Showkees W.Otter

Started by W.Otter, September 1, 2012, 16:25:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Rha007

Quote from: W.Otter on January 28, 2014, 14:04:19
help me out for a second; S&W?

Spray & Wipe waar we het al eens over hadden gehad  ;)
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

W.Otter

oja die autocleaner ;) nee heb ik niet besteld. Een statisch swifferdoekje volstaat prima. voor vlekjes gebruik ik gekookt water, dat heb ik apart in een spuitflesje en neem ik af met microvezel. Voor mijn tv gebruik ik gewoon beeldschermreiniger.

zomers zitten er wat meer pollen in de lucht en dat merk je op het hoogglans, kleine spikkels die niet te verwijderen zijn met een doek, misschien dat ik het dan eens ga proberen ;)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

JANJWJMC

Quote from: W.Otter on January 28, 2014, 16:00:05
oja die autocleaner ;) nee heb ik niet besteld. Een statisch swifferdoekje volstaat prima. voor vlekjes gebruik ik gekookt water, dat heb ik apart in een spuitflesje en neem ik af met microvezel. Voor mijn tv gebruik ik gewoon beeldschermreiniger.

zomers zitten er wat meer pollen in de lucht en dat merk je op het hoogglans, kleine spikkels die niet te verwijderen zijn met een doek, misschien dat ik het dan eens ga proberen ;)

Je inbox is vol ik kan geen mail naar je versturen  :notify:
Samsung 46D700, Mordount-short performance 6
Pioneer SC-lX90,B&W DB1,
Monitor audio Apex a40 center + 2x A10 achter

Rha007

Het is geen cleaner he, dat zou immers krassen  ;)
Maar het kan aan mij liggen, maar ik vind het lang duren met de foto's van de nieuwe rotel  ::)  ;D
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

W.Otter

haha ja ik ben altijd wel vrij snel ;) morgen middag zal ik even wat foto's schieten. Het geluid is er in ieder geval flink op vooruit gegaan!
alleen even puzzelen hoe de center mee gaat doen in de DTS downmix. Waarschijnlijk gewoon alle kanalen aan laten.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

gister de RMB1575 in gebruik genomen. Uiteraard zijn de specs van de RMB1575 nagenoeg hetzelfde als de twee kanaals variant de RB1572. Toch is het prettig om het center kanaal toe te voegen aan de film beleving. Het geluid is breder, dieper en heeft veel meer soundstage.

je kunt toch echt duidelijk horen dat een signaal van 5.1/7.1 wordt gedownmixed naar 2.1.
schakel je over naar 5.1/7.1 (achterkanalen heb ik nog niet) dan merk je hoeveel er eigenlijk wordt verdeeld onder de fronts in een downmix situatie.

nu nog even een beetje kloten met de juiste filters en gain maar dat is een kwestie van persoonlijke smaak.

ik dacht dat ik meer last zou hebben va de center in het meubel. geen last van resonantie of dreunen.

op extreem hoog volume met de filter op large merk ik dat de reflexpoort aan de achterkant zit. op normale volumes hoor ik hier niets van terug. ik ga eventueel nog wat geluidsisolatie plaatsen achter de center. verder ben ik erg tevreden over het geluid!

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

nog met de oude versterker:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

en de nieuwe:

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LuPo


Rha007

Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

Rene30

#1535
Eindelijk je RMB! Ziet er allemaal zeer gaaf uit hoor! Leuke deal gehad met de RB en RMB ? Voor mij heel lang geleden dat ik een film in surround heb beluisterd. Hoor je alleen de stemmen over de center of is de beleving meer ?

Ik zit nog steeds te twijfelen erover om 3.0/5.0 set te maken. Center is ook zo groot  :clapping:

/jaloers :)
Rotel RSP-1572 / Rotel RB-1572 / B&W CM7 -> B&W CM9

twani

#1536
Quote from: W.Otter on January 31, 2014, 12:09:15
en de nieuwe:
Wat me in soort opstellingen altijd wel opvalt is de plaatsing van de center.

De fabrikant steekt pakken met geld, tijd en energie in de berekening van de juiste Baffle verhoudingen om de center optimaal te laten klinken, wij plaatsen zo'n ding vervolgens heel "kunstig" in een kastje waardoor er van het oorspronkelijke ontwerp niets meer overeind blijft.

Een zondermeer wonderlijk fenomeen.... :nopompom:

W.Otter

Quote from: twani on January 31, 2014, 22:07:49
Wat me in soort opstellingen altijd wel opvalt is de plaatsing van de center.

De fabrikant steekt pakken met geld, tijd en energie in de berekening van de juiste Baffle verhoudingen om de center optimaal te laten klinken, wij plaatsen zo'n ding vervolgens heel "kunstig" in een kastje waardoor er van het oorspronkelijke ontwerp niets meer overeind blijft.

Een zondermeer wonderlijk fenomeen.... :nopompom:

het is een WOONkamer

mensen stoppen bakken met geld, tijd en energie in het ontwerpen en bouwen van een Ferrari zodat Rick-Robbert vervolgens 40 mag rijden in de dertig zone.

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Quote from: Rene30 on January 31, 2014, 21:53:20
Eindelijk je RMB! Ziet er allemaal zeer gaaf uit hoor! Leuke deal gehad met de RB en RMB ? Voor mij heel lang geleden dat ik een film in surround heb beluisterd. Hoor je alleen de stemmen over de center of is de beleving meer ?

Ik zit nog steeds te twijfelen erover om 3.0/5.0 set te maken. Center is ook zo groot  :clapping:

/jaloers :)

nog redelijk wat kunnen krijgen voor de RB, geen hoofdprijs maarja nu kan iemand anders er van genieten. Ik heb een Demo model RMB gevonden voor 60% van de prijs, de volle mep vind ik veel te duur.

de hele beleving is meer, als ik terug schakel naar 2.0 dan denk ik bij mezelf; heb ik hier naar geluisterd? er is veel meer eenheid, 3d, soundstage, een compleet ander geluid.

De center is inderdaad ontzettend groot, je moet creatief zijn wil je die een beetje wegwerken. Of je moet het niet erg vinden om wat Twani zegt; de center boven op het meubel te zetten en een halve bios van je huis maken.

Quote from: LuPo on January 31, 2014, 17:04:54
Ziet er goed uit! :worship: :D

thnx :) heel blij mee!
Quote from: Rha007 on January 31, 2014, 20:03:01
Nice  :clapping:


:colgate:

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Midcall

Quote from: W.Otter on February  1, 2014, 13:08:56
het is een WOONkamer

mensen stoppen bakken met geld, tijd en energie in het ontwerpen en bouwen van een Ferrari zodat Rick-Robbert vervolgens 40 mag rijden in de dertig zone.
Ja, maar als je zo begint.... dan moet je het posten in het forum van VT Wonen, maar niet op een HT Forum  ;). Het is een LUIDSPREKER, wij hier vinden het jammer van de kapitaalvernietiging op deze manier.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

W.Otter

Prima als jij je hele kamer vol wilt bouwen met luidsprekers en alle mogelijke tweaks die daar bij horen.
Ik laat op deze manier zien dat je een HT ook prima kan integreren in een woonkamer waar zowel de vrouw als ik blij mee ben.

nogmaals het geluid is prachtig en de concessie om de center in te bouwen doet niet onder aan de luidspreker op het meubel.

er zitten hier allerlei soorten mensen met verschillende wensen en smaken, dat maakt het ook leuk.

en volgens mij ben jij de grootste kapitaalvernietiger hier
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Rene30

Ik ben het met ottertje eens. Het is en blijft een woonkamer. Zoveel verlies aan kwaliteit zal er niet zijn omdat de center in het kastje zit. We hebben niet allemaal de luxe dat we een aparte ruimte over hebben om even een dedicated HT set neer te zetten. Dat willen we hier allemaal wel.

Kapitaal vernietiger is wel heel erg. Hij maakt zeer plezierig gebruik van zijn set. Hij zet het niet neer en gebruikt het niet.

Het gemiddelde huishouden kan dromen van zo'n mooie set zoals hij hier staat.  :)
Rotel RSP-1572 / Rotel RB-1572 / B&W CM7 -> B&W CM9

Gast001

#1542
.

W.Otter

Quote from: Rene30 on February  1, 2014, 20:33:31
Ik ben het met ottertje eens. Het is en blijft een woonkamer. Zoveel verlies aan kwaliteit zal er niet zijn omdat de center in het kastje zit. We hebben niet allemaal de luxe dat we een aparte ruimte over hebben om even een dedicated HT set neer te zetten. Dat willen we hier allemaal wel.

Kapitaal vernietiger is wel heel erg. Hij maakt zeer plezierig gebruik van zijn set. Hij zet het niet neer en gebruikt het niet.

Het gemiddelde huishouden kan dromen van zo'n mooie set zoals hij hier staat.  :)

idd. iedereen wil wel een dedicated.
ik snap het punt wel hoor, natuurlijk zou ik het spul liever vrij de ruimte geven maar ja samenleven doe je niet alleen en ik vind het al heel wat dat ik mijn gang mag gaan, dat respecteer ik en houd ik rekening mee.

ik denk trouwens dat er veel meer te halen valt in de akoestiek van het huis dan mij zorgen maken over de center die in een (open) kast zit.
Toch ben ik wel benieuwd of noppenschuim achter de center zou helpen.

ik denk gewoon dat je moet aanvaarden dat sommige mensen geen twee meter hoge torens, 6 keer ontkoppelde eindversterkers willen en niet streven naar het ultieme geluid. Het gaat mij om een goede film en muziek beleving en genieten.

haal ik er alles uit? Nee.



B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Quote from: okeoke on February  1, 2014, 20:49:29
RMB Staat mooi in je meubel! :clapping:
Een CMC is al fors op een kastje laat staan een CMC2

bedankt! paste net  ;D
jij al helemaal gesetteld met de RB?

die cmc is ook groot zat ja!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

voor veel subgeweld, prachtig beeld en geluid -> ender's game.
het verhaal is een beetje mwa maar de beelden en het geluid is echt het kijken waard!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Midcall

Quote from: W.Otter on February  1, 2014, 18:18:41
Prima als jij je hele kamer vol wilt bouwen met luidsprekers en alle mogelijke tweaks die daar bij horen.
Ik laat op deze manier zien dat je een HT ook prima kan integreren in een woonkamer waar zowel de vrouw als ik blij mee ben.

nogmaals het geluid is prachtig en de concessie om de center in te bouwen doet niet onder aan de luidspreker op het meubel.

er zitten hier allerlei soorten mensen met verschillende wensen en smaken, dat maakt het ook leuk.

en volgens mij ben jij de grootste kapitaalvernietiger hier
gut o gut o gut.... neem je altijd alles zo serieus? Ik zal er voortaan 10 smileys bijzetten ipv 1.
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

W.Otter

ik zal er in het vervolg ook wat bij zetten
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Gast001

#1548
.

W.Otter

next level als je CM9/CM8/CM1/CMC draait :wow:
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF