Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Started by Bas Akkerman, September 24, 2012, 20:17:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bas Akkerman

De HTmaandlijst ga ik iets anders indelen. Het wordt letterlijk een maandlijst, dus voor elke maand een aparte playlist. Zie verder:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129586.0
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

In de loop van morgen zal ik nog wat mensen persoonlijk benaderen om hen te bedanken voor het afgelopen jaar.

Op deze plek wil ik in ieder geval mijn grote dank uitspreken aan eenieder die mij in 2012 en eigenlijk ook daarvoor heeft geholpen te komen tot mijn huidige, prachtige set. Het zij door raad en daad, door kritische noten te kraken of enig andere manier via dit forum of zelfs in "real life".

Maar nog meer dan mijn set en de hulp daarbij word ik warm van binnen als ik terugdenk aan de hartelijkheid die ik de afgelopen jaren heb mogen tegenkomen. Op dit forum, maar zeker ook daarbuiten. Voor mij zelf is het een extra steuntje om te beseffen waar het echt om gaat en om "spullen" in perspectief te blijven zien.
Mijn wens aan jullie is een zelfde inzicht. Wat er ook geschreven of bedoeld wordt, zie het onderwerp waar we het hier over hebben in het licht van het groter geheel. Dan weet ik zeker dat we dit forum vriendelijk houden en zijn felle discussies een hobby die we met mede-liefhebbers bedrijven.

Al het goeds voor 2013 in gezondheid, werk en privé. Accepteer wat minder gaat, maar geniet vooral van al het moois je overkomt!


Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

AbZ


Bas Akkerman

Quote from: AbZ on December 31, 2012, 20:04:19
Jullie hebben ook ongeveer dezelfde pruik...

Lol, toen ik het schreef, moest ik wel even aan de troonrede denken inderdaad. Nu maar hopen dat Hare Majesteit het net zo heeft gemeend als ik. :bigsmile:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

Jullie  ook de beste  wensen voor een mooi, gezond, gelukkig  en muzikaal 2013!  ;D
mainly British stuff

Deleted Member 2

Bas, een prachtig nieuwjaar toegewenst en succes op de arbeidsmarkt.

Veel dank voor alle inzichten die je bijdraagt aan dit forum. Dat mag best een keer gezegd worden.

Groet,

Henk

Bas Akkerman

Quote from: Onder013 on January  1, 2013, 13:30:48
Bas, een prachtig nieuwjaar toegewenst en succes op de arbeidsmarkt.

Veel dank voor alle inzichten die je bijdraagt aan dit forum. Dat mag best een keer gezegd worden.

Groet,

Henk
Dank je Henk. Het eerste (een baan) zou ik echt heel erg graag willen, maar ja...
Het tweede vind ik erg sympathiek van je en geeft de burger moed. ;)
Ik begreep overigens dat jij deze maand naar Frank gaat?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Vanuit een ander topic:

Quote from: WickedGame on January  3, 2013, 20:31:26
SBT is leuk, maar nu ik de PS Audio PWD heb gehoord ben ik om... helaas had ik hem maar tijdelijk en is die nu naar de eigenaar (pa) waarvoor ik hem heb getest en ingesteld. De Ps Audio is gewoon een klasse apart.
Voor de zekerheid, ik gebruik de DAC van de Resolution Audio. PS Audio is zeker ook niet verkeerd, alleen een beetje te ingetogen en te bleek voor mijn smaak.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

WickedGame

Quote from: Bas Akkerman on January  3, 2013, 20:35:46
Vanuit een ander topic:
Voor de zekerheid, ik gebruik de DAC van de Resolution Audio. PS Audio is zeker ook niet verkeerd, alleen een beetje te ingetogen en te bleek voor mijn smaak.

Tja ik kom van een Cambridge Audio DacMagic en dan is de PS Audio toch wel een erg grote stap voorwaarts. Als je al een DAC hebt die hoogwaardig is wat ongetwijfeld de Resolution Audio is dan is een PS Audio met Bridge misschien wel een beetje teveel van het goede. Zou dan meer naar een dedicated streamer gaan en je DAC blijven hanteren.

Bas Akkerman

Quote from: WickedGame on January  3, 2013, 20:51:06
Tja ik kom van een Cambridge Audio DacMagic en dan is de PS Audio toch wel een erg grote stap voorwaarts. Als je al een DAC hebt die hoogwaardig is wat ongetwijfeld de Resolution Audio is dan is een PS Audio met Bridge misschien wel een beetje teveel van het goede. Zou dan meer naar een dedicated streamer gaan en je DAC blijven hanteren.
Eerst de SBT via de NAS goede rips laten spelen en dan over een tijd ga ik wel vergelijken tussen streamers onderling. Dat zit zeker in de planning, maar eerst akoestiek!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

WickedGame

Quote from: Bas Akkerman on January  3, 2013, 20:54:49
Eerst de SBT via de NAS goede rips laten spelen en dan over een tijd ga ik wel vergelijken tussen streamers onderling. Dat zit zeker in de planning, maar eerst akoestiek!

Akoestiek is ook een onderdeel inderdaad. Wil mijn kamer eens laten nameten of er verbeteringen mogelijk zijn.

Bas Akkerman

Quote from: WickedGame on January  3, 2013, 20:56:34
Akoestiek is ook een onderdeel inderdaad. Wil mijn kamer eens laten nameten of er verbeteringen mogelijk zijn.
Zeker doen! Alhoewel investeren in de akoestiek best kostbaar kan zijn... Dus wees gewaarschuwd. :dry:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

WickedGame

Quote from: Bas Akkerman on January  3, 2013, 20:57:54
Zeker doen! Alhoewel investeren in de akoestiek best kostbaar kan zijn... Dus wees gewaarschuwd. :dry:

Ik weet het... maar goed mijn set is toch wel zo goed als klaar naar mijn mening. Dus dan is akoestiek de volgende stap in de zoektocht naar de holy grail als die er ooit is :D

Bas Akkerman

Quote from: WickedGame on January  3, 2013, 20:58:52
Ik weet het... maar goed mijn set is toch wel zo goed als klaar naar mijn mening. Dus dan is akoestiek de volgende stap in de zoektocht naar de holy grail als die er ooit is :D
Daar is echt heel veel te behalen. Daarvan ben ik wel overtuigd na de luisterervaringen van afgelopen tijd.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Deleted Member 2

Quote from: Bas Akkerman on January  3, 2013, 20:35:21
Dank je Henk. Het eerste (een baan) zou ik echt heel erg graag willen, maar ja...
Het tweede vind ik erg sympathiek van je en geeft de burger moed. ;)
Ik begreep overigens dat jij deze maand naar Frank gaat?

klopt. Als het even past dan wil weer eens bij hem langs in combinatie met een bezoekje aan WenW.

Nou dacht ik toen ik met Frank de intentie voor een bezoekje besprak dat wellicht ...... ;D

PM maar als je dat bedoelt

Bas Akkerman

Quote from: Onder013 on January  3, 2013, 21:17:59
klopt. Als het even past dan wil weer eens bij hem langs in combinatie met een bezoekje aan WenW.

Nou dacht ik toen ik met Frank de intentie voor een bezoekje besprak dat wellicht ...... ;D

PM maar als je dat bedoelt
Daar dacht ik wel een beetje aan inderdaad... Nou ja, Frank stelde het voor. Ik zal je even een PM geven, is iets handiger communiceren. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Binnenkort gaan Onder013 en ik, onder voorbehoud, naar Frank2 toe. Ik ben erg benieuwd naar Henk, Frank en diens set!
Verder moet ik echt even wat mensen gaan PM-en. Er staan nogal wat mensen in de wacht die ik had beloofd bij mij te komen luisteren. Donderdag komt in ieder geval Zee weer eens langs. Veel klassiek, maar zeker ook wat van mijn nieuwe aanwinsten. :happy:

Hier nu lekker aan het luisteren naar van alles en nog wat. Eigenlijk weinig audiophila nervosa. Nou moet ik daarbij wel opmerken dat dat bij de cd-weergave veel minder speelt dan bij Spotify over de SBT. Dat laatste is tot dusver echt wel van een lager niveau. Een NAS komt er binnenkort aan, zodat ik met goede rips kan draaien. En zodra het kan, ga ik ook de BOTW kopen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Martin!!!

mainly British stuff

Bas Akkerman

Quote from: Martin!!! on January  7, 2013, 19:45:33
Welke NAS(sen) en schijven heb je op het oog Bas?
Jij ook nog het allerbeste voor 2013 Martin! Las veel te laat dat jij ook had gereageerd. :crazy:

Het wordt de QNAP TS-459 Pro II. In principe overkill voor het streamen van muziek, maar ga er misschien ook video vanaf draaien. Nu heb ik slechts nog één 2TB-schijf, maar dat is voor muziek voldoende. Zal ook niet snel Raid draaien, omdat ik toch externe kopieën ga maken en die elders bewaar.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Daar ga je zeker plezier van hebben. Die van mij is ondertussen iets van 4 jaar oud, maar draait nog steeds. Ik zou ook niet meer zonder NAS kunnen, denk ik. Zelf draai ik wel RAID5, en dat werkt perfect. Er is ooit 1 schijf overleden, nieuwe er in, avondje laten ratelen en weer door zonder data verlies. Ook al draai je externe backups, zou ik je toch aanraden om te mirroren of RAID5 te gebruiken.
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Quote from: Eddye on January  7, 2013, 20:33:22
Daar ga je zeker plezier van hebben. Die van mij is ondertussen iets van 4 jaar oud, maar draait nog steeds. Ik zou ook niet meer zonder NAS kunnen, denk ik. Zelf draai ik wel RAID5, en dat werkt perfect. Er is ooit 1 schijf overleden, nieuwe er in, avondje laten ratelen en weer door zonder data verlies. Ook al draai je externe backups, zou ik je toch aanraden om te mirroren of RAID5 te gebruiken.
RAID5 zou dan nog wel kunnen. Overigens heb ik nu nog maar 1 schijf om er in te doen, dus veel RAID-mogelijkheden heb ik niet. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Eddye

Gelukkig zijn de prijzen van harde schijven weer gestaag aan het zakken. Voor de prijs van een BOTW heb je al een 2TB harde schijf ;D. Keuzes, keuzes......
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Bas Akkerman

Quote from: Eddye on January  7, 2013, 20:43:24
Gelukkig zijn de prijzen van harde schijven weer gestaag aan het zakken. Voor de prijs van een BOTW heb je al een 2TB harde schijf ;D. Keuzes, keuzes......
Geen geld, geen geld. Dus dat beperkt de keuze aardig. ;)
Maar dan komt er toch echt eerst een BOTW, dat is nu harder "nodig" dan een extra schijf. Ben echt wel benieuwd hoe dat alles gaat klinken als ik eenmaal met goede rips bedraad via de SBT met BOTW stream.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten