Showkees W.Otter

Started by W.Otter, September 1, 2012, 16:25:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

MegaJ

Quote from: W.Otter on September  6, 2012, 16:15:41
hahaha

ding is al uit de seal dus tja moet maar he.. ik heb het kabeltje gekocht maar ik heb alle stappen gevolgt maar krijg m niet aan het updaten.. er staat dat als je een usb poort gebruikt op een laptop je niet genoeg power hebt.. zou dat echt zoveel uitmaken? laptop hangt gewoon aan netstroom

Het kan inderdaad zo zijn dat de usb hub in de laptop een te laag amperage levert. Een USB hubje met eigen voeding zou in dit geval een oplossing kunnen zijn. Die hebben ze zelfs bij de HEMA volgens mij, of even eentje lenen van een bekende.
Pre Marantz Cinema 70S || EV Rotel RMB-1585 || Fronts B&W 683 S2 || Center B&W HTM6 S2 || Sub BK XXLS400 + Auralex SubDude || Rears B&W DM601 S2 || Bronnen PS5 / DIY NAS/htpc combi / Apple TV 4K

W.Otter

bedankt voor het meedenken, is niet gelukt. Dan herkent mijn pc de seriele poort niet meer in apparaatbeheer. hier kan ik zien welke poort mijn pc gebruikt aangezien ik deze op moet geven tijdens het installatieproces.

ik heb n oude pc gevonden met rs232 én xp dus nu nog een rs232 kabel vinden (male-female). denk niet dat veel zaken deze nog verkopen. anders maar even bestellen op internet. dan hopen dat het lukt:)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Na 10 winkels afgebeld te hebben en naar twee kringloopzaken geweest (mooie versterkers daar trouwens!) heb ik eindelijk n winkel gevonden waar ze 1 hadden liggen, bij mn ouders thuis stond nog een oude pentium met seriele poort en zodoende heb ik mn HK geüpgrade.

Nu heeft het me eigenlijk geen donder opgeschoten  :dry: nog steeds problemen met de connectie van de settopbox en laptop via hdmi.
het voordeel is, mijn laptop herkent de HK nu wel maar geeft stotterend beeld. iemand enig idee hoe dit komt? 1 kabel deed trouwens helemaal niets en een hdmi 1.4 kabel van de action wou wel enigzins iets weergeven..
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LeonArdusS

Quote from: W.Otter on September  7, 2012, 19:37:33
Na 10 winkels afgebeld te hebben en naar twee kringloopzaken geweest (mooie versterkers daar trouwens!) heb ik eindelijk n winkel gevonden waar ze 1 hadden liggen, bij mn ouders thuis stond nog een oude pentium met seriele poort en zodoende heb ik mn HK geüpgrade.

Nu heeft het me eigenlijk geen donder opgeschoten  :dry: nog steeds problemen met de connectie van de settopbox en laptop via hdmi.
het voordeel is, mijn laptop herkent de HK nu wel maar geeft stotterend beeld. iemand enig idee hoe dit komt? 1 kabel deed trouwens helemaal niets en een hdmi 1.4 kabel van de action wou wel enigzins iets weergeven..

Ik zou nog wat andere kabels testen als ik jou was.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

LeonArdusS

Quote from: W.Otter on September  7, 2012, 19:37:33
Na 10 winkels afgebeld te hebben en naar twee kringloopzaken geweest (mooie versterkers daar trouwens!) heb ik eindelijk n winkel gevonden waar ze 1 hadden liggen, bij mn ouders thuis stond nog een oude pentium met seriele poort en zodoende heb ik mn HK geüpgrade.

Nu heeft het me eigenlijk geen donder opgeschoten  :dry: nog steeds problemen met de connectie van de settopbox en laptop via hdmi.
het voordeel is, mijn laptop herkent de HK nu wel maar geeft stotterend beeld. iemand enig idee hoe dit komt? 1 kabel deed trouwens helemaal niets en een hdmi 1.4 kabel van de action wou wel enigzins iets weergeven..

Wat stonden er voor versterkers, hier is alles altijd direct verdwenen, personeel roomt volgens mij af.
Is mooie 2e hands business.
Gr,
Leon
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

W.Otter

pfieuw mooie vintage pioneer en n ?technics? sony denon..
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LeonArdusS

Quote from: W.Otter on September  7, 2012, 19:53:31
pfieuw mooie vintage pioneer en n ?technics? sony denon..

Als het niet te duur is altijd kopen, vriend van mij kocht laatst een bandrecorder van Technics voor 5€ en verkocht hem op MP voor 650€ dat is pas lucratief.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

W.Otter

was 70 euro en dat had ik niet op zak ;) maar er staat altijd mooi spul hier in assen :)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

MVG

Quotehaha! vanuit de dac in je tv? thats a first for me   spotify via je tv ?

lees ik dat goed dat je een 50" in je slaapkamer hebt hangen?

Dat was het ook voor mij! Ik heb sinds kort een mini pc'tje bij de tv staan, via hdmi verbonden. Aangezien de jack naar tulp uitgang op de pc voor geen meter klonk, heb ik de tulp uitgang van mijn tv die is verbonden met mijn versterker gebruikt. Het geluid komt dus digitaal mijn tv binnen, en gaat er analoog uit. (dan gebruik ik toch dac van tv) Wat eigenlijk zo goed klinkt, dat het met best wel veel cd's niet eens zo een heel groot verschil maakt tov mijn cd speler. Al zegt dat misschien meer over de kwaliteit van de cd speler, ik schrok hier eigenlijk wel van...

En idd, er hangt een 50 inch op ongeveer 60 cm van het voeteneind  :headbanging: Icm een all in one setje van JVC levert dit best een aardige film ervaring op  ;) (met de jvc als beperkende factor haha)

W.Otter

even aan het eten ;)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

MVG

Haha smakelijk! Vrouwtje niet thuis zeker  ;D

W.Otter

Quote from: MVG on September 13, 2012, 18:31:08
Haha smakelijk! Vrouwtje niet thuis zeker  ;D
nope;) groente vrij eten  O0

Quote from: MVG on September 13, 2012, 18:11:27
Dat was het ook voor mij! Ik heb sinds kort een mini pc'tje bij de tv staan, via hdmi verbonden. Aangezien de jack naar tulp uitgang op de pc voor geen meter klonk, heb ik de tulp uitgang van mijn tv die is verbonden met mijn versterker gebruikt. Het geluid komt dus digitaal mijn tv binnen, en gaat er analoog uit. (dan gebruik ik toch dac van tv) Wat eigenlijk zo goed klinkt, dat het met best wel veel cd's niet eens zo een heel groot verschil maakt tov mijn cd speler. Al zegt dat misschien meer over de kwaliteit van de cd speler, ik schrok hier eigenlijk wel van...

En idd, er hangt een 50 inch op ongeveer 60 cm van het voeteneind  :headbanging: Icm een all in one setje van JVC levert dit best een aardige film ervaring op  ;) (met de jvc als beperkende factor haha)

hahaha geweldig :headbanging: en ik heb hier nog steeds een 32" op 3 meter afstand ;)
je mag 'binnenkort' mijn MF v-dac wel overnemen ;) kan me niet voorstellen dat t goed zal klinken  :P heeft je versterker geen digitaal in?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

MVG

Haha nou als je dan bij mij zou kijken heb je meteen flinke koppijn! Zonder dollen, veel mensen eens boven kijken snappen niets van die tv zo groot in de slaapkamer. Het is echter een Pana van 4 jaar oud, en het is nogal een grote kast vergeleken met de 50 inchers van nu . Mijn vriendin wil ' die lelijke kast niet in de woonkamer aan de muur''

Ik zou het liever wel doen, maar onze opstelling is ook zo dat we de zit meubels haaks op de tv hebben, de woonkamer is dus meer conversatie gericht zeg maar. Ipv dat alles om die zwarte kast aan de muur is ingericht. En als ik een keer écht film kijken dan gaan we boven op bed liggen  ;) (met als nadeel dat mevrouw vaak in slaap valt)

Ik zal binnenkort eens wat foto's maken en een eigen topic openen, dan sta ook ik open voor allerhande commentaar op de zithoek  :tongue2:

Maar wat kan je je niet goed voorstellen wat niet goed klinkt? Vanuit de tv via analoog naar de versterker? Dat had ik ook nog nooit gedacht. Maar spotify premium via de tv klinkt als je 1 op 1 albums gaat vergelijken via cd speler en dan input schakelen via versterker in vergelijking met die cd speler toch vrij goed. Ok niet zo verfijnd als via cd speler, maar goed genoeg om naar muziek te luisteren ipv naar techniek. En we hebben regelmatig dat we zo enkele uren verder zijn met zoeken op spotify. Zo van doe die es, en oh ja die hebben we lang niet gehoord. De funfactor is hoog! En het klinkt heel behoorlijk. Maar misschien ben ik wel niet zoveel gewend ;-)

MVG

Of bedoelde je dat het met die v dac niet goed zal klinken?  ;D Ik heb daar op zich wel interesse in moet ik zeggen, als het niet op al te korte termijn is.. Zit daar een usb ingang op eigenlijk? Hoeft natuurlijk geen probleem te zijn, ik kan dan natuurlijk ook gewoon de digitale toslink vanuit mijn tv erop aansluiten, echter moet dan nog steeds de tv aan staan als ik muziek stream via de pc?

W.Otter

Quote from: MVG on September 13, 2012, 19:02:40
Haha nou als je dan bij mij zou kijken heb je meteen flinke koppijn! Zonder dollen, veel mensen eens boven kijken snappen niets van die tv zo groot in de slaapkamer. Het is echter een Pana van 4 jaar oud, en het is nogal een grote kast vergeleken met de 50 inchers van nu . Mijn vriendin wil ' die lelijke kast niet in de woonkamer aan de muur''

Ik zou het liever wel doen, maar onze opstelling is ook zo dat we de zit meubels haaks op de tv hebben, de woonkamer is dus meer conversatie gericht zeg maar. Ipv dat alles om die zwarte kast aan de muur is ingericht. En als ik een keer écht film kijken dan gaan we boven op bed liggen  ;) (met als nadeel dat mevrouw vaak in slaap valt)

heel herkenbaar  8) (geluid mag ook niet te hard zeker?)

Quote from: MVG on September 13, 2012, 19:02:40
Ik zal binnenkort eens wat foto's maken en een eigen topic openen, dan sta ook ik open voor allerhande commentaar op de zithoek  :tongue2:

Moet je doen! ben benieuwd  :popcorn:

Quote from: MVG on September 13, 2012, 19:02:40
Maar wat kan je je niet goed voorstellen wat niet goed klinkt? Vanuit de tv via analoog naar de versterker? Dat had ik ook nog nooit gedacht. Maar spotify premium via de tv klinkt als je 1 op 1 albums gaat vergelijken via cd speler en dan input schakelen via versterker in vergelijking met die cd speler toch vrij goed. Ok niet zo verfijnd als via cd speler, maar goed genoeg om naar muziek te luisteren ipv naar techniek. En we hebben regelmatig dat we zo enkele uren verder zijn met zoeken op spotify. Zo van doe die es, en oh ja die hebben we lang niet gehoord. De funfactor is hoog! En het klinkt heel behoorlijk. Maar misschien ben ik wel niet zoveel gewend ;-)

idd gewoon luisteren daar gaat het om :)

dat je dac van de tv zo goed is idd! maar goed als er weinig verschil hoorbaar is dan prima toch?
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Quote from: MVG on September 13, 2012, 19:05:52
Of bedoelde je dat het met die v dac niet goed zal klinken?  ;D Ik heb daar op zich wel interesse in moet ik zeggen, als het niet op al te korte termijn is.. Zit daar een usb ingang op eigenlijk? Hoeft natuurlijk geen probleem te zijn, ik kan dan natuurlijk ook gewoon de digitale toslink vanuit mijn tv erop aansluiten, echter moet dan nog steeds de tv aan staan als ik muziek stream via de pc?

nee die v-dac had direct effect! en ja er zit usb, coax en toslink op. coax en toslink kun je tegelijk aansluiten en kiest het signaal dat doorkomt. voor usb moet je switchen. en nee niet op korte termijn, zit pas net na te denken over m'n volgende upgrade beide zal de DAC vervangen worden. of een surround processor om een stap te maken naar 5.1 en 'm eerst te gebruiken als stereo dac. of een rotel rdg1520 (streamer) in dat geval gaat mijn squeezebox ook weg. maar dat zal nog wel even duren!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

MVG

Quote from: W.Otter on September 13, 2012, 19:12:39
heel herkenbaar  8) (geluid mag ook niet te hard zeker?)
Hoe raadt je zo  :police: Al valt me dat nog mee, op het moment dat ze actief meekijkt dan. Als ze zelf aan het lezen is dan moet het volume inderdaad drastisch naar beneden, maarja logisch ook wel.

dat je dac van de tv zo goed is idd! maar goed als er weinig verschil hoorbaar is dan prima toch?
[/quote]

Jawel, maar ik had mijn cd speler hoger ingeschat eigenlijk, dit verschilt wel per cd moet ik zeggen. Maar als ik bijvoorbeeld Mumford and Sons tegelijkertijd op cd en spotify aanzet, en ik schakel dan, dan zit er weinig verschil in. (trouwens sowieso een slechte opname moet ik zeggen)

Bij Brothers in Arms van Dire Straits is de rust van de cd speler duidelijk te horen.

Ik zit dan ook in twijfel, moet ik nog een goede cd speler aanschaffen, of ga ik voor een goede dac. Moet zeggen dat ik spotify erg veel gebruik, echter niet snel een album helemaal afluister dan. En het feit dat de tv aan moet vind ik echt niks.

Er zijn zoveel stream mogelijk heden. Maar goed dat is voor nu nog niet aan de orde. Misschien kan ik eens testen wat een externe dac zoals V DAC kan brengen.

MVG

Quote from: W.Otter on September 13, 2012, 19:16:33
nee die v-dac had direct effect! en ja er zit usb, coax en toslink op. coax en toslink kun je tegelijk aansluiten en kiest het signaal dat doorkomt. voor usb moet je switchen. en nee niet op korte termijn, zit pas net na te denken over m'n volgende upgrade beide zal de DAC vervangen worden. of een surround processor om een stap te maken naar 5.1 en 'm eerst te gebruiken als stereo dac. of een rotel rdg1520 (streamer) in dat geval gaat mijn squeezebox ook weg. maar dat zal nog wel even duren!

Dan ben ik ter zijner tijd wellicht wel geïnteresseerd! Dus dan kan ik via usb out van de mini pc naar de usb ingang van de dac en brengt dan automatisch het signaal over?

MVG

#93
Je hebt zelf ook leuke plannen moet ik zeggen! Squeezebox is natuurlijk ook een leuke optie! Ik zat zelf ook te denken aan bijvoorbeeld een ipad, airport express en dan via een dac.. Dan is de squeezebox overbodig echter heb je dan natuurlijk met i tunes te maken!

Mooie spullen hoor Rotel!

Ik zal van de week eens foto's maken!

W.Otter

ik zat laatst nog te denken dat een CD toch wel echt een oud medium is. en zou het zonde vinden als ik straks duizend cd's heb staan en er geen cd-spelers meer gemaakt worden. Dus heb ik maar besloten te streamen. Misschien kun je dan gelijk mn squeezebox overnemen ;) zit spotify op  :hehe:

die usb kan je aansluiten op je pc en installeert automatisch, wel even in geluidsopties de dac selecteren. je tv/xbox/ps3/cd etc kun je allemaal digitaal aansluiten zowel coax als toslink (tegelijk). let op: het is alleen stereo (uiteraard).

ik ga hem je niet uitlenen want kan niet zonder ;) maar tis n goed apparaat voor weinig geld!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Quote from: MVG on September 13, 2012, 19:25:09
Je hebt zelf ook leuke plannen moet ik zeggen! Squeezebox is natuurlijk ook een leuke optie! Ik zat zelf ook te denken aan bijvoorbeeld een ipad, airport express en dan via een dac.. Dan is de squeezebox overbodig echter heb je dan natuurlijk met i tunes te maken!

Mooie spullen hoor Rotel!

Ik zal van de week eens foto's maken!

als je al een ipad hebt dan is dat mooi natuurlijk! maar goed daar is ook een squeezebox app voor ;) ik ken het niet airport express dus daar kan ik je niet bij helpen! heb laatst een NASje aangeschaft en wat een genot! zonder telkens de pc en server op te starten muziek luisteren. veel prettiger dan iTunes, akelig programma  >:D

en rotel heeft prachtig spul alleen lopen ze wat achter ;) weinig innovatie: geen airplay, geen bluray speler, geen externe dac, en ga zo maar door. Maar heerlijk geluid :)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

MVG

Quote from: W.Otter on September 13, 2012, 19:31:12
ik zat laatst nog te denken dat een CD toch wel echt een oud medium is. en zou het zonde vinden als ik straks duizend cd's heb staan en er geen cd-spelers meer gemaakt worden. Dus heb ik maar besloten te streamen. Misschien kun je dan gelijk mn squeezebox overnemen ;) zit spotify op  :hehe:

Als jij me tegen die tijd als eerste een PM stuurt dan zulle we wel een deal hebben denk ik!
Een cd speler zal ik er altijd wel bijhouden, al is t maar om te kunnen luisteren bij een nieuwe aankoop ipv eerst te moeten rippen. Maar een enigzins hifi waardige blu ray speler zie ik ook wel zitten, 2 vliegen in 1 klap dan.

Heb nu nog te weinig cd's om enkel alleen te streamen, het gaat mij meer om de spotify functie en in toekomst hi res downloads. Wat dat betreft ben ik allemaal nog vrij ouderwets bezig  ;)

Quote from: W.Otter on September 13, 2012, 19:38:04
als je al een ipad hebt dan is dat mooi natuurlijk! maar goed daar is ook een squeezebox app voor ;) ik ken het niet airport express dus daar kan ik je niet bij helpen! heb laatst een NASje aangeschaft en wat een genot! zonder telkens de pc en server op te starten muziek luisteren. veel prettiger dan iTunes, akelig programma  >:D

en rotel heeft prachtig spul alleen lopen ze wat achter ;) weinig innovatie: geen airplay, geen bluray speler, geen externe dac, en ga zo maar door. Maar heerlijk geluid :)

Die heb ik nog niet, een ipad, maar vriendin wil er graag 1. Voorlopig wel een iphone, die kan ook als remote gebuikt worden. En inderdaad, ik ben ook geen i tunes fan.

Eens zien hoe dat gaat lopen, voorlopig ben ik tevreden. Maar een keer een vdac + squeezebox proberen zie ik wel zitten! Maar doe maar rustig aan  ;D moet ik ook doen dus vandaar!

W.Otter

dat zal wel een paar maandjes duren hoor! Denk eerst maar eens na of dat de beste oplossing voor je is! SB ben ik zo kwijt, v-dac is ook geen probleem dus voor mij hoef je het niet te doen  8) al is het wel leuk om iemand blij te maken die het ook nog eens met je eens is  :worship:

bij mij werkt het trouwens precies andersom, ik download de albums eerst en dan ga ik de cd aanschaffen als ik het leuk genoeg vind.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

MVG

Mooi dat dat nog een paar maandjes duurt!

Ga ik over nadenken. Voor er hier een ipad is, een airport express, nieuwe pc en een dac  enzovoorts zijn we wel even verder, en dit is ook een veel grotere investering dan een gebruikte touch en vdac. Dat zijn bedragen die ik met onze bruiloft in het achterhoofd simpelweg Dus als ik het doe dan zeker wel voor mezelf, en een beetje voor jou, omdat ik het met je eens ben  :clapping:

Daarnaast lijkt een touch + vdac me een budgetvriendelijke oplossing om eens te kijken of streamen wel wat voor me is. Een Pioneer N-50 vind ik ook een mooi apparaat! Maar denk dat ik met jou tegen die tijd wel tot een overeenkomst kan komen  ;)

Ik luister overigens eerst via spotify, vaak na tips op dit forum, en als het echt wat is dan bestel ik de cd.

W.Otter

ziet er wel heel gelikt uit die Pioneer! mooier dan een squeezebox ;) dus wat dat betreft begrijp ik je keuze helemaal heb je mooi alles in 1.

eerst maar eens die bruiloft! ik ga m'n spaarrekening eerst maar eens spekken. net n paar dure kabels, subwoofer en auto gekocht!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF