OPPO BDP-103 en BDP-105 aangekondigd

Started by edgnoj, September 9, 2012, 11:08:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

papaleo

Ahaa,dat wist ik niet...
Dus ook al staat alles op '0' in je instellingen dan nog doet de QDEO aan video processing...,apart!
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Erik van Voorst (in memoriam)

#401
Yepp en de D serie heeft deze processor dus niet meer....vandaar mijn bevindingen...hoe ik ook met de settings van de 93 speelde (gelijk zetten aan de 105) het beeld bleef minder..hahahaha... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

#402
BASSmanagement van de Oppo 105 vraagt meer aandacht dan je denkt.

Sowieso moet je besluiten of je kiest voor LFE only en dan je trimsetting op 0dB houden of LFE EN CROSSOVER en eveneens de trim op 0 dB houden.....boven de 0 dB setting trimmen gebeuren er mijnsinziens rare dingen (verlies?)  helemaal als je de crossover laat meelopen...zelfs al blijft hij laag met crossen..bv. 50 Hz....ik stel dan op de sub amp het geluid af. (Pech als je dat niet kunt  :()

Echt wel even een zoektochtje m.a.w. Ik zet niet zomaar even +10dB voor muziek of +15dB voor film maar meer in de praktijk luisteren wat het beste aansluit...hiervoor gebruik ik dus niet alleen mijn sweeps maar ook de films....en bovenal mijn oren  ;)

Mijn mening natuurlijk.... maar ben eigenlijk ook wel benieuwd wie dit ook zo ervaart.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

RobertVanWoerden

#403
 Mijn stereo files speel ik gapless via de asynchrone usb aansluing. Mijn multichannel flac bendaer ik op mijn media server via de Media Control App van Oppo. Recent eindelijk ontdekt hoe die gapless af te spelen.

Als je met de MCA naar je bestanden navigeert, moet je het eerste bestand ietsje aangeraakt houden. Er verschijnt dan een vraag scherm Normal play of Gapless play. Was dus al een tijdje actief dmv een oudere firmware versie :)


master30

Er is een bd mod voor de EU versie inmiddels.

Iemand al bekend mee?

bd-modpuntcom
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Cage

Heb net ff op de site gekeken. Ziet er redelijk shady uit. Vrij onduidelijk hoe het precies werkt. Er moet ook op een vage manier voor betaald worden. Eerst updaten en dan betalen, en als het niet bevalt kan je nooit meer terug?
Ik zal zeker niet de eerste zijn dit uit gaat proberen.
:shaun: Arcam avr300 | Oppo BDP-103 | Epson TW-7200 | SqueezeBox Reciever + BOTWS| QNAP TS-119 NAS | Phonar Veritas P6 Edma, C4 Edma, M4 Edma :shaun:

master30

Op Avsforum zijn ze wel goed te spreken over the mod.
Ik heb is een email gestuurd en had snel reactie, mijn vraag was over de procedure want bij het bestellen stond onderaan een link naar een andere manier met een andere convertor, die ging met usb.
Antwoord;
EU version cannot update from usb stick.
so . need a tool is named usb-ttl .
use usb-ttl  tool update with computer .it is very EASY.
see www.bd-mod.com/faq.html

En een vraag over nieuwe updates van Oppo zelf.
you can update other firmware ,but lose jailbreak feature.

Het is vrij duidelijk vind ik hoe je het moet doen en ziet er vrij simpel uit.

Als het echt allemaal werkt zou toch te gek zijn, alleen de gui van Oppo is vrij sober, maar dat boeit mij niet.




HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Raymond187

Quote from: master30 on April  5, 2016, 17:43:23
Op Avsforum zijn ze wel goed te spreken over the mod.
Ik heb is een email gestuurd en had snel reactie, mijn vraag was over de procedure want bij het bestellen stond onderaan een link naar een andere manier met een andere convertor, die ging met usb.
Antwoord;
EU version cannot update from usb stick.
so . need a tool is named usb-ttl .
use usb-ttl  tool update with computer .it is very EASY.
see www.bd-mod.com/faq.html

En een vraag over nieuwe updates van Oppo zelf.
you can update other firmware ,but lose jailbreak feature.

Het is vrij duidelijk vind ik hoe je het moet doen en ziet er vrij simpel uit.

Als het echt allemaal werkt zou toch te gek zijn, alleen de gui van Oppo is vrij sober, maar dat boeit mij niet.
En al uitgevoerd?

master30

Quote from: Raymond187 on April 19, 2016, 15:56:18
En al uitgevoerd?

Ik wacht op de usb-ttl, dan ga ik het doen, hopelijk werkt het dan allemaal ook zo mooi.
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

borkaenjo@work

Quote from: master30 on April 19, 2016, 19:03:16
Ik wacht op de usb-ttl, dan ga ik het doen, hopelijk werkt het dan allemaal ook zo mooi.

En?
Ik ben zeer benieuwd, wil al enige tijd van de 95 naar de 105, maar de beperkingen hielden me tegen.
Dit zou me over de streep trekken.

master30

Ik had het aangesloten en kreeg het niet voor elkaar, heb het nu op een laag pitje staan,, ik wil de speler niet verpesten door een verkeerde handeling.
Ik gebruik nu de Dune Solo voor afspelen en dat bevalt me best goed
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

eMVe

Geheel andere vraag: ik vind het erg jammer dat, met het aansluiten van een externe dac, de OPPO (105D) geen digitaal signaal geeft boven 16/44. Geen hoge resolutie weergave van een SACD of stream dus. Iemand ook last van of zelfs een oplossing?

RobertVanWoerden

Zelf een 105EU die ik als Dac gebruik en dat bevalt goed.

Waarom wil je nog een externe dac toevoegen aan de 105D en hoe heb je de externe dac aangesloten? Wellicht bepaald de gebruikte uitgang het maximale signaal.

Francisco

Quote from: master30 on May  1, 2016, 14:45:28
Ik had het aangesloten en kreeg het niet voor elkaar, heb het nu op een laag pitje staan,, ik wil de speler niet verpesten door een verkeerde handeling.
Ik gebruik nu de Dune Solo voor afspelen en dat bevalt me best goed

Vandaag ook geprobeert maar kreeg geen log in mtktool, dus maar even wat vragen hierover neergelegd. Wacht het antwoord even af en probeer dan opnieuw

master30

ik kreeg alleen wat vreemde cijfertjes,
de aansluiting zit ook heel anders op mijn oppo als op de foto's die op die site stonden.
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

LittleNinja

Ook even hier het vraagde neerzetten.

Ik heb sinds kort een Mac Mini en ik wil vanaf mijn Mac mini films naar de Oppo screamen. Vroeger gebruikte ik hier TVersity voor, maar dat is er dus niet voor Apple. Wat gebruiken jullie in combinatie met Apple?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Former member 78

Ik krijg soms tijdens het streamen van muziek de melding DRM not found.
De Oppo 103 speelt dan ook niet meer. Zet ik 'm uit/aan dan werkt alles weer.

Iemand een oplossing?

De muziek staat op mijn laptop en ik stream met behulp van Plex.

fugazi_2009

Quote from: LittleNinja on October  1, 2016, 20:28:42
Ook even hier het vraagde neerzetten.

Ik heb sinds kort een Mac Mini en ik wil vanaf mijn Mac mini films naar de Oppo screamen. Vroeger gebruikte ik hier TVersity voor, maar dat is er dus niet voor Apple. Wat gebruiken jullie in combinatie met Apple?

Volgens mij zou je Kodi kunnen gebruiken, dat is er ook voor de mac. https://kodi.tv/download/
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Roeland

Er is een nieuwe firmware uit voor de Oppo's.
Zijn daar nog verborgen verassingen mee?

Marco66

Quote from: RobertVanWoerden on January  9, 2016, 21:43:31
Mijn stereo files speel ik gapless via de asynchrone usb aansluing. Mijn multichannel flac bendaer ik op mijn media server via de Media Control App van Oppo. Recent eindelijk ontdekt hoe die gapless af te spelen.

Als je met de MCA naar je bestanden navigeert, moet je het eerste bestand ietsje aangeraakt houden. Er verschijnt dan een vraag scherm Normal play of Gapless play. Was dus al een tijdje actief dmv een oudere firmware versie :)

Speelde vanmiddag Amused to Death van Roger Waters af in 5.1 maar stopte tussen de nummers en speelde niet gapless.
Nu las ik jouw tip over de MCA app, maar dit werkt bij mij niet, ook als ik dit met de remote van de oppo zelf doe via option knop!
Ik krijg in beide gevallen geen keuzemenu met gapless?

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Ben er achter wat het probleem is, werkt alleen als je de files afspeelt van een usb schijf!
Vanaf de nas werkt deze functie dus niet, hopelijk komt dit nog een keer in een nieuwe firmware.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

RobertVanWoerden

Hoi Marco, de gapless optie via de MC app werkt bij mij ook met files op een NAS (vortexbox in mijn geval).

Marco66

Quote from: RobertVanWoerden on February 23, 2017, 19:34:09
Hoi Marco, de gapless optie via de MC app werkt bij mij ook met files op een NAS (vortexbox in mijn geval).

Bij mij niet helaas  :(
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Nog iets raars, als ik een map slecteer met flac bestanden in de Oppo app speelt hij alleen het eerste nummer af, niet de hele map?
Weet iemand hoe dit zit?

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Marco66

Quote from: Marco66 on March 12, 2017, 12:32:27
Nog iets raars, als ik een map slecteer met flac bestanden in de Oppo app speelt hij alleen het eerste nummer af, niet de hele map?
Weet iemand hoe dit zit?

Marco

Niemand die dit weet?
Geluid via Oppo is toch wel beter dan via de Raumfeld maar als de Oppo app niet goed werkt met dit probleem is dat toch niet handig.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch