Het Linn topic

Started by royal d, September 16, 2012, 01:12:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Broem

Het is wel een stuk bewerkelijker geworden nu je al die parameters zelf moet invullen. Moet er nog eens goed voor gaan zitten. Was niet ontevreden met de vorige instellingen.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

Klout10

Blijf het allemaal facinerende techniek vinden van Linn ...
Current system: Rega Planar 8 with Ania MC | Linn Selekt DSM Edition Hub | Stereo Power Amplifier Cartridge | Organik DAC | Chord Epic Twin | Dynaudio Special Forty's

martin778

#1752
De Intek en Powertek vond ik best lekker klinken, niet veel vermogen maar lekker muzikaal.

Wat ik fascinerend vind, is dat Linn een versterker met baggere TDA eindtrapjes die je in een een TV tegenkomt, voor $1195 wist te verkopen, de eerste Majik.
Als die eindtrapjes stukgaan (wat in principe zo gebeurd is) krijg je zo'n ravage op de print dat hij dan in principe total loss wordt verklaard.

Kerkhoffd

Quote from: Broem on July 14, 2015, 21:52:06
Het is wel een stuk bewerkelijker geworden nu je al die parameters zelf moet invullen. Moet er nog eens goed voor gaan zitten. Was niet ontevreden met de vorige instellingen.

Krijg het simpelweg niet aan de praat. Davaar 32 maar eens geïnstalleerd. Dat was 25, maar ook dat mag niet baten. Konfig slaat mijn wijzigingen en de afmetingen van mijn luisterruimte niet op en doet dus niets.

Eerst maar eens luisteren of Davaar 32 anders klinkt dan 25. Daar was ik tevreden over. If not, dan ga ik gewoon weer terug en laat ik Space gewoon voor wat het is.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Doubleoz

Hier totaal geen problemen met Konfig op MacBook. Dus zou geen problemen moeten geven.
Linn Majik DSM | Majik 109 | Audioquest Rocket 44 | Chord Powerchord | Synology DS214play | Raspberry Pi 2 | Apple TV3

mijkie

Hier ook geen problemen met Konfig op MBP
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Kerkhoffd

Kan het ook niet verklaren, maar als ik op 'save' klik wist hij alle input en geeft hij geen aanpassingen in de curve. Blijft overal op 0db staan. Dus of mijn akoestiek is perfect ;-) of Space in Konfig werkt bij mij niet. Nu klinkt het ook zonder Space prima, maar ik was wel nieuwsgierig geworden... Goed te horen dat anderen hier geen last van hebben.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

advr


ook even gekeken maar dat ga ik allemaal niet meer invullen.... ???
Had ik met mijn Sneaky de Unik's geselecteerd moet ik nu ineens 20 pagina's gaan invullen. hahaha.  :hehe:
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Rudi64

#1758
Quote from: Kerkhoffd on July 15, 2015, 14:14:31
Krijg het simpelweg niet aan de praat. Davaar 32 maar eens geïnstalleerd. Dat was 25, maar ook dat mag niet baten. Konfig slaat mijn wijzigingen en de afmetingen van mijn luisterruimte niet op en doet dus niets.

Eerst maar eens luisteren of Davaar 32 anders klinkt dan 25. Daar was ik tevreden over. If not, dan ga ik gewoon weer terug en laat ik Space gewoon voor wat het is.

Zelfde hier...de optimise button om alles op te slaan blijft gewoon blank..
Vermoedelijk bug in Konfig..

Edit : Na volledige re install and opnieuw pc opstarten werkt het weer...
Linn MDSM/2 ◼ Linn Majik Exaktbox I Katalyst.◼ Linn M109 speakers-◼ Linn K400 speakerkabels ◼BlueJeans 6a ethernet cables/ Iso Acoustics mini pucks.
.

Sopper

Bij mij werkt het wel, alleen staan mijn luidsprekers er (nog) niet bij.
Heb het snel weer uitgezet, waardeloos geluid; dun, ielig en al mijn bas is weg...
# Lejonklou Källa - Streamer # Lejonklou Sagatun Mono 1.7 - Voorversterker x2
# Lejonklou Tundra Mono 3.0 - Eindversterker x2
# Graham LS8/1F - Luidsprekers
# Bekabeling - Trivium Audio Cables

garmtz

Quote from: Kerkhoffd on July 16, 2015, 14:14:25
Kan het ook niet verklaren, maar als ik op 'save' klik wist hij alle input en geeft hij geen aanpassingen in de curve. Blijft overal op 0db staan. Dus of mijn akoestiek is perfect ;-) of Space in Konfig werkt bij mij niet. Nu klinkt het ook zonder Space prima, maar ik was wel nieuwsgierig geworden... Goed te horen dat anderen hier geen last van hebben.

RTFM... :)  Als je alle parameters hebt ingevuld, moet je op OPTIMISE klikken, niet Save... Dat saven is om al je instellingen op te slaan, niet om de parameters naar de DS(M) te sturen.

garmtz

Quote from: Sopper on July 18, 2015, 07:50:39
Bij mij werkt het wel, alleen staan mijn luidsprekers er (nog) niet bij.
Heb het snel weer uitgezet, waardeloos geluid; dun, ielig en al mijn bas is weg...

De filters moeten vaak ook wat getuned worden... In sommige gevallen kom ik zelfs op 1/3 uit van de ingestelde verzwakking. Soms kan ik alles laten staan zoals het wordt berekend. Maar bij iedere set die ik instel wat betreft Space Optimisation, tune ik ieder filter apart op basis van tune dem.

Er kunnen nog 3 andere redenen zijn:
- Je hebt niet nauwkeurig genoeg alle deuren/ramen/openingen ingegeven
- Je bent geconditioneerd geraakt door overdreven laag
- Je houdt gewoon van het geluid zoals het is --> ook niets mis mee!

denoontje

Even wat gemeten met REW en space optimalisatie.
gebruikt mac via airplay op de akkurate
behringer 8000 incl mic versterker mic200 behringer.

Zie bijlagen:  wie heeft wat tips wat te doen....

Woonkamer is zoals eerder uitgelegd wat raar:
12 meter lang
3.60 breed (voor en achter glas)
maar rechts grote openhaard
rechts zijvleugel van kamer
in midden verlaagd plafond (zijvleugel)
achterin 2 bogen op ca 10 meter

Staaled

Quote from: denoontje on July 19, 2015, 14:20:18
Even wat gemeten met REW en space optimalisatie.
gebruikt mac via airplay op de akkurate
behringer 8000 incl mic versterker mic200 behringer.

Zie bijlagen:  wie heeft wat tips wat te doen....

Woonkamer is zoals eerder uitgelegd wat raar:
12 meter lang
3.60 breed (voor en achter glas)
maar rechts grote openhaard
rechts zijvleugel van kamer
in midden verlaagd plafond (zijvleugel)
achterin 2 bogen op ca 10 meter
Je laag valt wat weg in de meting.
Gebruik je de .cal file voor de mic ?
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

denoontje

#1764
volgens Ralphh zit er geen cal bij. Heb Behringer wel even gemaild.

hierbij ook de settings van Optimlisation

ps laag output is op de luisterplek altijd al aan de lage kant.

heb wel idee dat zonder de spaceoptimalisatio laag iets meer aanwezig is (staande golf?)

Als ik in REW roomoptimalisatie gebruikt lijkt het verplaatsen van de speakers naar 2,80 meter van de wand voor de bestaande luisterplek (4.10) van de frontwand beste). Dit dus maar ingevoerd als optimale positie in spaceoptimalisatie linn

Kerkhoffd

Quote from: garmtz on July 19, 2015, 01:10:29
RTFM... :)  Als je alle parameters hebt ingevuld, moet je op OPTIMISE klikken, niet Save... Dat saven is om al je instellingen op te slaan, niet om de parameters naar de DS(M) te sturen.

Only RTFM if everything fails! Garmt. Geprobeerd overigens, maar geen soelaas.

De knop optimisme wordt alleen actief als ik luidsprekers selecteer. Die van mij staan alleen niet in de lijst. Ben daarom maar even uitgeweken naar de Virgo 25 omdat die in de buurt komen van mijn luidsprekers, maar volgens mij was het juist de bedoeling om ook zonder match uit de lijst tot room Optimalisation te kunnen komen. Dat laatste krijg ik dus niet voor elkaar zonder de (verkeerde) luidsprekers te selecteren.

Ben er dan ook nog niet uit of ik Davaar 25/32 met SO of Davaar 14/19 beter vind klinken. Moet ik echt voor gaan zitten.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

RalphH

Quote from: Staaled on July 19, 2015, 14:29:32
Je laag valt wat weg in de meting.
Gebruik je de .cal file voor de mic ?


Een algemene calibratiefile heeft naar mijn idee weinig zin, is dan niet toegepast op de betreffende mic en kan dan enkel maar dingen verstoren.
Metingen hier liepen in het laag altijd netjes strak door, dus de mic meet het zeker wel. Thuur heeft altijd al een gebrek aan laag gehad in de woonkamer, dus zou zeggen dat dat 'm is...helaas.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje


Quote from: Kerkhoffd on July 19, 2015, 15:12:42
Only RTFM if everything fails! Garmt. Geprobeerd overigens, maar geen soelaas.

De knop optimisme wordt alleen actief als ik luidsprekers selecteer. Die van mij staan alleen niet in de lijst. Ben daarom maar even uitgeweken naar de Virgo 25 omdat die in de buurt komen van mijn luidsprekers, maar volgens mij was het juist de bedoeling om ook zonder match uit de lijst tot room Optimalisation te kunnen komen. Dat laatste krijg ik dus niet voor elkaar zonder de (verkeerde) luidsprekers te selecteren.

Ben er dan ook nog niet uit of ik Davaar 25/32 met SO of Davaar 14/19 beter vind klinken. Moet ik echt voor gaan zitten.

Je hoeft geen luidspreker te kiezen, onderaan staat een optie te selecteren dat je er een kan laten toevoegen. Wel kamer parameters etc ingeven

Staaled

#1768
Quote from: denoontje on July 19, 2015, 14:31:14
volgens Ralphh zit er geen cal bij. Heb Behringer wel even gemaild.

hierbij ook de settings van Optimlisation

ps laag output is op de luisterplek altijd al aan de lage kant.

heb wel idee dat zonder de spaceoptimalisatio laag iets meer aanwezig is (staande golf?)

Als ik in REW roomoptimalisatie gebruikt lijkt het verplaatsen van de speakers naar 2,80 meter van de wand voor de bestaande luisterplek (4.10) van de frontwand beste). Dit dus maar ingevoerd als optimale positie in spaceoptimalisatie linn
die 95 pikt SO niet op en dien je dus handmatig in te voeren.
verder kun je een bass shelf @ 100 Hz proberen.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

RalphH

Quote from: denoontje on July 19, 2015, 14:31:14
volgens Ralphh zit er geen cal bij. Heb Behringer wel even gemaild.

Nog ff een toevoeging. Deze microfoon is niet gecalibreerd geleverd. Zijn wel te krijgen, maar dan betaal je 100 euro (ofzo) extra.
Kunnen m altijd een keer langs de umik leggen, dan weet je of er (veel) afwijking in zit, de umik is wel gecalibreerd namelijk.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

garmtz

Quote from: Kerkhoffd on July 19, 2015, 15:12:42
Only RTFM if everything fails! Garmt. Geprobeerd overigens, maar geen soelaas.

De knop optimisme wordt alleen actief als ik luidsprekers selecteer. Die van mij staan alleen niet in de lijst. Ben daarom maar even uitgeweken naar de Virgo 25 omdat die in de buurt komen van mijn luidsprekers, maar volgens mij was het juist de bedoeling om ook zonder match uit de lijst tot room Optimalisation te kunnen komen. Dat laatste krijg ik dus niet voor elkaar zonder de (verkeerde) luidsprekers te selecteren.

Ben er dan ook nog niet uit of ik Davaar 25/32 met SO of Davaar 14/19 beter vind klinken. Moet ik echt voor gaan zitten.

Als je bij speaker voor 'Other' kiest (helemaal onder in de lijst), wordt er een puntbron gebruikt als model. Het maakt dus niet meer uit welk model speakers je hebt!

Kerkhoffd

En dat is het gekke. Als ik dat doe blijft de 'optimize' button wit. Ga vanavond maar eens een schone install doen. En daarna nog eens proberen.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

denoontje

Heb je wel alles ingevoerd mbt afstanden etc en steeds bevestigd met vinkje naast het invulhokje?

garmtz

Quote from: Kerkhoffd on July 20, 2015, 07:18:30
En dat is het gekke. Als ik dat doe blijft de 'optimize' button wit. Ga vanavond maar eens een schone install doen. En daarna nog eens proberen.

Je moet op zijn minst wel alle afmetingen invullen van de kamer en waar muren/plafond/vloer van gemaakt zijn. De optimize button wordt pas actief als alles is ingevuld!

Kerkhoffd

Vanzelfsprekend. Alles tot in den treure nagemeten en ingevuld. Inmiddels heb ik het werkend, maar pas na volledige de-installatie en herinstallatie van Konfig.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio