Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

chansig

Ah...oke sterkte en rustig aan dan maar.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Staaled

#2326
Bedankt.
Het komt goed , maar idd rustig aan.


In de set trouwens niets gewijzigd.
Wel even de oren uit laten spuiten en dat wordt een regelmatig smeerbeurtje vwmb.
Kwam een prop ter grootte van een  ,weliswaar kleine, pinda uit mij linkeroor.  :lookaround:
Upgrade . :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

yulunga

Ik ben niet helemaal thuis in alle details van Linn. Heb zelf een majik ds-i en zie geregeld mooie aanbiedingen langskomen van majik ds-m's zou dat een goede upgrade zijn of is vooral de aanwezigheid van hdmi poorten het verschil?  ..op internet kom ik niet echt iets tegen wat dat duidelijk maakt.

Sopper

Quote from: yulunga on May 26, 2017, 18:07:09
Ik ben niet helemaal thuis in alle details van Linn. Heb zelf een majik ds-i en zie geregeld mooie aanbiedingen langskomen van majik ds-m's zou dat een goede upgrade zijn of is vooral de aanwezigheid van hdmi poorten het verschil?  ..op internet kom ik niet echt iets tegen wat dat duidelijk maakt.

Ik vermoed dat de huidige generatie dsm in alles een stuk beter is dan de ds-i.
Kom gerust eens vergelijken bij mij thuis (na m'n vakantie).
Ik heb een Majik dsm/2 draaien op het moment.
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

Mitch--

De DS-I en DSM 1th generation zijn op het hdmi board na hetzelfde, dus geen verschil in kwaliteit oid. De vernieuwde dus 2th generation MDSM is wel degelijk anders opgebouwd, minimalistischer en kortere signaal wegen, en dit heeft volgens de bronnen een zeer positieve uitwerking op de uiteindelijke prestaties, mocht je dus een DS-I willen vervangen dan absoluut voor een dsm/2!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

mradem

Quote from: Mitch-- on May 19, 2017, 09:49:10
je zou SO kunnen uitschakelen en kijken wat het effect is..?

Ik heb so uitgezet om opnieuw de ideale positie te bepalen. Toen ik hiermee klaar was zag ik dat dit ook wel een prima praktische positie is dus ik laat het denk ik lekker uitstaan.

yulunga

Quote from: Mitch-- on May 27, 2017, 03:48:17
De DS-I en DSM 1th generation zijn op het hdmi board na hetzelfde, dus geen verschil in kwaliteit oid. De vernieuwde dus 2th generation MDSM is wel degelijk anders opgebouwd, minimalistischer en kortere signaal wegen, en dit heeft volgens de bronnen een zeer positieve uitwerking op de uiteindelijke prestaties, mocht je dus een DS-I willen vervangen dan absoluut voor een dsm/2!

okay, thanx voor de feedback. Dan ga ik dat toch maar eens in overweging nemen :)

mradem

Quote from: mradem on May 27, 2017, 19:38:26
Ik heb so uitgezet om opnieuw de ideale positie te bepalen. Toen ik hiermee klaar was zag ik dat dit ook wel een prima praktische positie is dus ik laat het denk ik lekker uitstaan.

Toch het weekend nog even zitten rommelen om te kijken wat het verschil is met SO aan/uit. Alle afmetingen, deuren, ramen etc erin gezet. Vervolgens ook de afmetingen van de ideale positie van de speakers. De speakers laten staan (geen praktische afmetingen erin gezet) om te luisteren wat het verschil is met SO aan/uit. Tot mijn verbazing klinkt het uit beter..
Ik mis gewoon met name het laag, wanneer SO aan staat, teveel. Doe ik nou iets fout? Of heb ik gewoon een laag fetish? ;D

raindog

Vaak wordt een verbeterd, strakker en/of gecontroleerder laag tevens ervaren als minder laag. Klinkt het echt 'beter' als het uit staat, of vind het je het vooral prettiger klinken zonder SO? Vaak ben je zo gewend aan een bepaalde sound dat meer balans en neutraliteit ineens onnatuurlijk over komt. Ik zou, zoals het nu staat, eerst eens een weekje met SO spelen en daarna een weekje zonder. Dan krijg je wat meer gevoel van wat het met je muziekbeleving doet in plaats van hoe het 'klinkt'.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Barry32

Quote from: mradem on June  6, 2017, 09:45:58
Toch het weekend nog even zitten rommelen om te kijken wat het verschil is met SO aan/uit. Alle afmetingen, deuren, ramen etc erin gezet. Vervolgens ook de afmetingen van de ideale positie van de speakers. De speakers laten staan (geen praktische afmetingen erin gezet) om te luisteren wat het verschil is met SO aan/uit. Tot mijn verbazing klinkt het uit beter..
Ik mis gewoon met name het laag, wanneer SO aan staat, teveel. Doe ik nou iets fout? Of heb ik gewoon een laag fetish? ;D

Mijn ervaring is dat je sommige settings met een paar DB kunt verminderen, in mijn geval halveren, en andere moet/kunt laten staan voor in mijn oren optimale tuning. Helemaal uit levert in mijn geval toch 'dreunen' van de bass. Dus vooral proberen met veel basrijke tracks.
Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma

mradem

Quote from: raindog on June  6, 2017, 10:13:01
Vaak wordt een verbeterd, strakker en/of gecontroleerder laag tevens ervaren als minder laag. Klinkt het echt 'beter' als het uit staat, of vind het je het vooral prettiger klinken zonder SO? Vaak ben je zo gewend aan een bepaalde sound dat meer balans en neutraliteit ineens onnatuurlijk over komt. Ik zou, zoals het nu staat, eerst eens een weekje met SO spelen en daarna een weekje zonder. Dan krijg je wat meer gevoel van wat het met je muziekbeleving doet in plaats van hoe het 'klinkt'.

Dat zou een punt kunnen zijn. Echter dan zou je toch kunnen stellen dat mijn ideale positie ook niet de ideale positie is? Aangezien deze anders klinkt nu met SO aan.

raindog

SO kijkt niet alleen naar de (ideale) positie van je speakers maar ook naar de eigenschappen van je ruimte. Dus ook met de speakers op de ideale positie wordt er door SO een correctie berekend en ingesteld. Dat verschil hoor je als je SO aan of uit zet.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

mradem

Is het dan trouwens beter om in SO alle kamer maten etc in te geven maar nog geen luidspreker posities? En dan pas te bepalen wat de ideale positie is.
Nu had ik de ideale positie namelijk bepaald wanneer SO uitstond.

Staaled

#2338
Volgens mij kun je ook enkel de lage tonen nog wat boosten met SO aan.
Linn is voor mij al een tijd uit beeld. :)
Een shelf dus.
Volledig vlak klinkt nooit prettig.

Edit , zie volgende post. :D
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

mradem

Quote from: Staaled on June  6, 2017, 12:00:11

Linn is voor al een tijd uit beeld. :)
Een shelf dus.

Het is mij niet geheel duidelijk wat je bedoelt ;D

Staaled

Je versterkt de lage tonen tot ,pak hem beet , 80 Hz als geheel.
Dus compenseert wel de pieken maar geeft het laag wat boost tov de rest.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Bensz

Iemand wel eens een MM/MC card in een Akurate Exakt DSM verplaatst? Is dit zelf te doen?

Mitch--

Quote from: Bensz on July  1, 2017, 20:01:23
Iemand wel eens een MM/MC card in een Akurate Exakt DSM verplaatst? Is dit zelf te doen?

Als het net zo makkelijk is als de Aktiv cards plaatsen is het echt zo gepiept, appeltje eitje!
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

bmateijsen

#2343
Quote from: Bensz on July  1, 2017, 20:01:23
Iemand wel eens een MM/MC card in een Akurate Exakt DSM verplaatst? Is dit zelf te doen?

Heel makkelijk... ;), volgens mij zit deze er al in....

Bensz

Maar om line/mm/mc te kiezen moet deze kaart verplaatst worden?
Had zelf verwacht in Konfig even iets te wijzigen.

i2Paq

#2345
Quote from: Bensz on July  2, 2017, 11:45:45
Maar om line/mm/mc te kiezen moet deze kaart verplaatst worden?
Had zelf verwacht in Konfig even iets te wijzigen.

Ja, maar zorg voor anti electrostatische bescherming!

Edit: typo

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Bensz

Dan toch maar even geen plaatjes draaien, mag de dealer het volgende week fixen...

Bensz

Donderdagavond de kunst maar eens afkijken...

Bensz

Uiteindelijk is gisteravond de phonocard omgekeerd in de DSM.
Was een klusje van 5 minuten...Zo snel dat ik de kunst niet heb kunnen afkijken.
De LP12 nu dus ook aangesloten op de 520's die hier sindskort in de woonkamer staan.

Volgende projectje is met SO es wat experimenteren.

Rudi64

#2349
Een mooi setje 2dehands Akudoriks aangeschaft .. :wub:
Bied heel wat meer verfijning en luisterplezier, juist in het wat diepere werk mis ik een beetje body
maar niets dramatisch, dit word ruimschoots goedgemaakt door een beter gedefineerd laag, als ik nu terug kijk op de M140 was me dat toch een speaker die heel wat te bieden had voor zijn geld, zeker in Exaktconfiguratie. :music:
Ga nog even wat aan slag met plaatsing en fijntuning(space) maar is nu wel al best goed te noemen.. ;D
Weer een mooie stap gezet!
Met dank aan Marco en zijn maat voor de levering en hulp bij het installeren! :thumbs-up:

Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.