situatie) helemaal het geval niet was.

Naim is een beetje "wittig" van klank.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

S@m

Quote from: LPlover on September 26, 2012, 14:36:22
Naim is een beetje "wittig" van klank.

Naim ken ik klankmatig niet en 'wittig' zegt me ook niets, maar ML vind ik groots en vol van klank. En erg mooi gebouwd, prachtig spul!

garmtz

De laatste ML spullen zijn niet koel, warm, of wat dan ook, maar klinken zoals de kabels die je er op aansluit. Klinkt een beetje vreemd, maar ze zijn zo vreselijk neutraal, dat de kabels een grotere invloed hebben op de klankkleur dan de spullen zelf.

LABO

Speel sinds kort op een ML 383 en ben daar erg enthousiast over. Kijk dan ook erg uit wat de opvolger hiervan gaat doen. Begreep dat hij volgend jaar pas daadwerkelijk op de markt komt.
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

TheHighender


En om helemaal on-topic te komen: waanzinnige set en niets aan veranderen! Welke kabels gebruik je HighEnder?

Ik gebruik de volgende kabels:
Interlinks van Transparent en luidsprekerkabel van MIT.

Audiofiel

Quote from: TheHighender on September 26, 2012, 18:20:49
Ik gebruik de volgende kabels:
Interlinks van Transparent en luidsprekerkabel van MIT.

Daar zit dan ook het grootste potentieel van een ander klankkarakter. Je zou eens kabels kunnen wisselen. Misschien eens iets op proef van een ander lenen of zo?
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

blue-eyes

Hoe kan je dat nu zeggen als je niet eens weet welke types van Transparent en MIT hij gebruikt?
Tussen de instap en bovenkant zit een enorm verschil.
Je uitspraak zou dus kunnen kloppen, maar juist ook negatief zijn!

Welke type LS en interlink gebruik je?

Ik heb indertijd MIT Magnum M3 LS kabels op mijn toenmalige ML EV's gehad, ik had er twee, de 331.
Dat was een rake match. Enorme 3D (Op TAG McLaren pre en loopwerk, JBL TIK speakers)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

garmtz

Absoluut waar BE, maar ik denk dat Audiofiel meer bedoelt dat daar de meeste VERANDERING mogelijk is. Het zou goed kunnen dat de TS misschien andere kabel-combi's wel mooier vindt. Dat zegt niet dat de match met MIT/Transparent niet goed is. Ik ben zelf ook niet weg van Transparent en MIT, maar dat blijft smaak...

blue-eyes

Quote from: garmtz on September 26, 2012, 20:49:15
Absoluut waar BE, maar ik denk dat Audiofiel meer bedoelt dat daar de meeste VERANDERING mogelijk is. Het zou goed kunnen dat de TS misschien andere kabel-combi's wel mooier vindt. Dat zegt niet dat de match met MIT/Transparent niet goed is. Ik ben zelf ook niet weg van Transparent en MIT, maar dat blijft smaak...

Dat snap ik, maar ik vond het zo een beetje kort door de bocht weergegeven.


Ben het wel met jullie eens. Anders gezegd, als je het niet probeert zal je ook nooit weten of je bekabeling juist de perfecte match is, of juist niet....
En de meeste audiofielen vinden deze zoektoch leuk.
Ik ga er even vanuit dat de TS een belieger is, immers, een non believer zou deze merken wellicht niet kopen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

garmtz

Is trouwens ook niet helemaal waar dat ik geen fan ben van MIT, ik heb immers lange tijd MIT interconnects gebruikt, maar (door meer vergelijkingsmateriaal) ook wel goede (betere) alternatieven gevonden in de loop der tijd. Maar destijds waren ze (MIT MI-330 Shotgun) super!

blue-eyes

Quote from: garmtz on September 26, 2012, 21:28:56
Is trouwens ook niet helemaal waar dat ik geen fan ben van MIT, ik heb immers lange tijd MIT interconnects gebruikt, maar (door meer vergelijkingsmateriaal) ook wel goede (betere) alternatieven gevonden in de loop der tijd. Maar destijds waren ze (MIT MI-330 Shotgun) super!

Idd, dat wilde ik nog posten, maar vond het te weinig toevoegen :D
Er zijn nog wel wat betere lines dan de shotgun ;)
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

garmtz

Quote from: Blue-Eyes on September 26, 2012, 21:32:47
Idd, dat wilde ik nog posten, maar vond het te weinig toevoegen :D
Er zijn nog wel wat betere lines dan de shotgun ;)

Ja, 'iets' beter kan nog wel ja... :)

TheHighender

#24
Quote from: Blue-Eyes on September 26, 2012, 20:38:25

Welke type LS en interlink gebruik je?

Ik heb indertijd MIT Magnum M3 LS kabels op mijn toenmalige ML EV's gehad, ik had er twee, de 331.
Dat was een rake match. Enorme 3D (Op TAG McLaren pre en loopwerk, JBL TIK speakers)

Ik gebruik MIT Shotgun S1 luidsprekerkabel en transparent music link ultra balanced interlinks

Mike