Showkees W.Otter

Started by W.Otter, September 1, 2012, 16:25:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

W.Otter

kabel is al zo kort mogelijk.. en hoeft geen probleem te zijn. Ik zal het eens met de fabrikant/leverancier kortsluiten.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

site van de Moca geeft dit aan:
De MoCA®-specificatie ondersteunt meerdere streams van HD-video, leveren tot 175 Mbps netto doorvoersnelheden en bieden een ongeëvenaarde gebruikerservaring.

of het netwerk of de Dune moet dus de bottleneck zijn. ik heb qua bekabeling de dikste coax die er is en alles met f connectoren aangesloten.

ik ga eens kijken of de MoCa wel een 100Mb/1gyg netwerk doorkrijgt..
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

misschien nog even kijken of de fast smb wel aanstaat..
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Nooff

De 101 heeft geen full support voor HD audio. Soms doet hij het wel, meestal niet. Vooral bij High bitrate BD's valt het geluid uit en meestal resulteert dat in een complete 'freeze'. Ik denk dat hier het probleem dus zit? Afspelen is geen probleem met gewoon Dolby en DTS.

W.Otter

hmm.. dat zou het een en ander kunnen verklaren, maar wel vreemd?! dus ik kan geen dts hd master afspelen of het nou van een bluray of mkv komt>
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Rha007

Zou op zich toch geen issue moeten zijn, want het gaat tenslotte om je slaapkamer lijkt me.
Of heb je dan beneden hetzelfde probleem?
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

W.Otter

heb je gelijk in. maar alles wat er op de NAS staat is goede kwaliteit. heb het nog maar bij 1 serie gehad hoor. de rest doet het allemaal uitstekend. ik zal eens kijken of andere bd50 het ook doen.

het is inderdaad de slaapkamer dus daar is kwaliteit niet zo belangrijk, maar ik heb geen zin om bestanden twee keer te downloaden
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Rha007

Quote from: W.Otter on August 11, 2013, 08:55:58
...maar ik heb geen zin om bestanden twee keer te downloaden
Dat zou ik ook niet willen.
Maar misschien een hele domme vraag: als je in het menu van een bd50 film voor normaal dts selecteert, heb je dan nog dit probleem?
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

W.Otter

op een of andere manier krijg ik het normale BD menu niet eens (wat ik beneden wel krijg)..
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Maro

Quote from: W.Otter on August 11, 2013, 11:48:50
op een of andere manier krijg ik het normale BD menu niet eens (wat ik beneden wel krijg)..

BD menu geven deze en de nieuwe Dune Base 3D niet meer alleen het Lite menu. Heeft met de BR beveiliging te maken. Jouw nieuwe Dune doet geen HD audio en BD menu's. De oude D en B serie doen dat nog wel.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Rha007

Zo, dit probleem is ook weer opgelost.
Up to the next upgrade  :D
Marantz: pm15s2 LE - sr7005 - ud5005 Focal: 826W - 706V - CC700V Audiolab: Q-dac  Sonos: ZP90 met Ultimo mod  REL: T5 Panasonic: 55ST50[/b]

W.Otter

naja opgelost, speelt nog steeds die onmeunig grote bestanden niet af  :D maar gelukkig zijn die meer bedoeld voor beneden.

next upgrade? :coffee: eerst mijn meubel maar eens ophalen over een aantal weken. Zou maar zo kunnen dat ik dan op vakantie ben, daarna eerst maar eeens versterking regelen voor de CMC2.
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

HaaVee

Quote from: W.Otter on August  9, 2013, 00:07:03
Ik ben vrij voorzichtig met dat soort dingen omdat ik me erger aan kleine oneffenheden. In alle huizen waar ik heb gewoond zijn er van die lapzwansen die scharnieren en stopcontacten mee verven of ongelooflijk veel gaten hebben geboord op plaatsen waar het in het zicht zit.

In dit huis (splinternieuw) wil ik dan ook voorkomen dat ik straks mijn tv ophang op een plek waar ik niet zeker van ben. mocht ik deze verplaatsen heb ik 4 gaten in m'n nieuwe spackwerk. Het ophangen van foto's, schilderijen gaat zeker nog komen, ik heb nog een aantal dingen staan die opgehangen moeten worden. Ik ben nou eenmaal niet iemand die een standaard ikea foto aan de muur hang maar graag een eigen foto of iets dergelijks aan de muur wil. De dingen die ik in mijn oude huis aan de muur had hangen hangen boven en beneden moet ik dus nog gaan kijken hoe of wat. Ook hier geldt weer, het moet iets zijn waar over na is gedacht en waar ik iets mee heb, daarnaast is canvas of plexiglas vrij prijzig en dat heb ik op het moment niet.

ik snap je input over toonkamer hoor maar ik woon hier ook nog maar een paar maanden en alles is nog lang niet af :D ik heb op het moment gewoon de tijd niet om het te doen. Qua boren zit je mis met het huurgebeuren, dat is geen enkel probleem namelijk. Ik ben gewoon zo pietluttig dat ik niet ondoordacht te werk wil gaan, daarnaast zijn de foto's ook aardig 'oud' en is er veel veranderd.

wat ik nog moet doen;

- trap verven
- maatmeubel krijgen/ophangen
- plintjes leggen
- tuin bestraten
- planken in trapkast maken
- schoenenrek maken in de gang
- (sfeer)verlichting
- fotos/schilderijen

het valt niet mee als je zeer onregelmatig werkt 50 uur p.w. dan ben je blij als je eens kunt gaan zitten en genieten.
Ik woon zelf al jaren in een koopwoning en spullen van "jezelf" (of de bank? :-D) ben je over het algemeen toch erg zuinig op/voorzichtig mee, dus ik begrijp je overwegingen. Toen wij 10 jaar geleden in onze nieuwe woning trokken zou er wat mij betreft geen schroef meer de muur ingaan, behalve dan voor een ophangsysteem met de bekende nylon koortjes. Inmiddels komt dat systeem mij de neus uit en is de trapopgang volgehangen met een janboel aan verschillende fotolijstjes in diverse vormen en maten. De vrouw blij en ik uiteindelíjk ook! Had 10 jaar geleden A B S O L U U T niet gebeurd. Sta nu door omstandigheden wat anders in het leven (wat relaxter zullen we maar zeggen...).

Evengoed veel plezier met je huis. Naar mijn indruk heb je 't er prima naar je zin! Vergeet. Echter niet te leven en denk ook 's aan de wensen van je meisje ;-)

W.Otter

Quote from: HaaVee on August 12, 2013, 18:02:26
Ik woon zelf al jaren in een koopwoning en spullen van "jezelf" (of de bank? :-D) ben je over het algemeen toch erg zuinig op/voorzichtig mee, dus ik begrijp je overwegingen. Toen wij 10 jaar geleden in onze nieuwe woning trokken zou er wat mij betreft geen schroef meer de muur ingaan, behalve dan voor een ophangsysteem met de bekende nylon koortjes. Inmiddels komt dat systeem mij de neus uit en is de trapopgang volgehangen met een janboel aan verschillende fotolijstjes in diverse vormen en maten. De vrouw blij en ik uiteindelíjk ook! Had 10 jaar geleden A B S O L U U T niet gebeurd. Sta nu door omstandigheden wat anders in het leven (wat relaxter zullen we maar zeggen...).

Evengoed veel plezier met je huis. Naar mijn indruk heb je 't er prima naar je zin! Vergeet. Echter niet te leven en denk ook 's aan de wensen van je meisje ;-)

Uiteraard wordt je op een gegeven moment wat laconieker. Dat is eigenlijk met alles zo, je moet uiteraard doen wat je zelf wil en niet te veel nadenken over gevolgen van een schroefje in de muur of een imperfectie elders. Dat hoort nou eenmaal bij het concept; wonen.

Wij (ik) willen eerst de grotere werkzaamheden aanpakken alvorens ons te bekommeren over een fotolijstje of andere prullaria. Ik ben er zelf niet zo van en heb het liever strak en netjes. Wat mijn meisje wil mag ze helemaal zelf weten maar zij staat eigenlijk hetzelfde in het leven op het moment. Erg druk en weinig tijd voor onzinnigheden als dat, dat komt allemaal vanzelf naar mate je wat langer in een huis woont. Je verzameld wat zooi hebben we wel gemerkt. Echter is ons huis dubbel zo groot dan het oude huis en kost het weer wat tijd om de ruimte te vullen.

het lijstje is trouwens niet geheel compleet, ben nog aardig wat dingen vergeten  :D wordt er af en toe moe van waar ik de tijd vandaan moet halen! gelukkig binnenkort naar zuid-Frankrijk even twee weken kamperen en genieten van de rust :D
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

iron man 3 bdmv is vanaf heden te downloaden.. vanmiddag maar even kijken :D
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

Kanariepiet

Wij hebben hem gister gezien en zeer zekers een aarader!

quattronl

Quote from: W.Otter on August 21, 2013, 09:42:18
iron man 3 bdmv is vanaf heden te downloaden.. vanmiddag maar even kijken :D
Bedankt voor de tip!
Heb m'n NAS thuis maar opdracht gegeven 'm binnen te slurpen. Hopelijk vanavond tijd om 'm te bekijken.

Ik wacht met dit soort actiefilms eigenlijk altijd wel op de full-BR met HD-audio. Vooral dat geluid scheelt zoveel met de standaard Dolby Digital/DTS.
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

W.Otter

Quote from: quattronl on August 21, 2013, 16:49:51
Bedankt voor de tip!
Heb m'n NAS thuis maar opdracht gegeven 'm binnen te slurpen. Hopelijk vanavond tijd om 'm te bekijken.

Ik wacht met dit soort actiefilms eigenlijk altijd wel op de full-BR met HD-audio. Vooral dat geluid scheelt zoveel met de standaard Dolby Digital/DTS.

ja dat doe ik ook altijd, geluid en beeld is altijd de moeite waard om 40+ gyg binnen te slepen!
Star trek into darkness was eerder klaar dus die eerst gekeken, net even een kwartiertje van iron man 3 en het beloofd veel!
vanavond naar the lone ranger met t meissie  :D
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

Quote from: quattronl on August 21, 2013, 16:49:51
Bedankt voor de tip!
Heb m'n NAS thuis maar opdracht gegeven 'm binnen te slurpen. Hopelijk vanavond tijd om 'm te bekijken.

Ik wacht met dit soort actiefilms eigenlijk altijd wel op de full-BR met HD-audio. Vooral dat geluid scheelt zoveel met de standaard Dolby Digital/DTS.

kun je trouwens via internet je NAS benaderen? althans de vraag is eerder: hoe?;)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

quattronl

Quote from: W.Otter on August 21, 2013, 17:07:49
kun je trouwens via internet je NAS benaderen? althans de vraag is eerder: hoe?;)
Jazekers! Een van de grote voordelen van een NAS.
Op m'n werk luister ik altijd naar m'n eigen muziek.
Even vakantiefoto's aan collega's laten zien etc.

Ik heb poort 5000 (standaard bij de Syno) in m'n router geforward naar het interne IP-adres van m'n NAS (moet ie wel een vast IP-adres hebben natuurlijk).
Op je werk of waar dan ook tik je je eigen IP-adres in, gevolgd door :5000. Je komt dan in het inlogscherm van je NAS. (dus http://12.34.56.78:5000)
Het IP-nr thuis wat je van je provider krijgt kan je checken via o.a. de website whatismyip.com

En zo kan je in je router meer poorten forwarden. Zo zit SABnzbd op poort 9200.
IP-webcam thuis? Via je werk kan je de beelden bekijken.
Leuk hoor :)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

W.Otter

Quote from: quattronl on August 21, 2013, 17:15:38
Jazekers! Een van de grote voordelen van een NAS.
Op m'n werk luister ik altijd naar m'n eigen muziek.
Even vakantiefoto's aan collega's laten zien etc.

Ik heb poort 5000 (standaard bij de Syno) in m'n router geforward naar het interne IP-adres van m'n NAS (moet ie wel een vast IP-adres hebben natuurlijk).
Op je werk of waar dan ook tik je je eigen IP-adres in, gevolgd door :5000. Je komt dan in het inlogscherm van je NAS. (dus http://12.34.56.78:5000)
Het IP-nr thuis wat je van je provider krijgt kan je checken via o.a. de website whatismyip.com

En zo kan je in je router meer poorten forwarden. Zo zit SABnzbd op poort 9200.
IP-webcam thuis? Via je werk kan je de beelden bekijken.
Leuk hoor :)

leuke info! ga ik eens mee pielen :coffee: thnx!!
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

inmiddels terug van vakantie en ik had gehoopt dat ik mijn meubel inmiddels op kon halen.. 10 weken later wordt er niet gereageerd op mijn e-mail en een telefoontje komt niet door (voicemail ook niet). Ik hoop maar dat meneer heel druk bezig is met zagen  :D

wel een aantal dingen gekocht nog:

subwoofer kabel, hdmi kabels, marmitek ir extender en een luidsprekerkabel voor de center

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

W.Otter

B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4pro ~ NEEO ~2x BK XLS200FF

LuPo