OPPO BDP-103 en BDP-105 aangekondigd

Started by edgnoj, September 9, 2012, 11:08:52

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

edgnoj

Oppo has been highly regarded as the universal player to own. The BDP-93 and BDP-95 brought 3D capability to the Oppo players. But now the company is adding more features by introducing the BDP-103 and BDP-105. Both of which the company had on hand at CEDIA 2012.

Pricing will be the same as the BDP-93 and BDP-95. The BDP-103 will be available in December for approximately $499.


New or Enhanced BDP-103/105 Shared Features:

    Latest generation QDEO which supports 4K upscaling
    2x2 HDMI. Two HDMI inputs; Two HDMI outputs.
    The Front HDMI input supports MHL (Mobile High-Definition Link) which allows some of the newer smartphones to be connected direct to the player and transmits the phones screen to the television. This also allows for ROKU Stick support.
    Newest Netflix interface which supports 1080p video, multi-channel audio, subtitle and alternative language selection, and Family Interface
    Gracenote for looking up media information such as album art, artist, album, and track information for your CD, SACD, and user generated media
    Backlit Eject buttons. No more thumbing around in the dark.
    No more analog video. There is a "DIAG" port, but this is to only see the OPPO UI when there is no media playback. So for those of you who use a small monitor for media playback, you will need to upgrade to a DVI/HDMI capable display.


New BDP-105 Only Features:

    Fanless (unlike the BDP-95)
    Headphone Amplifier
    Asynchronous USB DAC
    Optical and Digital Coaxial Inputs
    Properly oriented XLR outputs
Woonkamer: JVC DLA X5000; Sony KD-65XE9005; Denon AVR-4311; Dune HD Solo 4k; Ken Kreisel DXD-12012 subwoofer; Cabasse Bora luidsprekers.

Slaapkamer: Philips 55PFS8109; Dune HD-Max; Ken Kreisel DXD-808 subwoofer; Avi ADM 9.1T actieve luidsprekers.

jowi

Kan het ding nu eindelijk bluray iso's en folders via het netwerk afspelen?

riwi

En waarschijnlijk met 'gratis' cinavia implementatie  :(

Quote from: edgnoj on September  9, 2012, 11:08:52
Oppo has been highly regarded as the universal player to own.

Dat moet zijn Oppo was highly regarded as the universal player to own.

Voltooid verleden tijd dus sinds het verwijderen van iso support.

edgnoj

Quote from: riwi on September  9, 2012, 11:44:40
En waarschijnlijk met 'gratis' cinavia implementatie  :(


Ik zag dit op AVSforum:
We might as well get this out of the way right off the bat. Both players are subject to Blu-ray licensing rules applicable to Stand-alone Player designs launched late in 2012.

That means no Analog video output (no Component video jacks) and inclusion of Cinavia anti-copy detection. Wikipedia has a write up on Cinavia for folks wanting to know the gory details. The short version is that it will be harder/impossible to play unauthorized copies of theatrical movie releases or commercial Blu-ray discs. The detection and playback prevention happens some minutes after a copy begins to play -- which sounds a bit sadistic, but there it is. OPPO has no control over how/when Cinavia works.
--Bob
Woonkamer: JVC DLA X5000; Sony KD-65XE9005; Denon AVR-4311; Dune HD Solo 4k; Ken Kreisel DXD-12012 subwoofer; Cabasse Bora luidsprekers.

Slaapkamer: Philips 55PFS8109; Dune HD-Max; Ken Kreisel DXD-808 subwoofer; Avi ADM 9.1T actieve luidsprekers.

LittleNinja

Ik ben benieuwd of ze hun kwaliteit/prijs verhouding weer eer gaan aan doen. Uiterlijk lijkt er weinig anders met die 105..
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

LittleNinja

Dan maar geen licentie? Zo werkt het niet geloof ik, ofwel? :D

Aan de andere kant vind ik het op zich niet zo heel erg.. De meeste van ons willen toch het origineel. Met de huidige BD prijzen kan ik me daar wel in vinden. Voordat ik het koop vind ik wel dat ik moet kunnen bepalen of de film het waard is. Weer kansen voor de videotheek? ::)
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Roeru117

Ik snap niet dat ze geen smb of nfs implementatie hebben voor het afspelen van films. UPnP is leuk voor muziek, maar voor films is het niet het meest efficiente protocol om mee te werken.

En nu hopen dat de oppo's naast media players ook eindelijk media renderers worden. Dan kun je ze ten minste fatsoenlijk aansturen via een app op je tablet of smartphone.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

evilniek

Quote from: Roeru117 on September 10, 2012, 10:13:05
Ik snap niet dat ze geen smb of nfs implementatie hebben voor het afspelen van films. UPnP is leuk voor muziek, maar voor films is het niet het meest efficiente protocol om mee te werken.

En nu hopen dat de oppo's naast media players ook eindelijk media renderers worden. Dan kun je ze ten minste fatsoenlijk aansturen via een app op je tablet of smartphone.

Lees onderstaand bericht.

Quote from: edgnoj on September  9, 2012, 11:57:53
Ik zag dit op AVSforum:
We might as well get this out of the way right off the bat. Both players are subject to Blu-ray licensing rules applicable to Stand-alone Player designs launched late in 2012.

That means no Analog video output (no Component video jacks) and inclusion of Cinavia anti-copy detection. Wikipedia has a write up on Cinavia for folks wanting to know the gory details. The short version is that it will be harder/impossible to play unauthorized copies of theatrical movie releases or commercial Blu-ray discs. The detection and playback prevention happens some minutes after a copy begins to play -- which sounds a bit sadistic, but there it is. OPPO has no control over how/when Cinavia works.
--Bob
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Roeru117

My bad, weer eens met mijn neus gekeken  ;) Ben wel benieuwd hoe dat Cinavia in de praktijk gaat werken met verschillende bestanden ( of hoe het tegen gaat werken ).

Maar voor het afspelen van audio zou het wel handig zijn dat ze met een app te besturen zijn. Dan kan tenminste de TV uit blijven, wanneer je muziek wil luisteren.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

LittleNinja

Heel simpel, op een gegeven moment valt het geluid weg en krijg je een melding waarin wordt aangegeven dat er een beveiliging van toepassing is. Er zijn wat "methodes" om hier omheen te komen, namelijk door de tijd aan te passen begreep ik. Echter is dat ook gewoon een irritante onderbreking van de film.

Ik ben het pas bij één film tegengekomen, de laatste Underworld.

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

evilniek

Quote from: LittleNinja on September 10, 2012, 13:25:45
Heel simpel, op een gegeven moment valt het geluid weg en krijg je een melding waarin wordt aangegeven dat er een beveiliging van toepassing is. Er zijn wat "methodes" om hier omheen te komen, namelijk door de tijd aan te passen begreep ik. Echter is dat ook gewoon een irritante onderbreking van de film.

Ik ben het pas bij één film tegengekomen, de laatste Underworld.



Ok, dus als ik het goed begrijp, kan ik straks geen originele Blu-ray discs meer afspelen op mijn Oppo BDP-93, als deze discs Cinavia cp hebben?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

LittleNinja

Quote from: evilniek on September 10, 2012, 13:38:04
Ok, dus als ik het goed begrijp, kan ik straks geen originele Blu-ray discs meer afspelen op mijn Oppo BDP-93, als deze discs Cinavia cp hebben?

Nee, het gaat om de rips.. daar gaat het fout.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

evilniek

Quote from: LittleNinja on September 10, 2012, 13:40:33
Nee, het gaat om de rips.. daar gaat het fout.

Het zal waarschijnlijk niet lang duren voordat deze beveiliging ook weer gehackt word, in theorie althans ;)
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

frank2

Eindelijk, een goede dac die natuurlijk via tuc of cinemike upgrades veel beter is/wordt, je kunt dus eindelijk streamen. Vraag mij wel af of je nog steeds met deze uitvoeringen mkv bestanden (geripte films) kunt zien. Mijn huidige Oppo doet dat vlekkeloos, al gebruik ik dat nu niet meer. Gebruik eigenlijk de Oppo helemaal niet meer.
(hooguit voor een BR eens in de 2 maand)

Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Nahpets

Quote from: frank2 on September 10, 2012, 15:38:48
een goede dac die natuurlijk via tuc of cinemike upgrades veel beter is/wordt

Dat zijn 2 behoorlijke aannames.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

frank2

Ik heb zelf een tuc versie (83 se) die een heel stuk beter speelt dan de huidige 95. Maar heb ook de cinemike 95 gehoord die ongehoord goed klonk. Dus het zal mij niet verbazen dat die firma's weer aan de slag gaan met de nieuwe Oppo's en dat het dan weer beter gaat klinken dan het oorspronkelijke model.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

StefaanD

Quote from: LittleNinja on September  9, 2012, 12:05:04
Dan maar geen licentie? Zo werkt het niet geloof ik, ofwel? :D

Was het maar zo simpel, geen licentie = geen blu-ray speler ... zo simpel is het wel  :D

Er bestaan trouwens ook DVD's met Cinavia  :sly:

LittleNinja

#18
Quote from: StefaanD on September 10, 2012, 16:46:19
Was het maar zo simpel, geen licentie = geen blu-ray speler ... zo simpel is het wel  :D

Er bestaan trouwens ook DVD's met Cinavia  :sly:

DV wat? :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

1198

#19
Quote from: Roeru117 on September 10, 2012, 12:20:36
My bad, weer eens met mijn neus gekeken  ;) Ben wel benieuwd hoe dat Cinavia in de praktijk gaat werken met verschillende bestanden ( of hoe het tegen gaat werken ).

Maar voor het afspelen van audio zou het wel handig zijn dat ze met een app te besturen zijn. Dan kan tenminste de TV uit blijven, wanneer je muziek wil luisteren.



En weg is je geluid..  >:(

Had het laatst bij Wrath of Titans en dacht echt wtf is dit nou, even een foto maken mocht ik dit gezeik blijven houden. Toen ik hem niet via PS3 mediaplayer maar met VLC op de pc afspeelde ging het wel goed en hield ik geluid. 
beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3

J.A.F._Doorhof

Er is inderdaad op dit moment een probleem als je "files" wilt afspelen op de nieuwe generaties.
Met bepaalde "hacks" of recodes zul je er wel omheen kunnen neem ik aan maar heb dat nog niet kunnen testen.

Voor de liefhebbers, we hebben nog 2 93's staan, daarna zijn ze op (en komen ze niet meer), wees dus snel.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

StefaanD

Quote from: 1198 on September 10, 2012, 17:49:11
En weg is je geluid..  >:(

Had het laatst bij Wrath of Titans en dacht echt wtf is dit nou, even een foto maken mocht ik dit gezeik blijven houden. Toen ik hem niet via PS3 mediaplayer maar met VLC op de pc afspeelde ging het wel goed en hield ik geluid.

Kan je me hiervan een sample bezorgen zou eens één en ander willen uitproberen.

Lijkt met niet uitgesloten dat met de laatste firmware updates de 93 ook Cinavia ingebakken heeft. Even zitten zoeken maar niet meteen iets gevonden dat dit bevestigd of ontkent.

1198

Quote from: StefaanD on September 10, 2012, 18:11:11
Kan je me hiervan een sample bezorgen zou eens één en ander willen uitproberen.

Lijkt met niet uitgesloten dat met de laatste firmware updates de 93 ook Cinavia ingebakken heeft. Even zitten zoeken maar niet meteen iets gevonden dat dit bevestigd of ontkent.

Heb geen sample maar kan je de naam van de file wel even pm'en.
beeld:Sony KDL-55NX810, amp:Anthem MRX700, front:Usher CP-6371, center:Usher S-525, surround:Usher S-520, sub:SVS PB13-Ultra (Sledge), fun:PS3

muzikant

mijn oppo bdp-93 heeft geen updates gekregen vanaf het moment dat ze de iso blu-ray hebben weggenonen,dus hou ik het zo en koop dan waarschijnlijk de nieuwe bdp-103 en hou de 93 voor de iso blu-ray's in goede beeld en geluidkwaliteit.

riwi

#24
Quote from: StefaanD on September 10, 2012, 18:11:11
Lijkt met niet uitgesloten dat met de laatste firmware updates de 93 ook Cinavia ingebakken heeft. Even zitten zoeken maar niet meteen iets gevonden dat dit bevestigd of ontkent.

Volgens mij is cinavia in hardware geimplementeerd. Maargoed het zou kunnen dat er al in zit in de 93/95 maar pas later met firmware geactiveerd wordt. Desalniettemin geloof ik niet dat de 93/95 cinavia hebben.

Het is overigens niet zo dat je dan geen enkele file meer kan spelen. Het gaat alleen om files waarvan de bron met cinavia beveiligd was. Momenteel zijn dat nog niet veel films en volgens mij ook geen series. Ik kan me voorstellen dat er steeds meer content met cinavia beveiligd zal gaan worden in de toekomst... Wie weet ook itunes ??