Mijn 35-Watt nas maar dan in 2012: oplossing gevonden en getest !

Started by FvP, September 22, 2012, 12:50:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jaco

5x een 7200 rpm daaronderin, en het dan fanless koel houden is knap.
Je hebt op zich maar weinig airflow nodig heb ik gemerkt, maar er moet toch wel wat zijn.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

FvP

Quote from: jaco on November 19, 2012, 19:54:09
5x een 7200 rpm daaronderin, en het dan fanless koel houden is knap.
Je hebt op zich maar weinig airflow nodig heb ik gemerkt, maar er moet toch wel wat zijn.

ik heb net een interne bay van vier HDD's uit m'n define XL gesloopt ter test, en in een 4U kast op de bodem gelegd met bovenkant van kast zonder deksel, vier disken op mekaar en valt in de winter mee

http://www.fractal-design.com/img_prod/FD-CA-DEF-XL-BL_2_1_1.jpg

disken zijn lauw, dus als dit werkt, zal het middels natuurlijke convectie in die andere kast ook wel werken, die is namelijk voorzien op natuurlijke airflow

jaco

 Ik heb ook zo'n define xl met noctua fans, maar daar loopt de hdd temperatuur in dat onderste vak toch wel wat op bij heftig disk gebruik.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

BarcoCRT

Ik heb een towercase waar 6 schijven in de 5 1/4 inch plaatsen zijn ingebouwd. Zonder frontjes, en aan de achterkant een good old 15cm Barco fan uit een 800 die geheel vrij, dus zonder rooster gemonteerd is. De fan draait op iets als 5 of 7V. Het geheel maakt nagenoeg geen geluid, geen gesuis, geen geluid van de schijven. De enkele Barco fan trekt er een behoorlijk volume aan lucht doorheen en de twee typen schijven zijn 28 of 35 graden.
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

Gmk


disken zijn lauw, dus als dit werkt, zal het middels natuurlijke convectie in die andere kast ook wel werken, die is namelijk voorzien op natuurlijke airflow

En hoe zit je nu met je stroomverbruik?

W.Otter

denk dat de heer Klinkt Beter op dit moment even niet kan reageren ;)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF


jaco

die komt wel weer terug onder een andere naam via een ander IP adres.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

_ MarcelloW _

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Nosferatu

Quote from: _ MarcelloW _ on November 29, 2012, 14:32:29
Ik heb een ban gemist?
Een BFL zelfs. Totaal ontspoorde discussie waardoor KB z'n postjes in die bepaalde forrumthread ging verwijderen en daardoor persona non grata werd. Jammer dat het er de laatste tijd zo aan toe gaat, maar ja, zal wel aan de tijd van het jaar liggen ofzo.  :closedeyes:
Video corner: Denon X-4000 + DBT-3313UD + DNP-800NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Denon PMA-2020AE + DCD-2020AE  + DNP-2000NE + TU-1500AE, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000

H B

Quote from: Nosferatu on November 29, 2012, 17:27:35
Een BFL zelfs. Totaal ontspoorde discussie waardoor KB z'n postjes in die bepaalde forrumthread ging verwijderen en daardoor persona non grata werd. Jammer dat het er de laatste tijd zo aan toe gaat, maar ja, zal wel aan de tijd van het jaar liggen ofzo.  :closedeyes:

Een forumsponsor die een BFL aan zijn broek heeft, dan doe je het goed.

eduard

Ach fred heeft al vaker zo'n Ban gekregen. Nu eens kijken wanneer we hem weer spotten.