Electrickery | Appletje, maar geen eitje

Started by Bas Akkerman, September 24, 2012, 20:17:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

DofN

Ja, hoe hoger een subwoofer is gecrossed hoe gevoeliger dit wordt. Ook laag klinkt gewoon muf en dof achter een gordijn. Ik heb ook eens overwogen om platte maar hoge subwoofers direct tegen de wand te plaatsen en er een gordijn voor te hangen. Dit werd afgeraden door zowel de fabrikant als door Staaled, die zo vriendelijk was met me mee te denken.

Samengevat: ook lage tonen gaan muf klinken achter een doek (zijnde niet luidsprekerdoek).

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Staaled

Idd , AT doek voor de driver.
Kast kun je aankleden als een schaap of wuppie lijkt mij.

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

denoontje


Bas Akkerman

Quote from: doorofnight on June  4, 2017, 13:08:58
Ja, hoe hoger een subwoofer is gecrossed hoe gevoeliger dit wordt. Ook laag klinkt gewoon muf en dof achter een gordijn. Ik heb ook eens overwogen om platte maar hoge subwoofers direct tegen de wand te plaatsen en er een gordijn voor te hangen. Dit werd afgeraden door zowel de fabrikant als door Staaled, die zo vriendelijk was met me mee te denken.

Samengevat: ook lage tonen gaan muf klinken achter een doek (zijnde niet luidsprekerdoek).
Ok, zal het eens testen. Heb normaliter een groot kussen voor de subwoofer om te voorkomen dat de katten het speakerdoek niet als krabpaal gebruiken. ;D Zal dan eens met en zonder testen.
Quote from: Staaled on June  4, 2017, 13:13:01
Idd , AT doek voor de driver.
Kast kun je aankleden als een schaap of wuppie lijkt mij.


Haha, ik spaarde vroegah wuppie's. Good old memory.

Quote from: denoontje on June  4, 2017, 13:23:13
lekker punniken of haken :D...
Het zal vast wel custom made worden en als ik nu al zie wat ze voor poefen vragen... Linda heeft er trouwens geen enkel probleem mee als de subwoofer zo blijft. Het is nu een keer MAF. ;)
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Wie er zin heeft...
Morgen speel ik met mijn team de finale om het landskampioenschap rolstoelhockey. Mocht je tijd en zin hebben om naar sporthal Gaasperdam in Amsterdam te komen, wees welkom!
We spelen een best of three met de volgende tijden: 12.00u, 14.00u, 15.00u (indien nodig).
Het adres is: Ravenswaaipad 5 (navigatie op: Parkhof 100), 1106 AW Amsterdam Zuidoost.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Kjelt


DofN

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Xander32

Suc6 Bas  :thumbs-up:.

Quote from: Bas Akkerman on June 10, 2017, 07:48:05
Wie er zin heeft...
Morgen speel ik met mijn team de finale om het landskampioenschap rolstoelhockey. Mocht je tijd en zin hebben om naar sporthal Gaasperdam in Amsterdam te komen, wees welkom!
We spelen een best of three met de volgende tijden: 12.00u, 14.00u, 15.00u (indien nodig).
Het adres is: Ravenswaaipad 5 (navigatie op: Parkhof 100), 1106 AW Amsterdam Zuidoost.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maikel_audionerd

HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

felix01

Quote from: Bas Akkerman on June 10, 2017, 07:48:05
Wie er zin heeft...
Morgen speel ik met mijn team de finale om het landskampioenschap rolstoelhockey. Mocht je tijd en zin hebben om naar sporthal Gaasperdam in Amsterdam te komen, wees welkom!
We spelen een best of three met de volgende tijden: 12.00u, 14.00u, 15.00u (indien nodig).
Het adres is: Ravenswaaipad 5 (navigatie op: Parkhof 100), 1106 AW Amsterdam Zuidoost.

veel succes :colgate: :colgate:
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maximus_Aurelius

#3863
Normaal is het gezegde " geen nieuws is goed nieuws" maar dit gaat in de sportwereld niet op  ;).
Geen nieuws betekent meestal slecht nieuws  :D. Dat men verloren heeft.

Hopelijk is dit niet het geval en is er party dat het landskampioenschap in de wacht gesleept is. Dit kan de reden zijn dat er nog niets vermeld is ;).
Door de party dat Bas brak is  :D
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( USB Pink Faun Bridge + OXCO Clock, Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Bas Akkerman

Tof dat je het vraagt, Robert. :thumbs-up:
We hebben helaas verloren in de beslissende wedstrijd door een eigen goal in de verlenging (golden goal). Dus ja, brak ben ik wel. Zeker omdat ik weer niet zoveel speelde dan gehoopt. Dus ik ben volgend seizoen aan het overdenken. Volgende week hebben we al het officieuze WK in Breda met het Nederlands Team, dus de kop moet zo snel mogelijk leeg en de focus daarop.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

mondiaal

Super...ik heb zelf ook hockey gespeeld o.a. zaal en dit is waanzinnig. Respect dat je zo ver bent gekomen. :clapping: :clapping:

Xander32

Jammer, vooral dan ook de manier waarop kan ik mij indenken, maar idd;
nu de focus op hetgeen nog komen gaat :thumbs-up:.

Quote from: Bas Akkerman on June 13, 2017, 20:21:20
Tof dat je het vraagt, Robert. :thumbs-up:
We hebben helaas verloren in de beslissende wedstrijd door een eigen goal in de verlenging (golden goal). Dus ja, brak ben ik wel. Zeker omdat ik weer niet zoveel speelde dan gehoopt. Dus ik ben volgend seizoen aan het overdenken. Volgende week hebben we al het officieuze WK in Breda met het Nederlands Team, dus de kop moet zo snel mogelijk leeg en de focus daarop.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Bas Akkerman

Quote from: mondiaal on June 14, 2017, 00:42:34
Super...ik heb zelf ook hockey gespeeld o.a. zaal en dit is waanzinnig. Respect dat je zo ver bent gekomen. :clapping: :clapping:
Ik ben al heel vaak tweede geworden, ook met het Nederlands Team, dus het voelt als verlies. Desondanks de afgelopen drie jaar (sinds de invoering van de play offs) steeds de finale gehaald. An sich niet verkeerd.

Quote from: Xander32 on June 14, 2017, 06:37:29
Jammer, vooral dan ook de manier waarop kan ik mij indenken, maar idd;
nu de focus op hetgeen nog komen gaat :thumbs-up:.

Zo gaat dat, ook als we wel gewonnen hadden. All the trophies on your shelf doesn't win the next one.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Jammer dat het niet gelukt is om die cup binnen te halen, Bas! Maar goed dat je nu dan al naar het volgende kampioenschap uitkijkt. Die gaat vast gewonnen worden!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Quote from: skyfox on June 14, 2017, 11:36:53
Jammer dat het niet gelukt is om die cup binnen te halen, Bas! Maar goed dat je nu dan al naar het volgende kampioenschap uitkijkt. Die gaat vast gewonnen worden!
Nou... we hebben pittige concurrentie. Gelukkig maar ook.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

skyfox

Pittig is goed, dan staan jullie ook op scherp. Ik heb te vaak bij Nicole gezien dat ze verloren van een team wat ze als een makkelijke win zagen. Als ze wisten dat ze moesten vechten speelden ze veel strakker en tactischer. Nou ja, meestal dan ;)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Bas Akkerman

Zo werkt dat inderdaad, kijk maar naar Nederlands Team met voetbal.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Na derde op het inofficiële Europees toernooi voor clubteams te zijn geworden, moest ik mezelf weer eens belonen (de financiële meevaller voor het budget in de wooninrichting hielp ook mee ;)).
Ik ben bezig de Sonore microRendu + Kingpin lineair PSU van Dynky over te nemen. Het was een te mooie aanbieding om te laten liggen.

Door wat financiële meevallertjes gaat dit niet van het budget voor de inrichting af. Nu zijn we aan het opruimen, zodat de eettafel kan komen en we verder in huis kunnen. We gaan, naast dat van bekenden, ook een interieuradvies van een winkel in Den Haag inwinnen, zodat we wat concreter worden in wat we willen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

DofN

Ik had ook al zitten kijken naar die microrendu :) Gefeliciteerd met de aanschaf.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Bas Akkerman

Het was gewoon echt een goede aanbieding. Nu dus weer op zoek naar een USB-kabel, dat dan weer wel. De SBT met Teradek-voeding houd ik nog even aan. Dan kan ik mooi switchen tussen de SBT via SPDIF en MicroRendu via USB om eens goed te horen wat het verschil is. Geen volume levels gelijk en de SBT speelt dan via LMS op de NAS en MicroRendu via LMS op de laptop, maar het geeft een idee.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten