Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Started by Bas Akkerman, September 24, 2012, 20:17:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

chansig

USB kabels zijn niet zo heel erg moeilijk te vinden.

Veel plezier met de nieuwe aanschaf.

Gr. Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Bama

En ik heb een passend setje speakers er bij dan ben je klaar Bas.

Bas Akkerman

Quote from: doorofnight on August 16, 2017, 21:45:26
Ik ben benieuwd wat de uitkomst is.
Ik ook! Zal ook niks tegen Linda zeggen, dan komt ze vaak vanzelf met wat ze hoort.

Quote from: chansig on August 16, 2017, 21:47:01
USB kabels zijn niet zo heel erg moeilijk te vinden.

Veel plezier met de nieuwe aanschaf.

Gr. Hans
De kunst is me nu even niet mee te laten slepen in alle opties inderdaad. ;)

Quote from: Bama on August 16, 2017, 22:02:55
En ik heb een passend setje speakers er bij dan ben je klaar Bas.
Matcht vast goed, maar laat ik dat maar niet doen. Een mooie bank is toch ook wel fijn om op te zitten. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Weer eens een verrassing in huize Bas, dit maal zonder een vooraankondiging a >3 jaar  ;).
Leuk joh, veel luisterplezier gewenst, ik ben benieuwd naar jouw ervaringen.

Niet meer scherp heb ik, waarmee je tot op heden streamde?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Grappig, gisteren vertelde ik tijdens een teamoverleg nog waarin ik me wil ontwikkelen, meer doen dan denken. :)

Nu is het streaminggedeelte als volgt: NAS --> SBT (Tomanek-voeding) --> SPDIF --> Resolution Audio. Waar nu de SBT en SPDIF staat, wordt dat dus MicroRendu met USB. Omdat de Resolution Audio zowel SPDIF als USB heeft, kan ik vrij makkelijk vergelijken.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Bas Akkerman

Da's een goede! Moet ik wel ergens identieke USB-kabels kunnen lenen... En zien of ik wel twee USB-ingangen heb... Nope, de XS heeft er maar 1. Dat wordt dus SBT via SPDIF en MR via USB.

Zit ik nog een beetje met hoe ik de rendersoftware afspeel. Het idee is een aantal nummers te kiezen en die tegelijkertijd af te spelen en zo te switchen tussen USB en Spdif, met de MR op de een en de SBT op de ander. Blijf ik met niveauverschillen zitten, maar dat is helaas lastig te voorkomen. Het lastige is dat ik met de SBT direct van de NAS kan spelen (middels de iPad) en met de MR waarschijnlijk wel de laptop moet gebruiken. Toch weer een extra verschil. Maar laat ik het eerst eens proberen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

DofN

Automatisch vast volume uitschakelen op de apparaten en LMS. In je netwerk zie je wsch een LMS voor je SQBT, en een LMS voor je microrendu. Per LMS regel je het volume.

Een decibel of 2,3 verschil kan al leiden tot een moeilijke vergelijking.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Bas Akkerman

Dan regel je het volume dus digitaal in de software? Ben ik nooit zo'n voorstander van, maar misschien is het middel minder erg dan de kwaal. En nog ergens een lange Ethernetkabel vandaan toveren. Leuk dat A-B vergelijk! ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Bas Akkerman

Wat bedoel je? Normaal zou je dat niet doen, maar om in dit geval het geluidsniveau gelijk te trekken wel?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Laat ik trouwens meteen wat doorpakken. Veel mensen gebruiken een switch tussen de router en de streamer. Wat zijn jullie ervaringen hierbij?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

DofN

Quote from: Bas Akkerman on August 17, 2017, 09:46:29
Wat bedoel je? Normaal zou je dat niet doen, maar om in dit geval het geluidsniveau gelijk te trekken wel?

Sorry voor de onduidelijke reactie. Normaal doe ik dat niet, maar om het geluidsniveau gelijk te trekken ten behoeve van een test doe ik dat wel.

Een switch gebruik ik niet. Omdat apparaten niet fysiek verbonden worden heb ik geen last van brommen, aardlussen en interferenties, enzo. Je draadloze netwerk moet wel snel genoeg zijn.



You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Siddartha

Ik gebruik wel een switch, maar das meer praktisch aangezien er 4 apparaten  bekabeld aangesloten zitten in die hoek
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

frank2

Sommigen gebruiken een switch puur omdat dat beter zou klinken, ik heb het hier ook wel een paar keer getest en ja het geluid wordt anders maar mijn inziens niet beter, bovendien schijnt het merk switch ook van i vloed te zijn zie opmerking van onder013. In zijn forum. Ik gebruik geen switch omdat je weer een aparte ethernetkabel aan moet hangen, een switch gebaat is bij een goede voeding en dus ook een goede netkabel dan nodig is.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Martin!!!

mainly British stuff

Martin!!!

Quote from: frank2 on August 17, 2017, 10:17:54
Sommigen gebruiken een switch puur omdat dat beter zou klinken, ik heb het hier ook wel een paar keer getest en ja het geluid wordt anders maar mijn inziens niet beter, bovendien schijnt het merk switch ook van i vloed te zijn zie opmerking van onder013. In zijn forum. Ik gebruik geen switch omdat je weer een aparte ethernetkabel aan moet hangen, een switch gebaat is bij een goede voeding en dus ook een goede netkabel dan nodig is.

Bij mij klinkt het met de genoemde DLink GS108 'beter' dan zonder, met een goede (niet schakelende) voeding er aan klinkt het nog 'beter'.  Bij de buren op het SF is er genoeg over tte lezen!
mainly British stuff

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

Quote from: Bas Akkerman on August 17, 2017, 10:42:38
De meningen zijn verdeeld. Ik zal me er zeker eens op inlezen.

Ervaren is wellicht nog beter  ;D mooie aanschaf die Microrendu veel plezier er mee
mainly British stuff

Bas Akkerman

Ja, is het ook. Maar mijzelf kennende wil ik dan weer 100 verschillende switches proberen en 76 Ethernetkabels. Ik ben me nu al aan het oriënteren op een USB-kabel, dat is met de MR wel even genoeg uitgave.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

DofN

Mijn gedachte zou zijn: hoe minder apparaten, voedingen en kabels, hoe beter? Als een switch niet nodig is omdat het netwerk snel genoeg is, dan is de keuze snel gemaakt in huize DoF.

Een switch kan niets verbeteren ten opzichte van een ideaalsituatie; daartoe bezit het de technische mogelijkheden niet.


You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Martin!!!

Quote from: doorofnight on August 17, 2017, 11:20:48
Mijn gedachte zou zijn: hoe minder apparaten, voedingen en kabels, hoe beter? Als een switch niet nodig is omdat het netwerk snel genoeg is, dan is de keuze snel gemaakt in huize DoF.

Een switch kan niets verbeteren ten opzichte van een ideaalsituatie; daartoe bezit het de technische mogelijkheden niet.

Dat is ook een mening  (die ik ook heb gehad), de praktijk is echter weerbarstiger   :bigsmile:
mainly British stuff

DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Bas Akkerman

Ik speel bedraad, dus daar hoef ik het niet voor te doen. Bas komt voorlopig even nergens op uit. Het sparen voor het veranderen van het interieur heeft even geduurd, daardoor werd ik wat ongeduldig. Met de aanschaf van de MicroRendu ben ik wel weer even genezen. Het nieuwe interieur en daarmee de nieuwe luisterpositie en akoestiekplannen zetten iets meer zoden aan de dijk dan een switch of niet, dus daar zet ik nu op in.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten