het (geavanceerde) HTPC topic (alles over madVR, ReClock, SVP, LAV, XBMC, Jriver

Started by THX-UltraII, September 17, 2012, 11:42:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

mutiara

ik heb een vraag over JRiver.
graag zou ik willen dat als ik mijn laptop aanzet dan automatisch JRiver opstart.
is dit mogelijk? en zo ja hoe?
TV Set
LG Oled 55B7V / Zidoo Z1000pro / Ziggo Next /
Hifi Set
Audiolab 6000a / Wharfedale Linton 85th Anniversary Edition /  Advance Acoustic X-CD3 / New Horizon GD3 / Kenwood KX 3060

rickw

Quote from: mutiara on March 28, 2014, 16:59:37
ik heb een vraag over JRiver.
graag zou ik willen dat als ik mijn laptop aanzet dan automatisch JRiver opstart.
is dit mogelijk? en zo ja hoe?

Ctrl-toets+O-->Startup-->Windows Startup

mutiara

TV Set
LG Oled 55B7V / Zidoo Z1000pro / Ziggo Next /
Hifi Set
Audiolab 6000a / Wharfedale Linton 85th Anniversary Edition /  Advance Acoustic X-CD3 / New Horizon GD3 / Kenwood KX 3060

Moondust

Quote from: mimic on December 19, 2013, 08:28:12
Ik gebruik dan alleen FI op de laptop. Framerate lijkt het probleem niet, dat loopt wel. Ik lijk veel last te hebben van "lijnen" in het beeld bij snelle bewegingen, tearing noemen we dat?
Bij tearing is een denkbeeldige horizontale lijn zichtbaar. Dit wordt veroorzaakt doordat twee achtereenvolgende beelden worden geladen gedurende de weergave van één frame van het scherm. Door tearing is een film/serie onkijkbaar vind ik. Gelukkig is tearing vaak wel te verhelpen door in de opties van je software player e.e.a. te veranderen. Via google is er genoeg over te vinden.
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

mimic

Nou ben ik eigenlijk niet meer verder gegaan met het testen van de laptop en de X35.

Ik heb inmiddels hardware genoeg over om een dedicated HTPC te bouwen. Heeft iemand voor mij een mooie starter; wat installeer ik ( XBMC? ).
KEF LS50W - Velodyne DD12

high-q

Zou je het misschien iets verder aan kunnen vullen?

- Windows of Linux based?
- Puur alleen als HTPC of deels HT en deels PC?
- Single boot of dual boot?
- etc.
HT: Epson TW5500 | Prismasonic HD5000R | Kingpin 2.35:1 VFS270 | Arcam AVR600 | Originae S14V HTPC + XBMC | Tannoy TD12 | Tannoy TD Center| Tannoy TD8 | SVS PB13 Ultra + Gramma | SB Touch + BOTW & TT3| Zhaolu D2.5C + Zapfilter | W&M LS-01 | Living: Sony 65 AG9 | Vero 4K+ |  Bedroom: Pana TH42PV70 + Raspberry Pi

The CinemaLounge

mimic

Zeer zeker ( wellicht moet ik hier een apart topic voor openen ).

Ik heb genoeg onderdelen over voor het bouwen van een core2duo pc'tje. Die pc zal uitsluitend als mediaplayer gebruikt worden via HDMI aangesloten op de versterker. Qua bediening zou het fijn zijn als ik een android device kan gebruiken ipv muis en keyboard. Wellicht is een integratie met spotify/ netflix/ downloads wenselijk.

Frame Interpolatie in de PC zou ik wel graag willen, als de pc dat trekt. Windows/ Linux maakt me niet uit ( al zou Linux mijn eerste keer worden ).
KEF LS50W - Velodyne DD12

mace83

Ik ben wel benieuwd naar een update met wat verschillende settings en combinaties van tools. Ik heb het gevoel dat de ontwikkeling van SVP wat stil staat. Wel is er bij MadVR een nieuwe scaler (ofzo) die het beste beeld moet geven: NNED13.

Ik heb ook voor beide tools een halve game-pc gebouwd. (ergens voelt het als overkill, maar het beeld is om van te smullen!)
Ik draai nu SVP zonder GPU via AMD F8350. Ik laat hem staan op categorie 5C. Dit detecteert SVP zelf. Zijn er in dit profiel 5C aanpassingen die jullie adviseren? Ik snap er te weinig van om er zelf mee te pielen. Althans, dat leverde me niets op.

MadVR gebruik ik nu met NNED13 (128 neurons) via een MSI R9 270x. Voor 256 neurons komt de videokaart tekort.

Mijn desktop en Madvr zenden als het goed is allebei uit op volledig RGB (0-255). Zo heb ik de minste conversies is het signaal dacht ik. Al bestaan daar volgens mij ook nog discussies over.

Oftewel: Wat zijn jullie settings? Vooral bij SVP ben ik daar erg benieuwd naar!
Denon AVR 3313 - JVC X35 - Kingpin CES210 - SVS PB12 NSD - Boston Acoustics A26 - A23 - A225 - Marantz 1060 - Thorens TD160

Raymond187

Quote from: mimic on October 10, 2014, 16:00:57
Zeer zeker ( wellicht moet ik hier een apart topic voor openen ).

Ik heb genoeg onderdelen over voor het bouwen van een core2duo pc'tje. Die pc zal uitsluitend als mediaplayer gebruikt worden via HDMI aangesloten op de versterker. Qua bediening zou het fijn zijn als ik een android device kan gebruiken ipv muis en keyboard. Wellicht is een integratie met spotify/ netflix/ downloads wenselijk.

Frame Interpolatie in de PC zou ik wel graag willen, als de pc dat trekt. Windows/ Linux maakt me niet uit ( al zou Linux mijn eerste keer worden ).
Welke App wordt er gebruikt als remote keybord/muis?

Ik ga me eerste HTPC in elkaar zetten.

Ik sluit hem aan op een 47" TV. 
Uiteraard XBMC staat.

Zal alleen gebruikt worden als mediaplayer. met BR ROM

Wat zorgt ervoor dat ik maximale beeld kwaliteit heb?
Software of VGA?


Ejorne

Als je de software uit dit topic wilt gaan gebruiken dan moet je vooral een snelle cpu nemen.

Raymond187


Ejorne

Quote from: Raymond187 on March  1, 2015, 11:21:00
Moet dat ene quad core zijn?

Het aantal cores maakt denk ik niet zoveel uit. Als de totale capaciteit maar aan de hoge kant is.

Raymond187

Ik heb de Intel i3 4150 in gedachten.  Deze is 2.9 met turbo tot 3.5ghz

Moondust

Ik gebruik nu al jaren SVP voor een vloeiende 50/60fps weergave van mijn films, maar SVP werd al maanden niet meer geupdate. Wat blijkt, ze zitten met de oude software op een dood spoor en willen de hele boel opnieuw programmeren met moderne tools. Hiervoor hebben ze een crowdfundingproject opgezet dat hier te vinden is. I'm a backer! Great stuff!
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

cardas49

Ook gebacked, dit pakket verdient het gewoon. Zonder Svp zie ik een HTPC niet meer zitten. Al die judder waar mensen met HTPC's naar zitten te kijken, bleh  :)
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Moondust

Same here. Alleen bij scenes met een hoog contrast zie ik artifacts, b.v. bij lightsabergevechten in Star Wars. Voor de rest is het geweldig! Ik hoop dat ze met toekomstige versies de artifacts nog verder naar beneden kunnen krijgen. En als de filmindustrie een beetje wijs is, dan schakelen ze snel over naar 48 of liever nog 60fps. 24fps is echt niet meer van deze tijd. Ik kan er slecht meer naar kijken.
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

cardas49

Ja klopt, met name bij scenes met sterke contrasten en watervallen / nevel zie je de blokjes nog wel eens verschijnen. Maar ik vind svp op dit vlak beter dan de meeste frame interpolatie systemen op tv's en projectoren.

Op zich kan ik wel met 24 fps leven, maar met de judder van een HTPC zonder SVP wordt het eerder 12 fps oid. SVP staat bij mij meestal niet zo hoog, meestal op 1.0 of 1.5. Daar boven wordt het me net iets te veel GTST gevoel  :)
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

Ik zie op indiegogo dat v4 gepland staat voor de herfst. Ik ben benieuwd...
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Moondust

Quote from: mark235 on July 23, 2015, 21:25:21
Op zich kan ik wel met 24 fps leven, maar met de judder van een HTPC zonder SVP wordt het eerder 12 fps oid. SVP staat bij mij meestal niet zo hoog, meestal op 1.0 of 1.5. Daar boven wordt het me net iets te veel GTST gevoel  :)
Ik gebruik altijd 1.5 en dan nog een aantal opties hoger dan de default waarde. Bij versie 3.1.7 kom ik dan op rond de 35-40% cpu-belasting en dat is prima om de uitschieters naar boven op te kunnen vangen. Bij 90%+ cpu-belasting begint de boel te stotteren, dus dat probeer ik altijd te voorkomen. Door wat lager te gaan zitten kunnen gecompliceerde scenes, b.v. de beroemde bird-scene van Planet Earth, ook zonder stotteren verwerkt worden. Ik ben erg benieuwd naar versie 4.
Pioneer KRP-600M • Anthem MRX-700 • 2 x Revel F32 + 2 x Revel M22 + Revel C32 • Velodyne DD12 • Samsung DCB-H380R

simsatit

Gaat SVP nu geen freeware meer zijn wanneer de nieuwe versie uitkomt?
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

cardas49

Dat is nog niet duidelijk.

Van de indiegogo campaign: The choice is whether to keep "Next Gen" SVP free of any charges and ads or not.

Lijkt er op alsof het tot v4 in ieder geval freeware blijft. Zou me niet verbazen als v4 de eerste paid version wordt.
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

cardas49

Update over het project met wat meer info over de versies / kosten :

Please find detailed comparison table of SVP 4 editions at the bottom of "Story" page.
Here's just a highlights:
1. "Technical Preview" for Windows is expected in a week.
2. Two Windows editions: "Free" and "Full", the latter will be free for everyone donated $10 or more on Indiegogo.
3. Access to developer builds will be opened in August for the "Co-Authors" (donated $100 and more).
4. Free Linux version, paid MacOS version (free for everyone donating $15 and more).
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

roelk79

Ik ben ook begonnen met het configureren van mijn HTPC en moet zeggen dat het me wel aardig wat tijd heeft gekost om alles werkend te krijgen. En heb nu nog steeds een paar problemen die ik niet zomaar opgelost heb.

Om te beginnen met de harde waren
I5 6600k op 4,2 ghz
AMD R9 380 (iets overgeklokt)
8 GB DDR4 2400mhz geheugen

JVC X500 ISF gecalibreerd en alle beelverbetering inc. 4k eshift uit  ;D (toch wel een van de mooiste beamers die ik gezien heb)

Als software heb ik MPC-HC 1.79
MadVR 0.88.21
FFDShow
LAV filters
SVP 3.17 en SVP 4 geprobeerd.

Als ik alles instel zonder SVP loopt het systeem vlekkeloos (MADVR heb ik dan op NNEDI3 128 of 64 neurons staan, soms op 32 als er veel upscalling gedaan moet worden 720p naar 1080p.
Ik laat Madvr ook de beeldfrequenties bepalen zodat alles netjes wordt afgepeeld.

Zodra ik SVP installeer en ik MADVR nog steeds de beeldfrequenties laat bepalen gaat het goed (weet overigens niet of dit zin heeft? SVP doet dan namelijk geen conversie naar 6ohz). Maar zodra ik de beeldfrequenties uitzet in MADVR en mijn display op 60hz instel gaat het soms goed en soms ook fout (je ziet dan dat SVP wel naar 60hz scalled). Als ik dan een nieuwe film opstart krijg ik de melding dat de AMD display driver gecrashed is, gebeurt ook vaak bij een wat zwaardere MKV. (vervolgens hersteld deze weer) maar ik kan geen nieuwe film starten. Na een restart werkt het weer. Het systeem is dan een stuk instabieler geworden. Ik heb alleen nog geen idee hoe ik SVP icm de rest goed kan laten werken zonder instabiliteit. Het lijkt me dat de hardware het aan moet kunnen.
Laten jullie ook altijd svp upscallen naar 60hz icm madvr. Benieuwd naar jullie meningen en tips. Zelf blijf ik ook nog even door rommelen. Overigens is het beeld nu ook al super mooi zonder SVP... maar zou het toch graag goed werkend willen krijgen.
homecinema: JVC N5, Blackdiamond G3 106", Marantz AV 7702mk2, Arcam FMJ P7, HDI Dune 3.0, HTPC (Madvr) front Elac 210ce jet, center Elac cc400, rear Elac 203.2, roof Elac WS 1665 sub: BK Monolith, Synology ds1513+,

Stereo: versterker Musical Fidelity A308, DAC Zodiac Antelope, Bluesound node 1,Siltech FTM3 G3, MIT-MH 750, Elac FS210A, HTPC, 55" LG Oled C7

cardas49

Mijn output stel ik inderdaad ook in op 60Hz. Wat gebeurd er als je de HTPC op 50Hz of 24Hz zet?

Nieuwste versie van de Ati driver is geinstalleerd?

Welk OS gebruik je?
Bron: Nvidia Shield | DAC: Schiit Gungnir MB | Versterking: Arcam AVR-390
Speakers: Revel M106, C205, S206 & Klipsch R-115SW | Beeld: Epson TW9200W & Kingpin TAB270
Hoofdtelefoon: Gustard H10, Hifiman HE-500 | Showcase: Classé powered setup

Witalik

Quote from: roelk79 on August 24, 2015, 14:19:58
Ik ben ook begonnen met het configureren van mijn HTPC en moet zeggen dat het me wel aardig wat tijd heeft gekost om alles werkend te krijgen. En heb nu nog steeds een paar problemen die ik niet zomaar opgelost heb.

Om te beginnen met de harde waren
I5 6600k op 4,2 ghz
AMD R9 380 (iets overgeklokt)
8 GB DDR4 2400mhz geheugen

JVC X500 ISF gecalibreerd en alle beelverbetering inc. 4k eshift uit  ;D (toch wel een van de mooiste beamers die ik gezien heb)

Als software heb ik MPC-HC 1.79
MadVR 0.88.21
FFDShow
LAV filters
SVP 3.17 en SVP 4 geprobeerd.

Als ik alles instel zonder SVP loopt het systeem vlekkeloos (MADVR heb ik dan op NNEDI3 128 of 64 neurons staan, soms op 32 als er veel upscalling gedaan moet worden 720p naar 1080p.
Ik laat Madvr ook de beeldfrequenties bepalen zodat alles netjes wordt afgepeeld.

Zodra ik SVP installeer en ik MADVR nog steeds de beeldfrequenties laat bepalen gaat het goed (weet overigens niet of dit zin heeft? SVP doet dan namelijk geen conversie naar 6ohz). Maar zodra ik de beeldfrequenties uitzet in MADVR en mijn display op 60hz instel gaat het soms goed en soms ook fout (je ziet dan dat SVP wel naar 60hz scalled). Als ik dan een nieuwe film opstart krijg ik de melding dat de AMD display driver gecrashed is, gebeurt ook vaak bij een wat zwaardere MKV. (vervolgens hersteld deze weer) maar ik kan geen nieuwe film starten. Na een restart werkt het weer. Het systeem is dan een stuk instabieler geworden. Ik heb alleen nog geen idee hoe ik SVP icm de rest goed kan laten werken zonder instabiliteit. Het lijkt me dat de hardware het aan moet kunnen.
Laten jullie ook altijd svp upscallen naar 60hz icm madvr. Benieuwd naar jullie meningen en tips. Zelf blijf ik ook nog even door rommelen. Overigens is het beeld nu ook al super mooi zonder SVP... maar zou het toch graag goed werkend willen krijgen.

Waarom zou je dan nog iets met MADVR willen doen ?
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"