Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Sopper

Top man!
Veel luisterplezier!  :)
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Mitch--

Quote from: Rudi64 on July 23, 2017, 14:28:19
Een mooi setje 2dehands Akudoriks aangeschaft .. :wub:
Bied heel wat meer verfijning en luisterplezier, juist in het wat diepere werk mis ik een beetje body
maar niets dramatisch, dit word ruimschoots goedgemaakt door een beter gedefineerd laag, als ik nu terug kijk op de M140 was me dat toch een speaker die heel wat te bieden had voor zijn geld, zeker in Exaktconfiguratie. :music:
Ga nog even wat aan slag met plaatsing en fijntuning(space) maar is nu wel al best goed te noemen.. ;D
Weer een mooie stap gezet!
Met dank aan Marco en zijn maat voor de levering en hulp bij het installeren! :thumbs-up:

Geweldig!!  :worship:

Met majik exact nu aangestuurd? Lijkt me echt een geweldige combi!!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Rudi64

#2352
Quote from: Mitch-- on July 25, 2017, 03:31:56
Geweldig!!  :worship:

Met majik exact nu aangestuurd? Lijkt me echt een geweldige combi!!

Inderdaad, met de Majik Exaktbox aangestuurd!
Moet zeggen verschil is vrij groot t.o.v de M140..
Was zondag naar Boudewijn de Groot aan het luisteren en een bepaald nr bevat een mooie viool solo,
maar nu kreeg dit nr. door die ene viool solo een andere dimensie en voelde je de emotie en weemoed in dat nr..
Was best een kippenvel moment  :music:  :music:
Is dit nu wat ze met muzikaal bedoelen?.. :smile: :P ;D
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

chansig

#2353
Nee... muziek/speakers/versterkers/kabels zijn niet muzikaal. Hebben ook geen emotie etc.  :D

Wel erg mooie speakers om te zien...geniet ervan.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Robiwan

Quote from: chansig on July 25, 2017, 16:33:17
Nee... muziek/speakers/versterkers/kabels zijn niet muzikaal. Hebben ook geen emotie etc.  :D

Wel erg mooie speakers om te zien...geniet ervan.

Gr. Hans

Nee, zeker niet weergegeven via D&D speakers :D
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N | Flatcap 2x | Neat Motive SX2

chansig

Ik ben mijn eigen emotie...een ieder die zegt dat een apparaat emotie's weet weer te geven "spoort" mijn inziens niet. :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rudi64


Ik ben aan het rondkijken naar een mooi passief stekkerblok met stroombeveiling
en kwam uit bij de Blacknoise "Four".
Iemand ervaring met deze in combinatie met een Linn set?
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Mitch--

#2357
Quote from: Rudi64 on August  5, 2017, 12:38:16
Ik ben aan het rondkijken naar een mooi passief stekkerblok met stroombeveiling
en kwam uit bij de Blacknoise "Four".
Iemand ervaring met deze in combinatie met een Linn set?

mn vader heeft een blacknoise maar dan met 6 outlets, heeft een burmester set met een Linn streamer, klinkt top, erg mooi blok!

Je zou eens BB&G kunnen vragen, die deden volgens mij voorheen ook blacknoise,  dus genoeg ervaring met Linn, nu volgens mij Essential Audio Tools, dat zijn ook mooie spullen, kan je ook ngo naar kijken!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Rudi64

Quote from: Mitch-- on August  6, 2017, 04:49:01
mn vader heeft een blacknoise maar dan met 6 outlets, heeft een burmester set met een Linn streamer, klinkt top, erg mooi blok!

Je zou eens BB&G kunnen vragen, die deden volgens mij voorheen ook blacknoise,  dus genoeg ervaring met Linn, nu volgens mij Essential Audio Tools, dat zijn ook mooie spullen, kan je ook ngo naar kijken!

Thanks Mitch..
De enkele reviews claimen dat de stroombeveiliging geen invloed heeft op het geluid.
Vermoedelijk leest BB&G hier wel mee en zijn altijd vrij hier hun mening te posten.. ;)
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

garmtz

Linn klinkt het beste ZONDER enige stroomfiltering. Gebruik een simpel stekkerblok (Blacknoise kan ook, de modellen zonder filtering) en vooral de meegeleverde netsnoeren. De componenten gaan niet beter klinken op een Essential Audio Tools blokje (wat weer mooie dingen doet op andere merken). Ben je een audiofiel en wil je 'koken met kabels', dan wordt het vast beter met een Furutech netkabel of wat dan ook, maar muzikaal gezien wordt het er niet beter op. De best klinkende netkabels voor Linn vind ik die van Longwell, met op de Schuko stekker de aanduiding LP33.

Achiel

Iemand ervaring met de Akudorik speakers? Vooral de active versie lijkt me een hele mooie alles in 1 oplossing, uiteraard met een passende Linn voorversterker erbij. https://www.linn.co.uk/hifi-separates/speakers/akudorik
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

Rudi64

Quote from: garmtz on August  9, 2017, 10:41:29
Linn klinkt het beste ZONDER enige stroomfiltering. Gebruik een simpel stekkerblok (Blacknoise kan ook, de modellen zonder filtering) en vooral de meegeleverde netsnoeren. De componenten gaan niet beter klinken op een Essential Audio Tools blokje (wat weer mooie dingen doet op andere merken). Ben je een audiofiel en wil je 'koken met kabels', dan wordt het vast beter met een Furutech netkabel of wat dan ook, maar muzikaal gezien wordt het er niet beter op. De best klinkende netkabels voor Linn vind ik die van Longwell, met op de Schuko stekker de aanduiding LP33.

Dank U Garmtz..apprecieerd!  :thumbs-up:
Ik denk dat ik op termijn eens een Blacknoise Four ga aanschaffen!
De Stroombeveiliging an sich heeft dus geen invloed op het geluid..
En inderdaad standaard kabels en vooral Longwell doet het zeer goed op Linn, al zelf ervaren!
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Rudi64

Quote from: Achiel on August  9, 2017, 12:50:04
Iemand ervaring met de Akudorik speakers? Vooral de active versie lijkt me een hele mooie alles in 1 oplossing, uiteraard met een passende Linn voorversterker erbij. https://www.linn.co.uk/hifi-separates/speakers/akudorik

Ik heb de passieve versie maar Exakt aangestuurd met een Majik Exaktbox...en daar kom je al een heel end mee.
Het verschil met de M140 is best vrij groot..en dan ben ik nog voorzichtig.

De Akudoriks met de Exaktstands zijn voor mij de beste Linn speakers die ik al ooit gehoord heb..alleen actief zal niet gaan denk ik, zijn geen actieve kaarten voor beschikbaar(momenteel?)
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

bmateijsen

Quote from: Achiel on August  9, 2017, 12:50:04
Iemand ervaring met de Akudorik speakers? Vooral de active versie lijkt me een hele mooie alles in 1 oplossing, uiteraard met een passende Linn voorversterker erbij. https://www.linn.co.uk/hifi-separates/speakers/akudorik

De internal aktiv Akudorik (rare 'k's bij Linn... ;)) is waanzinnig mooi... Een van de muzikaalste Linn speakers op dit moment.

gizmo2

#2364
ben van plan om een andere voorversterker te kopen (geen nieuwe) nu is mijn oog gevallen op een linn wakonda pre dit is wel een oudje en na een beetje surfen kan ik niet echt reviews vinden hoe dit apparaatje presteert.

wie kan me meer vertellen over de linn wakona of heeft er zelfs een gehad en waar moet ik op letten mocht ik tot aanschaf overgaan.

de linn moet mijn rotel-RA12 gaan vervangen.

alvast bedankt.
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

Achiel

Dik 10 jaar met een Wakonda en 2x LK100 gespeeld. Op zich een vrij neutrale voorversterker, neigt een beetje naar het warme toe. Let wel op of het een versie met of zonder mm/mc platenspeler ingang is. Zijn volgens mij super betrouwbaar en toendertijd best vooruitstrevend met smd techniek etc. en schakelende voeding.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

gizmo2

Quote from: Achiel on August 10, 2017, 19:24:57
Dik 10 jaar met een Wakonda en 2x LK100 gespeeld. Op zich een vrij neutrale voorversterker, neigt een beetje naar het warme toe. Let wel op of het een versie met of zonder mm/mc platenspeler ingang is. Zijn volgens mij super betrouwbaar en toendertijd best vooruitstrevend met smd techniek etc. en schakelende voeding.
bedankt voor de snelle reactie als ik de handleiding erop na zie is deze zonder de phono uitgang, maakt dit nog wat uit in type model (later,eerder, slechter,beter enz...) want op zich luister ik toch geen Lp's.
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

Achiel

#2367
Volgens mij zijn er in de Wakonda niet echt verschillende versies alleen verschillende voedingen namelijk de  'Circular Brilliant' en de 'Slimline Brilliant'. De verschillen ken ik echter niet.
Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

gizmo2

#2368
Quote from: Achiel on August 11, 2017, 00:03:12
Volgens mij zijn er in de Wakonda niet echt verschillende versies alleen verschillende voedingen namelijk de  'Circular Brilliant' en de 'Slimline Brilliant'. De verschillen ken ik echter niet.
heb de linn wakonda aangeschaft en speelt inmiddels de wakonda heeft een iets mooier stereo beeld dan de rotel alleen de rotel klinkt iets warmer.

ben er blij mee  ;D

ps alleen het volume staat elke keer op 30 als ik hem inschakel is dit nog te veranderen via de knoppen of zoiets?

Edit: al gevonden.

alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

Achiel

Linn Majik DSM, Klipsch Cornwall III,  Linn Akurate 2200 dynamik, VPI Scoutmaster/Grado, JL E-112. Onderweg: HiBY R5 II + Grado GW100X

gizmo2

Quote from: Achiel on August 14, 2017, 15:37:22
Je kan direct weer upgraden: https://www.linn.co.uk/offers
ha ha ha ;D net een dag in huis en nu al weer upgraden eerst maar eens zien hoe de linn bevalt.
alles high-end verantwoord.

mijn audio setje....Showcase :thumbs-up:

denoontje

en nu spotify integratie!
ff de nieuwe davaar downloaden en gaan met die muziek

advr

Quote from: denoontje on August 30, 2017, 20:18:26
en nu spotify integratie!
ff de nieuwe davaar downloaden en gaan met die muziek

alsof ik op Spotify zit te wachten.... MQA is veel leuker ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

denoontje

duh ad.....maar toch. is 2e leuke update van vandaag (ook nieuwe firmware voor de arcam avr)

advr

De linn is altijd up to date maar op Spotify zit ik niet echt te wachten moet ik zeggen.  8)

Maar veel  plezier met de Arcam :xmas:
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster