OPPO BDP-103 en BDP-105 aangekondigd

Started by edgnoj, September 9, 2012, 11:08:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik van Voorst (in memoriam)

 :xmas:
Quote from: muzikant on September 10, 2012, 18:48:30
mijn oppo bdp-93 heeft geen updates gekregen vanaf het moment dat ze de iso blu-ray hebben weggenonen,dus hou ik het zo en koop dan waarschijnlijk de nieuwe bdp-103 en hou de 93 voor de iso blu-ray's in goede beeld en geluidkwaliteit.


Hoi
Kun je mij eens uitleggen wat dan nog de meerwaarde van de 103 is  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

SpeedyAndré

Hooguit wat meer online streaming diensten die de andere a-merken nu al hebben, de 4K upscaling mocht je wat verder vooruit kijken en ook leuk vind ik de hdmi INput waarmee je bijv. een smartphone of tablet kan weergeven.
Waarom je dat laatste met een bdspeler zou willen doen is wel de vraag, direct op een tv of een receiver kan ook.
Dat de prijs gelijk blijft aan die van de voorgangers is wel netjes.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik stelde wat kritische vragen op AVS....Maar wordt daar waarschijnlijk weer weggemodereert.  :D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

muzikant

Quote from: Erik van Voorst on September 10, 2012, 19:32:02
:xmas:

Hoi
Kun je mij eens uitleggen wat dan nog de meerwaarde van de 103 is  ;)
Dat zal ik dan bekijken wanneer de toestellen op de markt zijn maar mijn bdp 93 ga ik niet updaten om de blu-ray iso's te kunnen blijven afspelen.

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: muzikant on September 11, 2012, 12:02:44
Dat zal ik dan bekijken wanneer de toestellen op de markt zijn maar mijn bdp 93 ga ik niet updaten om de blu-ray iso's te kunnen blijven afspelen.

Hoi

Ik zit in hetzelfde schuitje maar kan geen meerwaarde ontdekken aan de opvolger...sterker nog ik denk dat je mooie dingen qua hardware en software moet gaan opgeven bij " het nieuwe model"...... :o :-X

Als ze zo aan banden gelegd worden als ze zelf aangeven dan moeten ze gewoon eens fatsoenlijke High-End streamer op de markt gaan brengen........ze hebben een prima marktonderzoek kunnen doen op dat AVS  :devil:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

FDLARRY

OPPO BDP-95   :::   Monitor Audio GS20   :::   Roksan Caspian M2   :::  Philips 40PFL9705H   :::   Taralabs Prism Helix 8   :::   OPPO Sonica Dac   :::   Synology DS216+II

vik

Skipping these models.

Weinig spectaculairs.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

fugazi_2009

Het kunnen gebruiken als DAC vind ik mijn geval nog wel handig (aangezien mijn voorversterker volledig analoog is).
Laws control the lesser man, right conduct controls the greater one

Nooff

Quote from: riwi on September 10, 2012, 19:23:47
Momenteel zijn dat nog niet veel films en volgens mij ook geen series. Ik kan me voorstellen dat er steeds meer content met cinavia beveiligd zal gaan worden in de toekomst... Wie weet ook itunes ??
Ik heb er wel al aardig wat voorbij zien komen in ieder geval. Het lijkt overigens wel dat het gerelateerd is aan een Dolby track en DTS niet of nauwelijks.

LittleNinja

Quote from: Nooff on September 12, 2012, 11:03:18
Ik heb er wel al aardig wat voorbij zien komen in ieder geval. Het lijkt overigens wel dat het gerelateerd is aan een Dolby track en DTS niet of nauwelijks.

Dat zou mooi zijn. :clapping:
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Former member 78

Quote from: Erik van Voorst on September 10, 2012, 23:05:39
Ik stelde wat kritische vragen op AVS....Maar wordt daar waarschijnlijk weer weggemodereert.  :D

Wie denk jij wel niet die je bent, om kritische vragen te gaan stellen?  :devil:

Erik van Voorst (in memoriam)

 Ja,...ik schrok van mezelf.... ;D

Anyway ik denk dat een enkeling het nieuwe model boven het oude model kiest...en dat kan nooit de bedoeling zijn van een nieuw product.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

muzikant

Quote from: Erik van Voorst on September 13, 2012, 18:02:18
Ja,...ik schrok van mezelf.... ;D

Anyway ik denk dat een enkeling het nieuwe model boven het oude model kiest...en dat kan nooit de bedoeling zijn van een nieuw product.
Misschien dan toch een goede media player aanschaffen in de toekomst en het hoeft niet 3D te zijn.

brtram

Quote from: Erik van Voorst on September 13, 2012, 18:02:18
Ja,...ik schrok van mezelf.... ;D

Anyway ik denk dat een enkeling het nieuwe model boven het oude model kiest...en dat kan nooit de bedoeling zijn van een nieuw product.

Koop jij iedere keer een nieuwe tv, wasmachine etc. etc. als er een nieuw model uitkomt?

Niet ieder nieuw model hoeft direct een flinke upgrade van het vorige model te zijn.
Het kan ook een opfrissing zijn, met wat kleine verbeteringen voor de gebruiker en productiekosten reductie voor de fabrikant.



muzikant

De vraag is ook of er 1 mediaplayer is die de blu-ray iso's afspeeld in evengoede kwaliteit (audio en beeld) als de oppo's die dit toch wel voortreffelijk doen.

Maro

Quote from: muzikant on September 16, 2012, 10:44:13
De vraag is ook of er 1 mediaplayer is die de blu-ray iso's afspeeld in evengoede kwaliteit (audio en beeld) als de oppo's die dit toch wel voortreffelijk doen.

Ja hoor. De Dune.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

LittleNinja

Quote from: Maro on September 16, 2012, 10:46:44
Ja hoor. De Dune.

Vind jij audio op eenzelfde niveau bij de Dune?
Over beeld lees ik ook nog wel verschillen.

In ieder geval doet de Dune nog geen 3D.. ( mocht dat belangrijk zijn... )
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Maro

Heb alleen Oppo 83 gehad maar vond de verschillen met de Dune verwaarloosbaar. Als je zulke hoge eisen stelt koop dan de BD en draai hem op de Oppo. BD iso's van het net zien er gewoon super uit (ook op de beamer) en klinken ook zo. Zal wel aan mij liggen maar die enorme verschillen tussen BD spelers en Media spelers ontgaat mij iig.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

LittleNinja

Quote from: Maro on September 16, 2012, 11:16:19
Heb alleen Oppo 83 gehad maar vond de verschillen met de Dune verwaarloosbaar. Als je zulke hoge eisen stelt koop dan de BD en draai hem op de Oppo. BD iso's van het net zien er gewoon super uit (ook op de beamer) en klinken ook zo. Zal wel aan mij liggen maar die enorme verschillen tussen BD spelers en Media spelers ontgaat mij iig.

Haha! Ik ben het wel met je eens hoor. De Dune's presteren zeer goed. Ik heb de SE omdat deze inderdaad via analoog een aardig stuk prettiger klinkt dan de Dune via analoog. Echter, als je ze aansluit via HDMI vind ik het verschil veel kleiner. Ik moet echter wel analoog omdat ik nog een receiver heb die geen HD audio kan verwerken.

Verder vind ik het ook wel relatief al die "enorme" verschillen. Alles wat hier voorbij komt is van behoorlijke kwaliteit en geeft je voldoende om heerlijk te genieten van de software. Alsof je die verschillen nog herkent nadat de apparatuur een paar weekjes bij je thuis draait. Om overigens maar te beseffen dat de volgende generatie weer een stapje beter is. Je kunt heerlijk bezig blijven maar de rust vinden is veel lastiger. ;)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

riwi

#44
Quote from: muzikant on September 16, 2012, 10:44:13
De vraag is ook of er 1 mediaplayer is die de blu-ray iso's afspeeld in evengoede kwaliteit (audio en beeld) als de oppo's die dit toch wel voortreffelijk doen.

Ik ben benieuwd naar de nieuwe popcorn A400. Die kan bluray iso en ook 3D als het goed is. Ik weet niet of je dan alle menu's hebt of alleen 'light' mode, maar 'light' zou voor mij ook al OK zijn. Er zit in ieder geval de laatste sigma 8911 in en die bevat een vxp scaler die in potentie gewoon prima is (en dus misschien wel even mooi is kwa beeld als de Oppo's).
Bedienbaar met ipad en later dit jaar ook met Android.

Popcorn A400 : ISO support covers the gamut of formats – BD, 3d BD, DVD etc but only supports "simple Navigation" which I take to mean no full BD menu like on the Dune HD offerings.
http://myhtpcuk.wordpress.com/2012/08/31/ifa-2012-day-1-popcorn-a-400-released/

Erik van Voorst (in memoriam)

Kijk daar word ik blij van... :clapping:

Hoop wel dat ze de audiostages op een hoog niveau hebben gebracht.....want de mediaspelers laten het daar afweten (gelijk een antwoord op de laatste paar vragende mails)

Oppo gaat op dat moment bij mij dan alleen voor originelen gebruikt worden en krijgt zijn firmware updates.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

riwi

Quote from: Erik van Voorst on September 18, 2012, 11:05:09
Oppo gaat op dat moment bij mij dan alleen voor originelen gebruikt worden en krijgt zijn firmware updates.

Dat was ook mijn plan.

Ik wacht nog even tot de Popcorn A400 naast de nieuwe Dune 3D Base modellen te zien is.
Die vxp scaler is een hele dure in principe dus wel bijzonder dat ze die in de Sigma chip erbij in gebakken hebben en toch de speler voor +-300 kunnen verkopen. Waarschijnlijk niet alle luxe vxp features geactiveerd maar voor bluray is dat niet zo erg volgens mij.

evilniek

Quote from: riwi on September 19, 2012, 11:56:33
Dat was ook mijn plan.

Ik wacht nog even tot de Popcorn A400 naast de nieuwe Dune 3D Base modellen te zien is.
Die vxp scaler is een hele dure in principe dus wel bijzonder dat ze die in de Sigma chip erbij in gebakken hebben en toch de speler voor +-300 kunnen verkopen. Waarschijnlijk niet alle luxe vxp features geactiveerd maar voor bluray is dat niet zo erg volgens mij.

Ik denk dat die VXP ook geen drol meer kost als je de meeste functionaliteit eruit sloopt.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Xstream

#48
Qua beeld kwaliteit zit er niet zoveel verschil tussen de Oppo en de Dune hoor. Al herhaaldelijk aangetoond met allerlei technische reviews.
Het enige is dat als je in een situatie komt waar de Oppo daadwerkelijk wat moet doen (denk aan upscalen (720>1080 bijv), 4:3 naar 16:9 renderen e.d.) - dat zijn de momenten dat de Oppo echt heel goed presteert.

Dus heb je vaak bronnen die niet helemaal binnen de algehele richtlijnen liggen, dan werkt de Oppo magisch.
Zo niet, weinig verschil. Daar komt nog bij dat de Dune WEL alles feilloos afspeelt zonder gezeik en een stuk goedkoper is. Dus als mediaspeler zie ik nog steeds niet zoveel voordelen in de Oppo.
Alleen full 3D wordt nog niet ondersteunt op de Dune idd (wel SBS e.d.). De Dune begint ook wel erg achter te lopen momenteel m.b.t. dat soort opties, maar er is nog geen mediaspeler die qua beeld aan kan sluiten.

Hoe 't zit m.b.t. geluidsverschil, geen idee. Ik slinger 't toch digitaal naar m'n Receiver/DAC. Dus dat maakt weinig uit dan.

Ongeacht hoe goed een speler is. Als je problemen hebt met afspelen schiet je er geen kont mee op en wekt alleen maar irritatie op.
Ik heb inmiddels een stuk of 5 mediaspelers versleten en ik ben eindelijk blij met de Dune die wel gewoon doet wat die beloofd.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

LittleNinja

Het hangt dus samen met het gebruik van de machine. ;)

Ik gebruik hem niet als mediaspeler, puur voor de originele schijfjes ( BD, DVD, SACD en CD ).

Ik heb hem ( 83 SE ) analoog aangesloten aan de versterker om ook HD audio te kunnen genieten. De analoge uitgangen op de Dune zijn minder specifiek voor dergelijke kwaliteiten gebouwd.

Ook digitaal kan er verschil zitten in het geluid en beeld, dat is me inmiddels wel duidelijk geworden. Maar dat zal altijd een discussie blijven. ;)

Overigens verwacht ik in de toekomst dat er ook bij mij wel een Dune ( bij ) komt te staan. Moet hij wel eerst 3D geschikt zijn. 8)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"